/spanien/barcelona/forum/7773.aspx/spanien/barcelona/forum/7773.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-17 21:23
Hur lyckades han bli utvisad?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Robért
2013-02-17 21:19
Skön match Ramos gör. Ett mål och två gula på 16-17 minuter
Barcelona Dinho the artist
2013-02-17 21:19
Alltså herregud stackars Ramos..vad är det med domarna nu för tiden.
Barcelona socccerfan1
2013-02-17 21:18
Fy vad det suger med hands / gult i Spanien.. Och domarna är sämst.. :/
Barcelona Barca King -
2013-02-17 21:00
varför spelar real på hemmaplan igen?
2013-02-17 20:20
Och vissa har mage att påstå att Pirlo borde ha haft hans plats i guldbollenomröstningen och att Pirlo förtjänade att bli em:s bäste spelare...
Barcelona The Octopus of Badia
2013-02-17 20:15
Iniestas magnifika prestation i CL-finalen 2006 mot Arsenal i länktips. Det här han hann alltså med under den andra halvleken efter att han bytts in. Att tänka sig att det inte är förrän på senare år som fotbollsvärlden börjat acceptera Iniesta som en av dem absolut bästa spelarna i världen, när han som 22-åring dominerade och var helt avgörande i en CL-final.
Barcelona enkos
2013-02-17 19:25
Då jag är övertygad om att Atletico inte kan hota Barcelona så vill jag gärna att de vinner sina matcher bara för att hålla Real bakom sig...
2013-02-17 19:18
Där stängde falcao käften på mig :P
Barcelona Grimaldo
2013-02-17 19:13
Börjar bli mer svag för Agüero. Och när man tänker på Messis och Agüeros samarbete i Argentina så börjar man tveka lite ifall man ska värva Neymar eller om man ska värva Agüero...

Vem av Neymar och Agüero tycker ni borde komma till Barcelona?
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-02-17 19:10
THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)

Bara för det gjorde han mål nyss. :D
Barcelona barca_joe
2013-02-17 18:52
THIAGO ALCANTARA

Kan inte hålla med mer!
2013-02-17 18:46
Diego Alves har varit riktigt bra idag
2013-02-17 18:42
Okej, känns bara som att han inte gör mål lika ofta längre. Sen så kanske han är i em svacka och Atletico är väl också i någon form av svacka.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-17 18:36
I förra ligamatchen, mot Rayo.
2013-02-17 18:15
Förresten när var det sist falcao målade i ligan? Känns som hans målproduktion har avtagit på senare tid
2013-02-17 17:44
barca_joe (Barcelona) Killen lägger sig vid varenda kontakt och skriker som en bitch på domaren så han ska varna motståndaren. Faller fan lika lätt som Lavezzi. Sen så är han överskattad. Killen gör 3 mål på en match för att sen inte göra mål 6 matcher och sen gör han 2-3 mål på en match igen.
Barcelona barca_joe
2013-02-17 17:42
@THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket):

Har sagt det i åratal. Hans beteende är vidrigt emallanåt.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-17 17:26
Slå på fyra sport. Det är halvtid i Ajaxs match och Christian Eriksen har ett drömmål, Cuenca lär komma in snart.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-17 17:18
Det finns ingen anledning att stressa fram försäljningen av Alexis. Vi har andra anfallare som levererar, vi har rätt bra med pengar, Alexis vill säkerligen stanna. Den här säsongen har inte blivit som vi ville med Alexis, men jag är säker på att han kan komma tillbaka. Han har haft sina stunder i Barcatröjan, det gäller bara att bli jämnare för hans egen del.

David Villa hade jag gärna behållt, men något säger mig att han vill något annat. Han har fått på tok för lite speltid sett till hur han har presterat, jag kan ärligt säga att han blivit behandlat dåligt den här säsongen. Visst att han inte måste vara ordinarie men mer speltid bör han definitivt få, skulle vara kul att se honom i någon stormatch. Onsdag är ett ypperligt tillfälle även om jag också gärna hade sett Thiago starta.

Vi får heller inte glömma Cuenca och Tello. Jag har en dålig känsla att Tito inte riktigt har Cuenca med i sina planer längre, vilket jag tycker han bör ha. Han har haft jobbigt med skador men är en riktigt duktig och mångsidig spelare, till skillnad från Tello känns han bra mycket mer komplett. Tänk nu att vi har Messi och Pedro som de enda anfallarna som känns helt givna i truppen, sedan även Iniesta som förmodligen kommer fortsätta spela där ett tag. Alexis hoppas jag stannar som avbytare men förhoppningsvis senare som en spelare som krigar för startelvan. Lägg till Cuenca och Tello på det, och möjligen men troligen inte Villa. Det enda jag kan komma fram till är att vi knappast behöver Neymar. Kanske tidigare men när Iniesta gjort det så bra som ytter så ser jag inte var Neymar ska spela. Jag hoppas rykterna stämmer om att Tito föredrar en liten trupp nästa säsong, jag vill inte ha fler världsstjärnor på bänken som vi vägrar utnyttja. Tänk er Neymar och Alexis på bänken, det är en skam mot fotbollen egentligen.

Messi och Iniesta som ordinarie. Pedro och Alexis som kämpar om högerytterpositionen medan Tello och Cuenca får sin speltid de också. Samtidigt gör Deulofeu sitt sista år i Barca B och får speltid i cupen och lite i enklare ligamatcher. Mitt drömscenario nästa säsong när det gäller anfallet.
Barcelona enkos
2013-02-17 17:16
Messis målfacit i CL, 56 mål

Germany 12
England 8
Ukraine 5
Ryssland 4
Greece 4
Scotland 4
Italy 3
Denmark 3
Czech Rep 3
France 3
Belarus 2
Switzerland 2
Spain 2
Portugal 1

Och då ska Messi belackarna komma med ursäkter om att "Messi gör bara mål mot dåliga försvar i La ligan" :))
2013-02-17 17:13
Bara jag som tycker att soldado är en gnällig tönt?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-17 17:11
Gabriel

Önsketänkande från min sida. Gillar Guaje skarpt och tycker det vore bättre att ge honom förtroendet något år till, trots att han är äldre än Alexis och sitter på utgående trakt. Men i verkligheten tror jag, precis som du, att han säljs i sommar.
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-17 16:51
Jag skulle förmodligen aldrig kunna komma fram till vem som var den viktigare spelaren för Barcelona i dagsläget, Messi eller Ronaldinho. Många kanske inte riktigt håller med mig nu och tycker att Messi är den självklara, men min "kärlek" till Ronaldinho kanske får mig att framstå lite som enögd.

Ronaldinho var och är "one of a kind" och älskad av flesta. Den mest mångsidiga spelaren genom histiorien i mina ögon. Han var en artist och jag tycker att han var den viktigare spelaren ur den aspekten att han tillförde med underhållning som ingen annan. Han tog fotbollen till annan nivå och gjorde saker som inget tidigare hade sett eller ens kunnat föreställa sig att man kunde göra. Han är en utav de legender som tagit fotbollen till den nivå som den är idag. Det var som att se Harlem Globetrotters på plan med honom, davids, gio, deco mfl. och är trots allt underhållningen som får oss att fortsätta att kolla på fotboll.

Lionel Messi är klart den viktigare spelaren när det kommer till framgång och resultat, vilket i sin tur bidrar med mycket lycka hos oss cules. Alla rekord som han håller talar för sig självt. Jag menar dock inte att Messi inte står för underhållning, för det gör han absolut. Att ta sig förbi ett hela Real Madrid försvaret samt några mittfältare och dessutom lägga bollen i nät bakom Casillas kan endast han göra. Men det var något speciellt med Ronaldinho.

För att sammanfatta allt så tycker jag att båda bidrar med olika saker och det är svårt att bestämma vem som var viktigast. Messi bidrar med oerhört mycket framgång till klubben som får oss att bli lyckliga och stolta och Ronaldinho med underhållning av högsta nivå som fick mig och andra att att räkna timmar en vecka innan nästa match skulle spelas.

Men en sak att lägga på tanken är att Messi har många år framför sig.
Barcelona Gabriel
2013-02-17 16:49
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

Hur tänker du när du vill behålla Villa ytterligare en säsong när han inte får någon speltid för tillfället? Tror knappast att han är villig att ruttna bort en säsong till på bänken. Det vore misshandel på honom av klubben om man inte gör sig av med honom. Personligen älskar jag honom och tycker att han ska få mer speltid, men faktum är att det blivit väldigt tydligt att man inte vill satsa på honom.

Villa kommer att försvinna till sommaren, allt annat är en stor skräll.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-17 16:16
I grunden gillar jag verkligen alexis, men det känns som att både han och Barca gör bäst i att gå skilda vägar i sommar. Tråkigt då killen har en skön inställning och verkligen vill lyckas här... Men Alexis behöver ett miljöombyte och intresse från storklubbar finns fortfarande för honom. Med tanke på hans ålder och långa kontrakt finns det pengar att håva in. Sälj Alexis och behåll Villa till 2014. Någonstans här emellan tas Neymar eller en annan klassforward in. Den andra lediga platsen till säsongen 2014/2015 får våra talanger slåss om... Det är mitt förslag i alla fall
Barcelona enkos
2013-02-17 16:12
301 mål av en 25 åring alltså! Och som han gjorde sina mål, folk som säger att han bara gör med vänster fot, men i länken nedan kan man se hur många mål som helst som Messi gjorde med höger och en del med huvudet. Han som gör mål på alla sätt och viss..
Barcelona zigazaga
2013-02-17 16:08
Ja, of course. Finns ingen diskussion. Men R10 kommer alltid vara älskad i Barcelona, folket pratar om honom och kommer göra det många år framöver.
2013-02-17 16:00
zigazaga (Barcelona) Håller med dig! Ronaldinho kan vara den mest underhållande men det betyder inte han var bättre än Messi. Jag tror att om folk fick välja mellan Ronaldinho och Messi när dom är som bäst så hade majoritet valt Messi.
Barcelona zigazaga
2013-02-17 15:56
Självklart har Ronaldinho betytt mycket för oss, och att han var mycket underhållande att se på. Men Messi har en kontinuitet som världen aldrig skådat innan. Kolla Messis statistik genom åren. Blir ju bara bättre och bättre. De som påstår något annat om Messi kan inte fotboll eller är haters.
Annons: