/spanien/barcelona/forum/7726.aspx/spanien/barcelona/forum/7726.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King -
2013-02-24 15:21
Det gör så ont att se Chelsea och Milan spela i sina respektive ligor. City spelar stundtals ut Chelsea och Milan ska vi inte ens prata om hur det går för deras del i serie a. Juventus vann Chelsea hur enkelt som helst och vilket annat lag hade vunnit Milan. Men de ska alltid höja sig mot just oss och göra en one hit wonder! Vi fäller oss själva i benet när vi låter Milan även Chelsea förra säsongen kontra. Vi borde ge bollen till de medelmåttorna och se vad de har att erbjuda kreativt framåt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-02-24 15:21
Acestream funkar för mig, jag kör på bloodzeed
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-24 15:11
naknoo samma problem, ingen funkar...
Barcelona Naknooo
2013-02-24 15:05
Försöker streama city matchen med Acestream men det vill inte funka idag, någon mer som har samma problem och vet vad det kan bero på?
Barcelona Messi_theONE
2013-02-24 14:54
Drömde att yaya toure var tillbaka till oss från city... Fyfan vad jag hade blivit glad om yaya kom tillbaka!! han har utvecklats till en beast!! Riktigt komplett mittfältare!!
Barcelona Messi_theONE
2013-02-24 14:54
Drömde att yaya toure var tillbaka till oss från city... Fyfan vad jag hade blivit glad om yaya kom tillbaka!! han har utvecklats till en beast!! Riktigt komplett mittfältare!!
Coach Pep,
2013-02-24 14:05
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Kan ba hålla med. Den här våren ska fanimej Villa finnas på plan de viktigaste matcherna.
Barcelona påfågeln
2013-02-24 13:54
Ett halvår minst då, hoppas han kan komma tillbaka! Finns en risk att han aldrig får till det ordentligt igen, men jag hoppas Grimaldo en dag tar en startplats i A-laget.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-24 13:47
Grimaldo skadade både främre korsbandet och ledbandet i högerknät, och kommer att opereras inom kort.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-24 13:47
Messi: "With Villa up front in the second half, Sevilla's centre backs couldn't move forward, which gave me more space." #fcblive

Jag hoppas verkligen Barca inser hur mycket Villa kan ge laget och vilken otrolig spelare vi skulle tappa om han lämnar i sommar. Det ryktas att Juve erbjuder 18-20milj för Alexis - casha in på honom och behåll Villa istället!
Det vore en bra lösning för alla parter. Sanchez är ung och behöver få fart på karriären, medan Guaje går in i slutskedet på sin. Men han har fortfarande några fina år kvar och jag hoppas han spenderar dem i Barca.

Det ryktas att klubben vill erbjuda honom en förlängning och en roll likt den Henke hade i mitten av förra decenniet. Fan vad jag hade blivit om det blev verklighet. Vi behöver en sådan spelare i truppen och en bättre lämpad spelare för uppgiften än Villa, finns nog inte.
Barcelona B-Guden
2013-02-24 13:45
Problemet är vi behöver inte flytta ut messi på en kant han och villa kan båda husera i mitten. men då läre nån av alves eller alba ta hand om hel sin kant.

Nej det skulle inte bli trångt med Messi och villa centralt.
för messi ligger alltid nedanför backlinjen medans Villa ligger på offside/onside sidan var 3 sekund, samt att messi skulle få nån att spela bollen på när han väl får den framför backlinjen
Sedan kan villas ursprungliga position va en kant dvs han tar hemåt jobbet som en ytter
2013-02-24 13:44
Messi: "With Villa up front in the second half, Sevilla's centre backs couldn't move forward, which gave me more space."

Precis det vi också såg.

Messi: "Used to play a lot of games for many years now. Playing is better than training or resting. My body feels better when I don't rest."

Därför det kan se ut osm att Messi vilar sig igenom vissa matcher, i stället för att vila på bänken.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-02-24 13:44
Vet någon hur länge Grimaldo blir borta?
Barcelona petersays
2013-02-24 13:29
Kul att opinionen svänger. När jag tidigare har resonerat om huruvida det vore vettigt att flytta ut Messi i en fri roll till höger i vissa matcher blev det ju lynchstämning.

Är för alla vettiga lösningar som gör att vi börjar spela lite roligare fotboll igen. Det har varit väldigt mycket snark senaste tiden.
Barcelona Barca King -
2013-02-24 13:19
Hoppas att Inter tar sig i kragen och spräcker Milan ikväll.
Barcelona -SAMI-
2013-02-24 13:03
Vilken jävla match det kommer bli nu på tisdag! Det kommer bli KRIG!!
Barcelona påfågeln
2013-02-24 12:55
Få Abidal i form nu och låt den gamla "galaelvan" spela med MVP på topp, Xavi-Busquets-Iniesta på mitten och Alves-Puyol-Pique-Abidal i backlinjen. Skulle vara en liten dröm.
2013-02-24 12:52
Så är det - det är inte förrän man förlorat som man uppskattar en uddamålsseger.
Barcelona Bästelona
2013-02-24 12:45
Jag älskar situationen vi befinner oss i just nu! För det var ett jävla bra tag sen jag kände mig så här skönt nervös inför en match. Under hela säsongen har jag inte blivit så glad som jag brukade vara efter ett mål eller en vinst, men nu när vi har lite press på oss så kommer varje mål få mig att hoppa rundor som en idiot så som jag gjorde när Barcelona slog real med 5-0 eller vann cl, eller våra 2 första mål mot Chelsea förra året. Den känslan har jag saknat denna säsongen mest pga att vi har varit dominanta i ligan. Och vad som än händer kommer mitt hjärta fortsatt vara rött och blått!
Barcelona zigazaga
2013-02-24 12:39
Villa har lätt för att göra mål. Målet han gjorde igår var ett bevis, han är en riktig striker. Startar inte han så är det ju helt fel. Vi slänger in Alexis efter 70-75 min så får han stressa Milans backlinje.
Barcelona B-Guden
2013-02-24 12:22
Villa bänkas vi åker ut mot milan,
Villa spelar vi går vidare.
jawwa
2013-02-24 11:48
Allt annat än Villa från start är tjänstefel. Med MVP som forwards har vi en kombination av målfarlighet,finess samt ett grymt stress press spel. Pedro spelar även han annorlunda när Villa är på plan, av någon konstig anledning hamnar han närmre mål och det är där vi vill ha den så målfarlige Pedro. Långt ute på kanten gör inte pedro någon jätte nytta, bättre låtq Alves få hela kanten för sig sj. Med mvp på topp och vår mittfältstrio xaviesta och busi kan allt hända. Jag ber för det bästa. Visca!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-02-24 11:36
Vet inte om det togs upp här igår men det verkade som om vi spelade såhär i den andra halvleken.

--------------Villa
Tello-------Messi------
----Iniesta---------Thiago
------------Song-----------
Monty--Masch-Pique---Alves

Alltså spelade vi helt utan en högerytteranfallare. Då fick Alves ta ansvar för hela högerkanten (offensivt och defensivt) vilket han klarade av galant. Fördelen med denna uppställning är att Villa är i straffområdet hela tiden vilket gör att minst en mittback måste ha koll på honom, detta öppnar upp mer ytor för Messi som släpar lite bakom. Påminner lite om Peps 3-4-3
Barcelona Acrobat
2013-02-24 10:23
Vad tror ni efter gårdagens match? Kommer man att fortsätta bänka Villa eller får han chansen mot Real och/eller Milan?
Barcelona påfågeln
2013-02-24 09:15
Villa kan också som igår hålla sig ganska centralt, det har han gjort ganska mycket i år. När han gör det så är det ändå inte Messi som ligger på högerkanten utan Alves som fyller på och breddar. I lägre försvarsspel ligger dock Messi högst upp, men det är bara för att man inte vill slita på honom och ha honom att jobba hårt i presspelet. Därför är också Pedro och Alves väldigt viktiga, för de löper för två.
Barcelona påfågeln
2013-02-24 09:03
Nej, Messi var i mitten då. Och Messi ska vara i mitten, men när han går ner eller åt höger för att hämta boll så ska löpningar komma in i mitten från t.ex. David Villa och Pedro.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-02-24 07:12
Var inte Messi till höger mot Leverkusen ifjol?
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2013-02-24 02:54
Vill avsluta kvällen med denna video. Tänk vilken underbar spelar vi har om han används rätt och får en ärlig chans
Barcelona Leo!EtsUnic!SosGrande!
2013-02-24 01:33
MESSI.CORLEONE

Ja precis. I Argentina har han väl nästan både Aguero och Higuain framför sig och det verkar ju fungera riktigt bra ändå om man ser på de senaste resultaten för Argentina.

Nä jag tror verkligen det är dags för ett litet nytänk i barca, iallafall om motståndarlaget parkerar bussen, vilket dom flesta verkar göra nu. Tyvärr tror jag inte Tito vågar göra den ändringen men dagens match ger en lite hopp iallafall!
Barcelona Barca King -
2013-02-24 01:27
Håller med Falsk 9a ska inte behövas slopas helt men lite variation är alltid nyttigt. Överaskning ska alltid vara en del av spelet och det har det alltid varit under Gurdiola. Pep började ju redan under sin sista säsong spela mer med en central anfallare och där shinade Alexis även om han missade lägen. Även Messi shinade som offensiv central mittfältare, släppande forward - kalla det vad ni vill. 50 något ligamål under Pep.

Hädanefter borde Messi tillbaka till högerkanten med friroll och droppa ner till mittfältet, röra sig centralt och byta positon till vänster kanten. Ronaldinho tiden var det oftast positionsbyte mellan anfallarna.

En sak jag vill se mot Milan är olika typ av anfall även distansskott. Inte en enformigt spel där Milan spelarna blir mer och mer bekväma för att samma sak utspelar sig som en hackad videoband.

Forca Barca och ge oss en Magisk kväll mot Madrid och speciellt mot Milaaaaaaaaaaaaaaaan!
Annons: