/spanien/barcelona/forum/7740.aspx/spanien/barcelona/forum/7740.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Acrobat
2013-02-23 11:06
@ MESSI CORLEONE: Jag tycker nog tvärtom faktiskt! Utan Villa på planen finns det ingen som riktigt går på djupet och det gör att Messi inte kan lägga sina genomskärare. Resultatet blir då istället som mot Milan, nämligen att Messi blir ofarlig när han kommer rättvänd med bollen och blir tvungen att slå en passning i sidled eller bakåt när ingen visar intresse för anfallsfotboll. Min uppfattning är att Messi ofta verkar vara på betydligt bättre spelhumör när anfallsspelet blir rakare och ökar i tempo!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-23 11:01
Messi måste fan hitta både Villa o Sanchez mer än vad han gjort hittills. Han är ju världens bäste framspelare, då vill man se flera klockrena djupledsbollar som den till fabbe borta mot Valencia. Känns nästan som Leo inte gillar Villa o därmed för att hans passningar till honom oftast blir fel.
Barcelona Acrobat
2013-02-23 10:43
Blir oerhört besviken om inte Villa får spela ikväll! Jag tycker att Vilanova/Roura måste visa att man förstått att det behövs någon typ av förändring i anfallsspelet! Ser dessutom helst att man kör med Villa på tisdag för att på så sätt ge en indikation om att han ska starta även mot Milan. Det finns en risk att spela med samma standarduppställning för ofta och den risken är att spelarna blir bekväma och tappar motivation. De behöver liksom inte kämpa för sina startplatser!
Barcelona -SAMI-
2013-02-23 09:59
Barcelona will offer David Villa (31) to sign a new contract, although lowering the salary. His current contract expires in 2014. [sport]
Barcelona Abbe.
2013-02-23 09:55
jawwa

Det lär nog dröja ett tag innan Abidal är med i matchtruppen och får speltid.
Barcelona >The Reporter<
2013-02-23 09:19
ikväll hoppas man på ej guaje. Vi måste få igång honom nu!
jawwa
2013-02-23 09:01
Tror ni Abidal får göra ett inhopp idag?
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-02-23 08:07
Mojito - Culé Haha, att Abidal avgör mot Milan är väl typ lika troligt som att Pepe vinner fairplay ligan. :P Dock är ingenting omöjligt när det gäller kungen av Frankrike!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-23 01:42
Valdes
Adriano - P - P - Alba

---------Sergio---------
-------Xavi......Iniesta..
Tello....Messi....Villa...

Jag vill se anfallsfotboll hela tiden. Attackera vänster höger, rulla mindre till varandra men mer mot mål!!

Edit: Jag var på plats i CN när vi mötte Sevilla hemma 2011 oktober. Matchen slutade noll - noll o Leo missade straff på övertid. Bara för att jag var där så missade han. Imorn blir det nog slakt upphöjt i tusen, bara för att jag inte är där!
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-02-23 00:56
Acrobat

Personligen tror jag att man kommer ha samma elva som vi hade på San Siro. Jag förstår inte varför man låter Pedro spela när han är värdelös för tillfället. Jag menar, Constant(?????) raderade Pedro.. och inte bara det, press i all ära, men tyvärr precis som Alexis håller han inte Barca-nivå at the moment. Han borde bänkas...

Hoppas dock Villa får starta.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-02-23 00:52
Jag hoppas att Abidals comeback gör så att lagmoralen höjer sig nu. Fan vad man har saknat honom!
Barcelona enkos
2013-02-23 00:00
@Sentuary:

http://www.fcbarcelona.com/football/first-team/calendar
s.eto
2013-02-22 23:38
Någon som har hört om Tito kommer tillbaks snart ? Kanske inte är säkert han kommer tillbaks till tränarposten överhuvudtaget? Cancer kan ju sprida sig ganska illa och snabbt.
Barcelona enkos
2013-02-22 23:25
Bilbao trots drömmålet förlorade i derby mot Sociedad hemma med 1-3. Bilbao som aldrig åkt ur högsta ligan ligger nu illa till. De har redan en fin arena men kommer att spela på en ny nästa säsong eftersom den nuvarande kommer att rivas... Den har taket ovanför läktarna och det är inte många arenor som har det i Spanien.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-02-22 23:04
Vilken underbar person det är. Resultatet i Milano spelar inte så stor roll när man tänker igenom de två åren han gått igenom, en bergochdalbana utan dess like men som alltid så kommer han tillbaka.

Visca Éric!
Barcelona Sentuary
2013-02-22 22:50
Någon som vet var man kan hitta biljetter till Barcelona-Milan matchen?
Barcelona Barcadinho.
2013-02-22 22:14
Jag hoppas att Roura/Tito ser matchen imorgon som en test match till returen i CL.
Jag vill se exakt samma lag som tränarna tror på i returen också imorgon.
Viktigt att testa hur man kan lösa upp en försvarsmur av Sevilla för att få lärdomar till matchen mot Milan.

Så inga rotationer imorgon tack, utan använd matchen imorgon som en general repetition till matchen mot Milan med alla taktiska instruktioner inkluderade. Testa imorgon.

(Ha ne bra kväll)
Barcelona Barcadinho.
2013-02-22 22:04
@H.Alavi - Magico!:

"även när man nu vet att inget lag har vänt en 2-0-förlust från första matchen"

Komiskt nog så var det Deportivo som förlorade mot Milan med 4-1 i Milano i CL 2003-04, men de lyckades vända det till 4-0 på Riazor i en klassisk historisk match.
Om Depor kunde göra en sån vändning så kan Barca med !
Det är bara att ge järnet och tro.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-02-22 21:59
Oj! Drömmål av Ibai!
Barcelona Valdés
2013-02-22 21:53
Vi har tre intressanta veckor framför oss….. Som Barcelonasupporter har man under många år blivit bortskämd och det räcker inte att BARA vinna ligan för att man skall vara helt nöjd. Trots en rekordstor ligaledning finns det de som nu påstår att en era är på väg att ta slut – kan laget svara upp mot det?

- Är Alexis Barcelonamaterial, att han har talang råder det ingen tvekan om men har han psyket som krävs för att lyckas i Barcelona – han har förmodligen fram till sommaren på sig att bevisa det.
- Är Fabregas Barcelonamaterial, trodde inte att han skulle vara så pass ojämn och likadant ha en tendens att vika ner sig i stora matcher – han har förmodligen flera år på sig att bevisa annat.
- Gör Xavi sin sista säsong som given i startelvan, tycker att han har varit dålig mot både Real Madrid och nu senast mot Milan – hoppas få se Thiago spela allt mer på bekostnad av Xavi.
- Även Puyol kommer att behöva ersättas inom en 10-årsperiod, varför inte ge Bartra någon chans att visa om han är Barcelonamaterial?
- Hur dåliga måste övriga forwards vara för att David Villa skall få chansen att spela?

Många kritiserade spanska landslaget inför EM-finalen i somras, jag hoppas få se Barcelona hantera pressen på samma sätt de viktiga matcher som är kvar fram till sommaren.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-22 21:47
Drömscenario

Klockan tickar upp mot 89:e minuten i returmötet mot Milan på Camp Nou.
Tito Vilanova, som precis friskförklarats och flugits in med kort varsel vandrar upp från bänken och kallar till sig en av de stretchande avbytarna. En spänstig fransman med nummer 22 på ryggen joggar fram och ställer sig bredvid fjärdedomaren.

Resultattavlan visar 2-0 och hemmalaget får en hörna, samtidigt som domaren signalerar för byte. Ut går Dani Alves och in kommer Eric Abidal.
Xavi slår hörnan som letar sig in bland gröten av spelare. Piqué når högst på bollen med en nick som är på väg att gå precis utanför bortre stolpen.
Då dyker Abidal upp och stöter in bollen bakom en chanslös Abbiati.

3-0 är ett faktum och laget firar i en hög utanför den egna avbytarbänken.
Avancemanget säkras när domaren efter 4 minuters tillägg blåser av matchen.

En hel fotbollsvärld gråter av glädje.
2013-02-22 20:40
elbraco - CP5

Jag baserar det på alla bilder jag har sett från avbytarbänken där någon eller några har en mobiltelefon ständigt uppe för att kommunicera, i alla fall enligt katalanska tidningar och Barcelonas twitter (barcastuff), med Tito Vilanova.

Nu kanske jag var lite för hård men jag står fast vid att Roura är långt ifrån en man som kan och vågar ta egna initiativ.
Barcelona Acrobat
2013-02-22 20:36
Vad tror ni om laguppställningen under kommande matcher? Tror ni att man kommer försöka spela in David Villa till matchen mot Milan eller kommer man att "fega" och köra med standardelvan? För att ta sig vidare till kvartsfinalen i CL så krävs nog att man vågar chansa lite! Frågan är om Vilanova/Roura anser detsamma som jag eller om de tycker att Barcelona har störst chans att vinna utan Villa på planen...
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-22 20:33
"Har han ens det? Verkar som att Vilanova tar alla beslut åt honom trots att han är i USA"

vad baserar du det på? (ej drygt menat ;))
2013-02-22 20:19
supernova

Enligt Sandro Rosell lär det dröja ända till början av april innan vi får se Vilanova tillbaka på avbytarbänken, med andra ord, Roura får fortsätta leda laget i de tunga matcher som stundar.

El Clásico x2, Sevilla imorgon och så klart, AC Milan om drygt tre veckor. Alla som säger att det är "enkelt" att leda det här laget får äta upp sitt eget skti nu när man ser hur Roura har hand om laget.

Har han ens det? Verkar som att Vilanova tar alla beslut åt honom trots att han är i USA. Synd att ingen mer kvalificerad tränare kunde "vikariera" under Vilanovas lilla timeout.
Barcelona supernova
2013-02-22 19:37
Är det någon som vet när vilanova är tilbax på bänken?
utan han på bänken eller i omkläningrumet på träningarna blir det svår för jordi raoura att motivera spelarna,
han verkar inte va taktisk kunnig ingen som helst presspel anfalls spelet ska man inte ens prata om.
Barcelona enkos
2013-02-22 19:13
Hade Barcelona gjort ett bra resultat i Milano och sedan gått till kvartsfinal utan problem hade ingen höjt på ögonbrynen. Men en mäktig vändning på Camp Nou och hela världen kommer att stå i kö och hylla världens bästa lag. Kritikerna och belackarna som dömer ut Barca varje gång de förlorar och påstår att Barcas dominans är slut kommer att tystas en gång för alltid.
Den som skrattar sist skrattar bäst!
2013-02-22 18:57
socccerfan1

Lugn nu, låt inte en match avgöra hur bra eller dåliga Barcelona är just nu. Man kan inte gå igenom hela säsongen med 320 raka vinster. Det kommer förluster, oavgjorda resultat och senare kross naturligtvis.

En trogen supporter tror alltid på sitt lag, även när man nu vet att inget lag har vänt en 2-0-förlust från första matchen. Vi tror, vi alla tror på la remontada.
Barcelona B-Guden
2013-02-22 18:55
@socccerfan1:

Om vi inte lyckats mot Real, då kommer milan få smaka på ett superhungrigt barca därför hoppas min hjärna på att vi åker ut mot dom, men hjärtat säger aldrig, vi ska vinna båda
Barcelona socccerfan1
2013-02-22 18:24
det känns inte alls bra..

hoppas verkligen att vi slår ut real på tisdag..

Jag tror inte det dock.. känns som att vi har dippat!! :/

Tänkte också på att om vi nu inte lyckas med real.. då är det rätt kört i cl också?

Vad tror ni?

Visca Barca!!
Annons: