/spanien/barcelona/forum/7747.aspx/spanien/barcelona/forum/7747.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-21 21:27
Ja, en injektion av en dos Tito & Abidal är nog det som behövs för att väcka liv i laget.
Barcelona NoGo™
2013-02-21 21:21
Jahopp, ingen Tito mot Milan :( Fan också! Vi behöver han!

Barcelona president Rosell has said that Vilanova won't be back in Barcelona for the return game against Milan on 12 March [via rac1]
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-02-21 21:11
I know men fan de känns så tungt!! vi kan bättre en de vi visade upp igår
Barcelona koeman92
2013-02-21 21:06
SUPERBUSQUETS

Du skadar Barça fansens image. Försök åtminstone att vara lika ödmjuk!
Barcelona Cobain
2013-02-21 20:55
SUPERBUSQUETS, bra broder!
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-02-21 20:52
du har helt rätt, borde inte skrivit så!
Barcelona Cobain
2013-02-21 20:47
SUPERBUSQUETS, snälla vårda ditt språk. Ditt språkbruk hör inte hemma på något forum här på Svenskafans! =)
Barcelona enkos
2013-02-21 20:43
Världen blev chockad igår, världen kommer att bli ännu mera chockad om tre veckor när Barcelona mot alla odds tar sig vidare. Då kommer världen att skriva "mäktiga Barca"..
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-02-21 20:39
A Kind Of Magic

ja hoppas din resa blir underbar gubben hoppas du ser ett barcelona som går till kvartsfinal ;)

koeman92

hur fan skämmer ja ut dig ??? ja skriver vad fan ja vill när ja vill hur ja vill och det finns inget du kan göra för att stoppa mig.
Barcelona A Kind Of Magic
2013-02-21 20:26
Den 12:e sitter man på Camp Nou och då hoppas jag verkligen få se det som saknades igår: Vilja, jävlar anamma och en anfallare till på plan. Saknar verkligen MVP trion och David Villsa djupledslöpningar .
Förväntar mig en cyklon i returmötet som skickar hem packet från Milano...vi ska inte kunna torska mot skämt som Mexes,Muntari osv...
Barcelona koeman92
2013-02-21 20:23
SUPERBUSQUETS

Snälla lägg av bara du skämmer fan ut oss...
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-02-21 20:21
Ac Milan har gått i fällan! Det kommer bli rape på camp nou !!!
Efter de kommer dom bli behandlade som våldtäkts offer:)
Barcelona grande jw
2013-02-21 20:16
Tröstar mitt brustna Barcelonahjärta med att åtminstone se basketlaget leverera. Fenerbahce - Barcelona Regal skulle vara ungefär lika jämnt som Milan Barca men där vinner man med 60-99 på bortaplan. Grymt starkt.
Barcelona Arsenal
2013-02-21 20:12
Villa tycker jag att Barca saknade igår. Han sticker ut i mängden. Han kan både spela tikitaka och dra på det dära skottet från 30 meter
Barcelona enkos
2013-02-21 19:59
Xaviesta

Att Pedro och Alexis vågar inte ta sig in i straffområdet kostar Barca en del mål och en del straffar samt möjligen en del självmål.. Hade önskat om de i Barcelona vågar mera och utmana in i straffområdet där försvararna inte vågar ge max..Fler raka inlägg önskas också, sådana bollar har försvaret svårt att hantera..
Barcelona enkos
2013-02-21 19:52
Största favoriten i Europa League, Atletico åker ur turneringen trots segern ikväll (målvaktsmisstaget från första mötet visade det sig vara avgörande)
Hoppas att största favoriten i CL klarar sig..
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-02-21 19:48
enkos Hur kommer det sig att Pedro har det modet i landslaget? Där han öser in mål? Det handlar om olika direktiv. Del Bosque och Tito har inte identiska matchplaner helt enkelt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2013-02-21 19:41
Falcao ger Atl ledningen i 83 min, 1-0
Barcelona enkos
2013-02-21 19:40
Klart att Messi hade klarat sig bra i Italien också, där parkerar inga lag bussen mot lag som Milan utan spelar sitt eget spel. Skillnaden är att alla lag utanför Spanien ger alltid 100% mot Barca och parkerar bussen.. så är inte verkligheten i de inhemska ligorna..
Barcelona enkos
2013-02-21 19:37
Det som Pedro och Alexis saknar som anfallare är mod för att våga ta sig in i straffområdet utan "gillar" att vända tillbaka och spela på nytt.. Det har gjort att de två gjort alldeles för lite mål för att vara anfallare.. T.o.m. Tello är bättre på det än de två först nämnda..
Barcelona MQUC
2013-02-21 19:29
http://www.expressen.se/sport/fotboll/champions-league/ex-lagkompis-messi-hade-inte-klarat-italien/

alltså vem är han att ens uttala sig?! fula jävla gris, en sopa som bara ska va tyst.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2013-02-21 19:26
S91

Jag menade såklart en egen 4-5-1 och inte 4-5-2, men det förstod du säkert :)
Nu pratar jag såklart om hur jag tror coacherna resonerar, laget ska nog inte göra allt för stora förändringar inför nästa match mot Milan om det ska gå vägen

Men att vi spelar 2 renodlade anfallare/kant spelare och en Messi snäppet under vore att föredra. Mittfältet måste bestå av Iniesta och Xavi, endast då får vi ut det bästa ur våra anfallare, och det är bara att preppa för en 90 min krig match
Barcelona ElTriplete
Vi kan vända det här boys. Det blir väldigt, väldigt svårt men vem är jag att tveka på dessa grabbar? 14 titlar vunna senaste 5 åren och en fantastisk tid som Barcelona-fan.

Jag kräver inte att vi tar oss vidare med tanke på vilken medgång vi haft och hur bra Milan var igår som fick oss att hamna i den här situationen. Det enda jag kräver är hjärta, en kämparinsats som Puyol och Iniesta igår.

Och jag ser Villa mer än gärna i startelvan. Det är något jag tror vi alla begär. :)

Vi kan göra det! Remuntada boys! Men först lägger vi all fokus på Sevilla och Real Madrid!

VISCA EL BARCA! 3
Barcelona ElTriplete
Vi kan vända det här boys. Det blir väldigt, väldigt svårt men vem är jag att tveka på dessa grabbar? 14 titlar vunna senaste 5 åren och en fantastisk tid som Barcelona-fan.

Jag kräver inte att vi tar oss vidare med tanke på vilken medgång vi haft och hur bra Milan var igår som fick oss att hamna i den här situationen. Det enda jag kräver är hjärta, en kämparinsats som Puyol och Iniesta igår.

Och jag ser Villa mer än gärna i startelvan. Det är något jag tror vi alla begär. :)

Vi kan göra det! Remuntada boys! Men först lägger vi all fokus på Sevilla och Real Madrid!

VISCA EL BARCA! 3
Barcelona Visca Barca
2013-02-21 19:21
Det känns nog tufft att ha förlorat mot Milan men på de senaste matcherna har vi inte fått med oss resultaten på bortaplan. Det som talar för oss är att vi har varit riktigt bra på hemmaplan däremot. Senaste hemmamatcherna har slutat 6-1(Getafe), 5-1(Osasuna), 2-2(Malaga), 5-0(Cordoba), 4-0(Espanyol).

Vi har helt enkelt bra målskörd på hemmaplan vilket vi kommer behöva om vi ska vända mot Milan och det ser riktigt bra ut med undantag för matchen mot Malaga. Så nu blickar vi framåt, Visca barca!
Barcelona Illusionista
2013-02-21 19:13
Vi gör en bedrövlig match, visst första målet skall inte godkännas men detta glöms bort då man spelar så dåligt. Det är inget att skylla på. I returen är två saker väldigt väldigt viktiga! JAG VILL SE SPELARE SOM SPRINGER! Jag vill se spelare SOM TAR NY POSITION efter att ha passat en boll.. Alves, Alba, Pedro, Messi, Villa (MÅSTE BLI FRISK) springer i djupet, springa springa och springa så lungorna hoppar ut! Spring sönder Milan så de knappt orkar stå på benen! Springa för att få med sig Milan spelare och öppna ytor för andra!! Jag vill även se denna elva:

Valdes, Alves, Puyol, Pique, Alba, Busquets, Xavi, Iniesta, Villa, Messi, Pedro! Om Xavi inte gör en bra match och Barca inte åstadkommit något skall THIAGO IN SENAST i 60 minuten!

VISCA BARCA!! Vi ska tro på detta! Det ända som saknas från dessa spelare är en riktig comeback från dessa spelare!

EN GÅNG BARCA ALLTID BARCA!!
Barcelona enkos
2013-02-21 19:10
Tänk att Alexis spelar returen och avgör matchen, oj vad alla skulle glömma det förflutna :)
Wena
2013-02-21 19:05
Jag förstår anklagelserna mot Alexis men Fabregas har inte heller varit bra. Han har varit långt ifrån den spelaren vi såg under hösten. Bänka båda och starta med Iniesta i mitten samt villa på kanten.
Aléx
2013-02-21 18:56
Det hjälper tyvärr inte att Alexis "försöker" eller "kämpar", han missar för många lägen, oftast öppet mål. Jag gillar Alexis, han har talang och allt men just nu är han kallare än isbjörnens rövhål därför behöver vi en målskytt och en anfallare som avlastar Messi & co.
Villa gör mål och hotar motståndarnas backlinje även när han är urform, han kan göra mål från ingenstans precis som Zlatan där han går runt på plan i 70min men sätter in 2 bollar från ingenstans.
Startar inte Villa i returen då är det tjänstefel från ledningen, jag vill se Villa-Messi-Pedro/Tello och mittfältet Thiago-Busi-Iniesta.

Jag lär få skit att jag väljer bort Xavi och Cesc men det tar jag med glädje.
Barcelona zigazaga
2013-02-21 18:53
Villa har känsla för mål, även om han aldrig blir lika bra som innan skada så har han DEN DÄR KÄNSLAN för o sätta dit bollarna. Det har tamejfan inte Pedro, och definitivt inte någon Alexis Sanchez. Så jag håller med, Villa måste starta!

Vafan är Titos jävla problem egentligen? Vi måste sätta dit 3-4 bollar hemma, det kommer vi aldrig göra när vi har Alexis som sumpar allting han kan, och en Pedro som aldrig utmanar, och bara spelar tillbaks till närmsta spelare.

Flytta ner Iniesta också!
Annons: