/spanien/barcelona/forum/7784.aspx/spanien/barcelona/forum/7784.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-08 17:00
Vi alla delar olika åsikter om den frågan, men jag tror faktiskt att majoriteten väljer Busquets före alla andra alternativ som ersättare till Mascherano på mittbacks positionen. Visst, man tappar en hel del på mittfältet i Busquets frånvaro fast vi får det tryggare i backlinjen.

Jag tror en karaktär som Song skulle passa perfekt mot PSG. Han blir städgumman. Kameruniern har även intelligens, strålande passningar och god fysik för att kunna stoppa PSG:s fysiskt starka mittfält.

Hur som helst kommer det i alla fall bli en nagelbitare hur än vi ställer upp i backlinjen för Piqué är som sagt ur form och han får en kompanjon som är kanske snäppet sämre än honom.
Barcelona Gio Style
2013-04-08 16:54
Nu när värvningar från Real är på tapeten så skulle i varje fall jag inte ha något emot att ha Casillas från dem. En av dem få spelarna jag respekterar i den klubben och en spelare som vi faktiskt skulle ha nytta av. Hans spel med fötterna må inte vara av önskvärd kvalité, men målvaktens spel med fötterna är inte lika viktig nu under Titos ledning jämfört med Pep-eran då vi skulle spela oss ur varenda situation. Jag skulle personligen gott kunna acceptera att Casillas slår långt lite då och då sett till vad han presterar på mållinjen. Hans lilla "konflikt" med Mourinho kommer ju väldigt lägligt i och med att Valdes har uttryckt sin önskan om att få söka sig vidare. Tänk vad det skulle svida för dem om deras lagkapten skulle dra till oss =) Edit: Skulle dock aldrig någonsin vilja se äcklet Ramos i våra vackra färger.
Barcelona Golden Barca
2013-04-08 16:49
Det är ett tydligt faktum att Tito vill spela med de bästa spelarna i alla matcher oavett om det är El Classico eller Celta Vigo. FC Barcelonas plågas av skador och det i stort självklara och dominerande orsaken är att spelare spelar för mycket och till slut går sönder igen och igen och igen. Nu har vi gubbs som vi vet lirar och har lirat på sprutor den här säsongen Xavi, Iniesta och Adriano troligt fler. Fortsätter Tito på den här linjen blir det en rullatorelva i ""semin mot Real Madrid"". Det har funnits många matcher och stora möjligheter den här säsongen att vila spelare och ge andra minuter/rutin/erfarenhet. Det har inte hänt och nu står vi med byxorna hyggligt långt neddragna. Vi är inte i brygga det är PSG men tänk om det varit ett Europeiskt storlag då hade vi haft brallorna vid anklarna just nu.
Barcelona Walee
2013-04-08 16:47
Värva från Madrid ja visst varför inte. Men Ramor blääää mår illa av tanken.. Kaka, Benz, Varane ,Modric är spelare man kan tänka sig. Dessa är respektabla lirare.. Men spelare som Ramos,Pepe. Dem ska inte komma på fråga de har smutsat ner sig alldeles för mycket..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-08 16:45
L.A.M Nr 10/

Busi som mittback och Song som pivote är ett klart alternativ, men jag anser att Busquets roll på mittfältet är kritiskt för att vårt spel ska flyta på ordentligt och jag vill helst inte röra honom. Att slussa in en riktig mittback gör att man rör om så lite som möjligt i laget, samtidigt som jag gillar Bartra och vill verkligen se honom i en så här pass viktig match.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-08 16:32
el Flaco

Jag är den förste att tycka Bartra inte fått i närheten av tillräckligt med speltid den här säsongen, det har varit flera matcher i ligan där det funnits bra tillfällen att spela honom men där man istället valt att satsa på kontinuitet, och där tycker jag Tito gjort fel. Samtidigt så skulle det kännas riskabelt att slänga in honom nu i en CL-kvart, där säsongen står på spel. Hade han fått spela mer den här säsongen, och framförallt mer i matcher mot tuffare lag, då hade jag viljat se honom på onsdag men nu vet man inte riktigt vad han går för samtidigt som hans matchform går att ifrågasätta även om han spela i helgen. Nästa säsong, om han blir kvar, hoppas jag han kan få ännu mer speltid i de lättare matcherna i början av säsongen för att på våren vara redo för svårare motstånd, men i nuläget ser jag hellre andra alternativ.

Som jag skrev igår, jag ser Busquets som mittback och Song på mitten som det absolut bästa alternativet. Busquets har lugnet, ett enormt självförtroende, en passningssfot som kan hjälpa oss mycket i uppspelsfasen när han som mittback får en väldigt stor roll i att sätta första passningen till Xavi eller Iniesta. Busquets är bara allmänt enormt säker i sitt spel, går sällan bort sig och jag litar på honom fullt ut. Jag skulle känna mig mer säker med honom och Piqué där bak än med Adriano eller Bartra. Song är en försvagning jämfört med Sergio som pivote men en grym mittfältare, både med och utan boll. Jag tror han kan göra en stark insats och hans fysik passar mot PSG.
2013-04-08 16:29
el Flaco

Exakt, matchtempo var det. Tänk om Bartra hade fått chansen att spela i ligan när vi i stort sätt haft en skadad Puyol hela den här säsongen och en Piqué ur form? Skulle han spelat max 13-15 matcher i ligan, hade han varit redo för slaget mot PSG på onsdag mot fransoserna.
2013-04-08 16:15
Shanghai/

Kan inte de misstagen Bartra ha begått varit mer på grund av brist på matchtempo än nonchalans? Visst, jag håller med att han saknar rutinen men å andra sidan kommer han alltid sakna den om han inte får spela viktiga matcher.

Dessutom finns det en risk att Adriano stressas fram från sin skada och därmed inte är 100% fit for fight.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-08 16:10
Jag är en av de som är för Adriano på onsdag OM han är redo då. Anledningen till det är att Bartra har inte spelat så mycket iår och det blir ju inte bättre direkt när Zlatan är på andra sidan. Det borde inte vara så egentligen men i och med att Tito/Roura har använd Bartra på ett ganska dåligt sätt så är jag lite tveksam när det gäller honom. Adriano spelade mittback mot Real Madrid och gjorde det jäkligt bra. Med honom i backlinjen så får vi ännu mer snabbhet vilket är väldigt bra med tanke på att PSG har vassa kontringar. Sen är han kanske inte en av de bästa huvudspelarna i laget men å andra sidan så har vi släppt in väldigt många mål på grund av Piques nonchalanta spel i luftrummet. Rafa Marquez gick ut i veckan och sa att han hade kört med Pique-Busquets om han var coach. Jag vill se Busquets på mitten, vi förlorar mycket rytm i spelet utan honom och han är en av de största anledningarna till att vårt presspel är så bra. Spelar Song mittback på onsdag då nobbar jag matchen helt!
2013-04-08 16:07
el Flaco

Visst det stämmer att man har en renodlad mittback i Bartra, fast å andra sidan vågar Tito/Roura ta den risken att spela med en såpass orutinerad spelare i en sån här viktig avgörande match mot fransoserna? Tror faktiskt att han inte skulle palla trycket. Jag sågar inte Bartra nu, men i matchen mot Celta Vigo förra veckan såg vi hur nonchalant och nervös killen var. Dock i andra halvlek höjde han sig till sin sanna nivå.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-04-08 15:56
Efter två veckors uppehåll ligger nu veckans "Måndag hela veckan" uppe för de som vill läsa. Lagets situation och även veckans straffmiss beskrivs i detalj. Den gjordes förresten av undertecknad :)

Men framförallt tillägnas det till Eric Abidal, en levande legend!

Visca och ha det bra alla!
2013-04-08 15:45
Jag tvekade först mellan Adriano och Bartra som startspelare på onsdag men efter en diskussion med Adam Pinthorp blev jag övertygad om att Marc Bartra borde lira mot PSG. Han är den enda renodlade mittbacken vi har kvar och har man en lovande talang till sitt förfogande måste man ge honom chansen. Vad är annars poängen om man inte satsar på la cantera i de lägen när laget lider av skador och avstängningar.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-08 15:36
Instämmer med Hetfield, du har tagit dig i kragen och skärpt till dig Shanghai. Fortsätt så. :) Jag tycker det bör gå bra att starta med Bartra som mittback. Busquets är så viktig på mittfältet. Skulle det skita sig är det ju bara att flytta ner Busquets och sätta in Song och ta ut Bartra.
2013-04-08 15:15
Hetfield

Tack så mycket, att dessa ord kommer av en vettig person gör mig oerhört stolt. Jag tycker att det är bättre när man fokuserar på sitt eget lag än det rivaliserande laget. Det känns liksom bättre.

Återigen, tack!
Barcelona LeoMessi
2013-04-08 15:14
Hur mycket betalade dom för figo?
Barcelona LeoMessi
2013-04-08 15:06
Hetfield (Barcelona) Figo kan dra åt helvete! Killen drog där pengarna fans, ingen lojalitet.
2013-04-08 15:06
Väldigt riskabelt att starta med Adriano som mittbacks partner med Piqué. Han har inte spelat på länge och ska slängas in nu mot PSG och inte bara det, utan på fel position. Sämsta coachningen någonsin om detta sker. Jag gillar Adriano skarpt, men att spela honom som mittback är gränsen förbi passerad. Han ska spela som ytterback.

Som jag skrev igår, så är Busquets och Piqué det bästa alternativet. Båda kompletterar varandra bra. Det kommer att bli segt, fast vi erbjuds intelligens, fysik och längd. Det är det viktiga mot starka PSG som är ett hot i luftduellerna.
Barcelona Hetfield
2013-04-08 15:00
Ingen tvingade Figo att gå till Real Madrid, det var pengarna som lockade. Dessutom så tycker jag inte om att man ska "betala tillbaks". Barcelona ska inte värva från Real Madrid och Real Madrid ska inte värva från Barcelona. När man väl har öppnat den dörren så kommer det att bli rena cirkusen varje år. Visst kan man säga att det var smutsigt att gå bakom Barcelonas rygg och börja flörta med Figo, men Figo var en vicekapten i laget och han ska veta bättre. Det är snarare så att Figo saknade karaktär och Real Madrid utnyttjade det. Jag vill inte ha Real Madrids vicekapten i laget, oavsett pris eller skicklighet. Shanghai Jag måste berömma dig att du den senaste tiden verkligen har höjt nivån och skriver vettiga inlägg. Se så lite det krävdes. Mindre snack om Real Madrid och mer snack om Barcelona, då blev du genast vettig.
Barcelona Butte
2013-04-08 14:52
Gabriel //

Instämmer till fullo. Folk verkar inte inte riktigt greppa vikten av symbolik i en värvning av Ramos, att kunna få deras trogne matador att pissa på¨deras emblem inför världens ögon. Kan vi plocka en av Madrids fanbärare kan vi lika gärna hänga ut en stor banderoll på Bernabèu som lyder "Ni är förevigt lillebror, glöm aldrig det". För det är just det en sån värvning symboliserar.

Titta på Figo, han blev hyllad som en Gud av Madrid-fansen när han gick dit, utan att ens ha spelat en match. Varför? För portugisen hade satt kniven i ryggen på oss.

Ramos är äcklig, men jag ser det ur ett större perspektiv. Värva honom bara, låt han ruttna på bänken eller agera skyltdocka åt kåta katalanska fruar, jag bryr mig inte. Jag tackar aldrig nej till chansen att få ge huvudstaden långfingret.
Barcelona Deulofeu
2013-04-08 14:46
Barca King - Eto`o är en legend mål i två cl finaler som vi vann kom igen klart han är en av de största!
Barcelonistas
2013-04-08 14:46
Rambla - visst vore det nästintill galenskap att spela med en Adriano som varit borta ett tag. Men jag tror inte det kommer påverka försvaret så där jätte mycket, visst är det en viktig match men vi kommer göra minst 3 mål på onsdag. Jag tror inte vi kommer ge PSG en chans ens att ha bollen, bollinnehavet lär ligga på 70+ procent, och dom få gånger som dom får tag i den så kommer vi sätta den enorma pressen där dom kommer vara helt chanslösa.

I slutändan spelar det ingen roll vilken backlinje vi väljer att ställa upp med, vi kommer göra minst 3-4 mål det är jag helt säker på.

Barcelona Barca King -
2013-04-08 14:44
Eto var klubbens största misstag, han hade kunnat sluta som en legend i klubben. Sen att han var en tickande bomb är skitsnack. Eto mognade rejält som människa samma år som pep kom. Han betedde sig professionellt även i Inter och pratade väl om Pep och klubben. Saknar Eto <3 Men när Pep har bestämt sig för något är det kört precis som när det gällde att värva chygrinski.
2013-04-08 14:30
Jag kan inte se Adriano gå in och spela mittback i en sådan viktig match när han inte spelat på flera veckor. Det vore vansinne att starta med honom.
2013-04-08 14:14
Laget hade ledigt idag men flera spelare tränade ändå på egen hand. Messi var en av de första som anlände för att fortsätta sin rehabelitering och de övriga tre skadade spelarna Mascherano, Adriano och Pedro fortsatte också med sina respektiva behandlingar. Argentinaren sågs gående utan kryckor medan brassen och kanariefågeln är nära att få el alta medica.

Dessutom har Valdés, Xavi, Villa, Puyol, Pinto, Alves, Cesc, Alba, Alexis och Song tränat på sin lediga dag på la Ciutat Esportiva.
Barcelona Vampíro
2013-04-08 13:52
Hade det inte vart för den där jävla feelingen hade vi faktiskt kunnat ha kvar Eto'o än idag. Han är lika gammal som David Villa och kunde spela på kanten utan några som helst problem. Spelmässigt då för det fanns gånger han kunde vara envis. Även om Eto'o kunde få sina utbrott så var han en harmlös mygga jämfört med sin ersättare och hans jävla agent. Det där är utan tvekan den sämsta affären i Barcelonas historia och för varje anfallare som värvas in och har långa djupa formsvackor på tänker jag direkt på hur vi hade den perfekta anfallaren och slängde bort honom. Nåväl life goes on.
2013-04-08 13:52
Samu är en av mina absoluta favoriter. Älskade hans attityd, energi och förmåga att göra viktiga mål. Den bästa anfallaren som jag har sett i blaugranatröjan med bred marginal. Ronaldo gjorde i och för sig en brutal säsong 96/97 men Eto'o presterade under en längre period och blev dessutom en större legend för klubben än vad brassen blev.
Barcelona zigazaga
2013-04-08 13:48
Messi VS en japansk motormålis. Haha. :P
2013-04-08 13:41
Även om Samu var en lös kanon som kunde gå av när som helst var det svårt att inte gilla honom. Älskade hur Laporta hela tiden tog honom i försvar. Ja, tills Pep kom in i bilden och hade sin "feeling". :P
2013-04-08 13:39
@el Flaco - Me, Myself and I:

Precis, man benöver inte vara Einstein för att klura ut vem Samu syftade på. :)

Dessutom, Samu kände också att vissa spelare (läs Ronaldinho och Deco) fick bete sig hur som helst (oproffsigt) utan att det fick några följder medans andra slet som djur för laget (syftade på sig själv). Skulle gissa på att dessa spelare hade "their back covered by" Sandro Rosell. :P
Barcelona Vampíro
2013-04-08 13:29
Vill minnas att Rosell, brasse-lover som han är, ville värva Luis Fabiano istället för Eto'o som striker sommaren 2004. Tänk om det hade blivit Beckham och Fabiano istället för Ronaldinho och Eto'o, madre mia.
Annons: