/spanien/barcelona/forum/773.aspx/spanien/barcelona/forum/773.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2016-04-29 23:17
Vad tjänar LE i Barca och någon som har koll på om han har förhandlat bonusar för vunna titlar? Ranieri som tjänar 1.5 miljoner pund per säsong har gjort en jätte affär med Leicester och när han förhandlade nytt kontrakt med Leicester så handlade det om att rädda kontraktet. Han skrev dessutom en bonus kontrakt som ger honom 5 miljoner pund vid ev ligatiteln plus 100 000 pund för varje placering bättre än plats 18. Med andra ord kommer han att få ca 7 miljoner pund, alltså över 80 miljoner kronor i enbart bonusar.
Barcelona Heisenberg
2016-04-29 23:14
Ingår dock i läkares etiska kod att inte neka någon som söker vård.
Barcelona Vampíro
2016-04-29 23:13
Bring him in.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2016-04-29 23:06
Pfft, hjälpa Ronaldo i säsongens slutspurt? Gör vi det är vi efterblivna. Fairplay och proffesionalism i all ära, men det är titlar som står på spel och Ronaldo är stjärnan och den som avgör matcherna för ärkerivalen. Finns inte på kartan att vi ska hjälpa honom.
Barcelona Meessii10
2016-04-29 22:36
Vet inte om detta har diskuterats redan eller åtminstone tagits upp. Saxat från FC Barcelona Sveriges facebookgrupp: "31-årige Cristiano Ronaldo har problem med en lårskada vilket har gjort att hans medverkande i kommande matcher är i tvivel. Han sägs vara desperat för att bli spelklar, vilket har lett till att han tagit kontakt med Barças läkarstab. Ronaldo är inte nöjd med behandlingen han får av Real Madrids läkare och därför har han bett om tillåtelse för att kontakta Barcelonas läkarteam för att få en värdering på hur pass allvarlig skadan är. Den tillåtelsen ska huvudstadsklubben ha gett honom. Fortfarande har Barça inte gett svar men det är dock högst troligt att man agerar professionellt och tar en titt på portugisens lår. Det är självklart ovanligt att en Real Madrid-spelare söker hjälp hos klubbens största ärkerival, men att Ronaldo önskar att undersökas av FC Barcelonas läkare är en komplimang. (SPORT)" Hur mycket sanning tror ni det ligger i detta?
Barcelona the cameroonians
2016-04-29 21:46
Gio Style Tack för infon. Jag tar Perez osynlighet som ett positivt tecken, för det är ju nånstans det som är Sergios bästa egenskap - att föregå situationer innan de uppstår. Vore kul med en lågprofilvärvning som inte kostar skjortan. Busquets behöver också avlastning och varken Roberto, Mascherano eller Samper (vill inte ens nämna Gumbau...) har fallit Lucho i smaken. Det var ju inte förrän i januari som Sergio fick vila på riktigt, och vår näst viktigaste spelare behöver sparas på mer än så framöver.
Barcelona Gio Style
2016-04-29 21:34
@the cameroonians:

Jag har kollat en hel del på Atletico Nacional och det är lätt att man missar Perez då laget spelar så pass offensivt.
Han är en viktig pjäs i det annars så offensivt balanserade Atletico Nacional, Sydamerikas just nu bästa lag.
Laget spelar med ett stort bollinnehav och fina korta passningar där Perez jobbar som ett defensivt nav.

Bra lungor på honom, inte sådär jättestor i kroppen om man ska jämföra med Busquets. Det har förvisso aldrig hindrat Gary Medel som är bra mkt kortare och mer defensiv i sin roll.
Inte lika teknisk som Busquets men väldigt funktionell teknik, kan fortfarande göra en och annan fint. Fyller på mer än Busquets i offensiven, både med landslaget och Atletico Nacional.

Så mycket mer kan jag inte ge då jag uppskattar hela lagets spel och har ej fastnat för någon specifik spelare =)
2016-04-29 20:57
Sökte lite på Perez och hittade ett par citat från honom själv på twitter;

"Jag vet att Barcelona har varit här under några matcher och scoutat mig, men ännu har inget konkret sagts. Jag är lugn"

"Jag gillar Barcelona med den stil och spelsätt de har"
2016-04-29 20:46
Senaste veckan har det i katalansk media pratats en hel del om den 23-årige colombianen Sebastian Perez. Han ska ses som en potentiell back-up till Busquets på det defensiva mittfältet men har även förmågan att spela högre upp som interior.

Någon som har koll på denne Perez som till vardags spelar i den colombianska ligan med Atlético Nacional?
2016-04-29 19:16
[QUOTE=enkos]Maradona hyllar Napolis Kalidou Koulibaly som världens bästa back och säger att om han vore vitt hade han spelat för Barca eller Real. Enligt Maradona är det mycket rasism inom fotbollen. [/QUOTE] Stämmer knappast vad gäller Barça, vi sitter trots allt med Svarte Petter som president för klubben :P
Barcelona enkos
2016-04-29 18:03
Ronaldo och Benzema missar Sociedad. Läge för Suarez att dra ifrån och säkra skytteligan.
Barcelona enkos
2016-04-29 16:32
Maradona hyllar Napolis Kalidou Koulibaly som världens bästa back och säger att om han vore vitt hade han spelat för Barca eller Real. Enligt Maradona är det mycket rasism inom fotbollen.
Barcelona Barca4life98
2016-04-29 16:24
enkos Vi får väl se angående det där hörru...
Barcelona enkos
2016-04-29 16:17
Pochettino har förlängt med Tottenham till 2021. Luktar Pardew och Mourinho som fick långa kontrakt för att året efter sparkas. Så lyckas inte Tottenham nästa säsong ta sig till CL blir väl sparken..
Barcelona enkos
2016-04-29 16:09
LE öppnar att hämta Totti från Roma.
Barcelona Gabriel
2016-04-29 15:48
Ingen reklam på nästa säsongs tröjor? Det är som upplagt för en hemma tröja med "Cruyff" på ryggen. Spikat och klart!
Barcelona Liunil Masse
2016-04-29 15:36
[QUOTE=Katalano]Om Alen och Denis inte räknas som B-lagsspelare så kan jag faktiskt hålla med honom. Jag ser ingen i B-laget som skulle kunna rotera med laget i övrigt. Möjligtis Samper men han borde antingen lånas ut eller fortsätta med B-laget för att få speltid och utvecklas. Håller du inte med om detta? [/QUOTE] Samper borde blivit uppflyttad för ett år sen och då borde vi lånat ut honom till ett La liga-lag (typ Rayo). Hur ska talangerna utvecklas i div 3 med en hjärndöd tränare som Lopez? Tarin, Samper, Kaptoum o Mujica är alla spelare jag hade flyttat upp o lånat ut till något La liga-lag. Mycket bättre än att härja i div 3 med Lopez som tränare.
Barcelona neymar JR
2016-04-29 15:33
Barcelona and Neymar (24) have a pre-deal on his renewal since February. Official announcement will be this summer, after 1 July. [l'esp]
Barcelona LennyRomario
2016-04-29 15:33
@Andresito:

Nej då, media fångar inte in mig (själv radiojournalist i grunden). Därför jag skriver att det verkar för dumt för att vara sant. Men det är ändå en gradskillnad i rapportering. När det skrivs lösa rykten som går ut på "Det är inte säkert att Busken blir kvar, Pep är intresserade av Busken", så är det en sak. Men om det hade rapporterats att Pep och Busken möts två gånger så blir den en vis skillnad.

Jag tror det måste vara översättningen som gått åt helvete på vägen? Från början var det ju att Neymars pappa hade mött Perez två gånger (vilket säkerligen kan ha hänt), men nu fick jag upp på mobilen att Neymar skulle ha mött Pere två gånger. Det är nog någon som inte orkar översätta rätt bara.
Barcelona neymar JR
2016-04-29 15:26
Liunil Vilka Barca spelare har dementerat uppgifter? Dem flesta går runt och säger att man aldrig vet i framtiden..
Barcelona Liunil Masse
2016-04-29 15:15
[QUOTE=Andresito]LennyRomario Media har lyckats fånga in dig. Det är precis det som är målet med dessa historier. För oss som följde Piqués periscopande hörde när Geri fick frågan om Neymar till Real Madrid och Piqués svar om att han känner Neymar och att Ney ALDRIG, NUNCA, NEVER kommer gå till Real Madrid. Jag vet inte med andra, men jag väljer att tro på Piqué som är frispråkig och ärlig snarare än tidningar som skriver skräp för att få läsare som ska nämna deras namn när de säger "Wow, XXX rapporterar om att Neymar kommer gå till Real Madrid". Ska tilläggas att jag inte hade lagt någon större vikt vid dessa historier även om jag inte hade blivit övertygad av Piqué. Man får lita på sina spelare helt enkelt, och ta media med en stor nypa salt. Neymar är en enkel måltavla och det är inte svårt att hitta på saker som folk köper. [/QUOTE] Varför kan inte Ney eller hans entourage dementera dessa påhittade uppgifter så som vi har sett andra Barcaspelare göra?
Barcelona Andresito
2016-04-29 15:10
LennyRomario

Media har lyckats fånga in dig. Det är precis det som är målet med dessa historier.

För oss som följde Piqués periscopande hörde när Geri fick frågan om Neymar till Real Madrid och Piqués svar om att han känner Neymar och att Ney ALDRIG, NUNCA, NEVER kommer gå till Real Madrid.

Jag vet inte med andra, men jag väljer att tro på Piqué som är frispråkig och ärlig snarare än tidningar som skriver skräp för att få läsare som ska nämna deras namn när de säger "Wow, XXX rapporterar om att Neymar kommer gå till Real Madrid".

Ska tilläggas att jag inte hade lagt någon större vikt vid dessa historier även om jag inte hade blivit övertygad av Piqué. Man får lita på sina spelare helt enkelt, och ta media med en stor nypa salt. Neymar är en enkel måltavla och det är inte svårt att hitta på saker som folk köper.
Barcelona LennyRomario
2016-04-29 14:58
Kan det verkligen stämma att Neymar mött Perez två gånger? Först i december och sedan efter Ballon D´or. Och att Neymar då ville höra om Madrids intentioner för framtiden.

Verkar faktiskt för dumt för att vara sant.

Källor: Ursprungliga källan är väl El Confidencial.
Barcelona neymar JR
2016-04-29 14:17
Precis, sen folk vill bara ha upp samper utan att tänka efter. Det hade inte gynnat någon part, han behöver en utlåning. Men oftast används la masia som en anledning till att skicka kritik mot lucho. Ledningen ska ha kritik för att b-laget ser ut som det gör, inte lucho. Hade själv inte lyft upp någon av till a-laget. Jag hade tittat längre ner i stegen där dom riktiga talangerna finns. Alena, lee osv.
Barcelona Katalano
2016-04-29 14:10
@Liunil Masse:

Om Alen och Denis inte räknas som B-lagsspelare så kan jag faktiskt hålla med honom. Jag ser ingen i B-laget som skulle kunna rotera med laget i övrigt. Möjligtis Samper men han borde antingen lånas ut eller fortsätta med B-laget för att få speltid och utvecklas. Håller du inte med om detta?
Barcelona neymar JR
2016-04-29 14:06
Nästa år kommer vi spela i en mer modern klassisk tröja samtidigt som vi inte kommer ha någon sponsor. Man får passa på och beställa hem en tröja, Nike har redan startat produktionen.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-29 14:02
@Liunil Masse:

Han vill bara ha en anledning till varför han ska köpa spelare istället. så vi får räkna med 5-600 miljoner åt helvete i sommar med.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-29 13:33
Due to Barcelona B's poor performances this season, it's likely that no player will be promoted to the first team this summer. [sport] Vilken logik Lucho....
Barcelona Barca4life98
2016-04-29 13:25
Liunil Masse Man måste prioritera, vi har inte hur mycket pengar som helst. Tycker att dom 4:a jag nämnde skulle ge oss extra kvalitet och bredd som vi skulle ha mest nytta av. Men du har en poäng angående HB helt klart.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-29 13:14
[QUOTE=Barca4life98]En perfekt sommar för min del; In; Denis Suarez, Baily, Pogba, Wendell Ut; Arda, Mathieu/Bartra, Vermaelen, Sandro, Adriano, Samper (lån), Halilovic (lån), Munir (lån) Med en sommarbudget på 60 miljoner euro plus alla försäljningar så borde detta funka i praktiken. 1 mittfältare/ytter, 1 snabb och ung mittback, 1 ung och dominant mittfältare och 1 ung vänsterback. Vad tycker ni? [/QUOTE] Vi har ingen hb i världsklass....
Annons: