/spanien/barcelona/forum/7769.aspx/spanien/barcelona/forum/7769.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2013-02-19 11:14
Det som är bra för Barcelona är att efter matchen imorgon spelar laget hemma i 5 av 6 kommande matcher.. Bara bortamatch mot Real , medan Sevilla, Real, La Coruna, Milan och Rayo kommer på besök.. Bra för spelarna att slippa resa ...
Barcelona Walee
2013-02-19 10:59
Tar vilken mittback som helst alla dar i veckan före ärt hjärnan Ramos. Smaken är som baken visst, men att vissa redan har glömt hur smutsig Ramos är. Ja då undrar man hur kort minne folk har.. Finns så många världs mittbackar som hade lyckats mycket bättre i Barca än Ramos. Om man endå tänker värva från Madrid, varför inte slå till ordentligt då, hade Varane vart perfekt.. Thiago Silva Company Hummels Vermalen Ja listan kan göras lång, hoppas innerligt att smuts som Ramos eller Pepe sätter sin fot i vår fina klubb !!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona knoxxx
2013-02-19 10:16
Dinho The Artist:

Visst är Ramos duktig. Och han skulle garanterat vara bra i Barcelona. Däremot skulle han, om han nu mot förmodan skulle välja att gå hit, bli extremt dyr. Ta då en mittback som Hummels, som enligt mig skulle passa bättre in i spelsystemet. Han är både billigare, yngre och i somligas ögon bättre.
Barcelona Deulofeu
2013-02-19 08:53
Barcelona's Juvenil A side are unbeaten in the league this season. P23 - W20, D3

I morgon är det en helkväll med Barca och champions.

Kl 18 är det Barca Chelsea Next gen med Samper och co dessvärre är inte storskytten Sandro Ramirez krossat ligament häromdagen riktigt trist.Vore kul att se Dongou istället då han är med i truppen och vann skytteligan förra året.

Han har dock inte spelat en minut i år och är inte stekhet precis med tanke på hans uteblivna speltid i b-laget.

Vi har några otroligt sevärda lirare iallafall i målvakten Ondoa,Samper,Traoure samt Ebwelle.

Även Grimaldo är uttagen i truppen men har inte spelat något i år och det är väl tveksamt om han deltar.Det blir till att jaga streams.

Efter den matchen är det ju dags för San Siro.Vilken kväll!
Barcelona Dinho the artist
2013-02-19 07:12
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Jag skulle bli lycklig om Ramos kom hit, då får realfansen för gammal ost samtidigt som vi får världens bästa mittback i mitt tycke.
Och innan någon hävdar att Ramos är en sadistisk ambassadör från helvetet själv så måste jag säga att jag tycker hans bild överdrivs i media. Han är mittback, ibland blir det som det blir. Det är ej pepe vi talar om. Nej Ramos hade jag ej suttit fel IMO
Barcelona Mäktiga Messi
2013-02-19 03:18
en video från gamla historiska matcher på san siro med bland annat Rivaldo och Ronaldinho mål kolla länktipset
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-02-19 02:12
Som sagt vi är änglar, vi är mer än en klubb, våra spelare beter sig inte som barnrumpor. Man vet när man tar en seger eller förlust med både glädje och sörjande. Våra spelare är uppfostrade inte som en viss klubb.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-02-19 02:09
basaric

Instämmer i allt du skriver! Jag hör det av kompisarna att det är ett fegt val.

Hahaha, så pinsamma!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-02-19 02:09
Han är fortfarande inte den som ska ta över Puyol, hur bra han än är. Den här säsongen kan han lika gärna bli petad som Casillas. Han lär ha problem med Mourinho och hans gäng, men det känns ändå tråkigt att flera Barcaspelare säger att de önskade att Ramos spelade i Barca. Han har gjort för många fel mot Barca för att hyllas av våra egna, med eller utan baktankar.
Barcelona AndreD
2013-02-19 02:02
basaric

Kallade du precis Real Madrid för en fin klubb? Fyfan jag kan känna mina ögon kräkas
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-19 01:36
Barcelonito / Lucho Enrique 21 (Barcelona) Ramos är en spelare som kan spela riktigt jävla fult och göra en massa efterslängar som är helt jävla idiotiska. Men du kan inte undgå från att han är en av världens absolut bästa backar, om killen inte vore så vidrig varje gång han möter oss så hade jag gärna sett honom i Barca. Han och Pique bilar det bästa mittlåset i världen när dom spelar tsm i landslaget.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-02-19 01:31
Frågan är varför flera av våra spelare och Rosell helt plötsligt har börjat beundra Ramos i media på sistone.
2013-02-19 01:29
basaric - "el guaje" (Barcelona) Håller verkligen med mig. Har faktiskt tagit upp det du skriver när jag har pratat med folk om Mourinho. Dom vägrar inse det och dom tycker fortfarande att Barcelona var ett självspelande piano. Dom tror att Barcelona hade vunnit trippeln utan pep eftersom dom var så duktiga då. För att sekunden senare säga att Barca suger och att dom verkar bra bara för att la liga håller låg klass..
2013-02-19 01:20
Diar Iniesta Shekha (Barcelona) Skulle abidal spela på söndag så finns det en risk att jag fäller en tår faktiskt :P
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-02-19 01:20
Jag har tänkt på en sak. Alla pro-Mourinho vägrar att inse Guardiolas storhet och tycker att han är feg eftersom han väljer att ta över Bayern. Om det är någon som är feg så är det herr Mourinho. Vi tar en titt på hans karriär och de "smålagen" som han tränat. Vi börjar med Porto. Han vinner ligan och Champions Leauge med spelare som Deco, Bosingwa, Maniche, Nuno Valente, och Carvalho för att nämna några. Dom flesta spelarna var världstjärnor som var givna i landslaget. Inga skitspelare om man säger så. Innan Mourinhos ankomst hade klubben Porto redan vunnit Champions Leauge vid ett tillfälle. Klubben hade redan vunnit 17 ligatitlar innan "frälsaren" dykte upp. Vad gör Mourinho när han märker att spelarna som gav honom sin först CL-buckla väljer att lämna klubben? Jo, han skriver på för Chelsea. Hade han haft dom bollarna och den talangen som Guardiola saknar så hade han väl stannat kvar och skapat ett nytt världslag med Portos resurser. Nej, han väljer alltså att gå till en klubb som spenderar pengar som ingen annan. Till en klubb där han får spelarna han pekar på. Oavsett vad de kostar. I England vinner han två ligatitlar med sitt miljardygge, men får trots det (med all rätt) sparken. Han vinner ingen Champions Leauge-buckla, han tar inte ens Chelsea till en final. Någon som Avram Grant lyckas med under sitt första år som Mourinhos ersättare. Mourinho drar vidare till Inter. LÄS: Inter. En av världens största klubbar. Han drar alltså inte till Stoke, Siena eller Wolfsburg. Utan han skriver på för en klubb som hade vunnit 18 ligatitlar och två CL-guld utan Mourinho. Han gör en kanonsäsong med Inter och lyckas leda klubben till sin 17 & 18:e ligatitel och ett tredje CL-guld. Efter CL-triumfen märker denna fega man att hans trupp inte kommer hålla inför nästa säsong så lämnar han för den klubben som vunnit CL 9 gånger och den spanska ligan 32 gånger. Samma som i Chelsea. I Real Madrid får han det han pekar på. Oavsett vad det kostar. Trots mitt hat mot Real Madrid så är det en väldigt respekterad och en väldigt storklubb. Deras anhängare har börjat inse att Mourinho inte är en tränare för deras fina klubb. Han kommer förmodligen att åka ut ur Champions Leauge mot Manchester United, och då lär han få sparken. Vart går Mourinho då? Ja, inte blir det till Stoke, Siena eller Wolfsburg. Ska vi gissa på Manchester United eller City? Vi gör det!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-19 01:09
@barcastuff: Abidal, recovering after transplant, will get the medical green light this week and could be available for Saturday's Sevilla game. [sport] SKÖNT!
2013-02-19 00:09
barca_joe (Barcelona) Haha jag råkade kopiera ditt nick istället för han som skrev under mig:P Galna saker sker när jag skriver från telefonen haha
Barcelona Bästelona
2013-02-19 00:08
Fler rykten! Alves till Arsenal?
Barcelona barca_joe
2013-02-19 00:07
THIAGO ALCANTARA

Vad har jag skrivit nu? senaste jag skrev var om Soldado vad jag minns? :)
Barcelona Gabriel
2013-02-18 23:42
petersays

Du missuppfattade det jag menade med Eto'os ålder. Det jag ville förmedla med mitt argument angående åldern var att jag ställde mig duktigt tveksam till att man hade gjort sig av med honom ifall han var yngre, likt Alexis - oavsett hans "jobbiga" personlighet. Det var inte så att jag kallade honom för "en gammal gubbe" som Hetfield ville få det till.

Hoppas du förstår bättre vad jag ville få fram efter min förklaring.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-02-18 23:30
Är det samma rykten som innan, eller är det några nya uppgifter?
Barcelona A Kind Of Magic
2013-02-18 22:50
En liten bomb på Sport.es ikväll: Neymar är klar och kommer till sommaren!
Som vanligt skall dessa rykten tas med en stor nypa salt men känslan är att att han blir vår. Allt talar för det, överenskommelsen med Santos sommaren 2012 och förbetalningen på 10 miljoner euro. Klart han vill lira med Messi, Iniesta och Xavi.Han har själv sagt att han vill triumfera på samma platser som Romario,Ronaldo och Dinho. Messi-Neymar BARCA KUDURO!!!
Barcelona Gio Style
2013-02-18 22:49
@enkos:

Transfermarkt har rätt mkt info, kort o mycket mer. Hur pålitliga de är vet jag inte men ta och jämför med siffrorna du hittar, så ser du om det verkar vara rätt :)
Barcelona petersays
2013-02-18 22:39
Jag är på riktigt tveksam till en värvning som Neymar - men självklart är allt beroende på pris. Börjar vi snacka fantasisummor så ställer jag mig högst tveksam.

Kul med ålderssnacket om Eto'o tidigare. Gammal och närmar sig slutet på karriären. Faktum är att Eto'o var 28 när han slängdes i väg i en bytesaffär och Villa var 29 när han köptes för €40M. Alltså faller det argumentet på sin egen orimlighet.
Barcelona enkos
2013-02-18 22:11
Finns det någon pålitlig hemsida för spansk fotboll som visar publiksnitt, förutom
soccerway och espn? Inte ens officiella liga bbva visar det, märkligt..
Tack på förhand!
2013-02-18 22:09
barca_joe (Barcelona) Hade vi värvat dom så hade jag nog gråtit av lycka men det är högt otroligt att något sådant skulle ske haha
Barcelona aniliito
2013-02-18 22:06
Neymar, Aguero, Hummels. Ni drömmer mycket hehe :)
2013-02-18 22:05
Här var det livat:P
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-18 18:48
Såg precis detta videoklipp (länk nedan) när Niang skjuter ett skott under träningen så att målramen går sönder!

Vi får hoppas på att just det här målet var ett måndagsexemplar för annars måste Valdes verkligen vara på sin vakt på onsdag!
Barcelona The Octopus of Badia
2013-02-18 17:31
Official: Xavi (thigh) has been given the medical green light and is available for Wednesday's game against AC Milan #fcblive #ucl

Grönt ljus dagen innan match betyder att han borde starta. Otroligt skönt!
Annons: