/spanien/barcelona/forum/7761.aspx/spanien/barcelona/forum/7761.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sang Blaugrana
2013-02-18 02:31
Haha är thiago slarvig? Han slog flest lyckade passar i laget förrigår! Han orkestrerade mittfältet i sann xavi-manèr
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-18 02:09
Gabriel

Thiago har väl startat borta mot Milan i gruppspelet förra säsongen? Vill minnas att han även var riktigt bra just den matchen men är i samma linje som dig. Idag är han slarvig, nonchalant och bör följa matchen vid sidlinjen.

Sergio
Cesc Iniesta

Känns tryggt och stabilt. Inga risker, ingen fantasi tack!
Barcelona The Octopus of Badia
2013-02-18 01:46
Gabriel

Både katalansk- och Madrid-media har i alla fall hävdat det. Återstår minst sagt att se.

Just Xavi är annars intressant att diskutera; Hans säsong har ju varit otroligt bra hittills, och det känns så skönt att ha honom tillbaka i gammal god form efter förra säsongens minst sagt sviktande formkurva. Det berodde dels på lagets undermåliga säsong i helhet, men också på hans egna skadeproblem (läs hälproblem) som han tampades med. Nu är båda aspekterna betydligt förbättrade och då ser vi att Xavi, trots 33-års ålder fortfarande är den bästa på sin position. Rutin slår allt inom sport.
Barcelona Gabriel
2013-02-18 01:31
The Octopus of Badia

Om så är fallet så är det självklart oerhört bra nyheter. Xavi lär behövas med sen rutin och erfarenhet. Hoppas!
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-02-18 01:27
Alba: "Messi has decided the game at a difficult ground. 301 goals? All you say about Leo will fall short..."
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2013-02-18 01:25
Råder alla att kolla på klippet! ORGASM!!
Barcelona The Octopus of Badia
2013-02-18 01:25
Gabriel

Jag tror dock att både Xavi och Villa ska vara spelklara mot Milan, så förhoppningsvis ska vi inte ens behöva spela varken eller från start. Annars känns resterande 10 spelare givna på onsdag; Valdés, Alves, Piqué, Puyol, Alba, Busquets, Iniesta, Pedro, Messi och Cesc. Om nu Xavi är spelklar tar han givetvis den 11:e platsen i elvan.
Barcelona Gabriel
2013-02-18 01:16
Förresten, är det bara jag som är lite orolig över mittfältet mot Milan? Thiago har inte direkt rosat marknaden de senaste matcherna, han slarvar alldeles för mycket och spelar på tok för nonchalant för min smak, åtminstone för att spela ordinarie i en viktig CL-match. Vet att Alexis inte tagit vara på sina chanser han fått men helt ärligt så ser jag hellre att han spelar i anfallet och att Iniesta droppar ner till sin vanliga position än att Thiago spelar. Kommer att känna mig betydligt lugnare då.

Ett alternativ är att ge Tello chansen från start. Han har gjort det bra när han fått spela. Men Thiago är ingen spelare jag vill se i första elvan på onsdag!
Barcelona Gabriel
2013-02-18 01:13
Jag bara undrar hur folk tänker när de önskar sig Aguero hit. Visst, drömma kan man men bör det inte ändå vara en relativt realistisk dröm då? För hur sannolikt är det att City släpper honom? Det är bara att tänka till lite så inser man att det köpet är näst intill omöjligt. Det är inte direkt så att City är i behov av pengar liksom. Han hade kostat dubbelt av det som Neymar lär kosta, bara så ni vet.

Själv tillhör jag den skara som verkligen vill se Neymar till sommaren. Men prioriteringarna enligt mig bör vara Ter Stegen och Hummels. Sen får man se...
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-02-18 01:08
FCB_Messi

Jag har inte skrivit på länge här, men när jag såg din startelva så ville jag kräkas. Det här är inte FM eller Karriär.

Fan vad jag stör mig på såna!
Barcelona enkos
2013-02-18 01:06
Vänner, ni har fina tankar och drömmar om framtiden och hur laget skulle se nästa säsong m m, men kan ni vara snälla och släppa detta nu och fokusera istället för nutiden och vad som händer i dagsläge?
Tack på förhand!
Barcelona FCB_Messi
2013-02-18 00:55
Ter stegen Alves, pique , hummels , Alba Busquets Xavi Iniesta Aguero Neymar Messi
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pep #4
2013-02-18 00:26
Aguero hade varit en klockren värvning som ersättare till Villa och Alexis. Frågan är bara ifall City släpper honom samt att det kommer kosta en rejäl slant för att få hit honom.

En Neymar som är yngre och oprövad i Europa är ett mer osäkert kort men tror samtidigt att det blir lättare att få hit honom om vi ska tro på alla rykten. Sen har han ett utgående kontrakt som vi kan utnyttja.

Jag hade nog valt Neymar om jag får välja !
Barcelona enkos
2013-02-18 00:10
Ska det här inte vara straff för Rayo?
Barcelona Walee
2013-02-17 23:20
La Armada // Ramos har alltid i min mening vart en smutsig spelare. Skillnaden mellan han och Pepe är väl att Pepe's ful knep är en aning osmartare och syns mer..
Barcelona enkos
2013-02-17 23:05
Skönt att Ronaldo blev mållös, han måste vara säkert besviken trots seger
Messi 37 mål
Ronaldo 24
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-02-17 22:48
Espanyol har nu vunnit fyra av de sex matcherna på och innan dess kryssat mot Real! Säga vad man vill men jag tycker det är kul att vi har två lag från Barcelona i högsta divisionen, och kanske ytterligare ett snart i Girona?
Barcelona Barca-nist
2013-02-17 21:59
Reals Kapten Pepe trampade igen på en spelare "av misstag"

bollinnehav Real 36 % - Rayo 64%
Barcelona enkos
2013-02-17 21:53
Oavsett om Real är en man mindre kommer man utöka ledningen i andra. Dessa lag som Rayo är otroligt naiva för att spela smart mot Real..
ps. det är bara frågan när domare hittar rött till rayo också och gör Mourinho glad och nöjd..
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-17 21:46
Om Rayo bara slutar skjuta 20m över i bra lägen, kanske man kan ha en chans till poäng. Man spelar bra i övrigt
Barcelona La Armada Blaugrana
2013-02-17 21:32
Och där gick Ramos upp som den meste utvisade spelare bland alla aktiva i la liga med 13 utvisningar, Ballesteros har exempelvis 11. Han lär ta rekordet på 18 innan han lägger av, killen är ju bara drygt 27. Gula kort ligan lär han vinna även den med råge, han är redan uppe i bra bit över 100 gula och rekordet ligger på 147.

Ramos, fi fan vilken ful spelare du är!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-17 21:29
Bara för att real fick en utvisad offrar Mourinho unge Morata och sätter in Albiol. Vafan, man leder med 2-0 och ligan är ändå i praktiken körd. Det viktigaste för real ikväll borde väl - egentligen - vara att ge spelare som just Morata lite värdefull speltid..?
Barcelona Occi
2013-02-17 21:26
Ser inte real-matchen men det låter som om domarna är igång igen. Inget förvånar mig mer med spanska domare. Det är grova misstag i stort sett i alla matcher numera. Ska det vara så jävla svårt att fixa dugliga domare, helvete..
Barcelona Acrobat
2013-02-17 21:25
Har inte Mourinho bjudit in domaren till träningsanläggningen och smörat för honom som han brukar göra?
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-17 21:24
Är det domarna som har visat sin brist på fingertoppskänsla ännu en gång i Spanien?
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-17 21:23
Hur lyckades han bli utvisad?
Barcelona Robért
2013-02-17 21:19
Skön match Ramos gör. Ett mål och två gula på 16-17 minuter
Barcelona Dinho the artist
2013-02-17 21:19
Alltså herregud stackars Ramos..vad är det med domarna nu för tiden.
Barcelona socccerfan1
2013-02-17 21:18
Fy vad det suger med hands / gult i Spanien.. Och domarna är sämst.. :/
Barcelona Barca King -
2013-02-17 21:00
varför spelar real på hemmaplan igen?
Annons: