/spanien/barcelona/forum/7780.aspx/spanien/barcelona/forum/7780.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-02-18 13:22
Hetfield/

Om man ska ta två spelarna som du jämförde så var Zlatan en oändlig mer problematisk personlighet utanför planen och en tickande bomb i omklädningsrummet. Han respekterade inte normen inom gruppen och kom även försent till träningarna. Alexis har än så länge inte uppfört sig på något tveksamt sätt. Så i det fallet tycker jag inte klubben agerar inkonsekvent.

Sen när det gäller Eto'o ville Pep bli av med honom från dag ett och när han ändrade om i anfallstrukturen och gjorde om Messi till en falsk 9:a var kameruanens dagar räknade. Här handlade det mer om hurivida en spelare hade kunnat anpassat sig till en viss position, även om hela den där feeling-förklaringen kändes lite väl flummigt för mig.
Barcelona Gabriel
2013-02-18 13:20
Hetfield

Tycker inte man kan göra en sån jämförelse så svart och vitt som du gör. Det finns flera saker man måste ta hänsyn till när du gör den jämförelse. Till exempel var Eto'o i slutet av sin karriär när man valde att sälja honom, medans Alexis fortfarande är i början. Det samma gäller Zlatan (ok, slutet av karriären kanske är att ta i men han var inte direkt en ungdom heller). Tror det handlar mycket om att de ser potential hos spelaren och väljer att arbeta med han i hopp om att han tillslut kommer att leverera.

Hade tex Eto'o varit i Alexis ålder och levererat på det sätt som han gjorde samtidigt som han ändå hade den "problematiska" personlighet som han hade, så tvekar jag på att man hade gjort sig av med honom. Förmodligen hade man försökt att jobba bort hans dåliga sidor för att göra han mer anpassningsbar till klubbens principer. Men eftersom Eto'o var i slutet av karriären, och dessutom bara hade ett år kvar på kontraktet så tog man det beslutet.

Alexis hade aldrig fått det här förtroendet, trots sin snälla personlighet, om han hade varit äldre. Han är ung, man har tro och hopp på honom. Det blandat med att han vill det här så förbannat mycket och verkligen ger allt han har gör att man väljer att satsa på honom och ge honom mer chanser. Han hade aldrig fått det om han var äldre...

Det är åtmistonde vad jag tror.
Barcelona Hetfield
2013-02-18 13:16
el Flaco

Jag tyckte bara att man kunde ta diskussionen till ett större perspektiv. Vad får en spelare att få flera chanser, medan andra inte får det?

Sen så köper jag argumentet att man inte ska sparka på en som redan ligger ner (hehe Pepe), men man kan väl ändå inse att det är professionella fotbollsspelare som får stora pengar för att spela fotboll, inte kan man ursäkta så många misstag med "det sitter i huvudet"?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-18 13:14
Det här med Adriano.. Jag tycker att han är bra truppspelare och har blivit mycket bättre sen Tito Vilanova blev Coach. Och han kan spela på flera positioner. Men jag börjar bli jävligt trött på alla hans skador, liksom han gör en bra match så är han borta i tre omgångar sen. Han är fan jämt skadad. Det var likaså med Jeffren och tillslut fick han lämna. Klubben funderar på att förnya hans kontrakt men jag hoppas att läkarna kan gå genom alla hans skador och se om de kan hjälpa honom lite med vissa program. Killen har inte turen på sin sida, han försöker verkligen men de här jävla skadorna tar kål på honom. Frågan är hur länge han pallar.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-02-18 13:13
Hetfield/

Fast Alexis blir ju kritiserad här inne varje dag nästan. Tycker inte att folk har varit blinda för hans usla målform. Och så länge kritiken är konstruktiv och inte går över gränsen är den befogad.

Till en början var jag lite tveksam om Alexis skulle passa in i Barça med tanke på att vi spelar helt annorlunda jämfört med Udinese. Med den senaste tiden tycker jag att Alexis visst passar in i systemet. Han jobbar hårt i defensiven och kommer till lägen i offensiven. Hans problem sitter i skallen och hans dåliga självförtroende.
Barcelona Hetfield
2013-02-18 13:11
Min poäng är att Barcelona är inkonsekventa i sina agerande när det gäller spelare. Vissa spelare skickas ut pga deras personlighet, andra får stanna kvar för andra saker.

Vad är det som avgör hur många chanser en spelare ska få? Om en spelare har ett problematisk sätt att bete sig, men gör mål i vartenda match, ska han få stanna kvar i klubben? Eller en spelare som aldrig gör mål, men som är en "trevlig" person? Det är sådana frågor som jag tycker att klubben måste fråga sig själv. Man skickade ut Eto'o pga. att han tog för stor plats i omklädningsrummet, men han presterade alltid när han fick spela. Sanchez som har kostat över 30 miljoner och gör knappt mål, han verkar få flera chanser. Det är bara en diskussion som är intressant, vad avgör hur många chanser en spelare ska få?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-18 13:10
Official: David Villa, recovering from kidney stones, won't travel to Milan for the CL game on Wednesday #fcblive #ucl F a n
Barcelona NoGo™
2013-02-18 13:09
Ingen Villa eller Adriano mot Milan..

Official: Xavi, recovering from a thigh injury, will travel to Milan. Adriano, with thigh discomfort, stays in Barcelona #fcblive #ucl

Official: David Villa, recovering from kidney stones, won't travel to Milan for the CL game on Wednesday #fcblive #ucl
Barcelona Napao
2013-02-18 13:08
Vilka /vart ska han kritiseras för här på forumet har han fått ganska mycket kritik.

"Fast att Etoo skickades ut med huvudet före och att Sanchez är kvar för att han är en trevlig person är ju helt felaktigt" Det kan tolkas du vill Sanchez ska bli såld.
Barcelona Gabriel
2013-02-18 13:00
Själv tycker jag att Alexis om någon har kritiserats här inne. Det är väl antagligen bara Mascherano som fått mer skit än honom men men. Sen är det inte direkt konstigt att han inte kritiseras av "de egna" (fansen/medierna/klubben) i Barcelona när laget går så bra. Varför sparka på en liggande spelare. Det hjälper inte Sanchez på några som helst sätt att komma i bättre form. Han har redan dåligt självförtroende som det är, det hade knappast blivit bättre att ständigt kritisera hans spel. Han om någon är medveten om att han inte gjort eller gör det särskilt bra för tillfället. Då gör man istället allt i sin makt för att hjälpa honom, vilket inte är annat än rätt. Aldrig hade jag velat se att man började hitta "fel" när laget ändå går så bra, ser ingen som helst mening med det. Sedan kanske man ändå tar ett beslut om att sälja honom till sommaren, men sådana saker ska pratas bakom stängda dörrar.

Att skapa en "kritisera sanchez"-kampanj ser jag absolut ingen mening med. Tycker det är helt rätt och förståligt varför man försöker att inte göra en så stor sak av hans dåliga form, framför allt när laget ändå vinner.
Barcelona Hetfield
2013-02-18 12:50
elbraco

Vart skrev jag att han skulle säljas? Jag sa att han ska kritiseras, och jag tycker att han kommer undan med en hel del bara pga. att han är en "trevlig" person.

Jag tycker att Sanchez är en bra fotbollsspelare, men han är helt fel för Barcelona. I ett lag som Bayern Munchen (eller liknande) så hade han kunnat passa. Sanchez kommer ju aldrig att peta Pedro, och om han ska spela på vänsterkanten så förväntas det att han ska göra mål, vilket han inte heller klarar av. Så varför betalade man över 30 miljoner för en spelare som bara springer och kämpar när både Cuenca och Tello klarar av den uppgiften? Sen så pratar jag inte bara om vad folk säger här inne, jag pratar med om vad folket i Barcelona och vad journalisterna säger. Sanchez kommer undan för att laget går så bra, om hans "missar" hade varit avgörande i t.ex: CL så hade han väl skickats bort från klubben med första flyget till Grönland.
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-18 12:35
Hetfield Fast att Etoo skickades ut med huvudet före och att Sanchez är kvar för att han är en trevlig person är ju helt felaktigt. Ville du hellre se att han såldes i vintras med CL väntandes och ett ligaspel där vi kommer behöva rotera ofta?
Barcelona Hetfield
2013-02-18 11:59
Om det är något bra med att Valdes lämnar så är det att jag slipper se honom som lagkapten. En underbar målvakt, men långt ifrån en lagkapten.

Jag tycker att det är väldigt intressant hur Zlatan och Eto'o skickades ut med huvudet före, medan Sanchez får sitta kvar bara för att han är en "trevlig" person. Folk verkar glömma att han kostade över 30 miljoner, och då spelar det ingen roll om han springer och kämpar, klarar man inte ens av att sätta frilägen så ska man kritiseras.
Barcelona Andresito
2013-02-18 11:52
If Victor Valdes, who is now third captain, leaves in the summer, Messi will become one of Barcelona's four captains.

Kan tyckas att det kan bli för mycket press på honom, men jag tror inte det kommer vara nåt han inte kommer klara av. Han är ju trots allt Argentinas kapten och spelar 99% av matcherna, så varför inte.
2013-02-18 11:41
Hoppas att Villa får spela från start mot Milan. Eller rättare sagt att Alexis inte gör det. Föredrar att Iniesta spelar som falsk ytter, eller på mittfältet vilket skulle innebära att Cesc hamnar på bänken och Villa lirar ute till vänster.

Även om Alexis bidrar med vissa viktiga aspekter, som t.ex. defensiva arbetet och djupledslöpningar, är han skrämmande ineffektiv framför målet och i så pass viktiga utslagsmatcher mot Milan måste man ta vara på sina chanser. Jag gillar Alexis, och inte bara för att jag är halvchilenare, men i Championsmatcher hade jag hellre satsat på el Guaje som är en mer naturligare måltjuv.

Barcelona Gio Style
2013-02-18 09:18
Ibland är vi Barcafans bra bortskämda. I många klubbar nöjer man sig med sina trupper så länge som det kommer bra resultat. Vi Barcafans är perfektionister, spelar ingen roll att vi i praktiken har säkrat ligan eller att vi är favoriter till CL-titeln, vissa vill ändå plocka in FYRA nya spelare till startelvan.

För mycket FM nowadays...
Jag tycker att vår trupp är bra som den är, vår filosofi är att slussa in spelare från La Masia och med 3-4 nyförvärv lär det inte gå att göra detta. En mittback och en målvakt kan jag köpa, mest pga hur situationen ser ut för Valdes och backlinjen.
Neymar just för att han är Neymar, antagligen för att inte någon klubb ska hinna före... Men sanningen är den att vilken klubb som helst hade i princip nöjt sig med truppen vi har just nu, förutom en ny målvakt som är ett måste då Valdes lär lämna.

Måste vara jobbigt att komma till Barca numera, fansen skriker efter nyförvärv trots att vi har en av klubbens bästa säsonger på g. Skriker vi inte för mycket? Behöver vi verkligen spendera dem pengarna?

Deulofeu

Skulle du kunna utveckla det där för mig som inte är insatt? Vad är det för problem man har med FIFA? Vilka regler eller restriktioner är det som ställer till problem

Gabriel

Jag fick så grymma flashbacks från Iniestas dominans i det centrala mittfältet när han spelade där nere med Thiago senast. Han var så outstanding att jag helst ser honom där igen. Han var med i spelet på ett helt annat sätt och hade så mycket mer boll. Det ska han ha, han ska ha så mycket boll som möjligt IMO
Barcelona Deulofeu
2013-02-18 08:43
Since last week, South Korean player Seung Woo Lee (15) can't play for Barcelona anymore. Club trying to solve the issue with FIFA

Stackars Lee som redan målas upp som nya Messi också detta precis samma sak som hände Messi i 17 årsåldern.Byråkraterna försöker stoppa honom.

Hoppas defår ordning på detta snabbt känns som det finns fler fall som Lee i la masia.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-02-18 04:48
Aguero är ingen bra avslutare så jag förstår inte varför folk vill ha honom hit. Visst han har bra samspel med Messi, men det vi mest behöver är en bra avslutare och som är bra i spelet(Neymar). Detta är just varför jag helst skulle vilja se Neymar i barca, han har alla kvalitèer som behövs för att spela i Världens bästa lag. Värvningar som jag vill ska in i sommar: Neymar Hummels Ter Stegen Ut: Valdes (som troligtvis lämnar i sommar) Villa
Barcelona Sang Blaugrana
2013-02-18 02:31
Haha är thiago slarvig? Han slog flest lyckade passar i laget förrigår! Han orkestrerade mittfältet i sann xavi-manèr
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-18 02:09
Gabriel

Thiago har väl startat borta mot Milan i gruppspelet förra säsongen? Vill minnas att han även var riktigt bra just den matchen men är i samma linje som dig. Idag är han slarvig, nonchalant och bör följa matchen vid sidlinjen.

Sergio
Cesc Iniesta

Känns tryggt och stabilt. Inga risker, ingen fantasi tack!
Barcelona The Octopus of Badia
2013-02-18 01:46
Gabriel

Både katalansk- och Madrid-media har i alla fall hävdat det. Återstår minst sagt att se.

Just Xavi är annars intressant att diskutera; Hans säsong har ju varit otroligt bra hittills, och det känns så skönt att ha honom tillbaka i gammal god form efter förra säsongens minst sagt sviktande formkurva. Det berodde dels på lagets undermåliga säsong i helhet, men också på hans egna skadeproblem (läs hälproblem) som han tampades med. Nu är båda aspekterna betydligt förbättrade och då ser vi att Xavi, trots 33-års ålder fortfarande är den bästa på sin position. Rutin slår allt inom sport.
Barcelona Gabriel
2013-02-18 01:31
The Octopus of Badia

Om så är fallet så är det självklart oerhört bra nyheter. Xavi lär behövas med sen rutin och erfarenhet. Hoppas!
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-02-18 01:27
Alba: "Messi has decided the game at a difficult ground. 301 goals? All you say about Leo will fall short..."
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2013-02-18 01:25
Råder alla att kolla på klippet! ORGASM!!
Barcelona The Octopus of Badia
2013-02-18 01:25
Gabriel

Jag tror dock att både Xavi och Villa ska vara spelklara mot Milan, så förhoppningsvis ska vi inte ens behöva spela varken eller från start. Annars känns resterande 10 spelare givna på onsdag; Valdés, Alves, Piqué, Puyol, Alba, Busquets, Iniesta, Pedro, Messi och Cesc. Om nu Xavi är spelklar tar han givetvis den 11:e platsen i elvan.
Barcelona Gabriel
2013-02-18 01:16
Förresten, är det bara jag som är lite orolig över mittfältet mot Milan? Thiago har inte direkt rosat marknaden de senaste matcherna, han slarvar alldeles för mycket och spelar på tok för nonchalant för min smak, åtminstone för att spela ordinarie i en viktig CL-match. Vet att Alexis inte tagit vara på sina chanser han fått men helt ärligt så ser jag hellre att han spelar i anfallet och att Iniesta droppar ner till sin vanliga position än att Thiago spelar. Kommer att känna mig betydligt lugnare då.

Ett alternativ är att ge Tello chansen från start. Han har gjort det bra när han fått spela. Men Thiago är ingen spelare jag vill se i första elvan på onsdag!
Barcelona Gabriel
2013-02-18 01:13
Jag bara undrar hur folk tänker när de önskar sig Aguero hit. Visst, drömma kan man men bör det inte ändå vara en relativt realistisk dröm då? För hur sannolikt är det att City släpper honom? Det är bara att tänka till lite så inser man att det köpet är näst intill omöjligt. Det är inte direkt så att City är i behov av pengar liksom. Han hade kostat dubbelt av det som Neymar lär kosta, bara så ni vet.

Själv tillhör jag den skara som verkligen vill se Neymar till sommaren. Men prioriteringarna enligt mig bör vara Ter Stegen och Hummels. Sen får man se...
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-02-18 01:08
FCB_Messi

Jag har inte skrivit på länge här, men när jag såg din startelva så ville jag kräkas. Det här är inte FM eller Karriär.

Fan vad jag stör mig på såna!
Barcelona enkos
2013-02-18 01:06
Vänner, ni har fina tankar och drömmar om framtiden och hur laget skulle se nästa säsong m m, men kan ni vara snälla och släppa detta nu och fokusera istället för nutiden och vad som händer i dagsläge?
Tack på förhand!
Barcelona FCB_Messi
2013-02-18 00:55
Ter stegen Alves, pique , hummels , Alba Busquets Xavi Iniesta Aguero Neymar Messi
Annons: