/spanien/barcelona/forum/7735.aspx/spanien/barcelona/forum/7735.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2013-02-20 18:12
Vem är killen som är högerytter? Vilket JÄVLA driv i steget. Helt magisk hittills
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-20 18:12
Helvete vad snabb den där afrikanske spelaren i Barcelona är! Han som spelar på kanten
Postat via SvenskaFans-appen
Fais
2013-02-20 18:08
Odion Jude Ighalo ( Granada CF )!!
Alltså jag kan inte sluta tänka på den här Spelaren!

Vad han påminner mig Eto så mycket att det är skrämmande.

Hans löpningar, smidigheten, balansen, styrkan, spelförståelsen, hans bollmottagningar, den kliniska avsluten med båda vänster/höger fot och huvet.

Trots att han är oftast ensam däruppe så terroriserar han alla försvarare i La liga.

Jag kan bara inte sluta tänka på honom för att han påminner mig om Eto så mycket. :-)
Barcelona Deulofeu
2013-02-20 18:08
Åttondel en match förlänging sedan straffar om lika...
Barcelona EL Corazon - Anims Puyi!
2013-02-20 18:06
Deulofeu

Vet du om det är gruppspelsmatch eller slutspelsmatch?
Barcelona Deulofeu
2013-02-20 17:58
Emily - Gràcies Pep!

Grym stream tack

Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-02-20 17:57
Vilka ska man hålla ett extra öga på i Juvenil A?
Barcelona Hetfield
2013-02-20 17:51
Rambla

Om Barcelona ska köpa Neymar, Ter Stegen och Hummels så måste en hel del spelare försvinna, Sanchez kan ju kommat att lämna.

Det stämmer att Barcelona säljer om de vill sälja, men frågan är om de ens vill behålla Sanchez.

elbraco

Du överdriver en hel del. Pazzini och Boateng är spelare som kan göra mål på små chanser, även om de har underpresterat.

Sen förstår jag inte hur du kan säga att Allegri är en dålig tränare. Han har ju skapat ett bra lag med att ständigt förlora sina bästa spelare och att få in mediokra spelare.
Barcelona Emily - Gràcies Pep!
2013-02-20 17:49
Youtube-stream till Juvenil A - Chelsea U19. Tror det ska vara engelska kommentatorer på denna.
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-20 17:46
jag är faktiskt helt övertygad om en vinst (bespara mig pk-snacket om ödjmukhet tack ;)). Milan är i riktigt dålig form och spelare som i vanliga fall har en hög högstanivå är i dagsläget riktigt dåliga, tänker främst på Boateng.

Förra gången vi möttes så hade dom ändå en spelare som kunde straffa oss med sin snabbhet - Pato - centralt. Ikväll har dom Pazzini. Inte så skrämmande. Visserligen har dom EL92 på kanten men han känns ännu för oerfaren plus att Dani Alves kommer sitta på honom.

Även om Allegri kommer använda sig av en extrem taktik (vilket han inte kommer göra för att han är en dålig tränare) och backar hem med sitt ytterst begränsade mittfält så har jag ingen tvekan överr att Xavi, Busquets och Fabregas kommer vara kapabla till att hitta luckor och ytor.

Det enda jag stör mig på är att Iniesta spelar på kanten vilket som vanligt innebär att vänsterytterpositionen kommer att vara helt tom eftersom han nästan alltid glider ner centralt - vilket givetvis är helrätt då han är bäst där men fortfarande ett taktiskt fel i mitt tycke...

Jag hade hellre sett Pedro - Fabregas - Messi centralt och vårt vanliga mittfält.
Fabregas har ju lite erfarenhet av att spela striker ifrån landslaget och där kan han och Messi hitta varandra ännu bättre. Messi har ju inga svårigheter med att göra mål från kanten heller som vi vet.

Hoppas bara Fabregas är spelsugen, jag blir frustrerad som fan när jag ser han vara oinspirerad.

btw Forza Bojan!!!!
Barcelona Deulofeu
2013-02-20 17:44
Nu börjar sändningen next gen...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-20 17:36
Baronen

Man måste samtidigt också vara realistisk, vi kan inte bara tuta och köra på San Siro för då kommer vi bli straffade. Jag tror att Milan ställer upp defensivt och då är det bara att ha tålamod med vårt passningsspel, för i slutändan så har vi ändå fördel i returen vid 0-0, även om det är inte är ett roligt resultat. Det är bara att rulla boll och försöka komma till chanser, men speciellt inte förlora bollen vid farliga situationer. Ju längre matchen går och vi fortfarande har kontroll så kommer det vara desto större sannolikhet att vi får in ledningsmålet.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-02-20 17:29
Barcelona kommer få svårt att rulla boll på den mattan...
Barcelona Deulofeu
2013-02-20 17:28
Stream next gen
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-20 17:25
Coach Pep

Nej, han är såklart inte någon säkerhetsrisk i laget men han presterar enligt mig långt ifrån det han gjorde 08-11. Han känns varken lika kvick med bollen eller lika villig att ta löpningar i defensiven, samtidigt som jag stör mig något enormt när han tar sina 50 touch och saktar ner anfallet totalt. Grejen är att Montoya i mitt tycke knappast gjort det sämre när han spelar, han spelar så otroligt säkert och moget som högerback. Snabb, teknisk, följsam i defensiven och är medveten om sin roll på planen och utför den till 100 %. Det bästa hade varit att sälja Alves och satsa på Montoya som högerback, visst har Alves möjligen ett par år kvar men han känns som en sådan spelare som inte kommer hålla jättelänge i sin karriär, och det är lika bra att casha in medan vi kan. Dessutom finns Adriano som högerback också om Montoya skulle visa sig inte hålla måttet, så jag tror inte vi direkt skulle sakna Alves. Adriano och Alves är i princip samma spelare just nu, Alves hade bättre spetskvalitéer förut men jag tycker adriano gjort det grymt när han fått spela, och även utvecklats något enormt som högerback.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-02-20 17:24
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

Dels för att vi alltid använt den i svårare matcher, men också för att vi egentligen har några andra val som kan konkurrera ut någon av dessa.
Barcelona Baronen
2013-02-20 17:22
Jag hoppas verkligen vi går för att vinna matchen i kväll och inte nöjer oss med 0-0, 1-1. Mållöst är nog omöjlighet iofs.
Vill heller inte se något slå av på gasen om vi gör 1-0 tidigt och fortsätter skapa massor med chanser.
"Äh, det är ju ett till möte" tänk fungerar inte mot motstånd som Milan. Känner mig inte på något vis bekväm med ett oavgjort resultat att ta med till hemmamötet.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-20 17:21
Possible line-up (vs Milan): Valdes - Alves Puyol Pique Alba - Xavi Busquets Cesc - Pedro Messi Iniesta #fcblive [elpuntavui el9]

Jag tror varenda tidningar har tippat den elvan. Ingen högoddsare att det blir den heller direkt.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-02-20 17:20
Deulofeu

Sitter du på en stream?
Barcelona Deulofeu
2013-02-20 17:17
Next Gen

TEAM NEWS: FC Barcelona XI - Ondoa, Godswill, Robert, Bagnack, Lucas, Samper, Adama, Quesada, Herrera, Calvet, Ebwelle

Väntad elva med Herrera istället för Sarabia på topp spännande snart dags med förmatch ; )
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-02-20 17:16
Inför matcherna mot Chelsea förra säsongen måste jag erkänna att jag var en aning övermodig och trodde att vi skulle vinna bägge matcherna rätt komfortabelt. Även om detta Milan inte är lika starka som engelsmännen var eller tidigare Milan-upplagor ska man aldrig underskatta hur svåra dessa matcher är och det viktigaste är att Barçaspelarna inte tror att det kommer bli en walk in the park.

Jag är inne på Ramblas spår. Tror inte att det kommer bli någon överkörning från vår sida ikväll. Det viktigaste är att man lyckas få med sig något bortamål.
Wena
2013-02-20 17:11
Messidinho_10

Precis , Balotelli hade säkert gjort 4-5 mål på oss och assisterad med 4 till.
Så bra är han ju det har han bevisat så många gånger tidigare.

Skärp dig
Wena
2013-02-20 17:11
Messidinho_10

Precis , Balotelli hade säkert gjort 4-5 mål på oss och assisterad med 4 till.
Så bra är han ju det har han bevisat så många gånger tidigare.

Skärp dig
2013-02-20 17:10
I.Cuenca (Barcelona) Jag var extremt sarkastisk när jag skrev det:P han under mig skrev att vi hade förlorat om ballo hade spelat
Barcelona I.Cuenca
2013-02-20 17:10
THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)

Va då mycket bättre än oss?

Så du menar alltså att vi förlorat om Ballotelli skulle haft spelat?

haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa detta är nog dagens roligaste,,,, vänta måste ut och ta lite luft
2013-02-20 17:06
Messidinho_10 (Barcelona) Precis, med ballotelli i laget så är Milan mycket bättre än oss.
Barcelona Messidinho_10
2013-02-20 17:04
Det kommer bli galen match ikväll. Jag är jävligt glad att vi slipper Balotelli, för som han har lyft laget sedan han kom, så hade dem nog slagit oss ikväll. Men nu är jag tvärsäker på att Barca inte kommer förlora kvällens match. Tror på 1-1 lr 1-2
2013-02-20 17:02
Att man ska va så jävla nervös! Det är inte bra för mitt hjärta:P
Barcelona Deulofeu
2013-02-20 16:57
Någon som får tag på en startelva till Next gen får gärna posta här...

Postar en länk ifall någon hittar där ska precis sätta mig i bilen så om någon hittar en elva är jag mer än tacksam.Matchstart kl 18 brukar börja sända en kvart innan någon som hittar stream får ni gärna posta!
Barcelona aniliito
2013-02-20 16:45
Rivaldo Ferreira: Vi får se! Kommer bli en galet spännande match :)
Annons: