/spanien/barcelona/forum/7738.aspx/spanien/barcelona/forum/7738.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-02-23 14:13
Dubbel.
2013-02-23 14:12
Dubbel.
2013-02-23 14:08
@Peshmerge - AS9:

När du nämner det så kolla även in hur snabbt vi kontrade in ett mål, från vårat straffområde till deras på på 10 sekunder. Nu ska vi vänta in deras lag och vårat lag och sedan passa runt i cirka 10 minuter för att få fram ett läge. Det är fint att vi har det bästa passningsspelet i världen men när det gäller kontringar så måste vi utnyttja det mycket bättre tycker jag.
Peshmerge - AS9
2013-02-23 14:00
Herregud vilken anfallare Eto'o va i Barca. En underbar video från hans tid i Barca, om ni har tid och titta på det, gör det!

Kolla löpningen Samuel tar minut 19:30 tillsammans med Henry,Messi och Iniesta som driver bollen. Haha inte roligt och bli attackerad av dem fyra.
Peshmerge - AS9
2013-02-23 13:58
Extra post!
Peshmerge - AS9
2013-02-23 13:57
Peshmerge - AS9
2013-02-23 13:54
Barcelona AndreD
2013-02-23 13:35
Förvånar mig inte om världens bästa tränare Jordi Roura bänkar Villa idag och startar med världens bästa spelare Alexis Sanchez
Barcelona enkos
2013-02-23 13:34
Ikväll kommer Sevilla att betala Milans räkning..
Barcelona The Octopus of Badia
2013-02-23 13:12
Hetfield

Jag tänkte på en liknande grej. Varför skickar vi inte upp Piqué och Busquets oftare? Piqué för styrkan och genombrottsförmågan att ta sig igenom ett försvar och Busquets för att agera en liknande targetplayer som du menade. Det är bara ta ned en ytterback som mittback tillfälligt samtidigt som Xavi kliver ned på Busquets position.
Barcelona Smogen
2013-02-23 13:11
Hala Barca

Visca Barca skulle tex. vara en aning bättre än "Hala" som ju Real anhängarna använder. ;)
Barcelona Barca King -
2013-02-23 13:08
Matchen mot Sevilla blir oerhört viktigt. Den kommer att visa vart laget står efter förlusten mot Milan. Mourinho älskar och prata ner en match bara för att motivera sina egna spelare att gå ut och ge allt. Han är nog redo på att göra en Milan på oss. De här 2 veckorna är do or die.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2013-02-23 12:51
Hala Barca

Föreslår att du ändrar ditt namn..
Barcelona Hetfield
2013-02-23 12:36
Jag fick en konstig tanke. Tänk om man skulle ha Busquets som targetspelare i matchen mot Milan.

Jag vet, det låter konstigt. Min tanke var inte att man ska lägga långbollar på honom, men att ha honom högt upp i banan så att han kan hålla i bollen och släppa till spelare som springer in i straffområdet. Han får funka som någon sorts grund, annars blir det bara sidledspassningar. Det är bara en tanke.
Barcelona Hala Barca
2013-02-23 12:26
Senaste matchen mot Milan var det riktigt svag insats av Barca men när det gäller ligan så är Barca de svåraste lagen man kan slå. Jag tror inte matchen som gick mot Milan kommer påverka så mycket alls. Är Messi på spelhumör ikväll så är jag inte förvånad om gör både 3 och 4 mål. Xavi ska villa troligtvis hela matchen. Vi har det riktigt tufft utan tränare men vi kämpar på så är det ju när man ser på Barca sammabete är de viktigaste för Barcas del.
Barcelona Lukman Roffe Murad
2013-02-23 12:05
dröm Elvan mot Milan

Valdes
dani-p-p-alba
sergio
xavi-iniesta
adriano-messi-villa

Jag tror att Adriano skulle göra mycket bättre jobb än Pedro och Alexii. Vi har sett flera gånger att han han bra inlägg, bra en mot en och har riktig bra skott som kommer vara viktigt mot just Milan som kommer backa mycket.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-23 11:32
Barca kan ju drömma om att Villa ska skriva på ett nytt kontrakt med speltiden han fått i år. Hade jag varit Villa hade jag definitivt lämnat i sommar det inte blir någon mer speltid i viktigare matcher.

Villa har ju knappast fått en ärlig chans den här säsongen. Några korta inhopp här, några starter mot Getafe hemma och i cupen mot tredjedivisionslag ibland, men inte så mycket mer. Däremot gör han ju mål och presterar varje gång han får chansen.

Jag ser gärna honom från start idag. Mot Real Madrid är vi inte i behov av att anfalla direkt från start, där hade det möjligen varit bättre att fortsätta med Iniesta och Cesc i samma elva och försöka ta kontroll på matchen och låta bollinehavet ta oss vidare till final. Mot Milan ser jag det dock som ett måste att spela med el Guaje.
Barcelona Acrobat
2013-02-23 11:13
@ El Triplete: Exakt! Där har vi den odödliga uppställningen!
Barcelona ElTriplete
2013-02-23 11:10
Villa måste få mer speltid, alternativt en riktig startplats. Förlåt Cesc, du har varit magisk den här säsongen med dina framspelningar men när det låser sig och du ej får tillfälle till de passningarna bidrar du inte med någonting annat. Xavi - Busquets - Iniesta Pedro - Messi - Villa
Barcelona Acrobat
2013-02-23 11:06
@ MESSI CORLEONE: Jag tycker nog tvärtom faktiskt! Utan Villa på planen finns det ingen som riktigt går på djupet och det gör att Messi inte kan lägga sina genomskärare. Resultatet blir då istället som mot Milan, nämligen att Messi blir ofarlig när han kommer rättvänd med bollen och blir tvungen att slå en passning i sidled eller bakåt när ingen visar intresse för anfallsfotboll. Min uppfattning är att Messi ofta verkar vara på betydligt bättre spelhumör när anfallsspelet blir rakare och ökar i tempo!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-23 11:01
Messi måste fan hitta både Villa o Sanchez mer än vad han gjort hittills. Han är ju världens bäste framspelare, då vill man se flera klockrena djupledsbollar som den till fabbe borta mot Valencia. Känns nästan som Leo inte gillar Villa o därmed för att hans passningar till honom oftast blir fel.
Barcelona Acrobat
2013-02-23 10:43
Blir oerhört besviken om inte Villa får spela ikväll! Jag tycker att Vilanova/Roura måste visa att man förstått att det behövs någon typ av förändring i anfallsspelet! Ser dessutom helst att man kör med Villa på tisdag för att på så sätt ge en indikation om att han ska starta även mot Milan. Det finns en risk att spela med samma standarduppställning för ofta och den risken är att spelarna blir bekväma och tappar motivation. De behöver liksom inte kämpa för sina startplatser!
Barcelona -SAMI-
2013-02-23 09:59
Barcelona will offer David Villa (31) to sign a new contract, although lowering the salary. His current contract expires in 2014. [sport]
Barcelona Abbe.
2013-02-23 09:55
jawwa

Det lär nog dröja ett tag innan Abidal är med i matchtruppen och får speltid.
Barcelona >The Reporter<
2013-02-23 09:19
ikväll hoppas man på ej guaje. Vi måste få igång honom nu!
jawwa
2013-02-23 09:01
Tror ni Abidal får göra ett inhopp idag?
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-02-23 08:07
Mojito - Culé Haha, att Abidal avgör mot Milan är väl typ lika troligt som att Pepe vinner fairplay ligan. :P Dock är ingenting omöjligt när det gäller kungen av Frankrike!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-23 01:42
Valdes
Adriano - P - P - Alba

---------Sergio---------
-------Xavi......Iniesta..
Tello....Messi....Villa...

Jag vill se anfallsfotboll hela tiden. Attackera vänster höger, rulla mindre till varandra men mer mot mål!!

Edit: Jag var på plats i CN när vi mötte Sevilla hemma 2011 oktober. Matchen slutade noll - noll o Leo missade straff på övertid. Bara för att jag var där så missade han. Imorn blir det nog slakt upphöjt i tusen, bara för att jag inte är där!
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-02-23 00:56
Acrobat

Personligen tror jag att man kommer ha samma elva som vi hade på San Siro. Jag förstår inte varför man låter Pedro spela när han är värdelös för tillfället. Jag menar, Constant(?????) raderade Pedro.. och inte bara det, press i all ära, men tyvärr precis som Alexis håller han inte Barca-nivå at the moment. Han borde bänkas...

Hoppas dock Villa får starta.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-02-23 00:52
Jag hoppas att Abidals comeback gör så att lagmoralen höjer sig nu. Fan vad man har saknat honom!
Annons: