/spanien/barcelona/forum/7731.aspx/spanien/barcelona/forum/7731.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2013-02-21 19:59
Xaviesta

Att Pedro och Alexis vågar inte ta sig in i straffområdet kostar Barca en del mål och en del straffar samt möjligen en del självmål.. Hade önskat om de i Barcelona vågar mera och utmana in i straffområdet där försvararna inte vågar ge max..Fler raka inlägg önskas också, sådana bollar har försvaret svårt att hantera..
Barcelona enkos
2013-02-21 19:52
Största favoriten i Europa League, Atletico åker ur turneringen trots segern ikväll (målvaktsmisstaget från första mötet visade det sig vara avgörande)
Hoppas att största favoriten i CL klarar sig..
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-02-21 19:48
enkos Hur kommer det sig att Pedro har det modet i landslaget? Där han öser in mål? Det handlar om olika direktiv. Del Bosque och Tito har inte identiska matchplaner helt enkelt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2013-02-21 19:41
Falcao ger Atl ledningen i 83 min, 1-0
Barcelona enkos
2013-02-21 19:40
Klart att Messi hade klarat sig bra i Italien också, där parkerar inga lag bussen mot lag som Milan utan spelar sitt eget spel. Skillnaden är att alla lag utanför Spanien ger alltid 100% mot Barca och parkerar bussen.. så är inte verkligheten i de inhemska ligorna..
Barcelona enkos
2013-02-21 19:37
Det som Pedro och Alexis saknar som anfallare är mod för att våga ta sig in i straffområdet utan "gillar" att vända tillbaka och spela på nytt.. Det har gjort att de två gjort alldeles för lite mål för att vara anfallare.. T.o.m. Tello är bättre på det än de två först nämnda..
Barcelona MQUC
2013-02-21 19:29
http://www.expressen.se/sport/fotboll/champions-league/ex-lagkompis-messi-hade-inte-klarat-italien/

alltså vem är han att ens uttala sig?! fula jävla gris, en sopa som bara ska va tyst.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2013-02-21 19:26
S91

Jag menade såklart en egen 4-5-1 och inte 4-5-2, men det förstod du säkert :)
Nu pratar jag såklart om hur jag tror coacherna resonerar, laget ska nog inte göra allt för stora förändringar inför nästa match mot Milan om det ska gå vägen

Men att vi spelar 2 renodlade anfallare/kant spelare och en Messi snäppet under vore att föredra. Mittfältet måste bestå av Iniesta och Xavi, endast då får vi ut det bästa ur våra anfallare, och det är bara att preppa för en 90 min krig match
Barcelona ElTriplete
Vi kan vända det här boys. Det blir väldigt, väldigt svårt men vem är jag att tveka på dessa grabbar? 14 titlar vunna senaste 5 åren och en fantastisk tid som Barcelona-fan.

Jag kräver inte att vi tar oss vidare med tanke på vilken medgång vi haft och hur bra Milan var igår som fick oss att hamna i den här situationen. Det enda jag kräver är hjärta, en kämparinsats som Puyol och Iniesta igår.

Och jag ser Villa mer än gärna i startelvan. Det är något jag tror vi alla begär. :)

Vi kan göra det! Remuntada boys! Men först lägger vi all fokus på Sevilla och Real Madrid!

VISCA EL BARCA! 3
Barcelona ElTriplete
Vi kan vända det här boys. Det blir väldigt, väldigt svårt men vem är jag att tveka på dessa grabbar? 14 titlar vunna senaste 5 åren och en fantastisk tid som Barcelona-fan.

Jag kräver inte att vi tar oss vidare med tanke på vilken medgång vi haft och hur bra Milan var igår som fick oss att hamna i den här situationen. Det enda jag kräver är hjärta, en kämparinsats som Puyol och Iniesta igår.

Och jag ser Villa mer än gärna i startelvan. Det är något jag tror vi alla begär. :)

Vi kan göra det! Remuntada boys! Men först lägger vi all fokus på Sevilla och Real Madrid!

VISCA EL BARCA! 3
Barcelona Visca Barca
2013-02-21 19:21
Det känns nog tufft att ha förlorat mot Milan men på de senaste matcherna har vi inte fått med oss resultaten på bortaplan. Det som talar för oss är att vi har varit riktigt bra på hemmaplan däremot. Senaste hemmamatcherna har slutat 6-1(Getafe), 5-1(Osasuna), 2-2(Malaga), 5-0(Cordoba), 4-0(Espanyol).

Vi har helt enkelt bra målskörd på hemmaplan vilket vi kommer behöva om vi ska vända mot Milan och det ser riktigt bra ut med undantag för matchen mot Malaga. Så nu blickar vi framåt, Visca barca!
Barcelona Illusionista
2013-02-21 19:13
Vi gör en bedrövlig match, visst första målet skall inte godkännas men detta glöms bort då man spelar så dåligt. Det är inget att skylla på. I returen är två saker väldigt väldigt viktiga! JAG VILL SE SPELARE SOM SPRINGER! Jag vill se spelare SOM TAR NY POSITION efter att ha passat en boll.. Alves, Alba, Pedro, Messi, Villa (MÅSTE BLI FRISK) springer i djupet, springa springa och springa så lungorna hoppar ut! Spring sönder Milan så de knappt orkar stå på benen! Springa för att få med sig Milan spelare och öppna ytor för andra!! Jag vill även se denna elva:

Valdes, Alves, Puyol, Pique, Alba, Busquets, Xavi, Iniesta, Villa, Messi, Pedro! Om Xavi inte gör en bra match och Barca inte åstadkommit något skall THIAGO IN SENAST i 60 minuten!

VISCA BARCA!! Vi ska tro på detta! Det ända som saknas från dessa spelare är en riktig comeback från dessa spelare!

EN GÅNG BARCA ALLTID BARCA!!
Barcelona enkos
2013-02-21 19:10
Tänk att Alexis spelar returen och avgör matchen, oj vad alla skulle glömma det förflutna :)
Wena
2013-02-21 19:05
Jag förstår anklagelserna mot Alexis men Fabregas har inte heller varit bra. Han har varit långt ifrån den spelaren vi såg under hösten. Bänka båda och starta med Iniesta i mitten samt villa på kanten.
Aléx
2013-02-21 18:56
Det hjälper tyvärr inte att Alexis "försöker" eller "kämpar", han missar för många lägen, oftast öppet mål. Jag gillar Alexis, han har talang och allt men just nu är han kallare än isbjörnens rövhål därför behöver vi en målskytt och en anfallare som avlastar Messi & co.
Villa gör mål och hotar motståndarnas backlinje även när han är urform, han kan göra mål från ingenstans precis som Zlatan där han går runt på plan i 70min men sätter in 2 bollar från ingenstans.
Startar inte Villa i returen då är det tjänstefel från ledningen, jag vill se Villa-Messi-Pedro/Tello och mittfältet Thiago-Busi-Iniesta.

Jag lär få skit att jag väljer bort Xavi och Cesc men det tar jag med glädje.
Barcelona zigazaga
2013-02-21 18:53
Villa har känsla för mål, även om han aldrig blir lika bra som innan skada så har han DEN DÄR KÄNSLAN för o sätta dit bollarna. Det har tamejfan inte Pedro, och definitivt inte någon Alexis Sanchez. Så jag håller med, Villa måste starta!

Vafan är Titos jävla problem egentligen? Vi måste sätta dit 3-4 bollar hemma, det kommer vi aldrig göra när vi har Alexis som sumpar allting han kan, och en Pedro som aldrig utmanar, och bara spelar tillbaks till närmsta spelare.

Flytta ner Iniesta också!
Barcelona enkos
2013-02-21 18:51
Jag tycker att

Mascherano-Pique-Puyol

känns mycket tryggare i försvaret än

Alves - Puyol - Pique - Alba

eftersom Alves och Alba deltar hela tiden i anfallsspelet och när motståndarna kontrar så är Puyol och Pique för ensamma.. Med Masken skulle de vara mycket mer stabila, samtidigt som Alves och Alba skulle ge mer i anfallsspelet annars tar det mycket på krafterna att springa fram och tillbaka hela tiden..
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-02-21 18:48
Hade hellre sett Pep Guardiola, ska det stå i sista stycket.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-02-21 18:37
The winds of change. Svänger fort här inne alltså. Minns hur Villa hade en lång svacka innan sin hemska skada och då lät det annorlunda härinne. Det höjdes röster från alla håll och kanter. Sen kom perioden då vi förlorade alla chanser till titlar på våren och då tyckte man helt plötsligt att hade vi bara haft Villa i helt skick hade säsongen aldrig slutat som den gjorde. Nu börjar det låta likadant igen. Spelar ingen roll om Villa varit på plan igår när resten av laget presterar håglöst. Då kvittar det om du heter Messi eller Iniesta tom. Man byter inte ut en pjäs mot en annan så fort minsta lilla går fel. Man ser till att höja den pjäsen istället till att prestera sitt yttersta. Jag vill också se Villa från start i returen. Men skäll inte ut Alexis stup i kvarten. Killen kan och killen försöker och han ger ALLT varje gång. En sån spelare får min respekt alla dagar i veckan. Hade hellre sett göra en special guest appearence och gå in i omklädningsrummet i returen en kvart innan avspark och hålla ett rejält tal för killarna och motivera dom ända ut i tårna för att sen lämna arenan igen. Tänk vilken boost! Det behövs en röst i returen, något som bevisligen inte är Jordi Rouras grej riktigt.
Barcelona ElTriplete
2013-02-21 18:35
Om inte vi startar med:

Valdes
Alves - Puyol - Pique - Alba
Xavi - Busquets - Iniesta
Pedro - Messi - Villa

så kommer jag bli riktigt jävla förbannad. Om inte Villa får chansen från start mot Milan eller Real i cupen nästa vecka så är det idioti på hög nivå. Älskar den mannen, därför kan jag förstå om han lämnar oss på grund av bristen på speltid.
Barcelona enkos
2013-02-21 18:16
90 minuter kvar och det är mycket tid att vända på 0-2. Barcelona brukar annars alltid spela halvfart i början av sina matcher och ändå göra många mål. Nu när man vet att fler mål måste göras gäller det full fart från första minut och då kommer Milan att skaka.. Är själv så stor optimist att detta kommer att fixas och alla hatare att tystas..
Barcelona grande jw
2013-02-21 18:10
En stor skillnad mellan David Villa och Alexis är att Villa är en VINNARE. Han vet hur man vinner matcher och är en målskytt utav rang. Kommer ni ihåg t.ex mot United 2011? Villas gudomliga mål där han helt stillastående skruvar upp den i högra krysset bakom Van der sar. DÄR är skillnaden mellan han och Alexis. Villa tar ett avslut för han har den klassen och den självsäkerheten. I samma läge kan jag till 99% garantera att Alexis hade rullat vidare den i sidled till Messi, Xavi eller Iniesta.

Jag tappade hälften av mitt hopp igår när vi bytte in Alexis. Han har en aura som skriker både osäkerhet och förlorare, inte direkt något vi behövde i matchen igår.

Dundrar vi iväg 300 skott på mål under en match så kanske Alexis är en kille vi kan byta in, för då kanske han lyckas göra ett eller två mål. Men när vi inte har ett enda avslut på mål under 70 minuter så fungerar det ju verkligen inte att byta in en kille som gör 1 mål per 100e chans han får. ÄVEN om han erbjuder rörelse så är det faktiskt inte det vi behöver mest. Vi saknar matchvinnare så det skriker om det. Det är David Villa är i en klass för sig tillsammans med Messi.
Aléx
2013-02-21 17:47
Håller med H.Alavi till 100%!
Heller en halvskadad Villa än Alexis, Villa är anfallare av högsta klass och jag fattar ärligt talat inte hur kan Pedro/Alexis kan gå före honom i varje jävla match!!
Barcelona Gabriel
2013-02-21 17:42
H.Alavi - Magico!

Word!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-02-21 17:39
Deulofeu? Har ni glömt bort att vi har en spelare som heter David Villa och är Spaniens bästa målskytt genom tiderna?

Han ska fan spela i returen, om annat skär jag av min tunga. Hur dum får man vara, helt seriöst, om man väljer att bänka en frisk David Villa när vi i en match börjar med -2.

Skippa skitsnacket om att vi behöver Sánchez och Pedro som kan ta löpningar, om det är någon som vet hur man tar löpningar så är det Villa. Visst, han springer offside då och då men det tyder bara på att han får motståndarens backlinje att jobba vilket öppnar mer ytor för Xavi, Iniesta och Messi att jobba på.

David Villa är nyckeln i returen, helt klart. Ingen oprövad Deulofeu eller Sánchez. Varje gång vi tar in Alexis känns det som att vi bjuder motståndarlaget på att få spela med en man mer. Vad är vitsen med att ta in honom, hur dum får man vara? Inte i en sådan här match. Aldrig.
Barcelona Gabriel
2013-02-21 17:37
koeman92

Du drömmer om du på fullaste allvar tror att Deulofeu kommer få spelat mot Milan. Och angående Neymar och Hummels så spelar det ingen roll om vi åker ut mot Milan redan nu, vår dragningskraft är tillräckligt stor för att kunna locka till oss spelare av deras kaliber trots utgång ur CL så här tidigt.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-02-21 17:29
Acrobat Jag håller med om att gräsets skick spelar en stor roll i Barcas spel. Men problemet igår kväll var av annan art. Fabregas otaliga bolltapp och hans usla kvalitet på dom kortare passen, eller att Xavi tar emot bollen med förstatouchen, tittar upp en halv sekund extra än vad vi normalt är vana vid att han gör, vilket i sin tur leder till att rutinerade killar som Ambrosini får den extra sekunden dom behöver för att precis ligga rätt hela tiden, vilket i sin tur leder till att Barca börjar tvingas spela handboll igen. Detta är vi dock bra på om det står 0-0 eller när vi leder. Vi gör det då med pondus och kvalitè. Men när vi ligger under ser samma spel frustrerande krampaktigt ut. Nästan så man skäms lite där hemma framför tv:n. Då kan man fråga sig varför vi inte går ut som hungriga vargar inför denna match? Sätta tonen direkt och visa vem som är djungelns konung? Inställningen var helt fel direkt från avspark. Efter Piques första bollbehandling i matchen anade jag vilken kväll som väntade. Sådär fruktansvärt nonchalant, blicken neråt, lite sådär löst driv framåt, lite laidback som en tonårsmodell i New York, kisandes med ögonen som att det är strålande sol kvällstid i Milano. Jag blir så förbannad. Vart var hungern? Motivationen? Sedan ser man Puyols fantastiska insats i matchen och dör lite inombords. Han är HELT i trans och totalt fokuserad. Blicken släpper inte bollen under hela matchen. Går upp och nickar med bandage och blödande skalle, krigar och springer som gasell matchen igenom och ger ALLT. Har vi en sådan obalans vad gäller inställning till matchen på San Siro, ja då är det ju självklart att matchen slutar som den gjorde. Jag är så otroligt besviken på insatsen igår att jag är inte ens arg som efter Chelsea matcherna förra året. Då spelade vi gudomligt och åkte ur. Igår hade vi två skott mot mål på 90 minuter. 65 procents bollinnehav på planens två första tredjedelar. Fruktansvärt dåligt. Den här gången är jag bra ledsen. Men det är 90 minuter kvar.
Barcelona koeman92
2013-02-21 17:25
Gabriel

Nej det ska inte alls ändras nästa säsong, det ska ändras NU! Låt Deulofeu få spela, han är bara 18 och redan skyttekung i segundan och ordinarie i Spanien U-21. Dessutom kan han väl knappast göra ett värre jobb än Alexis och Pedro, om Cuenca kan göra bra ifrån sig i A-laget redan första säsongen så kan Deulofeu också! Vakna för fan, vi har 3 turneringar som står på spel och den ena och viktigaste håller på att ryka bort, ska man då vänta tills nästa säsång tills man tar åtgärder? Verkligen inte! Ändringarna ska göras på en gång, annars kan ni glömma att varken Hummels eller Neymar kommer att vilja komma till oss om vi åker ut mot ett lag som Milan redan nu i 8-delen!
Barcelona Gabriel
2013-02-21 17:22
För övrigt så var jag sjukt förbannad på domaren efter 1-0 målet, klar och tydlig hands skrek jag efter, för att sedan komma hem och se en närbildsrepris där bollen faktiskt tar i ansiktet. Ajdå, måste ge props till domaren där. Starkt av honom att kunna ta rätt beslut i en så svår situation.
Barcelona Gabriel
2013-02-21 17:19
Messi är för ensam, han kan inte göra allt själv när lag stänger sig. Det krävs att andra steppar upp och hjälper honom. Problemet ligger främst i att han är den enda som hotar målmässigt. Det krävs en ändring på det till nästa säsong.
Annons: