/spanien/barcelona/forum/7734.aspx/spanien/barcelona/forum/7734.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona påfågeln
2013-02-21 10:36
Synd att vi inte hade Bojan att slänga in igår, hade i varje fall känts bättre än att slänga in en iskall Alexis. Ett uttåg i CL-åttondel lär i varje fall trygga Neymar till sommaren, nu vill jag bara ha Tito tillbaka frisk, Roura i all ära men han är inte redo för att vara mer än assisterande just nu, Tito däremot behöver få vara frisk och sätta sin prägel på laget. Framförallt måste Tito få motivera laget!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona H.C Xavier
2013-02-21 10:36
"We'll make it through the next round"

- Jordi Roura

Det är just denna inställning som gjorde att vi förlorade matchen på San Siro.
Barcelona enkos
2013-02-21 10:14
Barcelona är mäktiga att de kommer vända på detta, det är jag så övertygat om..Det gäller bara att köra med full fart och gas i botten från första minut. Jag hoppas på 3-4-3. Masken, Puyol och Pique ska vara backar och inte lämna egen planhalva en sekund..Busquets ska vara där också och kontrollera mittfältet samt inspektera försvaret.. De andra 6 ska anfalla.. Alves och Alba längre fram är ibland mer farliga än vad Pedro är..

-----------------------Valdes---------------

---Mascherano-----Pique----------Puyol---

-----------------------Busquets-----------------

Alves ---------------Iniesta---------Alba------

Pedro/Tello ----------Messi------------Villa---

Om vi sett var vi är mest sårbara så är det på Alves kant, det är där många av målen vi släpper då Alves oftast inte orkar tillbaka i rätt tid, nu kan han istället fokusera mer framåt så Mascherano täcker hans kant.. Milan kommer parkera bussen ännu mera och därför tror jag de inte kommer passera mittlinjen 2-3 gånger under hela matchen...
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-02-21 10:10
Usch alltså! Milan förtjänar beröm för den insats de gjorde, även om det var en defensiv sådan.
Det värsta är ju att matchbilden kommer se exakt likadan ut i returen om inte värre.
Vi har ett par tuffa matcher framöver som kommer slita mycket på laget och jag räknar med minst 1 skada på någon viktig spelare under den här perioden. Rotation gäller nu fan! Låt Thiago, Song och Tello få lira mot Sevilla. Har man mer en 10p ledning i ligan får man lov att riskera lite. Framför allt när CL står på spel också..
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-21 10:01
Deulofeu

Hur kunde Juvenil förlora mot Chelsea igår? Var det samma matchbild som för A-laget mot Milan.

Vilken skitkväll det blev igår trots allt. Bara att bryta ihop och... :(
Barcelona Messidinho_10
2013-02-21 09:55
Vi ska göra kaos på Camp Nou med Milan om 2 v!
Barcelona Deulofeu
2013-02-21 09:50
Det som hände i matchen mot Milan var snudd på det som hände i finalen mot Milan för ett par år sedan då vi torskade med 4-0!

Underskattning spelarna trodde det var över innan det börjat.

Tror man det i en åttondelsfinal är det dags att börja städa i truppen och det rejält dessvärre.

Riktigt trist med tanke på att vi startade med 10 spelare från egna leden...
2013-02-21 09:47
Veckans Revista de la Liga - Jornada 24
2013-02-21 09:42
Barca spelar CL på en onsdag. Varför har de då match redan på lördag i ligan? Mourinho, kan du svara på det?
Barcelona Barca King -
2013-02-21 09:19
Galliani: Barcelona fear Milan

Vad som är skrämmande är att han har rätt. De gick in och såg Milan som undertaker i professionell brottning :P. All prat på förhand handlade om Milans historia i spelarnas hjärnor.

Sådana här matcher svider som mest, precis som Super cup returen på Bernabeu. När man spelar utan någon som helst vilja. Att låta två medelmåttor som Muntari och Boateng göra mål svider som in i helvete.

Med vår facit att släppa in mål som ingenting har jag ingen som helst tro på en REMONTADA. Vi har redan sett prov på det innan när Milan har varit på Besök. Inget hände.
Barcelona Deulofeu
2013-02-21 08:32
Tycker ni är inne på rätt spår.Iniesta på kanten i all ära vi har mycket boll och han kan vandra in centralt för att öppna korridoren för Alba men det blir inget djupledsspel över huvud taget.

Jag hoppas att både Alexis och Villa får chansen i nästa match.

En av de stora anledningarna till att man alltid gillat barca har varit deras magiska yttrar som stor del av vårt spel byggt på var är de nu?

Måste samtidigt berömma Milan så uträknade inför matchen och så vinner de med två noll.Milan är Milan.Det ser mörkt ut men med lite mer fart i nästa match så kanske vi lyckas göra ett par baljor vore dock tufft om Milan lyckas med det också då måste vi hänga in fyra mål!

Sevilla på lördag då vill man se lite annat folk få chansen Villa,Alexis och gärna Thiago spelare som bryter mönstret lite.

Vi måste hålla nollan för guds skull vi är just nu inne i en trend att släppa in mål som är lika dålig som 98.Att släppa in mål 10 matcher i rad är inte ok.

Släpper man in mål i champions är det slut...
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-02-21 08:23
@jawwa: Jag håller med dig om att man måste spela med Villa och Alexis samtidigt för att få mer djupledslöpningar. Ställer Vilanova/Roura upp med samma uppställning på camp nou som igår, så finns det inget som säger att matchbilden kommer att se annorlunda ut i returen. Det tror inte jag i alla fall.
jawwa
2013-02-21 08:15
Hädanefter vill jag se ett anfall beståendes av villa-messi-tello/alexis. Det klagas en massa på alexis, sanningen är den att han åtminstone kommer till chanser. Pedro bidrar i dagsläget inte med någonting alls. Gårdagens match kan vara den sämsta jag sett Barca göra, sorgligt att se med vilken inställning man tar sig an en stor match som denna. Jag tror att kombinationen av villa och någon av alexis/tello som löper sönder backarna kan bli en stor succe. Slutligen är det något lag som kan vända på detta så är det Barca. Visca
Barcelona Blaugrana80
2013-02-21 07:12
Ta det som en man vi förtjänade att förlora.. Saknar verkligen Pep! Mannen som kunde motivera sina spelare inför stora matcher.. @Corazon:

Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-02-21 06:47
Har drömt om den här jävla matchen och returen hela natten...Usch det kommer bli en hemsk dag idag. Man vaknar ju med känslan av att någon har dött i princip :(
Barcelona Corazon
2013-02-21 05:40
Kul att gå till jobbet nu
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-02-21 04:32
Fais//

Kan tyvärr inte hålla med dig där. Igår mötte Milan barcas spel högt upp i plan och hade långa kombinerande anfall med mycket folk. Man höll bollen ganska bra längst hela banan och va hetare i dom flesta duellerna. Det va således inget snack om något parkera bussen taktik och inte det som fällde oss. Snarare så att vi tog oss ann matchen med fel inställning och brist på koncentration och motivation fällde oss. Samtidigt som milan visa hjärta och attityd och vann matchen helt rättvist. I vanliga fall skulle jag hålla med dig. Men igår va det inte fråga om att vi föll för vi inte hitta nycklarna ur någon köttmur. Vi försökte inte ens få till något intensivt anfall vid 0-0 och bara halvhjärtat få till en kvittering vid 1-0. Det va först när dom gör 2-0 i slutet av matchen som vi gick in med full styrka i offensiven. Platt match av barca och en bra match av milan således. Och då är 2-0 i milano inte så ofattbart som folk vill få det till
Barcelona grande jw
2013-02-21 04:32
Jag hoppas verkligen Tito har återvänt från New York till returen. Säga vad man vill men att inte ha en ordinarie tränare i detta kritiska läge av säsongen när i princip allt avgörs är helt jävla hopplöst. Kontakt via whatsapp eller skype i all ära men det fungerar verkligen inte på den här nivån. Säg något annat lag som hade kommit ut på med samma vanliga självförtroende och disciplin utan ha tillgång sin ordinare tränare på 3 jävla månader. Man United utan Ferguson? Dortmund utan Klopp? Juventus utan Conte? Real utan Mourinho?

Tror ni Milan hade presterat såhär utan Allegris ord och taktik ikväll? Aldrig... Känner inte alls någon "magi" med Roura vid bänken. Känns dött och uppgivet. Även om det är Titos ord som kommer från hans mun..
Barcelona Barca King -
2013-02-21 04:12
Jätte bra analys av matchen i länktips. Läs :D
ragnarök
2013-02-21 03:52
Alla spanska lag ligger i underläge just nu. Pinsamt om alla åker ut redan i åttondelen. Tror fortfarande att minst två går vidare. Malaga tror jag kan vända steken på La Rosaleda mot Porto och jag måste tro på att vi kan slå ut Milan på Camp Nou. Jag är inte säker på att Real slår ut United på ett kokande Old Trafford. Valencia är väl så gott som ute ser det ut som.
Barcelona Culé hasta la muerte
2013-02-21 03:34
Fais

Barca har ju filosofin att man inte ska anpassa sig efter motståndaren.
Man går aldrig ifrån sin spelstil även om det är motigt, utan man försöker bara göra det bättre helt enkelt.

Tråkigt enligt mig. Vi har haft rätt stora problem de 2 senaste säsongerna mot lag som ställer upp bussen och likt många andra hade jag också gärna sett en mer effektiv taktik i form av ett rakare och mer direkt spel.
Fais
2013-02-21 03:11
Tråkigt men bra att de flesta av oss erkänner att vi sög till Hell to the hell och Milan gjorde sitt jobb galant !

Som ni såg matchen var det inte bara motivation som saknades idag. Det var rakare spel och löpningar som saknades. Grabbar som ska ta fram hur man kör över bussen har inte gjort sitt jobb..

Jag menar, alla lag vi har förlorat mot spelar exakt på samma sätt. Lägg bussen framför buren och kontra med 2-3 spelare. Hur svårt kan det var att lägga fram motdrag. Är det så jävla mycket begärt att försöka spela lite snabbare lite då och då. Överaska motståndarna. Är det inte så man vinner titlar?

Lite mer löpningar som hotar försvararna. Kör lite långbollar bakom backarna. Jag förstår inte hur tränarna resonerar.
Någon som har nån teori???
Barcelona Barca King -
2013-02-21 03:09
Champions League finalen Barca förlorade mot Milan 1994! Med 4-0
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-21 03:07
Arsenal gjorde 3 mål på 45 minuter mot Milan ifjol och då hade man endå Zlatan och Silva i laget. Vi måste få en sån start, annars är det ba att säga Adjö.

Återigen blir man lite fundersam på våra byten.. Fine, Sanchez kmr in när det är 30 kvar, men sen då? Varför inte ta in Tello också som kan löpa och utmana när vi jagar mål? Varför inte ta ut en som Xavi och lägga in Thiago tex?...
Barcelona Barca King -
2013-02-21 02:57
VILJA slår KLASS mina vänner, Speciellt KLASS utan MOTIVATION.

Kort sagt gick Barca in i matchen fegt. De ville spela på resultat och komma därifrån med 0 - 0. Det är inte värdigt en klubb i Barcas kaliber att gå in i en match där de är klasser bättre än sina motståndare och respektera de så pass mycket så att man vill fega sig ur matchen med 0-0.

Som den legendariska mittbacken Frans Beckenbauer sa: "Barcas största svaghet är de själva. Barca måste säsong efter säsong överträffa sig själva och hålla samma nivå."

I den här matchen försökte man inte ens. Det beror primärt på en sak! Arrogansen och självsäkerheten att allt kommer gå sin väg. Detta Barca som är bättre på samtliga positioner spelade in sig rakt i händerna på Milan.

Nej Barca, det kommer inte gå sin väg av att bara dutta med bollen. Jag minns ett inslag av fotbollsdokumentärer. Det var en dokumentär om Milan och deras resa genom deras 5 Champions League titlar. Det många glömmer är att Cruyff kom till CL final 2 år efter han vann Champions League på wembley 1992.

Maldini: "Vi var en gammal lag och många räknade inte med oss nu längre och vi skulle möta Barca med alla sina fantastiska spelare. Romario, Stoichkov, Koeman en stjärnspäckad lag helt enkelt. De hade en grym lag men det var deras ATTITYD DET VAR FEL PÅ. Barca spelarna tog bilder med pokalen även presidenten som allt var redan vunnet. Vi kollade på de och förundrades över deras beteende."

Milan vann den matchen med 4 - 0 och skämde ut Barca totalt.
Barcelona II Barça II
2013-02-21 02:51
Det är ingen hemlighet att vi idag är extremt beroende av Messi. Killen har gjort 37 mål i ligan, närmast ligger Fabregas med 7 mål. Ja, Messi är enligt mig, bäst i världen. Men att exakt allt hänger på honom är lite överdrivet, försvinner han ut ur matchbilden så har vi mer eller mindre förlorat matchen. Det är dags att inse att vi idag, har en stor brist på målskyttar. Det var bättre förr när fler i laget kunde göra mål. När avgjorde Pedro/Alexis en match senast? Eller gjorde mål i två matcher i rad? Ett lag som Milan ska vi kunna slå, annars har vi inget i CL och göra. Men all heder åt Milan, de vann välförtjänt!
other99
2013-02-21 02:18
Kan ju iallafall inte hävda att det är hands...

Se länktips.

(Ändrat!) Såg precis att länken redan finns på forumet så ignorera bara detta.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-02-21 02:03
Där fick vi och alla här inne som underskattade ett sånt anrikt och klassiskt cl lag som Ac Milan! Dom förtjänade alla framgångar dom fick i den här matchen. Man såg på barca spelarnas inställning att dom var övertygade om sin egen överlägsenhet. Dom gick in halvdant och tänkte lattja hem ett komfortabelt resultat till returen. Men alla som följt Milan vet att det är ett lag på frammarsch. Ett lag med luft under vingarna just nu och ett lag med historia vinnarkultur och tradition i den här turneringen som t:ex barca inte kommer i närheten av. Ändå går man in till den här matchen som om man möter typ Celtic. Vrf?

Nu har vi ändå en hyfsad chans att vända på resultatet hemma. Milan är av tradition väldigt starka på San siro i Europa spelet. Borta är dock en annan 5a. Och den individuella kvaliteten på deras försvars spelare är inte världsklass direkt. Får vi in ett snabbt mål eller två och får lite andrum så kan vi börja rulla runt och låta Prince och El sharaawy jaga skuggor tills dom stupar på camp nous väldiga ytor utan sina fans i ryggen. Men då måste barca in med 100% inställning direkt. Tempot måste va uppskruvat till max från start och vi måste attackera milans veka backlinje med allt vi har. Då kommer dom vackla inför trycket det kan jag garantera. Gör vi dock inte det utan håller samma låga tempo som i den här matchen i inledningen. Låter dom falla rätt i positionerna och låta deras självförtroende växa med minuterna. Då mina damer och herrar. Då kan vi plötsligt ha världens segaste köttmur att tampas med. Det är det mest klassiska cup laget i italien vi möter och dom växer med självförtroende och ett mål i sikte. Det gäller att beröva dom all typ av inbillning på att dom är på barcas nivå tidigt i matchen.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-21 01:53
Det ser jävligt mörkt ut. Gör Milan ett mål på Camp Nou måste vi göra FYRA? Tror ni Milan Kmr anfalla på Camp Nou? Tror ni att vi kommer hålla nollan på Camp Nou? Glöm det! Milan har fått ditt matchen precis där de ville, de Kmr försvara sig med hela laget på Camp Nou och de har ingen anledning att anfalla. Det här är italienska lags drömmar dvs att stå rätt och försvara sig..

Vi har ingenting och skylla på. Jag har hejat på Barca i nio år och jag har aldrig sett Barca ha endast ett skott på mål, om jag inte minns fel. Aldrig. Vi har endå torskat typ 3-0 mot Sevilla, 4-1 mot Real, 4-2 mot Chelsea och 3-1 mot Inter tex. I alla dessa matcher har vi skapat mer än vad vi har gjort idag. För mig är det ett UNDER, vi har världens bästa spelare i laget och några av världens absolut bästa mittfältare och endå kan vi inte skapa ngt... Hur? Varför? Hur kan det vara möjligt?

När jag ser Barcas startelva och jämför det med Milans så är det typ som att jämföra en tiger med en katt. Så mkt skiljer det. Det jag såg på planen var precis raka motsatsen.. Motivation slog klass ikv!

Jag är varken förbannad eller förkrossad. Jag är bara besviken. Det var värre när vi mötte Inter och Chelsea för då kände man att spelade okej och samtidigt som man brände många lägen. Men ikväll kan vi absolut inte klaga på något! De var bättre än oss på ALLT. Vi har inget och komma med och speciellt med tanke på vår USLA OFFENSIV. Därför är det lättare att smälta in kvällens match jämfört med Inter och Chelsea matcherna.

Vi åker liksom till San Siro och vill inte ens spela. Att underskatta ett lag som Milan visar ju ba hur smarta vi är egentligen.. Vi får skylla oss själva helt enkelt. Kan vi inte ens gå vidare mot Milan så är det inte mer än rätt att vi får åka redan nu. Kom ihåg att Milan hade ett mycket bättre lag förra året och endå var vi närmast segern på San Siro förra året..

Och var är våra nycklar till bussarna? Upp till bevis nu.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-02-21 01:47
Nu har man glömt matchen(nåja) dags att blicka framåt mot Sevilla på lördag. Förhoppningsvis med Villa på topp. Visca Barça!
Annons: