/spanien/barcelona/forum/7750.aspx/spanien/barcelona/forum/7750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2013-02-20 17:04
Det kommer bli galen match ikväll. Jag är jävligt glad att vi slipper Balotelli, för som han har lyft laget sedan han kom, så hade dem nog slagit oss ikväll. Men nu är jag tvärsäker på att Barca inte kommer förlora kvällens match. Tror på 1-1 lr 1-2
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-20 17:02
Att man ska va så jävla nervös! Det är inte bra för mitt hjärta:P
Barcelona Deulofeu
2013-02-20 16:57
Någon som får tag på en startelva till Next gen får gärna posta här...

Postar en länk ifall någon hittar där ska precis sätta mig i bilen så om någon hittar en elva är jag mer än tacksam.Matchstart kl 18 brukar börja sända en kvart innan någon som hittar stream får ni gärna posta!
Barcelona aniliito
2013-02-20 16:45
Rivaldo Ferreira: Vi får se! Kommer bli en galet spännande match :)
Coach Pep,
2013-02-20 16:42
@L.A.M Nr 10:

Alves form och fysik har börjat dala men han har fortfarande kvar de egenskaper som gjort honom ovärdelig för Barca. Jag stog tidigare bakom en försäljning men har blivit lite tveksam. Allt detta snack om att Alves är slut känns väldigt överdrivet ändå. Barcas spel har ändrats totalt och vi spelar betydligt mer direkt. Tiki-takan är inte lika framträdande och Alves har helt enkelt inte möjligheterna att göra vad han brukade eftersom systemet han var van vid är borta. Anfallen är väldigt fokuserade på vänsterkanten nu och man kan inte förvänta sig att Alves ska fortsätta äga sönder högerkanten när han längre inte får förutsättningarna. Detta får mig att lita på att det fortfarande finns mycket kvar i Alves och jag blir mer fundersam om en ev. försäljning.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-20 16:38
Jag tror som sagt på en stängd match. Hade dock varit kul om båda lagen anföll och spelet böljade fram och tillbaka. Jag tror Milan spelar defensivt och satsar på att inte släppa till så mycket målchanser, sen tror jag vi ändå får in 1-2 mål och förhoppningsvis tar vinsten. Samtidigt så kan Milan kontra med speciellt El Shaarawy och få in någon fast situation, där får vi se upp. Jag tror matchen kommer se rätt lik ut den förra säsongen, men att vi den här säsongen känns lite mer hungriga för en vinst och spelar lite rakare, och förhoppningsvis är effektiva när chanserna kommer. En uddamålsvinst hade verkligen suttit fint, ett oavgjort resultat med mål hade varit rätt bra medan 0-0 hade varit acceptabelt men ändå inget vi bör satsa på. Förlust och det blir svårt på Camp Nou.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-20 16:33
Jag tror på 1-1. Det är inte lätt att vinna på ett galet och fullsatt San Siro. Jag är nöjd med ett bortamål. Det är det viktigaste, att få med sig ett bortamål. På Camp Nou kör vi sen över dom.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-02-20 16:33
Sist vi möttes på San Siro så spelade vi 3-4-3 vilket gjorde oss både sämre offensivt och defensivt (fattade aldrig varför Pep envisades med den uppställningen) och det var därför det blev en sån målrik match. Tänkte på 2 - 3 matchen.

Idag är jag relativt säker på att vi inte spelar med den uppställningen, dock så släpper vi in minst ett mål per match känns det som.

Jag är gladare över att Silva och Nesta inte är kvar över att Zlatan inte är kvar. Det mittlåset hade potential att stänga oss i stora stunder, det såg vi på Camp Nou.

På tal om det, är det någon som tror att Milan kommer spela som Chelsea dessa två kommande matcher. Alltså ultradefensivt med kontringar.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-02-20 16:30
Mitt tips är 1-3 till oss idag,tror att spelarna har längtat av att spela i europa. Samt är jag sjukt taggad! VAMOS
Rivaldo Ferreira
2013-02-20 16:27
aniliito

Som alltid tror jag att barca kommer ha mycket bollinnehav och att inge illa menat
att Milan kommer få stå med åtta man i straff området.
Sedan Kanske vinner boll och går på kontring.
Sen vinner vi boll och har innehav.
Barcelona aniliito
2013-02-20 16:16
Knoxx Jag tror faktiskt att det blir en stängd match men små chanser som kommer dyka upp från ingenstans helt plötsligt som kommer att resultera i mål. Tror på 1-1 eller 1-2 faktiskt hehe
Barcelona knoxxx
2013-02-20 16:13
Aniliito,

Omöjligt att svara på när det gäller slutspel i CL. MEN, jag tror på mycket mål. Hur låter 2-4?
Barcelona MVP - 2011
2013-02-20 16:08
Haha sköna Milan red här på SF är på sin matchrapport:

"När: Onsdagen den 20/2 kl 20.45
Var: San Siro, Milano
TV: Viasat Sport Fotboll direktsänder

Tips: 7-1, Mexes gör samtliga mål."
Barcelona aniliito
2013-02-20 16:04
Hur tror ni matchen kommer se ut idag? Hur tror ni den slutar? :) /milanista
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-02-20 16:00
Andresito

Hur kan 2 storklubbar i en av europas största ligor tillåta ett sånt dåligt gräs? Fan en fotbollsplan för en divison 2 lag i Stockholm har bättre gräs..
Barcelona Andresito
2013-02-20 15:55
San Siro.......
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-20 15:48
elbraco

När det gäller att parkera bussen handlar det inte jättemycket om spelarnas kvalitéer utan mer om hur tränaren formerar laget, hur han förbereder laget och hur bra spelarna kan ta order samt hur villiga de är att kämpa för att nå resultat. Jag tyckte Di Matteo sammanfattade det bra om hur man gör för att slå Barca, tror han sa att man behövde disciplin, tålamod och tur. Sen ska det bli intressant att se om Milan har dessa egenskaper, men de gjorde det riktigt bra förra säsongen, och även om många har lämnat så spelar flera spelare kvar, och de har samma tränare, samtidigt som de är en storklubb och är italienare, de har defensiven i blodet:).
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-20 15:43
Jag tror Barcadinho är inne på rätt spår angånde ytterbackarnas uppgifter. Visst blir det bättre offensivt och mer underhållningsvärde men frågan är om det i längden håller för oss? Jag tycker Dani Alves har spelat upp sig sista tiden men jag tror också att Montoya och Alba hade varit den perfekta ytterbackskombinationen. Montoya har inte det där lilla extra på offensiv planhalva, men är knappast någon Arbeloa heller. Han kan ta ett mer defensivt ansvar som högerback och sköta det på ett bra sätt, för att ibland även gå upp i anfallen och kunna hantera bollen. Jag tycker vi ska börja fundera på att runda av Dani Alves karriär i Barca, han kommer knappast bli bättre än den här säsongen, han känns redan lite segare och mer nonchalant och blir inte yngre. Hans pris kommer bara sjunka, istället för att göra som Inter med Maicon bör vi sälja nu när vi förmodligen kan få in 20 miljoner.
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-20 15:40
LAM Fast Milan har egentligen ingen buss att parkera. Muntari är en rent utsagt korkad spelare, Ambrosini är begränsad och Montolivos styrka ligger knappast i defensiven. Namn som Yepes. Bonera, Mexes och han f.d. Villarreal- och Udinesespelaren skrämmer inte mig direkt. Allegri kör ju med olika backlinjer i 9/10 matcher (vilket smärtar mig då jag sympatiserar med Milan...).
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-20 15:37
Muntari och Ambrosini startar tillsammans. kan man betta på antalet brutna ben i en match?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-20 15:34
Tror på en svår match idag. Jag har en känsla av att Milan ställer upp bussen och vi får svårt att komma igenom. Hursomhelst, det är bortaplan och om de ställer upp bussen behöver vi inte ha bråttom, och speciellt inte spela riskabelt och tappa bollen i fel lägen. En förlust hade inte varit kul medan ett oavgjort resultat hade varit acceptabelt. Med det sagt, om Milan inte får in ett tidigt mål kommer vi förmodligen växa oss in i matchen och dominera mer och mer och förhoppningsvis vinna med uddamålet. Som ni ser tror jag inte på en match med böljande spel åt båda hållen utan snarare på en väldigt låst tillställning.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-20 15:34
En av anledningarna till att vi har släppt in så mycket mål är att mittfältarna har varit lata med att springa hem och försvar. Motståndarna kommer ofta 4 mot 3 när dom kontrar
Barcelona Deulofeu
2013-02-20 15:01
Visst är det bara Mascherano samt Song som riskerar en avstängning vid varning?

I Milan hoppas man på att Montolivo får en då missar han returen han är ju den enda på deras mittfält med lite boll i sig....
Barcelona Deulofeu
2013-02-20 15:00
Katalano Jag förstår dom som inte har tid... för min del har jag nästintill varit som besatt av Vad Barca har i ungdomslagen och inget tillfredställer mig mer än när en egen spelare gör sin debut.

Det blir ju rätt häftigt när man sett debuten för spelare som Puyul,Xavi och company som inom en inte alltför avlägsen framtid kommer lägga skorna på hyllan man har i princip sett hela deras karriär.Sjukt är det såklart...

Man väntar bara på nästa generation efter Deiulofeu och grabbarna då är det generation 95 som gäller en av våra bästa sedan 91 generationen och innan dess 87 generationen.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-02-20 14:52
El capitano[Culee]- Faris //
Exakt var skrev jag det?
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-02-20 14:51
AndreD /
Vem sa att jag tycker att vi skapa för lite chanser mot Chelsea? Jag tänkt mer på borta matcherna förra säsongen. T.e.x mot Granada det kändes som om vi inte kunde skapa några chanser, vi stod bara och trilla boll framför deras straffområde.
Barcelona Katalano
2013-02-20 14:47
Deulofeu

Jag själv har helt enkelt inte tid att följa mer än A-laget. Ser de B-lagsmatcher jag har möjlighet till men det blir inte så många varje säsong. Jag uppskattar däremot dina inlägg om ungdomsverksamheten och vilka intressanta talanger vi har i ungdomslagen.
Barcelona Deulofeu
2013-02-20 14:35
Är det bara jag som är spänd inför matche´n Next gen?

Verkar inte vara något intresse riktigt härinne.

Jag tycker det ska bli grymt kul att se Ondoa,Samper,Ebwelle,Traore samt Sanabria 16 åringen från Paraguay som väntas starta i Ramirez frånvaro.
Barcelona Pep #4
2013-02-20 13:37
Kom att tänka på en sak. Tänk ifall Abidal gör comeback som det sägs och dominerar helt och hållet. Han skulle ju lösa alla våra mittbacksproblem då vi alla vet vad han är kapabel till.

Jag förväntar mig inte att han ska vara en av de bästa men vi alla vet att Abidal är en krigare så skulle inte bli förvånad om han gjorde comeback med bravur.

Då skulle vi aldrig behöva se Mascherano spela som mittback och låta Puyol rotera med Abidal. En dröm! hoppas den går i uppfyllelse!
Barcelona Barcadinho.
2013-02-20 13:34
Orsakerna är rätt tydliga även om det är viktigt att tränarna analyserar varje situation för sig.
Vi spelar med två yper offensiva ytterbackar och bara en defensiv mittfältare. Då är det inte så konstigt att man ibland betalar ett pris för det och släpper in billiga mål.
Vi släpper in mål från fasta situationer eftersom truppen är kort i längden, samt de flesta är inte tillräckligt bra huvudspelare (särskilt en nackdel när ytterbackarna som ska fylla på har den bristen).
Vi har släppt in en del mål pga fel position av hela backlinjen. Ni kommer t ex ihåg hur Puyol och Masch inte hade så klart för sig vem som ska ta vem och de nästan krockade med varandra. Alves söker ibland centralt när han ska täcka mer på kanten.
Vi släpper billiga mål efter det att våra offensiva slarvar i uppspelfasen, men de blir passiva efter det och hjälper inte till och vinna tillbaka bollen (mest Messi o Iniesta).
Plus vanliga misstag som ingår i fotbollen (fel pass, långsamma reaktioner m fl)

Mer generella lösningar – bättre press av samtliga när laget tappar bollen. Jordi o Alves behöver rotera i offensiven, vårda bollen extra noga i mittfältet när yttrarna är högre upp på banan.

Sen får man inte glömma att utan misstag inga mål. Det är en del av spelet, och det går inte att analysera allt. Misstag kommer alltid att finnas, tom domares misstag.
Annons: