/spanien/barcelona/forum/7782.aspx/spanien/barcelona/forum/7782.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2013-03-02 16:03
----------------
Mod
Var snälla och tänk er för innan ni skriver något, så får vi en bra nivå på forumet. Visca!
vifa
precis, någon som kan vara vänlig att länka en stream?
Barcelona Culliford
2013-03-02 16:01
Nån med fungerande stream? :)
Barcelona Walee
2013-03-02 15:57
Start elvan är rätt så bra !! Hade hellre vilja ha Tello istället för Pedro.. Cesc och Pedro borde inte ens få vara på bänken. Spelarna måste få känna att de inte får spela efter dåliga prestationer..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-03-02 15:56
Volymen - som alltid i El Clasico sammanhang - uppskruvad till 26, för att symbolisera 2-6 krossen och få fotbollsgudarna med oss. Jag är redo.
Barcelona Walee
2013-03-02 15:54
Canaletes // Lite onödigt att kalla nån dum för en sådan grej. Hade Scrolla ner en bra bit drf fråga jag..
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-02 15:52
Håller med rambla, det är fasen inget dåligt lag real mönstrar! Backlinjen är väldigt stark och ett mittfält med Kaka, Essien och modric kan vid en bra dag ställa till det för vem som helst. Sen har jag stor respekt för benzema där fram. Tänk på vilka jokrar man har på bänken också. Tror knappast Ronaldo eller Özil sitter 90min. Hoppas vi är bättre än vad vi har varit på sistone bara!
Barcelona I.Cuenca
2013-03-02 15:44
El Clasico är El Clasico oavsett tid på dygnet eller oavsett vilka spelare som är med eller ej.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-03-02 15:42
Vinner Real över oss med dagens elva är det fan KRIS på riktigt.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-02 15:41
B-lag? Se på den truppen, det finns inget som heter b-lag. Den enda spelaren som är från deras b-lag är Morata. Resten är a-trupp, där tränaren väljer hur han vill formera laget. Dessutom så varar en match i 90 min, så stjärnorna på bänken lär komma in.
Barcelona Vamos Blaugrana
Hoppas att vi inte skämmer ut oss idag och åtminstone klarar kryss..
Barcelona Canaletes
Herregud scrolla ner mannen.

Sorry men att folk kan va så dumma... Ååååhhhh
Barcelona Walee
2013-03-02 15:38
Barcas startelva någon ??
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-03-02 15:36
Barca älskare124

Spelar ingen roll, el Clasico är el Clasico. Handlar om prestige. Tror det svider lika mycket om man förlorar. ;)
Barcelona Barca älskare124
2013-03-02 15:34
Vi vann
Barcelona Barca älskare124
2013-03-02 15:33
Nu kommer all real fan säga att varv vann över deras B lag
Barcelona Henrik Larsson 7
2013-03-02 15:29
Ok, vet inte vad jag ska tro om dagens match. Alla lag kommer in i svackor under en säsong och olämpligt nog är vi inne i vår största svacka på länge för tillfället. Med det sagt tror jag fortfarande allting kan hända i Madrid idag. Vi är FC Barcelona och två förluster mot Real inom loppet av en vecka skulle svida väldigt mycket oavsett poängläge i ligan. Jag tror och hoppas att våra spelare med anledning av just detta går in med 100% hjärta och vilja och ger sig fan på att få med ett resultat idag!

Om man sedan ska komma in på vad som gått fel på sistone så tror jag det beror på en kombination av faktorer som under tid skapat en viss oro och instabilitet inom gruppen. Jag tänker på Abidal och Tito i första hand, men även på Xavi som verkar ha dragits med småskador under längre tid och Sanchez/Pedros svaga målfacit.

Allt detta sätter enligt mig ytterligare press på Messi att verkligen leverera (vilket han iofs oftast ändå har gjort!) men kanske har det blivit lite för mycket för honom utanför planen på sistone med allt detta ihop med att han just blivit farsa och allt!? Tycker också man har kunnat urskilja en viss mättnad hos honom efter han fick sin 4e guldboll, vilket är ganska mänskligt. Kontentan är väl egentligen att Messi behöver mer avlastning än vad han fått på sistone - något som isf gynnar både honom och laget. Lösningen på detta problem heter i dagsläget David Villa och måste enligt mig få större förtroende nu när det går tungt. Även Tello med hans speed och hunger ska gå före Sanchez/Pedro när det inte fungerar för dessa herrar.

Våga nu Roura! 100% vilja, hjärta och hunger så tar vi Madrid idag!
Visca Barca!!
Barcelona DM1982
2013-03-02 15:29
@Barcadinho.:

Jag var helt söker på att Real skulle ställa upp med ett liknande lag fast bara om de vann mot oss i cupsemin. Hade de åkt ut i cupen så hade de varit tvungna att satsa på ligan, hur svårt det än är att komma ikapp Barcelona.

Mourinho gör helt rätt, CL-matchen på tisdag är viktigare.

Vinner inte Barcelona idag så är det surt, minst sagt.
2013-03-02 15:28
DiegoLopez - Ramos Varane Pepe Coentrao - Modric Kaka Essien - Callejon Morata Benzema

Talangen Morata från start.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-02 15:28
För jävla dåligt att inte ge Bartra chansen någon gång. Inte ens på bänken. Avgå alla!
Barcelona I.Cuenca
2013-03-02 15:21
Enorm chansning utav Madrid. Ligan är inte avgjord på långa vägar. Dvs de har fortfarande lag bakom sig som kan komma i kapp. Men nu SKITER jag i Madrid. Vi ska vinna denna match så är det och åter vida att vi är STÖRST
Barcelona Barcadinho.
2013-03-02 15:18
Real roterar friskt- jag trodde inte att Mou skulle våga bänka så många ordinarie.
Han väljer smart med tanke på deras nästa match, men jag skiter i det.
Hoppas verkligen att Barca utnyttjar det till fullo.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-03-02 15:16
Ingen Ronaldo....synd för då blir det inga självmål :(
Barcelona I.Cuenca
2013-03-02 15:16
Så ingen Ronaldo för Madrid?
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-03-02 15:15
Vampíro/

I mina ögon är Pedro given i anfallet. Hans löpningar och offensiva press är ovärderlig, även om han inte har varit lyckosam framför motståndarmålet. Tello har en lång väg att vandra innan han kan nämnas i samma diskussion som Pedrito.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-03-02 15:14
Intressant startelva för en gångs skull! Förhoppningsvis blir det ett snabbare anfallsspel och bättre effektivitet! :)
2013-03-02 15:11
DiegoLopez - Ramos Varane Pepe Coentrao - Modric Kaka Essien - Callejon Morata Benzema

Talangen Morata från start.
Barcelona DM1982
Skön elva, nu räknar jag med större rörelse inom laget..
Barcelona Barca Barca
@Kodro11:

Det är bara Pepe som är given startspelare bland dom du nämnde, resten är bänknötare. Sen är Varande minst lika bra som Pepe i mina ögon.

Grym uppställning vi har.
Annons: