/spanien/barcelona/forum/778.aspx/spanien/barcelona/forum/778.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2016-04-28 17:30
[QUOTE=Junta Dimision]"The player Mats Hummels informed Borussia Dortmund that he wishes to leave the club in order to join FC Bayern Munich with effect from the 2016/2017 season." Saxat från Dortmunds officiella hemsida, där försvann ytterligare en mittback vi hade kunnat värva. Det skall klargöras att Hummels har lämnat in en transfer request och är alltså inte klar för Bayern. [/QUOTE] Han är mer eller mindre klar för Bayern, har man lämnat in en transfer request så är processen igång. Kanske har Bayern någon skadebenägen gamling som de kan sälja till oss för en fantasisumma.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-04-28 17:29
@Liunil Masse:

Det underlättar nog att Barca oftast varit i semi också va? Svårt att inte ta sig till final om du vinner semin...
Barcelona Junta Dimision
2016-04-28 17:26
"The player Mats Hummels informed Borussia Dortmund that he wishes to leave the club in order to join FC Bayern Munich with effect from the 2016/2017 season."

Saxat från Dortmunds officiella hemsida, där försvann ytterligare en mittback vi hade kunnat värva. Det skall klargöras att Hummels har lämnat in en transfer request och är alltså inte klar för Bayern.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-28 17:02
Vampiro håller med dig i allt däremot så tycker jag personligen ändå att Barca 10/11 var den bästa upplagan. Jag har fortfarande inte sett en så högnivå inom fotboll än den 5-0 vinsten mot Real.
Barcelona LennyRomario
2016-04-28 17:02
@Vampíro:

Det är väl inget att "get at me!" för? Alla gillar vi olika stilar. Herregud, det finns ju massor med människor som tycker att fotbollen var som bäst på 80-talet i England när det var kämpa, tacklingar och inte massa småduttande. Nu innehåller vårt spel mer fart och fler omställningar, många gillar ju det.

"Starkare" vet jag inte vad vi ska bedöma på, det är ju svårt. Ska vi döma på resultat och titlar så är vi ju inte starkare när två säsonger summeras (jämfört med Peps första två), oavsett om vi vinner ligan eller ej. Men titlar är ju inte allt.

Ska jag bedöma subjektivt, på hur underhållen jag blivit under Luchos första två säsonger är vi absolut inte starkare. Fram till jul första säsongen var det så pass risigt att han höll på att få sparken. Och under 2016 hade vi flera månader av ganska dåligt spel som försvarades med att vi sparade oss och skulle lägga in en högre växel till våren. Det var ett falsarium.

Men det är ju ett Bayernfans symtom, kanske vinna ligan och åka ut mot ett bra Atletico är inget större misslyckande. Fotbollen på den högsta nivån ska vara svårt och inte förutsägbart. Men jag har svårt att se vad som skulle vara starkare med den här upplagan, förutom MSN då såklart.
Barcelona Vampíro
2016-04-28 16:51
Det är supporterlogik och vi är alla skyldiga till de speciellt de här inne som ständigt jämför allt med hur saker och ting såg ut för 5-6 år sedan. När det kommer till Bayern så gick de från att vinna sin semifinal under Jupp med sammanlagt 7-0 mot Barça för att åren efter åka med 5-0 mot Madrid och sedan 5-2 mot Barcelona. De såg även väldigt uddlösa ut igår mot Atlético med statiskt spel och har haft ett riktigt svajigt försvar senaste åren. Jag kan definitivt förstå om de är missnöjda med den utvecklingen även om jag knappast håller med om all kritik som Guardiola får. Peps största problem enligt mig att han inte vet när han ska sluta mixtra. Det är hans nyfikenhet som ibland kommer ivägen, han har så många idéer som tillslut blir för mycket för spelarna att ta in. Minns under hans sista år i Barça hur han hela tiden skulle experimentera med trebackslinje osv. trots att vi blev slaktade på kanterna. Men hanvar för envis och skulle Pep är en fantastisk tränare och ideolog men ska jag vara helt ärlig så föredrar jag nog ett Barça som har fler strängar på sin lyra. Jag tycker att Barcelona årgång 2005/2006, 2008/2009 eller 2014/2015 är starkare än det Barça som BARA använde sig av korta passningsr och trianglar. Varsågod fanboys, get at me!
Barcelona Liunil Masse
2016-04-28 16:48
[QUOTE=Barcelonistas]Barca vann Cl 2006 och efter det så har de laget som lyckats slå ut oss alltid gått till final elr vunnit. 05/06 Cl vinst 06/07 uttåg mot Liverpool, som sedan går till final. 07/08 uttåg mot United som sedan går till final och vinner. 08/09 Cl vinst 09/10 uttåg mot Inter som sedan går till final och vinner. 10/11 Cl vinst 11/12 uttåg mot Chelsea som sedan går till final och vinner. 12/13 uttåg mot Bayern som sedan hår till final och vinner. 13/14 uttåg mot Atletico som sedan går till final. 14/15 Cl vinst 15/16 uttåg mot Atletico som sedan går till????? Intressant mönster. Att slå ut Barcelona ger enorm boost till det laget som slår ut dom. [/QUOTE] Boost skulle jag inte kalla det. Snarare att man är jävligt bra om man slår ut Barca.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-28 16:40
Barca vann Cl 2006 och efter det så har de laget som lyckats slå ut oss alltid gått till final elr vunnit. 05/06 Cl vinst 06/07 uttåg mot Liverpool, som sedan går till final. 07/08 uttåg mot United som sedan går till final och vinner. 08/09 Cl vinst 09/10 uttåg mot Inter som sedan går till final och vinner. 10/11 Cl vinst 11/12 uttåg mot Chelsea som sedan går till final och vinner. 12/13 uttåg mot Bayern som sedan hår till final och vinner. 13/14 uttåg mot Atletico som sedan går till final. 14/15 Cl vinst 15/16 uttåg mot Atletico som sedan går till????? Intressant mönster. Att slå ut Barcelona ger enorm boost till det laget som slår ut dom.
Barcelona Legenden Puyol
2016-04-28 16:22
Pep kommer göra allt för att vinna UCL och ärligt talat så tror jag att han gör det för denna pressen är bra nog för honom. Han kommer motivera sina spelar till Max. At.Madrid kommer visa sin buss men Bayern hemma är inget man ska leka med. Hoppas att Bayern går vidare.
Barcelona Legenden Puyol
2016-04-28 16:19
Undrar om UCL titel hade räddat Pellegrini
Barcelona Barcelonistas
2016-04-28 16:18
LennyRomario - Barca hade kunnat haft en 2,3-0 ledning första 20-30 minuterna mot Bayern. Och visst låt oss säga att vi bara hade vunnit med 1-0, elr 2-0. Med den högs backlinjen så hade Bayern fortfarande inte haft en chans. I allianz gör dom 1-0 sen satte Barca fart och vips så var det 1-2. Att spela med en så hög backlinje mot ett lag som har MSN tyder på att man är naiv.
Barcelona LennyRomario
2016-04-28 16:13
@Barcelonistas:

Mot Real gjorde han bort sig fullständigt. Mot Barcelona tycker jag faktiskt inte att det var så illa, tills de gick upp alldeles för högt i jakt på det viktiga bortamålet. - istället dog dubbelmötet.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-28 15:59
LennyRomario - ville bara säga att resultaten i cl inte varit bra för Pep. Jag tror man åker mot Atletico och man bör vara glada att det inte blev 2-0 igår. Mot Barca ställde han upp med en tre backslinje, och mot Real var det ett hav av ytor för Real. Hur kan Pep varit sp dålig rent taktiskt i dessa matcher?
Barcelona Katalano
2016-04-28 15:49
@neymar JR:

Du kanske lagt märke till detaljer som jag inte noterat i så fall. Jag blev nämligen imponerad av deras matchstart i våra CL matcher mot dem också. Den press de satte var som hajar med blodvittring. Något annat jag blev imponerad av var deras förmåga att orka. Vanligtvis tröttas motståndarna ut i matcherna mot oss vilket gör att vi får mycket ytor att spela med i andra halvlek, fler misstag osv. Men hål i hatten vad Athletico orkade löpa mot oss, hela matcherna igenom.
Barcelona LennyRomario
2016-04-28 15:46
@Barcelonistas:

Jo, 0-4 mot Real var ju en skandal. Mot Barca? Nej, det tycker jag inte.

Men hade de skrivit kritiken efter Real matchen så hade jag inte sagt något. Men 0-4 mot Real Madrid för två år sedan är relevant för 0-1 igår mot Atl Madrid på vilket sätt? Att fansen är trötta på att torska semifinaler så de överreagerar idag, eller vadå? Jag förstår inte varför du gör den kopplingen.
Barcelona neymar JR
2016-04-28 15:38
Katalano Intensiva är dom alltid i början men denna gången hade dom fullt koll på vad dom skulle göra offensivt. Mot oss vill dom mest förstöra spelet och inte låta oss andas. Mot Bayern var strävan för att vinna större än viljan att inte förlora. Dom har betydligt mer respekt mot oss, inte konstigt då vi har 6 vinster senaste 7 matcherna.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-28 15:31
Just i år tycker jag dock inte Bayern varit speciellt bra. Juventus borde enligt mig slagit ut dom efter en helt perfekt genomförd match. I Cl semifinalerna har Pep misslyckats. 0-4 mot Real och 3-0 mot Barca. De ingen skandal att åka ut mot dessa lag men med så stora siffror?
Barcelona Katalano
2016-04-28 15:30
@neymar JR:

Jag håller inte med om det här stycket i fråga. Jag tycker att det är precis så de spelade mot oss. Otroligt intensivt i början av matcherna för att få en ledning. Detsamma i ligan för övrigt och de började alla matcher, både i ligan och i CL denna säsong med en 1-0 ledning.
Barcelona LennyRomario
2016-04-28 15:09
@A good coach is everything!:
Nja.. känns som någon slags historieförfalskning. Rent resultatmässigt går det inte att bli bättre än Jupps trippel, så det är ju kört. Ledningen i Bayern tog ju in Pep för att de ville ändra sitt spel, så det hade ju onekligen varit ett tjänstefel om han inte ändrade. Bayern ville spela Barca-fotboll med kontroll och stort innehav. Det är fakta. Så att han ändrar ingår liksom i uppdraget. Men det är inte det jag menar, jag menar att förlora en semifinal borta mot världens kanske tuffaste försvar med 1-0 kan ALDRIG vara en katastrof. Då skulle jag snarare säga att det är en större skandal att vi inte vann mot Atl Madrid i sånt fall. Men jag tycker inte ens det är en skandal. Så bra är inte Bayerns lag att de bara ska promenera hem CL (framförallt inte med alla skador), så enkelt är det.
Barcelona A good coach is everything!
2016-04-28 15:01
LennyRomario // Man kan förstå dem dock Pep ändra på ett redan fungerande lag till det värre ! Små ändringar visst men Pep har gjort alldeles för stora sådana Jupps Bayern var skräck jagande trots att Jupp hade en sämre trupp än Pep!
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2016-04-28 14:59
Nej jag är inte bitter, det går inte och låta bli att imponeras av detta fantastiska Atl Madrid. Alltså Diego Simone har förvandlat detta Atl Madrid till en vinst maskin. All eloge till Diego, bästa tränaren just nu, utan tvekan! Men mitt inlägg handlar egentligen om nånting helt annat. Atl Madrids spelförstörelse är ju helt vansinnig. Det som gör mig förvånad är att ingen tar upp det nu efter matchen. Hur många minuter lyckades Atletico maska bort? Jag tänker på en sekvens där Saul skulle bytas ut, jag räknade och det tog cirka 2 minuter!! 5-6 byten plus all maskning från Atleticos sida väljer domaren att ge 4 minuter och av de 4 minuter så spelas runt 2-3minuter. Det tar alltså 30 sekunder för Atletico att genomföra inkasten och sen vips så väljer domaren att blåsa av. Som sagt så är jag inte bitter, Atletico spelade en fantastisk fotboll men jag tycker att domaren gör fel där.Det var exakt samma visa när vi mötte dem. Domaren ska ta ansvar där, om inte ja då ska Uefa göra nånting åt det, för att det är inte som sagt första gången det händer och det är inte sista heller. Blir det för svårt för huvuddomaren att göra det, ja då får någon annan ta på sig det ansvaret, att verkligen stoppa tiden när matchen avbryts och verkligen lägga till rätt tid när det gäller förlängningen. Det här med att alla stora lag får fördelar stämmer bra, men Atletico(de räknar sig själva som underdogs) får enorma fördelar där. Det är lika vidrigt som filmningar och andra fel domslut. Så där har Uefa verkligen något och jobba på!
Barcelona II Barça II
2016-04-28 14:52
Oblak i A.Madrid har inte släppt in mål, i hela 33 matcher av 52 den här säsongen, grymt!
Barcelona LennyRomario
2016-04-28 14:36
Läser man kommentarerna i Bayerns forum så skulle man helt seriöst kunna tro att de precis förlorat med 3-0 mot Darmstadt. Det är sämsta insatsen på länge, coachmiss, Benatia borde ha spelat från start (alla som såg Bayern mot Juventus är nog inte lika säkra på att han borde det), spanjorerna i laget har inte rätt mentalitet - hade de varit tyskar istället hade de vunnit, "Atletico var verkligen inte bra idag. Pep gör oss dåliga", osv osv osv. Vilka tror de att de är? Solklart inslag av hybris. Vissa här må romantisera Peps tid i klubben (jag står antagligen längst fram i det ledet), men det är inget jämfört med vad de tycks göra med Jupp Heynckes tid i Bayern. Hade de bara haft Jupp så hade de vunnit med 2-3 bollar igår. Det tror de alltså på allvar. Varför tror de At Madrid var i CL final 2014? Vet de inte att Atl Madrid har hållit nollan elva av tolv senaste hemmamatcherna i CL? Och om de vet, hur fan tror de att det bara är att städa av världens kanske främsta defensiva lag på bortaplan i en semifinal i CL, bara man byter tränare? Det spelar ingen roll vad tränaren heter, det kommer alltid att vara en utmaning. Inte ens vår heliga trio på topp lyckades få in en boll!! Må Ancelotti (som jag iofs gillar) komma dit nästa år och inte ens vinna ligan. Men det kommer å andra sidan också vara Peps fel i forumet - "kommer att ta lång tid för Ancelotti att rätta till alla fel Pep gjort."
Barcelona neymar JR
2016-04-28 13:24
Lion24 Det otroliga är att atletico spelade fantastisk underhållande dem första 20 minuterna. Inget feg spelande utan dom gick ut för att göra mål, mer bestämt än någonsin. Antar att det chockade Pep rejält, för dom har absolut inte spelat så mot oss. Igår var dom inte fula, provocerande utan dom visade upp en briljant fotboll. Lite det jag har saknat av cholo innan man tokhyllar honom för mycket. För min del så släppte dom initiativet för tidigt. Dom borde ha fullföljt halvleken ut. Jag har tidigare dragit paralleller med cholo och Mourinho. Mest pga möten mot oss, men sen igår drar jag parallellen till Arrigo Sacchi. Det är en sak att gå ut och spela defensivt och spelförstörande och en helt skild ting att jaga målet först för att sedan försvara ledningen. Nej Pep åkte på en käftsmäll igår, returmötet är galet intressant nu.
Barcelona Lion24
2016-04-28 13:06
Som Pep fantast ser jag gärna att Bayern går vidare men jag kan inte ge nog med cred till Simeone och hans spelare. Det är helt otroligt hur de spelar och hur de kan spela så intensivt och aggressivt under 90 minuter. Jag har aldrig sett sån disciplin och lojalitet i mitt liv. Det är främst det som imponerar mig med Atlético. Jag köper inte skitsnacket att dom är våldsamma, Atlético spelar hårt, riktigt HÅRT. Jag har aldrig sett sån hårdhet i något lag tidigare. Som Bojan var inne på igår: INGEN i Atlético fuskar nån gång, under 90 minuter! Det är som om nån drar i trådarna på spelarna, sån disciplin är mycket mycket beundransvärt, oavsett hur man spelar. Fotboll har ingen ''rätt sätt att spela''. Alla lag kan inte spela underhållande fram-o-tillbaka fotboll. Det är det här systemet som gett Atléti dessa framgångar, dessa möjligheter att spela såna här stora matcher alla fotbollsspelare vill spela. Antar att Atléti kan gå tillbaka till Manzanos tid i klubben där man spelar något fint fotboll och slutar 4:a i ligan med 30 poäng bakom 1:an men där det ändå hade varit en super säsong.

Fotboll handlar i slutändan om att vinna. Men jag hade inte kunnat acceptera att Barca spelar så här, vi har en annan identitet och en redan framgångsrik välklistrad filosofi i klubben. För tillfället är det mycket svårt att slå detta Atlético, speciellt för stora lag i viktiga matcher. Men för att slå dom så anser jag att träningen är extremt viktigt. Eftersom Atléti är så hårda, aggressiva, intensiva så måste själv hålla just den nivån i träningarna inför ett möte med dom. Om man inte tränar på samma sätt som Atlético spelar matcherna, då finns det en risk att man blir uppäten. Man förvånas över intensitet, man förlorar viktiga bollar eftersom man helt enkelt inte är på samma nivå. Det ska vara så hårt på träningarna att ens egna spelare ska nästan bråka med varandra, på det sättet kan man handskas med deras aggressivitet.

Simeones lag spelar en fulländad zon-försvarsspel där varenda spelare har ansvar för sin zon. Det händer att en spelare lämnar sin zon, men då tar nån annan nästan alltid upp den zonen som blir fri. På det sättet kan man aldrig bli utnyttjad av motståndarens rörelser heller.
Barcelona Gabriel
2016-04-28 12:58
@Liunil Masse:

WORD! Han ska ge honom fingret och säga fuck off. Det är sånt här man irriterar sig över när det kommer till Neymar. Att ens gå med att träffa Florentino stör mig!
Barcelona Kröjff
2016-04-28 12:25
@Josep "Pep" Guardiola Sala:
Nåja, Les Rambles skiljer sig väl inte nämnvärt på just det speciella området. Så länge segersviten höll i sig så var väl i ärlighetens namn som Messi, Suárez och Neymar oftare nämnda som segerherrar, än Enrique. Men när sviten väl bröts och en förlust hastigt och ytterst olustigt blev till fyra, efter att först Messi och sen än mer Neymar underpresterat, så hamnade Luis Enrique omgående i skottgluggen för många av dom som sågat hans fåtal kritiker i tidigare skede och blev plötsligt dom mångas spottkopp. Jag gissar att flera av dessa supporters gillade det ovanstående inlägget.
Barcelona Deulofeu
2016-04-28 11:58
Em truppen tas snart ut

Tror ni Sergio Roberto får plats? Jag tror faktiskt han har lyckats spela in sig i truppen pga sin mångsidighet samt att han kan "the barca way" som Del Bosque vill spela.

Nästa fråga är ju om det finns plats för någon outsider och joker som tex denis Suarez kliver han fram nu mot Liverpool så varför inte? Han har en fantastisk säsong bakom sig och är en av de formstarkaste spelarna i la liga.

Deulofeu får nog satsa på u-21 tyvärr... som joker skulle jag nog ta med honom perfekt inhoppare!
Barcelona Liunil Masse
2016-04-28 11:54
[QUOTE=Rambla~]Aset Perez fortsätter sin jakt på Neymar. När fan ska han släppa det bara? Den mannen har verkligen hybris och klarar inte av ett nej. Detta trots att Neymar Jr sagt åt Senior att inte lyssna på några anbud whatsoever. [/QUOTE] Att Neymars pappa ens träffar Perez två gånger gör mig förbannad.
Barcelona Rambla~
2016-04-28 11:36
Aset Perez fortsätter sin jakt på Neymar. När fan ska han släppa det bara? Den mannen har verkligen hybris och klarar inte av ett nej. Detta trots att Neymar Jr sagt åt Senior att inte lyssna på några anbud whatsoever.
Annons: