/spanien/barcelona/forum/7745.aspx/spanien/barcelona/forum/7745.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2013-02-20 23:53
Riiio!!

Jasså? Jag hörde visserligen också att han skulle få grönt ljus i mars, men jag tänker också på att han varit borta ett år. Med tanke på hur försiktiga Barcelona brukar vara med långtidsskadade spelare så får han troligen inte spela så mycket i år ändå. Dessutom är det i denna matchen han hade behövts, på Camp Nou är det ju bara att köra full fart framåt och hålla tummarna. :)
Sen skulle det ju ändå vara otroligt roligt att få se Abidal snart igen!
Barcelona BingoBosse
2013-02-20 23:53
Det värsta jag vet är färgade supportrar (typ såna som hävdar att Lucas Leiva är PLs bästa mittfältare) och trots min sympati för Barca så måste jag kolla vad ni tycker. Inte fan kan det vara hands innan första målet? han håller upp armarna som reflex när han aktar sig så att skottet ska kunna gå igenom, bollen tar på en spelare (Alba tror jag det var) ca 50 cm ifrån honom och studsar upp mot armen/halsen (svårt och säga) är det verkligen hands? kan någon som vet vad dom pratar om ge mig en objektiv syn på det?
Barcelona enkos
2013-02-20 23:50
-------------------------Valdes---------------------

--Mascherano--------Pique------------Puyol--------

----------------------Busquets--------------------

Alves ----------------Iniesta-------------Alba

Pedro -------------Messi-------------Villa--------

Då vill jag inte att Masken, Pique och Puyol ska lämna egen planhalva under hela matchen, för en baklängesmål kan vara kostsamt. Det räcker med de andra 7 i anfallet
Fais
Gabriel

Vilda Västen är en bra rubrik till din analys där för att det vad det är så fort motståndarna kommer emot vår straffområde. Vilda västen. klubben har förlorat kompetens när gäller värva in spelare.

Barcelona Riiio!!
Smogen

Läste att Abidal kan få grönt ljus eventuellt till Sevilla eller första Real- matchen
Barcelona Smogen
2013-02-20 23:49
Det finns ju en spelare som verkligen behövs i sådana här matcher och det är Abidal. Tyvärr lär han väl inte hinna komma tillbaka innan nästa säsong, men det vore skönt att ha någon ytter som är så fantastiskt duktigt defensivt som Abidal är.
Det är inget ont om Alba för han är helt otrolig duktig, det är bara att i sådana här matcher blir det lite väl naivt att spela med så offensiva ytterbackar som Alba och Alves.

Nu var det tyvärr inte det största felet då det som verkligen saknades var att Barcelona lyckats göra ett mål, nu skapade man inte ens bra lägen. Verkligt oroväckande och något man behöver snacka om och lösa snabbt.
Barcelona Sentuary
2013-02-20 23:47
Bara att bita ihop och lyssna på folks skitsnack i 2 veckor nu. Vi får se vad som händer på Camp Nou, händer inget vettigt där förtjänar vi inte att spela kvar i turneringen
Barcelona Barca numero 1
2013-02-20 23:46
Jag skulle vilja se denna elvan till nästa match!

--------------------Valdes---------------------

--Alves------Pique------Puyol------Alba--

------------------Busquets--------------------

----------Thiago------------Iniesta----------

Sanchez/Tello----Messi------Villa--------

Jag tycker att backlinjen idag var rätt stabil trots att man släppte in två mål, det första målet skulle ju inte ens hända och det andra målet var till stor del hela lagets fel och inte bara försvararna.

Mittfältet tycker jag ska bestå av Thiago, Busquets, och Iniesta. Vi såg redan förra veckan hur bra det fungerade och även om det var mot Getafe så tycker jag att man hade en otroligt anfall som hela tiden ville anfalla istället för att bara passa tillbaka och i sidled. Dessutom så dominerar Iniesta på den positionen och med Thiago bredvid honom så blir det en ytterligare dimension i mittfältet.

Anfallet måste däremot förändras, jag tycker personligen inte att Pedro ska starta oavsett om han kämpar hem hela tiden, han bidrog knappt med någonting i anfallet i dag och har man en ytter för att försvara så kan man lika gärna ha Adriano där uppe. Tello eller Sanchez borde nog starta på högerkanten medans Villa startar på vänsterkanten samt Messi i mitten.

Med både Messi, Villa och Sanchez/Tello på plan samt Iniesta och Thiago på mittfältet så får Barca ett anfall som ingen köttmur i världen kan stoppa. Man får så mycket dynamik om man spelar med dessa.

Hade man spelat med dessa herrar idag hade Milans köttmur absolut inte haft det lika lätt, för det Barcelona vi såg idag ville knappt anfalla!

Låt oss hoppas på att det går bättre på Camp Nou och att vi tar oss vidare till kvarten!

Visca el Barca!!
MagicaJuve
@Hetfield:

Fast nu är det väl ändå väldigt sällan som Messi står för ett bottennapp som idag? Överreagerar man inte om man storsatsar på en anfallare (likt för ett par år sen med Zlatan)?
Barcelona Hetfield
Jag ska inte vara alltför negativ den här kvällen. Sanningen är att Milan spelade utan press och kunde vinna.

Men vad händer när Milan har något att förlora helt plötsligt? Ett tidigt mål för Barcelona, kommer de klara av pressen? Press och enkla misstag, samtidigt som Barcelona kommer upp i deras nivå, då känns det inte lika bittert. Det är inte i matcher mot t.ex: Celta Vigo man ser nivån, det är i sådana matcher som mot Milan.
Barcelona AndreD
2013-02-20 23:45
Vi måste nog ha världens mest efterblivna styrelse
Barcelona Gabriel
2013-02-20 23:45
Nu i efterhand känns det inte som att mitt alternativ med att lägga Adriano ute på vänsteranfallet hade varit så dåligt. Alba hade stora problem ikväll och gjorde förmodligen sin sämsta insatsa som Barça spelare. Adriano hade kunnat bidra med en hel del både defensivt och offensivt. Sen hade man sluppit att se den bedrövliga insats som Fabregas stod för och gett Iniesta sin naturliga position i mitten.

Nåja, alla visste hur startuppställningen skulle bli.
Barcelona enkos
2013-02-20 23:44
Efter två El clasico är det en vecka vila för Barcelona innan man möter La Coruna hemma för att tre dagar senare spela returen mot Milan. Jag tycker att scheman ser bra ut, man kommer utvilade mot La coruna och där tycker jag att laget borde testa att köra lite mer rakt spel, även om coruna är inte milan men vore bra att det tar spelarna mer som en taktisk match inför Milan matchen..
Barcelona Hetfield
2013-02-20 23:41
Det är löjligt hur beroende Barcelona är av Messi. När Messi spelar dåligt så bjuder inte anfallet på något vettigt, det är som att alla tittar på Messi så att han ska fixa det.

Styrelsen får ta på sig en hel del. Hela världen såg att Barcelona behövde ha en mittback och en anfallare i laget, och man har fortfarande inte löst de problemen.
SoN_Un
2013-02-20 23:40
undrar vad all media, studio, spelare, fans o hela världen hade sagt ifall vi hade fått där där 1-0 målet. men va säger dom nu? alla e tysta. snälla kolla bollbanan inte huuuur tar den på pannan när han typ kollar upp? hur?
Fais
2013-02-20 23:39
petersays

Så sant som du sa det.

En sak jag skulle vilja lägga till är att om vi kör 4 3 3 som vi gör nu så håller tyvärr inte våra yttrar. Jag pratar om spelare som Alexis etc. Om man tittar tillbaka på vår vinnande konceptet vi har haft det senaste tiden är en av viktiga ingredienserna att vi hade bra yttrar. Vare sig det var Henry Eto Messi, Eller Guily, Ronadinho, eller David Villa. inte nog med så hade vi stabilt försvar från upp till Messi till Pep på bänken.

Jag håller med dig om att vi verkligen behöver finputsa vår taktik beroende på vilka vi möter och hur de spelar, parkerad buss eller inte.

Som idag när vi möte den parkerade bussen. Är det ingen som analyserar hur man ska spela emot en parkerad buss???. Finns det inte folk som videoanalyserar vilka vi ska möta och hur vi ska spela emot dem.??

Ska vi kontra, ellr måste vi kontra för att få bra resultat??

Ska det sluta med att vi bara har en växel som heter Tika-Taka.??

Det är många frågor som världen har ställt sen föra säsongen??? Tyvärr har Barca inte svarat på dem än. Eller har de gjorde det??
Barcelona enkos
2013-02-20 23:39
Jag ville att Barcelona skulle spela 4-4-2 med Fabregas i en mer defensiv roll och låta Milan öppna sig lite mer, men nu gjorde Barcelona självmord, man spelade som vanligt mycket runt motståndarnas straffområdet medan man gav Milan ytor att kontra, och det visade sig återigen Barcelonas stora svaga punkt. Som jag skrev tidigare, man åker inte till Milan och spelar 4-3-3 och underskattar motståndare..
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-02-20 23:38
Det var någon som nämnde att vi skulle sluta med La Masia.

La Masia har stått bakom: Två CL, två EM och ett VM.

Vi ska fortsätta.
Coach Pep,
2013-02-20 23:38
@Hetfield:

Vi har blivit yra i mössan av vårt eget spel helt enkelt. Passningstrianglarna har slagit knut på oss själva.
Barcelona Gabriel
2013-02-20 23:37
Det är mycket som måste ändras inom laget, och det säger jag inte pga kvällens match. Vi har för många spelare av samma typ.

Om vi jämför med laget vi hade under trippelsäsongen så var det ett mycket längre och starkare lag, men fortfarande lika tekniskt och bollskickligt som det vi har idag. Eto'o var inte jätte kort, inte heller Henry, sen hade vi Yaya i mittfältet, även Keita har försvunnit. Man kan inte bara göra sig av med sånna spelare och ersätta dem med korta, små, tekniska spelare bara för att de passar in vårat spelsätt. Man måste på något sätt hitta en bättre balans med vad som finns i truppen för att sedan kunna erbjuda sig själva olika alternativ beroende på vilket typ av motstånd man ställs emot. Idag har vi inte den möjligheten, och det är är något vi får klandra oss själva för och på fullaste allvar ta oss en riktig funderare över.

Jag är inte den som brukar skrika efter nya spelare bara för att man förlorat en match, men jag är trött på det här nu. Vi har varit i behov av en mittback i flera säsonger nu, men likt förbannat så pissar klubben på det faktumet och väljer kolla åt annat håll. Det måste få ett stopp. Försvarsspelet som vi har idag är under all kritik för en storklubb som oss, men hallå... Hur konstigt är det? Vi spelar med två tok offensiva ytterbackar och skiftar mellan Puyol/Mascherano bredvid Piqué. Liksom, det krävs ingen Einstein för att förstå att det kommer att bli ett stormigt väder ute på havet.

Puyol i all ära, älskar han av hela mitt hjärta. Aldrig att jag glömmer allt han gjort för oss under alla år. Han är vår ledare och våran kapten, han har en given plats i truppen. Men han är inte samma spelare. Många tar sig förbi honom alldeles för enkelt, det är inte klass där längre. Han lyckas ändå komplettera det en hel del med rutin och erfarenhet, men det räcker inte till ibland. Vi behöver en klass spelare som kan hjälpa Piqué, och det är dags att ta detta på allvar nu. Öppna plånboken och värva Hummels, svårare än så är det inte. Smakar det, så kostar det. Och klarar ni av att lägga så mycket pengar på skit spelare så kan ni lägga pengar på en spelare som kommer vara värd summan.

Måste bara nämna en sak som jag stör mig på något enormt vad gäller försvarsspelet och det är dessa luftbollar. Nickar... nu snackar jag inte ens om dueller, utan bara vanliga luftbollar som ska nickas vidare. Våra spelare, Puyol, Busquets, Piqué osv klarar inte ens av att nicka vidare en enkel boll till en medspelare. De nickar ut den i vilda västern, det där ska vara en barnlek för en defensiv spelare i en storklubb.
Barcelona Smogen
2013-02-20 23:36
Thiago är en riktig chansing. Han är mer "wild canon" än vad Fabregas är. Visst, han kan dribbla vem som helst, när som helst och slå fantastiska passningar, men han kan också dra en passning rakt i gapet på en motståndare till ett farligt friläge.
Barcelona Valdés
2013-02-20 23:35
petersays; tänker precis samma sak..... räcker det att till sommaren värva en högklassig mittback och en kreativ, snabb och målfarlig ytter eller skall man också utveckla en plan B när spelet låser sig.

I många ligamatcher har vi haft marginalerna med oss, ikväll hade vi istället de emot oss - samtidigt som inställningen var bedrövlig.

Det var många år sedan vi åkte ut redan i åttondelsfinalen i CL, hoppas att slippa få uppleva det då jag kommer att se returmötet på plats.
ragnarök
2013-02-20 23:35
Rooonney

Jo, han är givetvis skadad. Jag är ganska förvirrad, arg, och trött nu direkt efter matchen:)
Barcelona Hetfield
2013-02-20 23:34
Coach Pep

Problemet är ju även att Barcelona inte vet hur man kontrar. Även när man erövrar bollen och har ytor så leder det sällan till något.

Jag tycker snarare det är rätt så naivt att spela runt bollen och tro att det kommer att leda till något. Om inte Messi gör något speciellt så händer det inget.
Barcelona Rooonney___
2013-02-20 23:33
ragnarök

Håller inte ens på barca men är du säker på att villa hade gjort ett bättre jobb. Villa med njursten eller vad han har. Liggande på sjukhus och inte ens med på bänken. Verkligen`?
Barcelona Smogen
2013-02-20 23:32
BarcaChris

För att jag är förbannad över att Barcelona gjort en av de sämsta matcher jag sett sen Rjikaards dagar? Det är första gången jag ser ditt nick här inne, och du kommer hit och försöker spela häftig genom att be mig "gå till en annan klubb". Tuff du är, verkligen. Men bespara mig det, ok? Jag är verkligen inte på humör just nu.
Coach Pep,
2013-02-20 23:30
@Hetfield:

Precis, antingen gör man som Guardiola och utnyttjar och maximerar bollinnehavet in i det sista, eller så skiter man i det. Inget jävla halvdant latjolajban lir med spelare på fel positioner som ikväll. Seriöst vad var meningen med att spela mer direkt om det skulle bli såhär lojt i slutändan? Var det bara för att integrera Cesc i spelet?

Hellre överlåta bollinnehavet till Milan om man itne kan förvalta det själv. Juve gjorde så mot Celtic, de gav dem bollen och kontrade sönder dem. Briljant. Vill jag se samma sak i Barca? Aldrig i livet, vi har vårt eget spelsätt som vi alltid ska följa, men då ska det fan inte se så bedrövligt ut som ikväll!! Man känner sig bara förolämpad som Barca fan. Spelet är viktigare än något annat!
Barcelona Hetfield
2013-02-20 23:29
Sentuary

Really? En kväll som denna så tänker du fortfarande vara en jobbig? Barcelona förlorade som ett lag, inte pga. Pedro eller Sanchez.

Inte ens en ung Villa hade kunnat göra något åt saken när hela laget går runt och joggar som att det är en träningsmatch mot ett lag i isländska ligan.
Barcelona Messidinho_10
2013-02-20 23:29
Nu får vi hoppas och be för att Villa ska matchas in i laget och vara redo inför returen. För annars är vi rökta!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-20 23:28
Jag vill nog se Thiago starta nästa match. Den killen vågar skjuta och dessutom så har han bra skott!
Annons: