/spanien/barcelona/forum/775.aspx/spanien/barcelona/forum/775.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2016-04-28 18:51
[QUOTE=the cameroonians]Inget konstigt, Gerard Lopez behöver definitivt lite råd om hur han ska ta sig ur den (sand)bunker som han dragit ner B-laget i. Tidigare idag kastade han också skit på spelarna för resultaten den senaste tiden och menade att spelarna inte var professionella och redan hade tankarna på var de ska spela nästa säsong. Kanske inte så konstigt när deras egen tränare ber en golfarvän att delta i träningar. Å andra sidan måste Bartomeu vara rätt nöjd, inte många som pratar om la Masia nu och talangerna får i princip heller inte några chanser med A-laget. Dessutom har de anställt en tränare som precis som de som tillsatte honom saknar all form av självkritik. Bra där. [/QUOTE] Mest nöjda måste ändå medlemmarna vara. De har fått som man ville :D
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2016-04-28 18:45
Hummels är väl en produkt från Bayerns ungdomsakademi annars?
Barcelona Legenden Puyol
2016-04-28 18:44
Om de nu är så att det stämmer att Hummels har gått ut o sagt att han vill till Bayern så sjunker han i allas ögon. Han är kapten i Dortmund och hur kan man göra så fel som kapten. Undrar hur Dortmund fansen mår efter detta. Herre Gud, kaos. Hade Messi lämnat för Real då kan jag lova er att Messi hade fått så mkt skit om våra fans. Men som tur är att Messi har mer hjärta.
Barcelona Rambla~
2016-04-28 18:40
Okej, då måste frågan ställas till er efter att ha läst intressanta synpunkter på Peps modell kontra Jupps eller varför inte Cholo Simeones. Vilken spelmodell lämpar sig bäst för att skapa en dynasti? Alltså, vilket spel är att föredra i det långa loppet med kontinuitet, ha en stomme av spelare som är stöpta i spelsättet sen de sprang omrking som knattar när de spelade i tex Cadete/Juvenil?

Är det någon som på fullaste allvar tror att Simeones sätt att spela fotboll är ett vinnande koncept på längre sikt? Klarar man av att dominera sina motståndare med det spelsättet? Vinner man en massa ligatitlar och några CL-titlar på sikt?
Barcelona Vampíro
2016-04-28 18:31
Kröjff Absolut inte, syftade mer på de som ser Guardiolas fotboll som den "äkta" fotbollen och allt annat är skit. Gud förbjude att man har någon annan åsikt. Alla har sina preferenser, personligen kan jag uppskatta all sorts fotboll det är ju liksom charmen med sporten. När det kommer till vilken upplaga som är bäst så hävdar jag fortfarande bestämt att säsongen 2008/2009 är the GOAT alla kategorier. Det laget hade exakt allt. Teknik, fart, djupledsspel, possesion, you name it. Vi kunde ställa upp med både Yaya och Keite när det behövdes eller köra full fart med Henry och Eto'o på djupled. 2010/2011 är ju självklart också en klassiker men tycker det laget hängde alldeles för mycket på Messi. Han var löjligt bra men tar du bort honom så hade vi börjat svettas rejält tillskillnad från 08/09 där fler spelare kunde stiga fram samt att vi hade fler sätt att anfalla. Mina två cents i alla fall.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-28 18:30
Stämmer mig ju inte? Liverpool åttondel Atletico kvart Atletico kvart
Barcelona Heisenberg
2016-04-28 18:30
Guardiola är tyvärr lite för mycket visionär för sitt eget bästa, och därmed inte pragmatisk nog. Hade han bara kunnat anpassa sig ibland och backa ett metaforiskt steg hade han inte kunnat kritiseras för något.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-04-28 18:26
[QUOTE=Barcelonito / Lucho Enrique 21]Det underlättar nog att Barca oftast varit i semi också va? Svårt att inte ta sig till final om du vinner semin... [/QUOTE] Hahaha fick mig ett gott skratt där.
Barcelona the cameroonians
2016-04-28 18:20
@DM1982:

Badstuber är visserligen bara 27 år, men annars passar han ju in på profilen :P
Barcelona the cameroonians
2016-04-28 18:14
@Liunil Masse:

Inget konstigt, Gerard Lopez behöver definitivt lite råd om hur han ska ta sig ur den (sand)bunker som han dragit ner B-laget i.

Tidigare idag kastade han också skit på spelarna för resultaten den senaste tiden och menade att spelarna inte var professionella och redan hade tankarna på var de ska spela nästa säsong.
Kanske inte så konstigt när deras egen tränare ber en golfarvän att delta i träningar.

Å andra sidan måste Bartomeu vara rätt nöjd, inte många som pratar om la Masia nu och talangerna får i princip heller inte några chanser med A-laget. Dessutom har de anställt en tränare som precis som de som tillsatte honom saknar all form av självkritik. Bra där.
Barcelona Barca4life98
2016-04-28 18:14
Rambla Du har rätt i det mesta du skriver förutom att Barca inte är i "rätt mode ofta" ;) Jag tror att vi skulle slå Atletico i ett dubbelmöte 7/10 ggr ungefär. Alltså allt handlar egentligen om när man prickar formen och när formdippen kommer. För oss kom det i fel läge i år.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-28 18:00
Barcelona B coach Gerard Lopez brought his madridista and golfer friend for training with the B players. Rock bottom for La Masia, really.
Barcelona Rambla~
2016-04-28 17:56
@Lion24:

Håller med fullt ut. Det är här jag menar att när Barcas alla spelare är tränade rätt och befinner sig i detta "mode", som tex i finalen mot Juve, semin mot Bayern osv. Då har inte Atlético mycket att komma med oavsett om de springer sig blodiga över hela planen eller inte. Över 2 matcher vinner Barca ganska så komfortabelt. Dessvärre är det inte så ofta Barca är i detta "mode".
Barcelona Barcelonistas
2016-04-28 17:42
Barcelonito - vrf så kaxig? andas människa. Liverpool åttondel Atletico kvart Atletico kvart igen Det är inte bara semi som du snackar om.
Barcelona Kröjff
2016-04-28 17:36
Vampiro Jag vet inte om jag räknas som en av Peps "fanboys" i din föreställningsvärld, Men nog föredrog jag Barcas sätt att spela fotboll under Peps ledning, än den som praktiserats dom senaste två åren och säsongerna innan. Det betyder dock inte att jag känner något behov av att försvara Pep Guardiola i alla lägen. För precis som du tycker jag faktiskt att han är sin värsta fiende, i så mening att han verkar vilja vara innovativ, in absurdum ibland. Skrev faktiskt för länge länge sen, att jag tyckte han betedde sig som något av den "galne professorn" i Bayern, med sitt ständiga experimenterande. Så jag antar att jag redan där och då diskvalificerade mig från att ses som en riktig "fanboy". Men som sagt, en fan av den fotboll han fick Barca att spela under sin tid som tränare och med Tito Vilanova vid sin sida, är och förblir jag ett stort fan av. Och det skäms jag inte ett ögonblick för. Borde jag det?
Barcelona Junta Dimision
2016-04-28 17:36
@DM1982:

"Dortmund confirmed in a statement on the club website that Hummels wants to join Bayern Munich, however the Bundesliga champions have yet to make an offer for the Dortmund captain."

Glömde lägga in det citatet också hehe.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-28 17:31
[QUOTE=Vampíro]Det är supporterlogik och vi är alla skyldiga till de speciellt de här inne som ständigt jämför allt med hur saker och ting såg ut för 5-6 år sedan. När det kommer till Bayern så gick de från att vinna sin semifinal under Jupp med sammanlagt 7-0 mot Barça för att åren efter åka med 5-0 mot Madrid och sedan 5-2 mot Barcelona. De såg även väldigt uddlösa ut igår mot Atlético med statiskt spel och har haft ett riktigt svajigt försvar senaste åren. Jag kan definitivt förstå om de är missnöjda med den utvecklingen även om jag knappast håller med om all kritik som Guardiola får. Peps största problem enligt mig att han inte vet när han ska sluta mixtra. Det är hans nyfikenhet som ibland kommer ivägen, han har så många idéer som tillslut blir för mycket för spelarna att ta in. Minns under hans sista år i Barça hur han hela tiden skulle experimentera med trebackslinje osv. trots att vi blev slaktade på kanterna. Men hanvar för envis och skulle Pep är en fantastisk tränare och ideolog men ska jag vara helt ärlig så föredrar jag nog ett Barça som har fler strängar på sin lyra. Jag tycker att Barcelona årgång 2005/2006, 2008/2009 eller 2014/2015 är starkare än det Barça som BARA använde sig av korta passningsr och trianglar. Varsågod fanboys, get at me! [/QUOTE] 2010/2011 Barca var det bästa lag jag sett. Ingen annan upplaga är bättre imo. CL-finalen mot United var ju inte ens spännande. När Rooney gjorde 1-1 så visste man ju att vi skulle dra igång ännu en växel o resultatet blev 3-1 till oss. Ett rättvist resultat hade dock varit typ 6-1. United hade INGET att komma med.
Barcelona DM1982
2016-04-28 17:30
[QUOTE=Junta Dimision]"The player Mats Hummels informed Borussia Dortmund that he wishes to leave the club in order to join FC Bayern Munich with effect from the 2016/2017 season." Saxat från Dortmunds officiella hemsida, där försvann ytterligare en mittback vi hade kunnat värva. Det skall klargöras att Hummels har lämnat in en transfer request och är alltså inte klar för Bayern. [/QUOTE] Han är mer eller mindre klar för Bayern, har man lämnat in en transfer request så är processen igång. Kanske har Bayern någon skadebenägen gamling som de kan sälja till oss för en fantasisumma.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-04-28 17:29
@Liunil Masse:

Det underlättar nog att Barca oftast varit i semi också va? Svårt att inte ta sig till final om du vinner semin...
Barcelona Junta Dimision
2016-04-28 17:26
"The player Mats Hummels informed Borussia Dortmund that he wishes to leave the club in order to join FC Bayern Munich with effect from the 2016/2017 season."

Saxat från Dortmunds officiella hemsida, där försvann ytterligare en mittback vi hade kunnat värva. Det skall klargöras att Hummels har lämnat in en transfer request och är alltså inte klar för Bayern.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-28 17:02
Vampiro håller med dig i allt däremot så tycker jag personligen ändå att Barca 10/11 var den bästa upplagan. Jag har fortfarande inte sett en så högnivå inom fotboll än den 5-0 vinsten mot Real.
Barcelona LennyRomario
2016-04-28 17:02
@Vampíro:

Det är väl inget att "get at me!" för? Alla gillar vi olika stilar. Herregud, det finns ju massor med människor som tycker att fotbollen var som bäst på 80-talet i England när det var kämpa, tacklingar och inte massa småduttande. Nu innehåller vårt spel mer fart och fler omställningar, många gillar ju det.

"Starkare" vet jag inte vad vi ska bedöma på, det är ju svårt. Ska vi döma på resultat och titlar så är vi ju inte starkare när två säsonger summeras (jämfört med Peps första två), oavsett om vi vinner ligan eller ej. Men titlar är ju inte allt.

Ska jag bedöma subjektivt, på hur underhållen jag blivit under Luchos första två säsonger är vi absolut inte starkare. Fram till jul första säsongen var det så pass risigt att han höll på att få sparken. Och under 2016 hade vi flera månader av ganska dåligt spel som försvarades med att vi sparade oss och skulle lägga in en högre växel till våren. Det var ett falsarium.

Men det är ju ett Bayernfans symtom, kanske vinna ligan och åka ut mot ett bra Atletico är inget större misslyckande. Fotbollen på den högsta nivån ska vara svårt och inte förutsägbart. Men jag har svårt att se vad som skulle vara starkare med den här upplagan, förutom MSN då såklart.
Barcelona Vampíro
2016-04-28 16:51
Det är supporterlogik och vi är alla skyldiga till de speciellt de här inne som ständigt jämför allt med hur saker och ting såg ut för 5-6 år sedan. När det kommer till Bayern så gick de från att vinna sin semifinal under Jupp med sammanlagt 7-0 mot Barça för att åren efter åka med 5-0 mot Madrid och sedan 5-2 mot Barcelona. De såg även väldigt uddlösa ut igår mot Atlético med statiskt spel och har haft ett riktigt svajigt försvar senaste åren. Jag kan definitivt förstå om de är missnöjda med den utvecklingen även om jag knappast håller med om all kritik som Guardiola får. Peps största problem enligt mig att han inte vet när han ska sluta mixtra. Det är hans nyfikenhet som ibland kommer ivägen, han har så många idéer som tillslut blir för mycket för spelarna att ta in. Minns under hans sista år i Barça hur han hela tiden skulle experimentera med trebackslinje osv. trots att vi blev slaktade på kanterna. Men hanvar för envis och skulle Pep är en fantastisk tränare och ideolog men ska jag vara helt ärlig så föredrar jag nog ett Barça som har fler strängar på sin lyra. Jag tycker att Barcelona årgång 2005/2006, 2008/2009 eller 2014/2015 är starkare än det Barça som BARA använde sig av korta passningsr och trianglar. Varsågod fanboys, get at me!
Barcelona Liunil Masse
2016-04-28 16:48
[QUOTE=Barcelonistas]Barca vann Cl 2006 och efter det så har de laget som lyckats slå ut oss alltid gått till final elr vunnit. 05/06 Cl vinst 06/07 uttåg mot Liverpool, som sedan går till final. 07/08 uttåg mot United som sedan går till final och vinner. 08/09 Cl vinst 09/10 uttåg mot Inter som sedan går till final och vinner. 10/11 Cl vinst 11/12 uttåg mot Chelsea som sedan går till final och vinner. 12/13 uttåg mot Bayern som sedan hår till final och vinner. 13/14 uttåg mot Atletico som sedan går till final. 14/15 Cl vinst 15/16 uttåg mot Atletico som sedan går till????? Intressant mönster. Att slå ut Barcelona ger enorm boost till det laget som slår ut dom. [/QUOTE] Boost skulle jag inte kalla det. Snarare att man är jävligt bra om man slår ut Barca.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-28 16:40
Barca vann Cl 2006 och efter det så har de laget som lyckats slå ut oss alltid gått till final elr vunnit. 05/06 Cl vinst 06/07 uttåg mot Liverpool, som sedan går till final. 07/08 uttåg mot United som sedan går till final och vinner. 08/09 Cl vinst 09/10 uttåg mot Inter som sedan går till final och vinner. 10/11 Cl vinst 11/12 uttåg mot Chelsea som sedan går till final och vinner. 12/13 uttåg mot Bayern som sedan hår till final och vinner. 13/14 uttåg mot Atletico som sedan går till final. 14/15 Cl vinst 15/16 uttåg mot Atletico som sedan går till????? Intressant mönster. Att slå ut Barcelona ger enorm boost till det laget som slår ut dom.
Barcelona Legenden Puyol
2016-04-28 16:22
Pep kommer göra allt för att vinna UCL och ärligt talat så tror jag att han gör det för denna pressen är bra nog för honom. Han kommer motivera sina spelar till Max. At.Madrid kommer visa sin buss men Bayern hemma är inget man ska leka med. Hoppas att Bayern går vidare.
Barcelona Legenden Puyol
2016-04-28 16:19
Undrar om UCL titel hade räddat Pellegrini
Barcelona Barcelonistas
2016-04-28 16:18
LennyRomario - Barca hade kunnat haft en 2,3-0 ledning första 20-30 minuterna mot Bayern. Och visst låt oss säga att vi bara hade vunnit med 1-0, elr 2-0. Med den högs backlinjen så hade Bayern fortfarande inte haft en chans. I allianz gör dom 1-0 sen satte Barca fart och vips så var det 1-2. Att spela med en så hög backlinje mot ett lag som har MSN tyder på att man är naiv.
Barcelona LennyRomario
2016-04-28 16:13
@Barcelonistas:

Mot Real gjorde han bort sig fullständigt. Mot Barcelona tycker jag faktiskt inte att det var så illa, tills de gick upp alldeles för högt i jakt på det viktiga bortamålet. - istället dog dubbelmötet.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-28 15:59
LennyRomario - ville bara säga att resultaten i cl inte varit bra för Pep. Jag tror man åker mot Atletico och man bör vara glada att det inte blev 2-0 igår. Mot Barca ställde han upp med en tre backslinje, och mot Real var det ett hav av ytor för Real. Hur kan Pep varit sp dålig rent taktiskt i dessa matcher?
Annons: