/spanien/barcelona/forum/7771.aspx/spanien/barcelona/forum/7771.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-16 13:33
Stoichkov~ (Barcelona) Håller med dig om Pep :-)
Postat via SvenskaFans-appen
2013-02-16 13:32
Stoichkov~ (Barcelona) Självklart så kör Bayern också på omställningar men jag ser dom mer som ett lag som håller i bollen och passar. Sen så kanske dom kör ett lite rakare spel än oss. Tycker att han har ganska dålig touch och att han endast verkar vara bra när han får försöka dribbla motståndare hur ofta han vill. Nu låter det som att jag tycker att han suger, men det gör jag inte. Tycker inte bara att han är värd 400 miljoner eller vad nu summan sägs vara.
Barcelona Stoichkov~
2013-02-16 13:18
@THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket):

Visst är han bra på fria ytor men jag tror att han skulle fungera bra också i ett betydligt bättre lag än Spurs. Bayern använder sig också av snabba omställningar. Kommer du inte ihåg hur Bayern spelade mot Mot Real Madrid i SB? Pep är en smart tränare. En av dem bästa i världen.
2013-02-16 13:13
Stoichkov~ (Barcelona) Bale är absolut inte värd dom pengarna det snackas om! Tycker att killen är lite utav en träfot faktiskt. Han fungerar som bäst när han har stora ytor att löpa på, dvs i ett lag som kontrar. Kommer ni ihåg när Tottenham mötte real? Ramos var högerback då och han käkade upp Bale. Bale kom fan ingenstans, Ramos plockade bort honom totalt.
Barcelona Stoichkov~
2013-02-16 12:59
"EXCLUSIVE: Pep wants Bale and Bayern will back him with a blockbuster £50m deal".

Många av er har säkert läst denna artikel tidigare, men vilket bra lag Bayern München skulle kunna bli med Gareth Bale på en kant och Franck Ribéry på den andra! Se länken.
Jag är säkert på att det kan ligga något i det som sägs här. Vi som har följt Pep Guardiola ett tag vet nog att han kommer att rensa bort en del spelare från sin nya klubb i sommar för att bygga vidare Bayern Münchens idag fungerande lagsmaskin för att få den att bli ännu bättre och nå ännu högre höjder än tidigare.
Att säker på att Bra och idag viktiga spelare för Bayern München ska ses sig om i sommar för att hitta en annan klubb. Robben ligger väldig illa till här men säkert även flera andra.

Nå, Gareth Bale passar in i Peps lagbygge med tanke på de egenskaper han har, frisparksspecialiteten, farten från kanten och även från mittfältet. Men jag tror även att Gareth Bale är i behov av att spela i ett lag som Bayern München och under en tränare som Pep Guardiola. Han skulle nå höjder som han idag bara kan drömma om.

Vill Gareth Bale stagnera däremot skulle jag då rekommendera honom att gå till Real Madrid där han blir en rollspelare i Cristianos lag. Det hade varit likadant för honom i Barca med.

Kanske lite off topic, men enligt mig är Pep Guardiola aldrig off topic i vårt forum.
2013-02-16 12:42
barca_joe (Barcelona) Bäst för dom att dom bara går på lån och inget annat. Vill inte Barca gör som dom brukar när dom lånar ut spelare. Men vem ska vara Alves back up? Vi kan inte förlita oss på att Adriano ska vara back upp till Alba och valdes fan!
Barcelona barca_joe
2013-02-16 12:24
Barcelona plan for right back Montoya and centre back Bartra to leave on loan in the summer so they can have more playing time. [marca]

Hoppas verkligen inte de säljer med tillbakaköps klausul. Ge Montoya en säsong i Betis och Bartra en i Granada och de kommer tillbaka som bättre spelare.
Barcelona Zamboza
2013-02-16 11:49
Tror vi kommer spela med en rätt så ordinarie elva idag, med tanke på att man inte spelat någon match under veckan och dessutom har fyra dagars vila inför mötet med Milan.
Barcelona Zamboza
2013-02-16 11:48
En läsvärd artikel om Mourinhos påverkan på domarna. Så länge det går bra klagar han inte.
Barcelona ~Més que un club~
2013-02-16 10:46
Just det ja, Villa är ju sjuk.. :/
Barcelona -SAMI-
2013-02-16 10:24
Lyon player Dejan Lovren (23) is first centre back option of Barcelona head scout Valentin. Croatian expected to leave Lyin this summer [md]
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-16 10:18
Tanken är fin, men en av Bartra / Montoya kommer inte få plats på bänken ens, dessutom är Tello knappast någon mittfältare samtidigt som Villa inte är uttagen i truppen.

Men det kommer säkert att bli vila för Puyol och Iniesta samt någon av ytterbackarna.
Barcelona ~Més que un club~
2013-02-16 07:45
JAG vill att startelvan blir såhär: Valdes Montoya Bartra Masken Adriano Thiago Song Tello Sanchez Messi Villa Vill gärna se ett ungt lag och vila dom ordinarie spelarna till matchen mot Milan! :) Kritik?
Barcelona FCB_Messi
2013-02-16 02:15
Haha håller med . Börja planera andreD. För starta kommer han absolut inte få göra .
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-02-16 01:17
AndreD

Börja planera redan då vad du ska göra för chansen att Bartra startar är lika med noll.. Hoppas dock jag får äta upp detta imorgon men ingen chans.
Barcelona AndreD
2013-02-16 01:06
Om Mascherano startar imorgon istället för Bartra vet jag inte vad jag gör.......
Barcelona -SAMI-
2013-02-16 00:42
Barcelona, who deny pre-contract with Borussia player Marc-Andre Ter Stegen (20), have excellent scouting reports on the goalkeeper. [md]
Barcelona A Kind Of Magic
2013-02-16 00:32
Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou

Ingen personlig favorit Cuenca. Föredrar Tellos snabbhet och beslutsamhet, dessutom har no.37 utvecklat sitt målskytte denna säsongen vilket i mina ögon gör honom mer komplett. Deulofeu tror jag kan bli något alldeles extra framöver om han behåller fötterna på jorden. Ska dock bli kul att följa Isaac i Ajax, han gjorde ett fräscht inhopp i debuten hörde jag!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-16 00:30
Elvan imorgon gubbs? Vad tror ni?
Barcelona FCB_Messi
2013-02-16 00:14
Fc Barcelona - Andres iniesta - documentary- 2013 HD... Så heter den
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2013-02-16 00:13
A Kind Of Magic

Glömt att skriva Isaac Cuenca? Han är ju bättre än både Tello och Gerard....
Barcelona FCB_Messi
2013-02-16 00:10
Sök på youtube: Andres iniesta documentery english.. Det finns 4 delar . Part 1,2,3,4.. Aa du förstår .
Barcelona Barca älskare124
2013-02-15 23:23
FCB_Messi (Barcelona) kan du länka dokumentären? Det skulle vara jätte snällt
Barcelona A Kind Of Magic
2013-02-15 23:13
Håller med angående Bartra. Ska killen utvecklas måste han få spela och med 16 p försprång och viktig match mot Milan i veckan så låt Puyol vila. Men till 99% lär Mashe-Pique spela. Likaså Montoya, killen gör det bra när han spelar och man kan gott låta Alves vila så han är fräsch mot Milan.

Tänkte säga mitt om Neymar: Jag hoppas verkligen han kommer, jag tror han kan återge den magin som Dinho bjöd på. Ledningen står inför tuffa val i vår,för om man tar in brassen så måste en bort (Villa troligast med tanke på åldern).Och att det fortfarande går att casha in på honom åtminstone 150 mille.

Och sedan har vi ju Deulofeu och Rafinha som väntas flytta upp. Alexis är nog inte heller given till nästa säsong så våren blir viktig för honom. Tufft även för Tello som jag tycker tycker levererar när han spelar men konkurensen är riktigt hård.

Vem vet, kanske har vi en hel katalansk anfallsbesättning kryddat med ett brasilianskt Crack till ästa säsong :Messi,Neymar,Deulofeu,Pedro och Tello

Visca Barca

Barcelona FCB_Messi
2013-02-15 23:06
Såg en liten dokumentär om iniesta nyss . Asså jag finner inga ord . Totalt speachless är jag !!! Vilken jävla människa !!!!!!!! Som en person sa: han är en stor fotbollsspelare men ännu större människa .
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2013-02-15 23:00
HAHAHAH bästa jag hört idag. Real har budat på våral talang Gerard Duelofeu. Hans agent har bekräftat att de gjort det men han nekade till budet. Är det inte dags att de flyttar upp sina egna istället för att ta från oss?
Barcelona enkos
2013-02-15 22:53
Messi ska absolut inte vilas, han kan spela matcher varje dag :)
Granada är tillsammans med Sevilla och Celta Vigo de enda lag Messi inte gjort mål mot under säsongen.. Alla tre har han kvar att möta nu...
Barcelona Cedqvist
2013-02-15 22:50
@Hetfield:

Fegt måhända, men inte troligt. Det lär gå ytterligare några omgångar innan Barta/Song/Tello får rikligt med speltid, det är trots allt 45 poäng kvar att spela om. Sen lär de aldrig vila Messi efter en vecka utan match, tvärtom kan vi hoppas att han är mer spelsugen nu än mot Getafe senaste. Har för mig att jag läste att vi har fem matcher på 14 dagar nu, så det kommer finnas andra matcher för honom att vila...
Barcelona Hetfield
2013-02-15 22:42
Om Bartra inte får spela mot Granada så tycker att det är väldigt fegt. Om tanken är att tunna ut en redan tunn trupp till nästa säsong så måste talangerna få chansen.

Det lär inte hända, men jag skulle vilja se att Messi vilas mot Granada. Det är en rätt så oviktig match, och han ser redan trött ut.
2013-02-15 22:29
Med eller utan ballotelli i milan så ska vi vinna mot Dom :-) Jag hoppas verkligen att Barca gör allt för att döda matchen på onsdag! Så vi har ett bra resultat att spela på. Förresten tror ni att iniesta vilas imorgon och att Fabregas spelar istället? För sist så vilade Fabregas. Tror och hoppas att thiago får spela :-)
Annons: