/spanien/barcelona/forum/7742.aspx/spanien/barcelona/forum/7742.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-04-12 22:16
Grym match faktiskt! Stackars Betis! Synd för det var Offside ju
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-04-12 22:13
Galen match på Benito Villamarín!
Barcelona Lion24
2013-04-12 22:12
Barcelonistas

Exakt, framförallt är det press spelet som jag inte alls känner igen och jag börjar undra varför eller jag förstår inte varför. Tito var med Guardiola i fyra år och han såg hur lyckad den var, tror Tito på nåt annat? Det går inte in i mitt huve! Vårt försvar får jobba mycket mycket MYCKET mer än Peps tid. Det kan stavas press spelet men även bollinnehavet. Känns som om vi har för lite boll, minns när väldigt många hurrade för att vi skulle spela mer direkt spel. Direkt spel gäller insläppta mål.
Barcelona Stoichkov~
2013-04-12 22:11
Trevligt i alla fall att se att ödmjukheten som lyste med sin frånvaro i detta forum är åter tillbaka. Härligt! Fotboll handlar om 11 spelare mot 11 spelare. Vilket lag som helst kan slå Barca och så har det alltid varit. När Barca vann sina matcher och de titlar man har vunnit så berodde det på taktik och att spelarna gjorde bra ifrån sig till sin max. Inget annat. Det kan gå nu också om än svårare med tanke på skadorna. Vi har en del skador men vi kan fortfarande vinna likaväl som vi kan förlora mot Bayern och mot alla lag vi möter. Det är inget fel att vara optimistisk men man ska också alltid vara ödmjuk inför varje match. Jag ser framemot matcherna mot Bayern. Jag kommer att njuta av matcherna oavsett hur det går. Anledningen till det är, som några nämnde nedan, att jag är faktisk nöjd med att vi kommer att vinna ligan som är så viktigt.
Barcelonistas
2013-04-12 22:07
Lion24 - enligt mig är det inte fel på försvaret, det är som du säger något taktiskt som helt enkelt inte fungerar som det ska. Mot Milan borta hade vi nästan en ordinarne backlinje, men ändå funkade det inte alls bra. Problemet är vårt press spel, samt att mittfältet inte hjälper till i det defensiva spelet. Vårt problem har knappast varit mot lag som ställer om snabbt, utan det har varit mot lag som parkerar bussen ala Chelsea framför målet.
Barcelona LeoMessi
2013-04-12 22:05
Stackars Betis
Barcelona Andreas-
2013-04-12 22:04
Lion24 Kunde inte sagt det bättre själv. Backlinjen kan inte försvara själva.
Barcelonistas
2013-04-12 22:03
Jag såg inte Barcelona mot PSG det var ett främmande lag som jag inte sett på väldigt många år. Men jag såg Iniesta, och han var hungrig den enda som verkligen visade hjärta!.

Iniesta tog initiativ hela tiden och lekte med PSG som om det vore ett korplag. Världens bästa mittfältare. Synd att han inte fick understöd alls, Villa och Pedro stod stilla som små valp ungar som inte gjorde ett skit.

Messi - Iniesta den trion är den som blir otroligt viktig nu mot Bayern, våra 2 absolut viktigaste spelare. Xavi måste höja sig, det går inte att han är så usel som han var mot PSG han måste börja hitta tillbaka till formen, där han kontrollerar hela mittfältet och ger oss det där lugnet i passningsspelet.

Mot PSG var det allt annat än lugnt, det var rena vilda västern där PSG fick göra lite som dom ville.
Barcelona Lion24
2013-04-12 22:02
Vi saknar ingen alls, vi saknar taktisk kunnighet och motivation. Minns ni Champions League finalen 2009 mot dåtidens världens andra bästa lag? Minns ni backlinjen? Sylvinho på vänster, Puyi på höger och Piqué och Touré i mitten. Ändå gjorde man inget märkvärdig misstag alls under 90 min trots att man spelade mot Cristiano och Rooney.
Barcelona LeoMessi
2013-04-12 21:57
Vi saknar vår försvarsbjässe på vänsterkanten vid namn abidal, med honom hade vi verkligen inte släppt in lika många mål.
Barcelona LeoMessi
2013-04-12 21:53
Lite självförtroende måste vi ha! Vi är inte ett lag från korpen direkt. Bayern mötes oss när vi är som SVAGAST och då har dom 50% att ta sig vidare.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-04-12 21:36
Spelar vi med samma hunger, energi, målmedvetenhet och beslutsamhet som vi gjorde i returmötet mot Milan så kommer vi att slå Bayern, inte annars.

Messi måste givetvis vara tillgänglig, de kommer käka oss vid hans frånvaro.
Barcelona Abirey
2013-04-12 21:31
Ser nästan Bayern som favorit i vårt möte. Ett borta mål på Allianz kan vara nyckeln till avancemang.
Barcelona Mido
2013-04-12 21:03
VÄNTA Å SE offfffff
Barcelona Mido
2013-04-12 21:02
Väntar å se, skulle det stå,, jävla mobilen hhh
Barcelona Mido
2013-04-12 21:00
Mina vänner Som ni diskuterar som om vi har förlorat första matchen mot Bayern med 4-0,,, vänta på se, ha hopp,, å vet ni vad det kan bli en hel tysk final och :),,,
Barcelonistas
2013-04-12 20:41
Att Madrid har något övertag mot oss säger mig inget för eller senare kommer dom även förlora mot Barcelona. Lite som vår föra säsong där Madrid inte lyckades slå oss trots 4-5 matcher, sen i sista El Clasicot lyckades dom slå oss med 2-1.

Det laget som går vidare från semifinalen mellan Barca- Bayern är de laget som även vinner hela skiten.
Barcelonistas
2013-04-12 20:34
Mido - att Real Madrid och dess supportrar lider av mindervärdeskomplex gentemot Barcelona är knappast någon nyhet direkt. Jag ser det som en stor komplimang att dom i stort sett varje inlägg måste håna och skriva skit om våran klubb samt spelarna. Visst kan man diskutera om rivalen, men i sådana fall får det vara på ett konstruktivt sätt. Fais- haha mannen jag ger upp...
Barcelona Barca King -
2013-04-12 20:31
Pep införde något som Barcelona saknade det var taktiskt disciplin. Tito kan få ett år till på sig med bättre backar men om detta forsätter är han inte värdig att träna Barca. Jag vill inte tillbaka till Reijkards Hawai dagar och Messi blir inte yngre med åren för att slösa bort hans talang med en medioker tränare och medioker köpta spelare genom mr Zubi.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-04-12 20:22
tja va nere i barca och såg Barcelona - Paris på camp nou, kan säga så här paris va det bättre laget hade det inte vart för en stor spelande Valdes så hade det vart tack och adjö.
mot Bayern måste allt fungera korrekt annars ryker vi.
Barcelona Lion24
2013-04-12 19:47
''Tur''. Är det turens fel att vi ej kunnat pressa? Är det turens fel att vi ej kunnat skapa så många målchanser med det bollinnehav som vi har? Kom ej med Mallorca och sånna lag. Vi vinner ligan och vi kommer säkert göra det nästa år också. Men ej i CL. De är ej rutinerade genom att ej ha spelat i samma lag. Det här är deras första säsong, de lär sig bara just nu. Sen har de inge hjärta alls för klubben som de spelar i. Skäm inte ut dig själv när du säger att Real ej hade gått vidare utan Ronaldo. Messi är mycket viktig. Jag menar inte att vi blir bättre utan honom men visst fan ska man ändå kunna vinna över PSG utan Messi med 2-2 i bagaget på sin hemmaplan. IAF VARA HUNGRIGARE!
Barcelona LeoMessi
2013-04-12 19:42
Fan vad jag hoppas att Messi är helt 100 när vi möter Bayern. Han ensam 20% av vår defensiv! Inte genom hans presspel men med honom på plan så håller vi i bollen mycket bättre samt att motståndarna inte vågar anfalla med lika många spelare eftersom dom är rädda att lämna ytor som vår lille magiker kan utnyttja.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-04-12 19:34
Håller med dig, Många menar att vi har haft tur men jag säger att det är bullshit. Tito och Abidal har drabbats av cancer, Vi har varit utan tränare i 2 månader, vi har fått många domslut emot oss, Flera viktiga spelare har blivit skadade, Tänker först och främst på backlinjen där reservernas reserv har blivit skadad, Endast backlinjen har vi 4(!) st spelare borta, Nyckelspelare som Xavi och messi har saknats. Ska vi kalla det för tur? Det skulle ha påverkat vilket lag som helst, Vi kan ta Real eller Bayern Vilket lag som helst! Ändå är vi i semifinal i CL, Har i princip avgjort ligan, Lag som Real har spenderat miljarder på spelarköp, Anställt hur många tränare som helst bara för att vinna ligan och ta sig förbi åttondelsfinalen. Jag är mer än nöjd men däremot så ska ledningen ha en rejäl känga för deras envishet att inte köpa en mittback för att det är deras fel att vi sitter i den här situationen. I ett större sammanhang så tror jag att de flesta Barca fans är nöjda, Men visst så krävs det att laget skärper sig! En mittback ska köpas in till sommaren , En mindre städning ska göras då spelare som Afellay, Sanchez och Jonathan dos Santos ska bort. Sen baam så är vi i gammalt gott skick! Visca! (Skrivit från mobilen så det är lite stavfel)
Barcelona Mido
2013-04-12 19:23
Asså Madrids forum är rena rama comedy club,, de diskuterar om deras målvakter, om vem av dem ska stå i finalen,, vet ni vad de säger hellre Lopez än valdes Hahahaha vad har valdes med casillas och göra Hhhhhhhh.... Varje diskussion måste ta upp nåt om barca,,,, Vill tacka Bayern Münchens forum för att de håller på å försvara oss mot smutsen i deras forum
Barcelona Gabriel
2013-04-12 19:14
Ni som tror att vi kommer att gå till final och förlora mot Real, glöm det redan nu. Det kommer inte att hända!
Barcelona BarcaChris
2013-04-12 19:12
Hahaha wow. Ni är roliga här inne. Real förlusterna fick verkligen er att tvivla fett på Barcelona. Dortmund är ett skit lag och har inte en chans att vinna detta. Barca är kanske det starkaste laget kvar. Spelar offensiven på sitt bästa är det kört för Bayern. Om vi hade Mascherano eller Puyol hade vi haft en chans????? Herregud vilket skitsnack. Jag tror vi kommer vinna över Bayern
Barcelona BarcaChris
2013-04-12 19:08
Vadå orutinerat? Zlatan Thiago Alex Beckham Lavezzi. Fullt med rutinerade spelare som har vart med om det här förut. Och glöm inte Ancelotti som har vunnit det mesta överallt. Utan Messi säger allt. Tror du Real hade ens gått vidare mot Galatsaray utan Ronaldo??? Ta det lugnt. Underskatta aldrig behovet av sin bästa spelare.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-12 19:05
Av alla dem återstående lagen som är kvar i Champions League, så är vi enligt mig det sämsta laget. Och anledning till att jag tycker vårt lag är sämst är på grund av svaga backlinjen. Skulle en av Puyol eller Mascherano varit tillgängliga skulle vi haft en chans, men det ser verkligen inte så ljust ut även om jag tycker att vår offensiv är rätt så hyfsat. Det jag tänker främst på, är hur firma Tito/Roura kommer att ställa upp i försvaret. Piqués kompanjon kommer säkerligen vara Bartra. Det är givetvis en stor svaghet som Bayern München kommer att utnyttja allra mest med tanke på att även Piqué är en säkerhetsrisk just nu. Alves och Alba är på tok för offensiva, detta kan straffas mot fantastiska trion Ribery, Müller och Robben. Alves bör tränare på försvarsspelet, samma gäller Alba. Sedan måste Messi bli helt återställd från skadan så han kan medverka på bortaplan. Viktigt att vi får med oss ett bortamål. Pedro har visat stor form tillsammans med Alexis och det är viktigt för konkurrensen. Villa har inte rosat marknaden på sistone. Tello har varit Sylvas när chansen har gets. Han tar för sig, dribblar och springer. Killen vill alltid bryta mönster när han spelar och mot Bayern tror jag att han skulle passa utmärkt, då som alla vet har Bayern München två snabba yttrar i Lahm och Alba. Hoppas i alla fall att våra försvar tränar mer man-mot-man och på fasta situationer.
Barcelona Lion24
2013-04-12 19:03
Ska vi inte kunna vinna mot ett orutinerat lag, ett lag som enbart är köpta, utan något hjärta, dessutom med en 2-2 bortaplans fördel utan Messi på vår egen hemmaplan? Allvarligt. Det är något fel
Barcelona Mido
2013-04-12 19:00
Det är tydligt att real Madrid prioriterar CL iår,, sedan säsongen börjat har de bestämt att iår är det CL som gäller... Och jag blir inte förvånad om de vinner hela skiten, MEN att ni påstår att vi är sämst i semifinalerna är ett skämt,, Visst har vi haft det tufft tack vara backlinjen men att vi kom tillbaka är ett bevis på styrka... Det enda vapnet för att vi ska gå vidare till finalen och eventuellt vinna mot madrid/dortmunt är att Xavi och Iniesta ska styra spelet och behålla bollen inom laget,, Tillsammans är vi starka, och vi förlorar semifinalen så är det bättre än att förlora finalen hhh Visca Barca!
Annons: