/spanien/barcelona/forum/7775.aspx/spanien/barcelona/forum/7775.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-15 14:54
Jag tror att det blir en händelserik silly season för oss:P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-02-15 14:44
Priset på Neymar tror jag inte går över 30 miljoner med tanke på att han har 1 år kvar på sitt kontrakt i sommar.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-02-15 12:44
Om vi kunde slänga 25 miljoner på Chygrynski så borde vi även kunna lägga 15 miljoner på ter Stegen om det är nu priset för honom.
Barcelona Pep #4
2013-02-15 12:41
Hummels och Stegen hade vart nice. Vi kan nog få dem för ca 450 milj sammanlagt. Lägg till 450 miljoner på Neymar också så är vi uppe i 900 miljoner.

Valdes borde vi får minst 200 miljoner för. Villa är nog värd ca 150. Spelare som Afellay, Bojan och andra utlånade spelare samt JDS och några ungtuppar som kommer lämna kan vi nog få sammanlagt 150 miljoner för också. Vi får inte glömma heller att Song kanske kan lämna då jag egentligen inte ser någon plats för honom om en mittback värvas för Mascherano kommer vara backup för Busquets då.

900-500= 400 miljoner back är en bra Silly Season med tanke på vilka vi värvar. Alla tre är unga och har en enormt stor potential. Kommer ju inte bli exakt de siffror jag tagit med men på ett ungefär iallafall.
Barcelona NoGo™
2013-02-15 11:09
Villa är utskriven från sjukhuset igen men han är inte tillgänglig för matchen imorgon.
Barcelona FCB_Messi
2013-02-15 10:59
Mojito: villa, valdes, sanchez , JDS, affelay, fontas o kanske en liten peng för Bojan också .
Barcelona Barca King -
2013-02-15 10:42
Varför pratar ingen om Lazios målvakt marceti (stavning). Han är sjuk bra!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-15 10:33
Mojito Priset på Stegen sägs vara lägre, runt 8-9milj. Borde tala ännu mer för honom!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-15 09:50
Vilanova has given his approval to the signing of Santos player Neymar (21). Barcelona can now try to sign the Brazilian in the summer. [md]

Vet inte hur man tänker sig få ihop transferbudgeten denna sommar om man tänkerr gå för en målvakt som Reina/ter Stegen(€15 miljoner), en mittback som Hummels (€30-35 miljoner) och Neymar (€40 miljoner).

Förutom Villa (€15-20 miljoner), vem är spelarna som kommer inbringa resterande €20-25 miljoner som saknas?
Valdés? dos Santos? Fontás? Afellay?

Blir en tuff uppgift att banta truppen samtidigt som tre spelare köps in och två-tre ska flyttas upp...
2013-02-15 09:20
MD skriver att vertonghen är ett alternativ om man inte lyckas värva hummels. Köper man vertonghen i sommar blir jag smått förbannad då han kunde ha köpts för vrakpris från Ajax ifjol.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-15 08:12
@Barcadinho.:

Japp, och det var målvakten Asenjo som jagade gubben som sprintade mot öppet mål med bollen. Asenjo försökte kapa honom bakifrån med hann inte ifatt honom. Det såg faktiskt ganska så kul ut. :)
Barcelona Barcadinho.
2013-02-15 08:04
@Rambla~ el chico dorado:

Vad ? Gjorde Atletico det igår?
Sjukt amatöriskt i så fall !
Herregud.
Barcelona Andresito
2013-02-15 08:03
En mittback jag absolut inte vill ha är David Luiz, större pajas får man leta efter.. Tito har tydligen varit positiv till en värvning av Neymar nu i sommar, jag vill dock inte se överpris på den affären med tanke på att hans kontrakt går ut snart och att risken för flopp är hög.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-02-15 01:11
Vad menas med långvarig satsning när det gäller målvakter? Tror alla våra backar hade mått bättre med en mer rutinerad målvakt i stora sammanhang. En målvakt som är 28 kan fortfarande stå i Barca i 5-6 år. Finns inga garantier på att en lovande målvakt kommer vara kvar i Barca när han nått sin bästa tid runt 30. En stabil målvakt som sprider lugn med rutin hade gjort det så mycket lättare att gå vidare efter Valdes, en ung målvakt är ett huvudvärk ingen av oss egentligen behöver. :)
Barcelona Barca King -
2013-02-15 00:39
Tyska spelare börjar bli en kraft att räkna med ute i Europa. Jag verkligen hoppas på Hummels! Vi har redan slösat 25 mille på chygrinski, 18 mille på caceres och 8-10 på brassen henrique. Alla 3 floppade och 40 -50 miljoner kastades i sjön till rea pris. Vår filosofi att alltid gå och ta billigare alternativ med potential duger inte alltid.
Barcelona FCB_Messi
2013-02-14 23:46
Aa rambla håller med dig . Hur kan man ta upp målvakten i ett dubbelmöte :S ? Speciellt när det är första matchen !!
Barcelona påfågeln
2013-02-14 23:34
Ja, Reina kan gärna få komma och ta över efter Pinto när hans kontrakt med Liverpool går ut. Eventuellt kan man betala en liten summa. Huvudsaken just nu är att man värvar ett framtidsnamn.
Barcelona enkos
2013-02-14 23:31
Jag längtar till Barca matcher, det känns som de inte spelat på evigheter. Hoppas de har vilat sig ordentligt i veckan...
Barcelona AndreD
2013-02-14 23:27
Reina borde värvas om 2-3 år som andramålvakt
Barcelona Hetfield
2013-02-14 23:22
Jag hoppas verkligen att Barcelona går efter Ter Stegen, men det skulle inte förvåna mig om man värvar Reina för att han "passar in" socialt.

Jag förstår inte varför alla håller på att stressa fram slutet på Puyols karriär. Puyol är den typen som kommer att hålla ett tag till, han är dessutom viktig för laget.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-02-14 23:19
Om våran nya målvakt heter Reina då kommer jag personligen åka till Barcelona och sparka Zubizaretta i arslet, lyckas han inte som sportchef och som en gammal målvakt fixa in en duktig ersättare till Valdes då kommer jag bli riktigt arg.
Barcelona enkos
2013-02-14 23:10
När jag såg Atletico-Rubin blev jag mycket påmind på matchen Barca-Chelsea. Gästerna gjorde sitt första mål på sitt första chans, hade en man utvisad, parkerade sedan bussen och så gör de ännu en kontring på övertid och gör mål som skickar Atl ur turneringen..
2013-02-14 23:05
Vem fan tar upp målvakten på en hörna vid 0-1 hemma i FÖRSTA mötet i en cup? Bortamål som är guld värda och så bjuder man på något sånt? Herregud alltså.
Barcelona påfågeln
2013-02-14 23:01
Atletico var helt värdelösa, släppte tidigt in ett mål, spelade hela andra halvlek mot tio man, visserligen formerade som Chelsea, och lyckas nästan inte skapa något. Sen i slutet går Asenjo upp på hörna när övertiden redan är över, och Rubin tillåts kontra in 2-0. Horribelt dumt, 1-0 är visserligen dåligt, men så bra som Atletico varit på hemmaplan så skulle de nog haft en betydligt bättre chans än vid 2-0...
2013-02-14 22:44
@Corazon:

Nu vet jag inte vem du syftar på, men jag tror ingen av oss som hoppas på Stegen tycker att han är bättre lämpad för Barca än vad Valdes är idag. Jag hade åtminstone helst sett att han stannar många år till, men tyvärr är ju verkligheten en annan. Valdes lämnar i sommar och Ter Stegen känns som den bästa lösningen på problemet. Och vem vet hur bra han är vid 30 års ålder?
Barcelona Messi_theONE
2013-02-14 22:43
Ngn som har sett matchen mönchengladbach -lazio? och hur skötte sig vår nya målvakt? en tysk målvakt har jag alltid velat ha i barca!!
Barcelona FCB_Messi
2013-02-14 22:34
Asså det nya programmet på tv 4 sport . Superlive eller va fan heter , är det sämsta jag nånsin har sett
Barcelona Hola Culès
2013-02-14 22:31
Till alla Culès NJUT!
Barcelona Corazon
2013-02-14 22:30
varför ska du fira som vi vunnit cl om ter stegen kommer fattar inte..

å hur kan ni säga att han säkert e bättre än valdes ni har varken hört eller sätt nått om honom föränn sport.es skrev en rad...

seriöst

2013-02-14 22:18
Vilket jävla mål av Lyons 19:åriga vänsterback. Madre mia...
Annons: