/spanien/barcelona/forum/7725.aspx/spanien/barcelona/forum/7725.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-24 13:44
Messi: "With Villa up front in the second half, Sevilla's centre backs couldn't move forward, which gave me more space."

Precis det vi också såg.

Messi: "Used to play a lot of games for many years now. Playing is better than training or resting. My body feels better when I don't rest."

Därför det kan se ut osm att Messi vilar sig igenom vissa matcher, i stället för att vila på bänken.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-02-24 13:44
Vet någon hur länge Grimaldo blir borta?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona petersays
2013-02-24 13:29
Kul att opinionen svänger. När jag tidigare har resonerat om huruvida det vore vettigt att flytta ut Messi i en fri roll till höger i vissa matcher blev det ju lynchstämning.

Är för alla vettiga lösningar som gör att vi börjar spela lite roligare fotboll igen. Det har varit väldigt mycket snark senaste tiden.
Barcelona Barca King -
2013-02-24 13:19
Hoppas att Inter tar sig i kragen och spräcker Milan ikväll.
Barcelona -SAMI-
2013-02-24 13:03
Vilken jävla match det kommer bli nu på tisdag! Det kommer bli KRIG!!
Barcelona påfågeln
2013-02-24 12:55
Få Abidal i form nu och låt den gamla "galaelvan" spela med MVP på topp, Xavi-Busquets-Iniesta på mitten och Alves-Puyol-Pique-Abidal i backlinjen. Skulle vara en liten dröm.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-24 12:52
Så är det - det är inte förrän man förlorat som man uppskattar en uddamålsseger.
Barcelona Bästelona
2013-02-24 12:45
Jag älskar situationen vi befinner oss i just nu! För det var ett jävla bra tag sen jag kände mig så här skönt nervös inför en match. Under hela säsongen har jag inte blivit så glad som jag brukade vara efter ett mål eller en vinst, men nu när vi har lite press på oss så kommer varje mål få mig att hoppa rundor som en idiot så som jag gjorde när Barcelona slog real med 5-0 eller vann cl, eller våra 2 första mål mot Chelsea förra året. Den känslan har jag saknat denna säsongen mest pga att vi har varit dominanta i ligan. Och vad som än händer kommer mitt hjärta fortsatt vara rött och blått!
Barcelona zigazaga
2013-02-24 12:39
Villa har lätt för att göra mål. Målet han gjorde igår var ett bevis, han är en riktig striker. Startar inte han så är det ju helt fel. Vi slänger in Alexis efter 70-75 min så får han stressa Milans backlinje.
Barcelona B-Guden
2013-02-24 12:22
Villa bänkas vi åker ut mot milan,
Villa spelar vi går vidare.
jawwa
2013-02-24 11:48
Allt annat än Villa från start är tjänstefel. Med MVP som forwards har vi en kombination av målfarlighet,finess samt ett grymt stress press spel. Pedro spelar även han annorlunda när Villa är på plan, av någon konstig anledning hamnar han närmre mål och det är där vi vill ha den så målfarlige Pedro. Långt ute på kanten gör inte pedro någon jätte nytta, bättre låtq Alves få hela kanten för sig sj. Med mvp på topp och vår mittfältstrio xaviesta och busi kan allt hända. Jag ber för det bästa. Visca!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-02-24 11:36
Vet inte om det togs upp här igår men det verkade som om vi spelade såhär i den andra halvleken.

--------------Villa
Tello-------Messi------
----Iniesta---------Thiago
------------Song-----------
Monty--Masch-Pique---Alves

Alltså spelade vi helt utan en högerytteranfallare. Då fick Alves ta ansvar för hela högerkanten (offensivt och defensivt) vilket han klarade av galant. Fördelen med denna uppställning är att Villa är i straffområdet hela tiden vilket gör att minst en mittback måste ha koll på honom, detta öppnar upp mer ytor för Messi som släpar lite bakom. Påminner lite om Peps 3-4-3
Barcelona Acrobat
2013-02-24 10:23
Vad tror ni efter gårdagens match? Kommer man att fortsätta bänka Villa eller får han chansen mot Real och/eller Milan?
Barcelona påfågeln
2013-02-24 09:15
Villa kan också som igår hålla sig ganska centralt, det har han gjort ganska mycket i år. När han gör det så är det ändå inte Messi som ligger på högerkanten utan Alves som fyller på och breddar. I lägre försvarsspel ligger dock Messi högst upp, men det är bara för att man inte vill slita på honom och ha honom att jobba hårt i presspelet. Därför är också Pedro och Alves väldigt viktiga, för de löper för två.
Barcelona påfågeln
2013-02-24 09:03
Nej, Messi var i mitten då. Och Messi ska vara i mitten, men när han går ner eller åt höger för att hämta boll så ska löpningar komma in i mitten från t.ex. David Villa och Pedro.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-02-24 07:12
Var inte Messi till höger mot Leverkusen ifjol?
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2013-02-24 02:54
Vill avsluta kvällen med denna video. Tänk vilken underbar spelar vi har om han används rätt och får en ärlig chans
Barcelona Leo!EtsUnic!SosGrande!
2013-02-24 01:33
MESSI.CORLEONE

Ja precis. I Argentina har han väl nästan både Aguero och Higuain framför sig och det verkar ju fungera riktigt bra ändå om man ser på de senaste resultaten för Argentina.

Nä jag tror verkligen det är dags för ett litet nytänk i barca, iallafall om motståndarlaget parkerar bussen, vilket dom flesta verkar göra nu. Tyvärr tror jag inte Tito vågar göra den ändringen men dagens match ger en lite hopp iallafall!
Barcelona Barca King -
2013-02-24 01:27
Håller med Falsk 9a ska inte behövas slopas helt men lite variation är alltid nyttigt. Överaskning ska alltid vara en del av spelet och det har det alltid varit under Gurdiola. Pep började ju redan under sin sista säsong spela mer med en central anfallare och där shinade Alexis även om han missade lägen. Även Messi shinade som offensiv central mittfältare, släppande forward - kalla det vad ni vill. 50 något ligamål under Pep.

Hädanefter borde Messi tillbaka till högerkanten med friroll och droppa ner till mittfältet, röra sig centralt och byta positon till vänster kanten. Ronaldinho tiden var det oftast positionsbyte mellan anfallarna.

En sak jag vill se mot Milan är olika typ av anfall även distansskott. Inte en enformigt spel där Milan spelarna blir mer och mer bekväma för att samma sak utspelar sig som en hackad videoband.

Forca Barca och ge oss en Magisk kväll mot Madrid och speciellt mot Milaaaaaaaaaaaaaaaan!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-24 01:21
Leo!EtsUnic!SosGrande!

Du har rätt. I Argentina har Leo Pipita framför sig och visst funkar det utmärkt?
Barcelona Leo!EtsUnic!SosGrande!
2013-02-24 01:15
Någon mer än jag som tycker det är dags att släppa det här med falsk nia? iallafall när det kör fast som det gjorde mot milan och även idag i första halvlek. Det känns som motståndarlagen har läst sönder det och messi får minimala ytor.

Tror det skulle gynna alla om barcelona skulle gå tillbaka och spela med en renodlad anfallare med messi i en fri roll bakom lite åt högra kanten, så som det såg ut stundtals i andra halvlek idag. Tänk ändå vilka ytor messi skulle få om mittbackarna får en anfallare att tänka på istället för att nästan bara kunna fokusera på messi.

Tror det hade kunnat bli succé faktiskt och jag hoppas verkligen Tito och Roura la märke till det idag och VÅGAR göra den ändringen om det kör fast mot Milan i returen. Annars tror jag tyvärr det blir riktigt svårt att ta sig vidare.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-02-24 01:14
Bara jag som njuter av att se Messi spela på kanten som han jag gjorde ibland idag?
Tycker han borde spela där mot Milan faktist, blir inte lika låst då.

Tello/Pedro------Villa-------Messi
Barcelona Barca King -
2013-02-24 00:58
Har ni tänkt på en sak? Utan Xavi på plan blir det ett galet böljande spel fram och tillbaka. Fabregas, Xavi och Iniesta tillsammans på plan kan ibland bli för statiska när det inte funkar som i början av säsongen. Fabregas och Xavi tillsammans skapar för lite fart i spelet. Det ska finnas en Iniesta som driver fram bollen som kan vrida och vända bort sin gubbe som även driver in bollen centralt. Och en Tello/villa på vänster kanten med ett öga för mål och vara rakare i spelet som en anfallare är. All ära åt iniesta på kanten och visst tar han sig förbi sin gubbe men när motståndar laget backar ända in i målet som Milan, Kan inte självaste Iniesta komma runt på kanten därför gör han mer nytta centralt.

Framför Busquets ska det antingen vara Xavi/Iniesta eller Fabregas/Iniesta mot Milan! Mot Madrid gör det aldrig något om laget spelar mer kontrollerat! Då kan det vara Xavi/fabregas och Iniesta på kanten! I 60e Minuten kan man ta ut antingen Xavi eller Fabregas och flytta ner Iniesta för att ge plats åt Tello.
Min startelva mot Madrid i bägge mötena.
Pinto

Dani Pique Puyol Alba

Sergio

Xavi - Cesc/Iniesta

Pedro/Tello in 60e minuten - Messi - Villa/Tello in 60e minuten

Tello är bäst som inhoppare just nu och behöver mer rutin innan han startar matcher. Sista klivet till världsklass kommer om han fortsätter som han gör. Risken är den att han startar och gör en plattmatch. Låt han dribbla och löpa sönder trötta lag som är mentalt utmattade.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-02-24 00:51
Tycker behandlingen av Tello vart väldigt märklig den här säsongen. Runt augusti-oktober var han en stabil rotationspelare och fick starta många matcher också, sedan har han av någon konstig anledning helt tappat status och fått betydligt mindre speltid senaste 3-4 månaderna. Hade ersättarna stänkt in mål hade det vart en annan femma men vi alla vet hur Alexis och Pedro spelat i år och det gör Tellos frånvaro från startelvan/truppen konstig i mina ögon. Hoppas kvällens insats ger honom förnyat förtroende för han har egentligen aldrig slutat leverera utan helt plötsligt bara försvunnit under säsongens gång. Spelar ingen roll vad man heter, den som presterar ska få spela och Tello förtjänar betydligt mer tid på planen, han kan bli en nyckel kommande matcher.
Barcelona Canaletes
2013-02-24 00:41
Det verkar vara någon slags tävling i Madrid om vem som kan få 2 gula kort snabbast haha.
Först Kaká på ca 6 min, sen Ramos under 1 minut och nu Di María som fick på ca 10 sek! Fan den blir svår att slå men med Pepe i laget är allt möjligt.
Barcelona Linus Wennerlund
2013-02-24 00:40
Undrar om det är någon som har planer på att åka ner till Milanmatchen. Hade varit kul att ha sällskap?
Barcelona Messi_theONE
2013-02-24 00:38
om vi ska vidare i CL .. så ska det spelas 2 exakt samma halvlekar som den siste nu mot Sevilla..
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-24 00:36
Det var tre månader sedan Montoya startade en match. Hur fan kan man begära mer av honom när han inte tillåts få någon som helst form av kontinuitet i sitt spel? Efter de förutsättningarna tycker jag han gjorde det förhållandevis bra. Visst, Navas kom förbi några gånger men då är han också en av ligans svåraste yttrar att försvara sig mot. Dessutom så lämnades Montoya ofta helt ensam mot Navas utan understöd.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-24 00:35
Är Affelay skadad i schalke?
Barcelona enkos
2013-02-24 00:26
Sevilla skapade mera ikväll mot Barcelona än vad Milan gjorde men så blev det två olika resultat, fotbollen är märklig !
Annons: