/spanien/barcelona/forum/7763.aspx/spanien/barcelona/forum/7763.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-02-17 01:56
Den här videon sammanfattar Alexis.

Jag brukar inte ha tålamod men nya spelare i Barcelona som bränner mycket, slarvar eller ser klumpiga ut med bollen. Allt det här passar in på chilenaren men det känns fortfarande som han varit med och skjutit hem tre CL-guld till Barcelona. Jag vet att det låter fel, men jag gillar verkligen Alexis.
Barcelona AndreD
2013-02-17 01:29
SoN_Un

Om Alexis hade gjort mål på alla de lägena han har fått serverade av de du nämnde hade han legat på 40 ligamål just nu
SoN_Un
2013-02-17 01:19
barca värvar bara bra människor som har fötterna på jorden och alexis är en sån. så jag hoppas att dom betalar tillbaka. älskar messi oerhört. önskar ba att han blir lite som roni när han va hos oss. o vi minns hur mkt han hjälpte formsvckade spelar.
SoN_Un
2013-02-17 01:18
förstår att alexis har haft en grov svacka i en lång tid. men om jag ska va ärlig så tycker jag att det är barcas fel. vill man få igång alexis så kan man göra det. känns inte som om spelarna hjälper han. vill messi hjälpa honom så kan han göra det. men varken leo elr resten av laget gör det...ville xavi iniesta messi få igång alexis så kan dom göra det. prata me han servera honom när vi leder med 3 - 0. men tyvärr så gör dom inte det. och alexis verkar vara alldeles för snäll o enkel att käka upp utav motståndare.
Barcelona zigazaga
2013-02-17 00:53
Såhär har ni nog ALDRIG sett Leo Messi. Haha! :D
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-17 00:46
Snart är det dags att gästa Milan på San Siro i CL.

En sak som jag funderat över och som oroar mig är:

Vi har Xavi skadad som förmodligen missar matchen och Villas situation har jag inte riktigt koll på. Frågan är hur vi då ska ställa upp med Iniesta?!

Lägger man honom på kanten så kommer vi förmodligen spela med Thiago i mitten och om man nu lägger honom i mitten så kommer antingen Alexis eller Villa (om han hinner återhämta sig).

Ska man satsa på Thiago, en orutinerad spelare som stundtals visat sig vara nonchalant men även ibland briljerat eller med Alexis, som helt uppriktigt sagt spelar uruselt när han kommer i lägen? Vad hade ni rekommenderat?

---------Valdes-------------
Alves--Pique--Puyol--Alba---
---------Sergio-------------
-----Cesc------Thiago-------
Pedro----Messi----Iniesta---

Min elva skulle nog ändå vara på följande sätt om nu inte Villa är spelklar. Annars hade jag lagt ner Iniesta, Villa på kanten och ut med Thiago.

Barcelona Hetfield
2013-02-17 00:34
Barcelona måste börja se till att värva spelare som klarar av Barcelonas spel. Sanchez har sina fördelar, men små ytor är inte hans grej.

Det måste vara frustrerande för Messi att spela med spelare som aldrig sätter sina chanser, oavsett vilka passningar han slår. In med Neymar.
Barcelona I.Cuenca
2013-02-17 00:32
Härlig seger idag:-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King -
2013-02-17 00:17
Våra chilenska vänner får inte ta illa upp. Alexis är en klass spelare men spelas på fel sätt i Barca och skulle glänsa i ett annat lag utan tvekan. Han behöver mer boll och ett rakare spel.
Barcelona socccerfan1
2013-02-17 00:02
Vi måste bli effektiva!! Jag sliter och bankar i allt här hemma varje gång vi missar en bra chans.. Och vi gör det för ofta! !! Visca!
Barcelona Indir
2013-02-16 23:31
Villa måste få starta i minst 2 av 4 kommande matcherna!
Barcelona AndreD
2013-02-16 23:24
Barca King -

Skola om han till planskötare
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-16 22:59
Tänk om vi får ordning på defensiven ordentligt. Jösses vad bra vi blir då!
Coach Pep,
2013-02-16 22:51
@Barca King -:

Ännu bättre, sälj honom och köp Neymar!!!!
Barcelona Barcadinho.
2013-02-16 22:48
Juve får en hörna några sek innan slutet och är på väg att lyfta bollen, men domaren blåser av innan. Precis som med United sist. Irritation så klart hos de svartvita spelarna för det. Hoppas att Napoli vinner imorgon - jag vill ha lite spänning i någon liga när Pl, Bundesliga och tom Laliga är i stort sett avgjorda.
Barcelona Barca King -
2013-02-16 22:36
Världens bästa idé! Skola om Alexis till en högerback. tummen upp!!!!!
Barcelona Andresito
2013-02-16 22:31
Messi has reached 300 club goals aged 25. Cristiano Ronaldo reached it aged 28. Ibrahimovic, aged 31, didn't yet reach it.

Barcelona kirtap
2013-02-16 22:27
Alexis är tyvärr just nu en målsumpare av rang. Ibland får jag för mig att anfallarna runt Messi får någon slags prestationsångest. Förklara varför Pedro gör mål på samma situationer i landslaget
Barcelona kirtap
2013-02-16 22:20
Rambla~ el chico dorado

Jag inser också att han har den spelstilen,men det är också det som gör mig orolig inför framtiden om han ska axla xavis roll. Hoppas jag har fel ; )
Barcelona The Octopus of Badia
2013-02-16 22:20
Det känns som att elvan mot Milan är spikad såvida Xavi är tillgänglig för spel, vilket båda han och Villa enligt rapporter ska vara.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-16 22:17
Stoichkov~ Adriano hade problem med någon muskel igen därav bytet.
Fais
2013-02-16 22:17

2013-02-16 22:15
kirtap Jag stör mig också ibland på Thiagos nonchalans men har börjat inse att det är hans sätt att spela. Han har den spelstilen att även om han har fullt fokus så ser han ändå nonchalant ut i många situationer. Jag tror vi får acceptera honom som han är.
Barcelona Andresito
2013-02-16 22:12
Tottis pärla
Barcelona kirtap
2013-02-16 22:08
Jag har full förståelse för att man inte kan spela med gala 11:an ständigt, men när man får chansen som Thiago då får man inte vara så nonchalant. Skönt med tre poäng en sån här match. Skönt vi har världens genom tiderna bästa fotbollspelare.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-02-16 22:07
Känns som detta var en typisk sådan match som vi hade förlorat förra säsongen. Därför känns det än skönare att vinna ikväll med tanke på hur frustrerande förra säsongen var till stora delar.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-16 22:06
Rambla~ el chico dorado (Barcelona) Håller med dig, Buffon var helt chanslös mot Tottis galna skott
Barcelona Stoichkov~
2013-02-16 22:06
@Corazon:

Roura ska ha credit för sina taktiska byten. Adriano och Alexis som var under isen bytes ut snabbt. Gillar det med.
2013-02-16 22:03
Hoho Totti, vilken jävla bössa, vilken träff på rullande boll.
Barcelona Stoichkov~
2013-02-16 22:01
Tycker inte att Barca var dålig. Jag tycker att Granada var för bra taktiskt.De tre poängen är värda mycket mer än 3 poäng.
Annons: