/spanien/barcelona/forum/7753.aspx/spanien/barcelona/forum/7753.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-12 16:17
Tänkt på en sak. Vi blir bortalag i en eventuell final, dvs Dortmund-Real blir hemmalag. Vad spelar det egentligen för roll? Man får väl knappast fler fans, dte hade varit grymt orättvist. Det spelar väl egentligen ingen roll?

Vi har för övrigt varit hemma i alla våra CL-finaler under 00-talet där vi vunnit alla tre.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-12 16:14
Barcelona will wear their third kit (all-black away kit from last season) in the CL semifinal away game against Bayern.

Härligt att slippa cocktailtröjorna! Mot Wembley!
Barcelonistas
2013-04-12 16:12
Fais - i gruppspelet så fick dom möta ett City som hade stora problem med att leverera i Cl. Det enda kvalificerade motståndet som Madrid ställdes mot var Dortmund och där förlorade man i Tyskland med 2-1 för att sen bara få kryss 2-2 på Bernabeu.

Jag tror inte riktigt du förstod vad Gabriel menade när han sa att Madrid glidit på ett bananskal hela vägen. Det han menade är att man har flytt i stort sett allt för tillfället. Från att Man United får en utvisning i ett skede av matchen där Real håller på att åka ur turneringen, till att man får det enklaste laget i kvartsfinalen. Samtidigt som Galatasaray även dom fick en del emot sig, det är nog detta Gabriel syftar på inte bara lagen man stött på.
Barcelona Mido
2013-04-12 16:07
Första bortamatchen kommer bli 0-0, hemma kommer vi att vinna med 1-0
Postat via SvenskaFans-appen
Fais
2013-04-12 16:02
Barcelonistas Om man tittar på vilka lag de har mött hela vägen till semin förutom Ajax och Gala så är alla lag topplag. Medans vi har mött ett ungt Milan, Psg o.s.v. Det var inte Morinho som visade ut Nani. Det var domaren som visade ut Nani. Real M gjorde sitt jobb. De tog sig vidare och var starkare laget om vi ska vara objektiva här va. Vi har också haft såna fördelar om vi går tillbaka till Van Persey kortet. Dessutom är har Real M varit starkare än oss den här säsongen. Visst vi ledar ligan med 13 poäng o.s.v men Real har varit väldigt stabila genom hela Cl enligt mig. Stabilare än oss. Menar inte dig (ingen personliga påhopp nu bara för att jag yttrar mina tankar)
Barcelona koeman92
2013-04-12 16:02
Mäktiga Messi

Cool down bro... Han råka bara göra ett misstag.
Barcelonistas
2013-04-12 15:59
Barca King - plockar Barcelona fram sin högsta nivå så kommer Bayern att få det väldigt tufft, i slutändan handlar det väldigt mycket om vilket Barcelona som kommer till semifinalerna. Är det det fantasilösa Barcelona, med krampaktigt anfallsspel, och svajigt försvarsspel så åker vi ut. Men är det de Barcelona som alla känner till så går vi vidare, det Barcelona som slog United med 3-1 i finalen, Real med 5-0, elr milan med 4-0... Varför tror nuBarcelona fortfarande trots lite svårigheter senaste tiden anses som världens bästa klubblag av väldigt många?. Jo för deras högsta nivå är nivåer högre än övriga lag.
Barcelona DavidPiqué
2013-04-12 15:54
Hur är det med gula kort-regeln nu? upphävs den i semifinalerna? vet om att adriano är avstängd men finns det någon som riskerar att bli avstängd till returmötet?
Barcelona Barca King -
2013-04-12 15:54
Om vi spelas som mot Milan är det klappat och klart.
Barcelonistas
2013-04-12 15:51
Fais "Vad jag däremot inte håller med dig om är att Real har glidit på bananskal genom hela turneringen"

Förklara gärna hur du menar nu? Jag anser att med tanke på dom stora problem man hade med United så var det extremt tur att man inte fick ett bättre lag redan i kvarten. För mot United 11vs11 så som matchbilden såg ut så var det inget som talade för att Real ens skulle göra 1-1. Det såg mer ut som om 2-0 skulle komma när som helst egentligen.
Barcelona Bästelona
2013-04-12 15:50
Kan detta bli matchen där motståndarna för en gång skull har mer bollinnehav än oss :o?
Fais
2013-04-12 15:43
Mäktiga Messi

OK nu är jag pinsam och löjlig enligt dig?

Bara för att jag råkade skriva namnet Pep till Pepe. (Visa har det inte lätt alltså)

Kom inte hit med din osäkerhet och bitterhet. (Ta det med en klackspark)

Trodde att du skojade först, (inga personliga angrepp bara för att det är något annat som stör dig i ditt liv)

Ta det inte över mig Tack.
Barcelonistas
2013-04-12 15:35
Bara under 2000 talet så har vifram tills nu ställts mot Tyskt motstånd 18 gånger i Cl, och vi har bara en förlust . Detta är enligt mig inte en slump, vi har ju även sett Spanien besegra Tyskland i EM och VM ganska så enkelt.

06/07 spelade vi Joan Gamper mot Bayern Munchen där vann vi med 4-0, vi spelade även Audi Cup mot Bayern 2011 i Alianz Arena där vi vann med 0-2. Sen som jag tidigare nämn stötte vi på Bayern 2009 i Cl kvarten där vi föst slog dom med 4-0 på Camp Nou, och spelade kryss 1-1 borta.

Bayern Munchen-Werder Bremen-Stuttgart-Shalke 04, Bayer Leverkusen, är lagen som vi ställts mot under 2000 talet. Den enda förlusten av dom här 18 matcherna kom mot Bayer Leverkusen 2001 om jag inte har fel, där vi förlorade med 2-1.
Barcelona LeoMessi
2013-04-12 15:34
Bayern har ett fysiskt starkt lag och dom kommer att bli farliga när dom slår sina krossbollar. Så det blir svårt för Pique och hans kollega. Vi vet att Bayern gillar att föra spelet och äga boll men vi är bättre än dom på det så som kommer inte att äga bollen. Men det dom är bättre än oss på är omställningsspeler så vi får vara försiktiga. Vi har snäppet bättre täckning i mittfältet och anfallet än dom medan dom har bättre täckning i backlinjen. Nu påstår jag inte att dom har korpenlirare som avbytare.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-04-12 15:33
det kanske är ett fint namn men det både luktar o låter fult ,

@Fais:
Barcelona Zamboza
2013-04-12 15:29
@Acrobat:

Inte för att vara sån, men jag skrev att jag ville ha Dortmund vidare innan mötena med Malaga, då dem skulle bli svårare för real än Malaga i en eventuell semifinal. Dortmund kommer inte ge real något gratis, då dem precis som real vill ha lite boll för att sen ställa om snabbt. Kommer bli jämnt mellan dem.
Barcelona koeman92
2013-04-12 15:26
Haha skön kommentar från Bayern forumet:

Bayern, Real Madrid, Barça och Dortmund... Låter ungefär som en Ferrari, Porsche, Bugatti och en gul postcykel hehe"... Lol
Fais
2013-04-12 15:26
Mäktiga Messi

Hehehe, Pepe är ju ett fint namn med.
Fais
2013-04-12 15:24
Gabriel Jag är också lika lugn som du av olika faktorer. En av de största är att det redan är skrivet vilka som ska vinna. Det kvittar vilka vi möter om det är ödet att vi ska vinna kommer vi att vinna trots att vi inte har övertygat förutom Millan matchen . That's it, det är det som håller mina fötter på jorden. Vad jag däremot inte håller med dig om är att Real har glidit på bananskal genom hela turneringen. Där har vi 2 olika åsikter. Jag är av den åsikten att de förtjänar att vara i Semin för de har övertygat mer än oss trots att jag vill att de ska misslyckas varje match de spelar. De har vunnit sina matcher utan stress och oro. Vi får hoppas att deras formsvacka kommer nu och att vi lämnar vår. Vinner Real M Cl kommer jag bara säga grattis, det var på tiden. Om man tänker hur många miljarder de har satsat de senaste 4-10 måste de vinna, allt annat är bara fiasko!! Folk bruka håna City men glömmer att lag som Real har satsat lika mycket om inte mer för att vara bland toppen. Vi ska inte underskatta Tyskarna heller. De är mer hungriga än Barca och Real Tillsammans. Men än är vi inte i Wembley.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-12 15:21
Gabriel

Man får inte glömma att i CL-lottningen till åttondelen så hade Real kunnat få Juventus och Bayern också, så det var inte direkt otur att de fick United så de själva hade skaffat sig ett jobbigt utgångsläge genom att inte vinna gruppen.

Jag vet inte om jag delar ditt lugn. Däremot tycker jag att folk underskattar Barca en hel del, medan man istället överskattar Bayern och framförallt Madrid. Bayern har varit fantastiska men nu höjs de till skyarna rejält, samma med Real. Folk verkar tro att dessa två lag är på egna nivåer den här säsongen, vilket knappast är fallet. Helt klart är att det blir två heta semifinaler som lär bli ytterst jämna.

Angående just vår match så både passar Bayern oss och passar inte oss. De vill äga matchen, men lär inte få göra det, samtidigt tror jag att om Bayern anpassar sig efter vår spelstil och försöker såra oss på kontringar blir det livsfarligt för oss. Viktigt att hålla en hög press och inte låta de spela sig igenom den, då blir det extremt jobbigt för vår backlinje.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-04-12 15:11
Hallå
hur fan kan du kalla PEP för PEPE ?? hur då ? fan de e ju pinsamt

@Fais:
Barcelona Gabriel
2013-04-12 15:07
Är det bara jag som känner mig relativt lugn inför semin? Inte för att jag underskattar Bayern, tvärtom så är de förmodligen Europas bästa lag för tillfället men det finns lag som passar klubbar att möta och andra som inte passar. Bayern är ett sånt lag som passar oss. Jag är ganska så säker på att vi går vidare, trots vårt dåliga spel den här säsongen.

Våran lägsta nivå må ha sänkts ett par nivåer, men våran högsta nivå är fortfarande den högsta i världen. Kommer vi upp till den nivån går vi vidare, och spelarna har en tendens att höja sig när det verkligen gäller. Personligen ville jag helst ha Real Madrid, mest för att de underskattar oss och de hade fått sota rejält för det. Vi är också rejält revansch sugna på dem, våra spelare klarar inte av att förlora två matcher mot dem (även om andra matchen borde slutat oavgjort). Ville inte se det laget smutsa ner finalen i världens finaste klubblagsturnering med deras presence.

Helt ärligt, de har haft grovt flyt. De fick de lättaste laget i kvartsfinalen och nu även det lättaste i semin. I 8-delen fick de ett svårt motstånd men då skulle de åkt ut redan där egentligen. De har inte bevisat jack shit egentligen, så var det även förra året innan de åkte ut mot första bra motstånd de stötte på i form av Bayern.

Känns som att UEFA bestämt sig för att Real Madrid ska vinna i år, det är så uppenbart. De enda som kan stoppa dem är vi. Bayern är starka ok, men dem är också världens choke-lag. Real Madrid hade slått dem i en final!
Fais
2013-04-12 15:05
Gabriel

Hehehe, Ok aldrig mer men min ursäkt är att jag var nyvaken.

Visst påminner Bayen hur Barca var under första året.

Barcelona Gabriel
2013-04-12 15:01
Fais

Word fast kalla aldrig Pep för Pepe igen, haha.
Barcelona Acrobat
2013-04-12 15:01
Nu är man ändå glad att det var Dortmund som gick vidare och inte Malaga...
Barcelonistas
2013-04-12 14:58
Barcelontio - "vi har Ronaldo, Benzema, Di Maria, Özil, Modric, och Alonso?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-04-12 14:51
Kroos, Mandzukic och Badstuber är borta mot Barca. Förhoppningsvis får vi se Van Buyten som mittback med Lahm, Dante och Alaba.

Styrkorna och svagheterna i bägge lagen påminner om varandra. Försvaret är något svagare än anfallet. Gustavo(Martinez), Schweini, Muller, Robben, Ribery, Gomez är fantastiska men vi har Ronaldo, Benzema, Di Maria, Özil, Modric och Alonso 13 poäng under oss i ligan.
Barcelona LeoMessi
2013-04-12 14:41
Om Messi inte spelar fram till semifinalen så kan räkna med en galet hungrig Och motiverad Messi! Så jag säger att Bayern får se upp.
Fais
2013-04-12 14:31
– Jag vet allting om Barcelona. Jag känner förmodligen till de bättre än mitt eget lag. Jag har studerat Barcelona under många år, jag känner till deras filosofi, taktik, spelsystemet och alla spelare, sade Bayern-managern Jupp Heynckes till klubbens hemsida tidigare under dagen. - från aftonbladet. Vad mycket Bayen påminner hur Starka Barca var under Peps första år när de vann allting. Om ni analyserar hur hur Bayen har 3 världsspelare där framme. Höga pressen, hålla i bollen, snabba kontringarna. You name it. Minns ni? Henry Eto Messi Bayen? Ribery Manzukic Robben Anledningen Jupp Heynckes säger att han vet allting om Barca är att han har kopierat Hur Pepe tog över världen. Jag har tänkt på det sen föra säsongen. Vi hade så bra spelare så att varje lag var tvungen att markera varje spelare med 2 försvarare. Har man så bra spelare 3 världsspelare längst fram så får alla mittfältare världens lättaste jobb. Men just idag har vi mediokra spelare som Pedro, ALexis eller en åldrande David V. Mittbackarna ska vi inte glömma heller. Låt oss ta en match i taget.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-12 14:30
Hetfield

Ja, så kan man se det. Men aldrig att vi ska tänka så när vi nu går in i en semi mot dem. Faktum är att även om man har sagt det förut, som tex förra säsongen och de misslyckats, så har Bayern varit det bästa laget i Europa den här säsongen. De vinner enkelt mot Juventus och borde ha vunnit enkelt mot Arsenal, de slappnade av i sista men gick ändå vidare. För att inte tala om deras facit i ligan.

Bayern har varit bäst den här säsongen hittils, och vi kommer få svårt. Vi måste spela på vår högstanivå för att ha chans att gå vidare. Om de inte klarar pressen och underpresterar så förbättras givetvis våra chanser, men blir fortfarande svårt.
Annons: