/spanien/barcelona/forum/7727.aspx/spanien/barcelona/forum/7727.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-22 01:13
Barca King - (Barcelona) Nä du har rätt, Barca är inte ett lag som kan vända på matcher.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King -
2013-02-22 01:12
Hur illa det må en låta tror jag inte på någon Remontada. När ett lag ligger så långt ner i eget straffområde och kompakt som Milan är det svårt att göra något åt. Speciellt när motståndarlaget har något att tro på och spela för. Det fick vi se mot Inter, Chelsea och stundtals Real. De 2 sistnämnda kom med ledningsmål från hemma mötet.

Chelsea matchen och Inter matchen gick in i det sista och vi kom ingenstans med EN MAN MINDRE I BÄGGE MÖTENA! Att ha 10 backar att spela mot kommer bli jävligt svårt. Speciellt när tiden klickar och frustrationen byggs och det enda vi kommer se är att Barca spelar runt, runt och runt bollen utan att komma någonstans.

Barcelona grande jw
2013-02-22 00:58
Jag gillar när folk har självförtroende men snälla var inte dumma. Jag undrar om ni som är "fullständigt övertygade" att vi vänder på hemmaplan ens såg hur förstamötet såg ut. Vi hade ETT skott på mål. När fan hände det senast?

Jag känner att det var exakt detta som gjorde att vi var totalt värdelösa i förstamötet. Hela laget var "fullständigt övertygade" att vi går vidare mot detta "halvkassa Milan". Det var en självklarhet för Messi & co, så vi glömde spelet och motivationen hemma.

I returen så hoppas jag att Iniesta, Messi. Xavi och resten av laget är medvetna om att INGENTING är en självklarhet. Vi behöver ett lag som spelar och kämpar för varandra likt Milan gjorde. Det krävs en 110procentig insats annars kommer vi garanterat inte vända på någonting.

Om Camp Nou bär upp oss på de sättet San Siro slöt sig samman för Milan igår, och våra spelare visar hunger, motivation och kämpar som det vore deras sista fight så tror jag också vi vänder. Men jag är inte fullständigt övertygad om att det kommer ske. Kanske svårt att hitta motivationen år efter år, när man redan vunnit i princip allt som går att vinna?
Barcelona Barca King -
2013-02-22 00:58
Matchen mot Milan är vår Champions League final. Vi har en rejäl uppförsbacke att gå uppför. 1, Vi måste göra det omöjliga den här säsongen och det är att hålla nollan för en gångs skull och det måste ske mot Milan. 2, Vi måste tokpressa genom hela matchen, inte i 60 min! Hela 90 minuterna.

30-70 procent chans är det till Milans fördel för att gå vidare. Om den tidiga ledningsmålet kommer i första halvlek är det 40-60 procent, vi får inte glömma att Milan kan mycket väl sätta en balja. Om 2-2 kommer inom första halvleken eller tidigt i den andra är det fortfarande 45 - 55 till Milan.

Barcelona II Barça II
2013-02-22 00:32
Att vi vänder på hemmaplan är jag fullständigt övertygad om. Messi gör minst två mål i returen. Slutresultatet blir 4-0.
2013-02-22 00:16
R10 Gaúcho (Barcelona) Precis, om Milan lyckas göra 2 mål på en halvlek så ska vi lyckas göra 3 mål på en halvlek:-) Om vi får in ett mål relativt tidigt så kommer gubbarna att vara så otroligt taggade för dom känner att dom kommer att vända på det.
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-22 00:14
Finns inget bättre än motiverande inlägg efter en förlust som gårdagens! Tack gubbar! För att spelarna ska tro på sig själva inför returen så måste vi tro på dom (menar inte bara här på SF utan allmänt).

Minns ni Arsenal - Milan förra året? Milan vinner hemma och när man sedan ska gästa Arsenal på Emirates så ligger man under med 3-0 redan i första halvlek (om jag inte minns fel), matchen slutade dock med samma resultat. Det jag försöker säga är.... Kan Arsenal så kan vi!
Barcelona enkos
2013-02-22 00:05
Även Steaua Bukarest visade att 0-2 borta är inte omöjligt att vända.. De vann efter straffar..
2013-02-21 23:56
jordialba Milans lycka kommer att bli kortvarig. Jag tror att Barca kommer att vända det för på Camp nou så kommer dom att agera som hungriga lejon och slita Milan i stycken. Och det är till vår fördel att vi spelar på gräs i hemmamötet. Messi kommer att vara taggad till tusen samtidigt som Alba, iniesta och Villa kommer att skapa kaos på vänsterkanten. I bästa fall så kommer Milan till en förlängning där dom ändå kommer att förlora. Kommentarer som "Var ödmjuk" och "ta inte ut vinsten i förskott" undanbedes. Jag är så säker på att vi vänder på steken i Camp nou.
Barcelona påfågeln
2013-02-21 23:54
Synd för Cuenca att Ajax åkte ur EL idag. På straffar dessutom, efter att Steaua Bukarest vänt ett 2-0 underläge från första matchen i Amsterdam. Men kan de så kan Barca, i ärlighetens namn så får Ajax ses som det klart starkaste laget på pappret i det mötet och åker ändå ut, allt är möjligt. Ett straffavgörande mot Milan där Fabregas får sätta sin obligatoriska avgörande straff skulle kännas helt okej :)
jordialba
2013-02-21 23:45
Återigen visar Ac Milan hur lite det svenska folket kan om fotboll. Ständigt denna vidriga underskattning av italiensk fotboll och detta notoriska hat för ac milan. Har bara 3 ord att säga till alla enögda anglofiler därute som alltid ser ner på oss "In your face!". 2-0 helt vällförtjänt mot tidernas kanske bästa lag! Njut mina damer och herrar. Njut! under snart 5 år har jag aldrig sett ett lag gå in och spelat på lika vilkor mot barca. Spela bättre fotboll och vinna så klart!

Det är helt sjukt. United har försökt och fått storstrykgång. chelsea och inter parkera sina bussar flippa ett mynt blunda och bad till högre makter när dom klarade sig igenom sina utspelningar mot barca. Real må ha vunnit med uddamålet någon gång men då använt sig av fegspel, Bayern blev överkörda i senaste mötet dom hade med barca. Nej det finns inget lags prestation som kan mäta sig med det Ac Milan gjorde ikväll. Det säger en hel del om vilken vinnarkultur, tradition och hjärta det finns i den här föreningen. En sån här kväll när hela san siro sluter upp bakom laget och spelarna agerar med den hungern i blicken som vi såg ikväll. Då är milan oslagbara! Tom för Lionel Messi och barcelona.

Dem är inte tidernas bästa lag och deras prisskåp speglar inte hur matcherna var.

Barcelona - Milan 06
Chelsea - Barcelona 08
Chelsea - Barcelona 09
Barcelona - Milan 2012

De som tittade på dessa matcher objektiva ögon vet vad som hände men saken är den att det finns en allmän uppfattning att bara för att Barcelona äger bollen i majoriteten av sina matcher så är det mer ok att de får med sig fördelar. Vilket dem fått sedan mitten av 2000-talet.

De är ett fantastiskt lag men någon AC Milan 88-94 är dem inte och kommer aldrig heller bli.

Ganska kul att se hur fantastisk Messi är när försvararna inte agerar statister i Barcas manus för hur fotboll skall spelas. Tidernas bästa? Lägg ner!

Skrivet på milans forum!
När har vi mött chelsea 2008 och fått fördel?
Ngn som vet?
Barcelona enkos
2013-02-21 23:35
Samtidigt har Barcelona, Real, Valencia och Malaga alla "chans" att ta sig vidare till kvartsfinal... :) Fast jag hoppas att tre av de ovan gör det ..
2013-02-21 23:35
Vi behöver Heskey! Han hade fixat alla problem
Barcelona Titooo
2013-02-21 23:33
Athletico är ute ur EL. Vi, Real, Valencia och Malaga har stor "chans" att åka ur CL. Det kan gå hur dåligt som helst för spanska lagen i europa i år. Levante är ljus i mörkret, de är vidare iaf :)
Barcelona petersays
2013-02-21 23:28
Dessvärre? Suarez är en riktigt vidrig spelare som jag aldrig skulle vilja se i vår tröja. Fy! Fan!
Barcelona zick9
2013-02-21 23:24
Köp Neymar, Aguero, Tevez, Zlatan, Rooney, Suarez, Ronaldo och Van Persie!!!
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-02-21 23:10
alla som säger att vi inte ska köpa in nån spelare utan vi ska bara satsa på våra egna, märker ni hur det går när messi inte levererar? vi behöver en annan som vi kan förlita oss på hans inviduella prestationer när spelet låser sig, df behöver vi fan neymar eller aguero
Barcelona enkos
2013-02-21 23:04
Båda spanska lag, Levante och Atletico vann sina bortamatcher med 1-0, men tyvärr för Atleticos del tog det stopp medan Levante imponerade med totalt 4-0 mot Olimpiakos.
Levante har nu chansen att revanschera sig mot Rubin Kazan som slog ut Atletico då de möts nu.
Barcelona enkos
2013-02-21 22:56
Jag är så glad att Liverpool åkte ur, men de gav mig ännu större hopp, de visade att 0-2 går att vända, Liverpool hade mer än halv timmer på sig att göra den fjärde målet och chansen saknades inte .. Man ska komma ihåg att skillnad mellan Barcelona och Milan är mycket större än vad det är mellan Liverpool och Zenit...
Barcelona grande jw
2013-02-21 22:54
Någonting man gläds med idag är att igår såg man alla forum jubla när Milan vann mot oss. Chelseaforumet, Arsenalforumet, Real m.m. Idag ser man hur många ljusår man är framför t.ex Chelsea. Chelsea har stooooooora problem med tjeckiska Sparta Prag och är påväg in i förlängning just nu. Med sitt bästa lag på plan. Haha. Inte en jättestor tröst men komiskt är det allt.

Kul för Levante att man är vidare efter sammanlagt 4-0 mot Olympiakos. Stabilt!

Edit: Då räddar Hazard Chelsea och gör 1-1 i 91e minuten. Självklart :)
Barcelona enkos
2013-02-21 22:25
Liverpool första möte 0-2, ligger under direkt i returen med 0-1, totalt med 0-3 men har nu vänt till 3-1, totalt 3-3 med halv timme kvar. Kan Liverpool så kan Barcelona !
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-02-21 22:25
Vilket mål av vindsnabbe Ola John i Benfica.
jawwa
2013-02-21 22:22
Dessvärre så verkar det som bayern lagt vantarna på Suarez
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-02-21 22:22
Köp Suarez! (ironi)
Barcelona grande jw
2013-02-21 22:20
Vilket frisparksmål av Suarez.. Såhär kan det mycket väl se ut för oss mot Milan hemma. 3-1 och jagar 4-1... Spännande :)
jawwa
2013-02-21 22:18
enkos Suarez påminner mig i mångt och mycket om en ung Villa.
Barcelona enkos
2013-02-21 22:03
jawwa
Suarez skulle definitivt platsa i Barcelona, han till skillnad från våra anfallarna vågar utmana en mot en och är inte heller rädd att utmana 1 mot 3, han tänker inte för mycket utan kör genom muren och där får hans lag fördelar med frisparkar och straffsparkar..
Barcelona med så stor dominans mot nästan alla lag har bara fått 4 straffar, det är extremt dåligt med tanke på att vi är 80 av 90 minuter runt och i motståndarnas straffområdet. Vi spelar alldeles för snällt och söker inte kontakt med motståndarna.. Det gäller att våga mera!! Suarez är en sådan spelare..
el distrito del raval
2013-02-21 21:55
@jawwa Tror jag hellre springer göteborgsvarvet i rosa speedos än att se den kräkframkallande Suarez i Barcelona!! Varför börjar alla prata nya värvningar med typ ett halvår till nästa fönster? Hoppas på inget ut & inget in i det fönstret. Vill VERKLIGEN INTE se att diviga, överskattade Neymar köps för vad som kommer att bli ett hutlöst pris. Låt våra egna talanger få chansen.
Barcelona Gio Style
2013-02-21 21:55
Underbara nyheter i och med Abireys alta medica :)
Välbehövliga sådanna efter mörka 20de februari. 2-0 o hela dagen var allmänt keff, förhoppningsvis årets sämsta dag och att det bara blir bättre framöver.

Ang. Matchen igår, vi gjorde årets taktiska tabbe när vi körde Iniesta uppe till vänster. Var med alldeles för lite i spelet i den positionen och var alldeles för långt ut i kanten när han väl fick bollen. När ett lag parkerar bussen krävs det en massa löpningar och magiska passningar för att ta sig igenom.
Iniesta hade behövt stå mer centralt och lagt macka på macka. Han hade dessutom kunnat skapa mer ytor för Messi genom att ha dragit åt sig en del av hans bevakning.

Iniesta har varit riktigt bra i anfallet men det är i matcher där vi haft större ytor. Då har han ofta varit den som löpt offensivt med bollen vid omställningar, igår hamnade han bara långt ut i kanten som sagt.

Om det är Titos eller Rouras fel vet jag inte, men Iniesta behövs centralt o en sådan här match, förhoppningsvis lär någon sig detta tills nästa gång.

Vi ska inte heller ta något ifrån Milan. Oavsett hur fegt/tråkigt man tycker att det är med 10 man på rätt sida på hemmaplan så var det deras gameplan. Ett gameplan som bevisligen gav Italienarna ett utomordentligt resultat och det är ju det som är det allra viktigaste i sånna här sammanhang.

Vi kommer tillbaka, ett tidigt mål på Camp Nou och Milan kommer att vara i gungning. Iniesta i mittfältet dock och Villa upp till vänster då tack!
Barcelona enkos
2013-02-21 21:54
Kollar på Liverpool nu som är i exakt samma sits som Barcelona efter första mötet. Liverpool slarvar i försvaret och bjuder på 0-1 som blir totalt 0-3, men hemmalaget ger sig inte, har gjort 2 mål och har nu 2-1 efter ht, totalt 2-3.Mycket tid kvar.. Det som är speciellt med Liverpool att de hela tiden vågar sig in i straffområdet något som resulterar ständigt i frisparkar strax utanför straffområdet, frågan är bara när de får straff också..
Det skulle jag vilja se på Camp Nou om tre veckor, rakt in och utmana, ett par frisparkar strax utanför och någon straff och matchen är vänd...:)
Annons: