/spanien/barcelona/forum/7748.aspx/spanien/barcelona/forum/7748.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2013-02-21 01:13
Bollen tar i ansiktet på Milan spelaren och det är således ingen hands, då kan man slippa skylla på domaren som gjorde en fläckfri insats.

Se videon för sekvensen:

http://www.youtube.com/watch?v=2k3wfgh7I4I
Barcelona grande jw
2013-02-21 01:06
Jordi Alba Ramos #18

Framförallt blir man lite oförstående att vi har en så fantastisk kapten som ger ALLT och är sann krigare i vått och torrt och ändå finns det spelare i vårt lag som inte ger ett skit i dagens match. Hur kan inte spelare som Xavi, Messi och Pedro beröras utav Puyol och få lite jävla anamma? Jag blir nästan tårögd utav hans krigarvilja här hemma i soffan men laget som spelar i samma elva går runt som zombies. Förstår verkligen inte..

Hade alla kämpat som Puyol gör varenda match hade vi fortfarande varit oslagbara..
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-02-21 00:58
Puyol: "Resultatet gör mer ont än stygnen i mitt ansikte."

Jag kommer börja gråta när han lägger av.
Gizma
2013-02-21 00:56
http://i.imgur.com/2Un7F.gif
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-21 00:56
Ju mer jag tänker på det desto mer tror jag på att vi klarar av att slå Milan hemma. Tyvårr kommer man inte kunna vara på plats på Camp Nou men vi får hoppas att alla cules där gör sitt jobb ordentligt och hejjar fram Barca!

1-0 första halvlek och vi tillbaka i matchen! 1-0 i början av andra halvlek och vi är tilbaka! 2-0 första halvlek hade varit helt underbart! När vi tänker på det såhär, så är det inte omöjligt! Men vi måste spela klasser bättre än idag och vara riktigt hungriga för att det ska ske.

Tito och Roura måste komma på något sätt att inte släppa in några baklängesmål! Det får absolut inte ske, samtidigt som vi ska spela offensivt.

Lösningen till detta kan vara som "Dinho!" tidigare beskrev! Fullfölja vårt riktiga tiki-taka spel till 100%! I dagens läge saknar vi PRESS! Innan lät vi de inte andas! Messi & co. måste springa lika mycket som de gjorde under Peps era! Förr tog det 5-10 sekunder innan vi tog tillbaka bollen eller innan de andra laget rensade bort bollen och vi vann tillbaka den.
"Its better to win back the ball 30 meters to the goal rather than 80" - Pep Guardiola
Barcelona FCB_Messi
2013-02-21 00:55
Fotboll kan verkligen vara fantastisk . Ja tror inte det finns en enda Milan spelare som hade platsat på barcas bänk och ändå så vinner dom med 2-0 . Att taktik och motivation kan göra så mycke är helt otroligt .
Barcelona FCB_Messi
2013-02-21 00:51
Enkos: ja , jag tror att vi fortfarande hade förlorat om milans första mål hade dömts bort . I bästa bästa fall så kanske vi hade klarat 0-0 , men absolut inte vunnit .
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-21 00:39
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-02-21 00:38
Är faktist inte så jätte sur efter denna match, mest besviken. Vi spelade verkligen inte bra, och spelar man inte bra så förtjänar man inte att vinna.

Barcelona Sang Blaugrana
2013-02-21 00:30
Och så fick Juvenil A stryk mot självaste Chelsea med 2-0 i next gen series...ingen bra dag för vår klubb..
Barcelona grande jw
2013-02-21 00:30
Brukar inte gilla Bojan Djordjic särskilt mycket men nu fick han ett plus från mig.

"@BojanDjordjic7
Jag är långt ifrån ett Barca fan men hatet mot världens bästa fotbollslag blir bara för mycket här i Sverige, tyvärr!"

Man märker verkligen att Barcelona är det där laget som ALLA vill slå, för det känns verkligen som hela världen är Milanistas ikväll. Det ska vi Culés vara jävligt stolta över. Vi har skapat ett sånt otroligt fotbollsrykte de senaste åren att det är helt otroligt. Vi är laget man ska slå.. Som slutbossen i dom där gamla rötna tv-spelen. Synd att spelarna vek ner sig ikväll bara...

"Since the 3-1 cup defeat at Betis in January 2011, Barcelona played 132 matches without a defeat by more than one goal"

Ett helt otroligt facit om man tänker efter...
Barcelona Messidinho_10
2013-02-21 00:21
Kanske lika bra att det blev 2-0 och inte 0-0. För då vet spelarna att det inte går att avvakta ännu mer, utan det är fullt ös som gäller från första sekunden på Camp Nou, som kommer explodera!
Barcelona enkos
2013-02-21 00:18
FCB_Messi

Tror du att Milan hade vunnit om de inte fick det första målet? Den gav de vingar, för utan den hade de kanske vågat mera framåt och Barca fått ytor, men så stängde de matchen ännu mera för de var nöjda med 1-0, och typiskt så kommer ett till
Barcelona enkos
2013-02-21 00:16
Pep #4 :

Hur många beslut har vi fått med sig? Kommer f..n inte när vi fick det senast, men kommer ihåg att vi fått mot oss i stort sett varenda match.. men som någon nedan skriver alla fördelar räknas och förstoras medan nackdelar räknas aldrig..
Barcelona FCB_Messi
2013-02-21 00:16
Coach pep: kunde inte säga det bättre själv . Vi förtjänade inte att vinna så vem fan bryr sig om handsen . Vi hade ändå inte vunnit . Det är bara att ladda om och ta revansch på nou camp !!
Barcelona Dinho!
2013-02-21 00:13
Efter den oväntande förlusten råder en del konspirationsteorier om vad som gick snett. Avsaknaden av plan B? La Masia? definitivt inte!

Problemet är att man inte följer spelidén till fullo. Enligt totalfotbollen ska man så fort man förlorat boll pressa för att så snabbt som möjligt vinna tillbaka den. Det är där vår styrka har legat i försvarsspelet sedan Rijkaards tid och skördat stora framgångar. Visst har vi alltid haft individuellt skickliga spelare, det kan man inte säga ifrån, men presspelet är den här säsongen enligt mig näst intill obefintligt. Det beror dels på att vi spelar med Iniesta som vänsterforward, och dels p.g.a. att Messi varandrar omkring och väntar sig att Pedro och resten ska ta skitjobbet i vanlig ordning.

Jag både tror och hoppas på en ''Remontada'' på Camp nou och då vill jag se ett väl fungerande presspel och en Villa från start! Visca!
Barcelona Pep #4
Vissa här på forumet är helt otroliga. Snackar om värvningar när vi förlora en match med 2-0 mot Milan. Är silly Season öppet nu eller? diskussionerna ska handla om vad vi ska förbättra inför nästam match och inte vem vi ska värva när säsongen är slut.

En sak som är ett måste är att vi måste spela ett mycket snabbare rakare spel som vi gjorde i början av säsongen med Alba som slickar kanten och Iniesta som har en fri roll. Messi tycker jag ska flyttas ut till kanten då han får mycket mer yta och Villa ska få den centrala positionen som vi alla vet är en riktig 9:a.

Sen måste helt enkelt alla spelare göra bättre ifrån sig. Tror inte att det var spelarnas fel ikväll utan Tito/Rouras fel. Pep hade aldrig tillåtit detta.

Dem matcherna vi förlorade med Pep vid rodret var vi iallafall de bättre laget. Nu så DÖDA Milan oss. Dem förtjänar 2-0.

Och till de som säger att de var hands. Vi har fått så många beslut med oss och sånt händer. Ibland får man med sig ibland emot sig.
Coach Pep,
Sluta klaga på den eventuella handsen, vi är större än så och större än alla supportrar som kallat oss för fuskare genom åren. Fotboll är en sport där vem som helst kan vinna oavsett matchbild men i slutändan förlorar man bara om man förtjänar det. Vilket vi gjorde ikväll, vilket gör handsen obetydlig.
Barcelona Barca-nist
2013-02-21 00:11
det som saknades ikväll

- en tränare med idéer
- motivation och fantasi
- löpvillighet
- flera som Puyol

Barcelona Barca-nist
2013-02-21 00:08
Smogen

sant men det är hur domren uppfattade. folk är så fulla av hat mot barca så allt som gynnar barca minns dem. tyvärr så är det att vara bäst i världen.
Barcelona Smogen
2013-02-21 00:05
Barca-nist

förutom att Bojan aldrig tog med händerna

Spärr för ett provokativt inlägg som du skrev tidigare, höj nivån i fortsättningen, tack! /Mod
Barcelona Messi_theONE
jag kollade nyss reprisen på boatengs mål för såg bara sista 20 eftersom jag jobbade .. så det är tillåtet och ta bollen med handen i fotboll?:S WTF!!!!!!!!!!!
Barcelona Acrobat
Återigen kändes det som att inställningen var katastrofal! Ingen vågar göra något fantasifullt, utan alla förlitar sig på att någon annan ska hitta på något! Det är inte över än! Är det något lag som kan vända ett underläge så är det Barcelona! Jag har svårt att tänka mig att Barcelona gör en lika dålig match igen på samma sätt som jag har svårt att tro att Milan gör en lika bra match igen!
Barcelona Sang Blaugrana
2013-02-21 00:04
Nonchalant, dålig intensitet och framför allt, dålig ATTITYD ifrån barcaspelarna. Något som pep alltid tjatade om, ATTITYD! Jag skyller på coachstaben för förlusten till 100%. Helt oacceptabel inställning....MEN hoppet är det SISTA som överger oss människor. Jag tror på ett mirakel.
VISCA EL BARÇA
Barcelona Barca-nist
2013-02-21 00:04
Barcas (bojan) mål bortdömdes mot Inter för en ganska liknande situation. fotbolls regler är så flummiga så t.o.m domarna blir förvirrade !
Barcelona Smogen
2013-02-21 00:03
BingoBosse

och sista, för att det ska vara hands ska man antingen medvetet ta bollen med handen eller ha händerna på ett sådant sätt ifrån kroppen att det är onaturligt eller inte behövs. Dvs. man ska kunna ha händerna utmed kroppen utan att det blir hands om någon skjuter bollen på ens hand. Men håller en försvarare fram händerna på samma sätt som en målvakt skyddar målet så är det såklart hands. Den här killen håller upp händerna i ansiktshöjd, dvs. solklar hands.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-02-21 00:03
Jag tvivlar på att en ny mittback eller en ny ytter hade gjort skillnaden idag. Det är vår oförmåga att skapa något vettigt när ett lag backar hem med 10 spelare, eller när Messi inte kan göra 4 mål i en match.

Om vi ens ska ha en liten chans att gå vidare så ska vi start med David Villa nästa gång, jag hoppas att folk nu inser hur viktig han är för oss. Och hur mycket han avlastar Messi.

Vi har varit så skickliga på att utnyttja kanterna detta året mot lag som parkerar bussen och rent allmänt, men allt det bara försvann idag. Nej nya tag tills nästa gång och en Villa på plan så kan detta gå. Vamos!!
Barcelona FCB_Messi
2013-02-21 00:02
Jag förstår mig verkligen inte på femte domaren . Va fan gör han för nytta när han inte ens kan se den handsen ? Världens lyxigaste och lättaste jobb har dom iallafall . Skam !
Barcelona socccerfan1
2013-02-21 00:01
Bingobosse. Om armarna/händerna är i en onaturlig position eller ställer och bollen träffas så spelar det ingen roll om det var från 20cm avstånd. Det är regeln. Sen att han spelaren har armarna som ovanför huvudet??? Och bollen träffar där för Att sedan frispela till mål? Och folk säger att det inte är hands. I vilkwt fall som, vi spelade dåligt. Milan vann. Nice, storskräll!
Barcelona Hetfield
2013-02-21 00:00
Barcelona är ett bättre lag, men de saknade motivation. De spelar i en liga där de är nästan klara, medan Milan har kämpat sig igenom hela säsongen.

Motivationen och kämparglöden ligger på olika nivåer. Om Barcelona får motivationen att hamna på samma nivå som deras klass så kommer de att fixa det.
Annons: