/spanien/barcelona/forum/7778.aspx/spanien/barcelona/forum/7778.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mojito - Culé (un estiIo de vida)
2013-02-14 10:11
Coach Pep.
Japp jag håller med. Många här inne som inte ger Realspelarna den credden de förtjänar. Hans nickmål igår var ju helt fantastiskt! Visar en klass som bara han och Messi besitter.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-14 10:06
Att Barca förnekar en deal med stegen gör ju inte ryktet mindre trovärdigt, egentligen.
Postat via SvenskaFans-appen
Coach Pep.
2013-02-14 10:05
El capitano[Culee]- Faris
Fast Messi skulle ju behöva vingar för att nicka den bollen i mål, Ronaldo är ju längre så det är ganska självklart att han når högre upp. Tycker alla borde sluta vara så trångsynta och inse vilken bra spelare Ronaldo faktiskt är. Vissa här inne verkar ju till och med tycka att Iniesta är bättre. Ronaldo har egenskaper som Messi inte besitter och de två tillsammans är överlägset bäst i världen, de står på en egen nivå.
Barcelona Walee
2013-02-14 09:53
Reinas bäst före datum har verkligen gått ut.. Stegen är ett mycket mer attraktivt val. Vore konstigt om Barca satsar på Reina, för då har man gått ner sig rejält !!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-14 09:51
Barcelona sources have denied the club have a pre-contract with Borussia Monchengladbach goalkeeper Marc-Andre ter Stegen (20). [sport]

Så var det med det.

El Mundo skriver att klubben även utesluter Curtois, delvis beroende på att han verkar vara en del i en eventuell transfer gällande Falcao.
2013-02-14 08:25
Absoluta förstaval*
2013-02-14 08:25
Många tidningar rapporterar att Ter Stegen går till Barca i sommar. Hade jublat om det stämmer! De Gea må ha stärkt sina aktier hos mig igår men Stegen är fortfarande mitt avsluta förstaval
Barcelona ~Més que un club~
2013-02-14 07:41
Youtube*
Barcelona ~Més que un club~
2013-02-14 07:40
Kollade på Fais yuotube klipp som han länktips om. Ter Stegen verkar ju skit bra. Hoppas Barcelona håller koll på han! :)
Barcelona Barca o Mort!
2013-02-14 05:03
Messi.Corleone

Har inte sett killen spela men målfacitet imponerar ju inte riktigt. 4 mål på 17 resterande matcher.
Fais
2013-02-14 02:28
Tyska målvakten! Marc Andre Ter Stegen.
Vilket namn han har?? :-)

Det lyser självförtroende om honom. Jag tycker att han har nästan som aura som Valdes. Kolla 1:29 :-). Hur han kroppsfintan spelaren...

Ja, ja, Jag vet att det är youtubevideo bara.. Men ärligt han ser häftig ut.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-02-14 01:46
MESSI.CORLEONE

Det sägs att han är påväg till Inter för 15 miljoner euro!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-14 01:41
Hämta tillbaka Mauro Icardi. Han är 20, från Rosario och har redan spelat hos oss. Snabb, stark, grym avslut.
8 mål på 18 matcher i Seria A med Sampdoria i år, varav 4 av målen på en o samma match!
2013-02-14 01:37
Asså varför pratar alla om att värva Neymar? Att köpa en målvakt och en mittback är nog ett måste till sommaren men att värva Neymar är så jävla onödigt tykcer jag. För liksom vad kommer hända med våra talanger?

Såna som Rafinha, G.Deleufo, Tello? Hur ska de få speltid när vi värvar
Neymar?

Så nej tack till Neymar! Sälj David Villa, Viktor Valdes så att vi får lite peng för honom och Song om nu någon skulle vilja ha honom sen så pang så har vi en perfekt trupp!
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-14 01:29
FCB_Messi

Aguero är förmodligen den bättre utav de två för tillfället. Att hellre satsa på Neymar vore en rejäl chansning vilket kan få stor utdelning. Neymar är fortfarande ung och vem vet, han kan både floppa i Europa eller bli väldigt stor.

Själv tycker jag att vi inte riktigt har gett Villa chansen iår, och när vi väl har gjort det så har han enligt mig ofta presterat upp till förväntningarna. Mitt första val skulle nog vara att låta Villa få ha sin position på vänsterkanten. Men det ser dock inte ljust ut för "el guaje" då han väldigt sällan får speltid.

Om nu ledningen och Tito har bestämt sig för att värva in en ny anfallare på vänsterkanten så tycker jag att man hellre går på en chansning och väljer Neymar. Jag tror och hoppas att vi kan utveckla brassen till en enormt bra spelare.

Samtidigt ställer jag mig själv frågan som jag inte riktigt kan svara på:
- Är det värt att betala så mycket för en 21 åring som dessutom aldrig har spelat i Europa?
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-14 01:18
El capitano[Culee]- Faris (Barcelona) Är Fergie imponerad av att Ronaldo som är 16 cm längre än Messi kan hoppa högre upp? Sen så har messis en väldigt bra nickteknik men det är inte ofta han nickar. Jag tror att han har förträngt messis nickmål i finalen :-)
Barcelona FCB_Messi
2013-02-14 01:08
Om ni fick välja: Aguero eller neymar ? Jag hade valt Aguero . Vill inget annat än att se aguero spela för Barca tillsammans med Messi . Tror dom hade gjort helvete !
Coach Pep,
2013-02-14 00:55
På tal om Hummels så brukar faktiskt motståndarna markera honom med minst 1 offensiv spelare för att förhindra honom att delta i uppbyggnadsspelet. Smått roligt ;D
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-14 00:50
Vore helt sjukt bra om Ter Stegen kommer till oss! Hur mycket har vi inte pratat om honom här på forumet innan egentligen? Verkar som mångas dröm går i uppfyllelse om detta stämmer.

In med Hummels också till sommaren och jag kunde inte vart mer nöjd!

Neymar vore ett stort bonus om nu han också kommer men ligger 3:a på min lista som sommarens viktigaste värvningar. Tycker vi först och främst borde satsa på Målvakt, vilket är en självklarhet då Valdes lämnar och en stabil mittback som Hummels då vårt försvar inte är så bra som den borde vara. Känns som om vi klarar oss galant utan Neymar men som sagt om han kommer så vore det en stor förstärkning till laget.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-02-14 00:44
Av det jag har sett så är jag inte alls lika imponerad som ni verkar vara. Vet inte riktigt om jag är bekväm med honom i laget.

Men det kanske bara är jag.
2013-02-14 00:42
Fergie on Ronaldo goal: "I blamed Evra until I saw replay, then I felt bit stupid. No other player could score that, certainly not Messi."

Haha Fergie ska jag behöva påminna dig CL finalen 2009?

Flyger högre och är mellan både Vidic och Ferdinand, Så snacka inte skit Fergie!
Barcelona FCB_Messi
2013-02-14 00:39
Hummels är ett måste . Gillar den spelaren skarpt. Fast hans snabbhet kan diskuteras lite . Men annars har han allt en Barca spelare ska ha .
Barcelona Barcelona10Messi
2013-02-14 00:30
Ter Stegen, Hummels, Neymar till sommaren och jag säger vem fan behöver julen då?! :P
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-14 00:22
Ter stegen är en målvakt jag gärna vill se Barca! Sen så ska man ta detta rykte med en nypa salt. Men jag hoppas verkligen vi köper honom :-)
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-02-14 00:22
Man vet aldrig, tror det ligger något bakom det. Jag menar Marca vet mycket, bland annat att det är kaos i Reals omklänningsrum. ;)

Nej men jag hoppas verkligen det stämmer. Dock tror jag man kommer värva Pepe Reina. Typiskt Barca. :D
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-14 00:21
Det är från Marca, så man kanske borde ta skiten med en nypa salt. Det är en spännande målvakt och han är en av de jag absolut vill se i klubben. Men Marca är Marca.
Barcelona Andresito
2013-02-14 00:15
Vad är det för "pre-deal" han skrivit på? Barca har väl ingen rätt att göra så med tanke på att han har kontrakt?

Någon som orkar förklara? :)
Barcelona Pep #4
2013-02-14 00:13
Har aldrig hört talats om denna målvakten men fan vad intressant det lät.

Som de flesta märker är vi påväg och gå igenom en generations växling och det är verkligen nu som mest Xavi och Puyol behövs med tankte på deras rutin. När dem sedan lägger skorna på hyllan så är vi förhoppningsvis redo för en ny era
Barcelona Gabriel
2013-02-14 00:08
Hoppas innerligt på att dessa rykten om ter Stegen stämmer. Han känns som helt rätt val. Bara tanken om att ha en tysk mellan stolparna som skäller ut Piqué får mig att le lite sådär.

Lite tyskt blod i laget skadar för fan inte. Hoppas, hoppas!
Coach Pep,
2013-02-14 00:01
Marc-André ter Stegen, newest prospect of Borussia M'gladbach. He won 30 caps for the Germany U-16, U-17, U-18 and U-19 so far and became U-17 European Champions in 2009. For his club he played in the B-Junioren Bundesliga and A-Junioren Bundesliga. When the DFB honored the best trainees in 2009 (U-17) ter Stegen made a third place behind two of the biggest german talents today, Mario Götze (Borussia Dortmund) and Reinhold Yabo (1. FC Köln).

Ter Stegen is a promising young german goalkeeper, his strong points are his ability to organize his defence, his keen reflexes, his reliability at stopping shots and his composure that helps to stabilize the whole team. Like Manuel Neuer he shows fine field player skills and works hard to help his team's build-up game from behind.
Annons: