/spanien/barcelona/forum/7722.aspx/spanien/barcelona/forum/7722.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-29 21:52
Men jo, Adriano kan bli mittback permanent om vi inte lyckas få hit Thiago Silva. Briljant idé ! Inget ont brassen, han är grym. Men absolut ingen ledare i mittlåset
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-05-29 21:50
Haha, fy fan vad dåliga backar. Patric(15) är sämst haha.
Barcelona Floquet de Neu
2013-05-29 21:50
Helvete 1-0 till Esapnyol......
vifa
2013-05-29 21:45
Det är sånna här matcher som spelare som S.Roberto ska dominera och visa skillnad på han och dem andra i B laget, han är ju faktiskt uppflyttad, istället är han sämst på plan, och känns långsam varje gång han har bollen.. Nej, Dos Santos är betydligt bättre
Barcelona Floquet de Neu
2013-05-29 21:45
Slarvas väldigt mycket av spelarna. Kommer bli svårt att vinna om vi ska passa fel varannan gång.
2013-05-29 21:40
... Men felpassen avlöser varandra! Haha
2013-05-29 21:35
Oerhört trevligt med match såhär på onsdagskvällen , och särskilt med så många spännande spelare på planen. Pedro, Busi och Adriano från start. En stöttepelare i varje lagdel alltså . Förväntar nig att deulofeu, Sergi Roberto och Rafinha tar för sig ! Bättre läge finns knappt :)
Fais
2013-05-29 21:34
KristoferDelija

HÄr

Barcelona KristoferDelija
2013-05-29 21:31
Oo tack påfågeln;)
Barcelona barca_joe
2013-05-29 21:29
Pedro kapten... Varför inte Busq?
Barcelona påfågeln
2013-05-29 21:27
Stream i länktips. Pedro kapten!
Barcelona KristoferDelija
2013-05-29 21:23
Någon med bra stream till matchen? Skönt att den bästa av dom alla Busquets är med iallafall.
Barcelona påfågeln
2013-05-29 21:22
Busquets eller Pedro kapten jo, ingen annan kan komma på fråga. Båda har ju varit lika länge i a-laget, men jag skulle nog gärna se Busquets, en möjlig framtida kapten! petersays: Messi lär väl nog vara fjärdekapten nästa säsong, med all rätt dessutom eftersom han allt mer tar för sig som en ledare på planen. Puyol, Xavi, Iniesta, Messi.
Barcelona petersays
2013-05-29 21:21
Vad tror ni om kaptensbindeln inför kommande säsonger? Jag ser ett stort problem med att Puyol spelat så lite i år, pga återkommande skador men också pga inte i form. Enligt mig har vi ingen annan som är en sådan total förkroppsling av allt som klubben står för. Ingen annan har den personligheten, den digniteten och den erfarenheten som general Puyol. Valdes lämnar i sommar, och jag tycker hur som helst att målvakter som kaptener är tämligen misslyckat. De måste vara ute på planen och röra sig och vara med vid situationen. En mittbacksgeneral är ju alltid idealet, särskilt eftersom ett ordinarie mittbackslås inte roteras och därmed får mycket speltid. Xavi är liten och försynt - skulle aldrig kunna tänka mig honom ge någon en hårtork. Messi i en kaptensroll känns också problematiskt. Det är bara inte rätt, det måste nästan vara någon äldre. Iniesta..hmm..nja. Busquets kommer för alltid vara förknippad med att dyka, och han känns mer som en sävlig Lurch-karaktär, saknar pondus. Pique är helt enkelt för dålig för att få vara kapten. Nä, Puyol är idealet. Men att ha en kapten som bara sitter på bänken känns jäkligt visset. Kaptenen är en maktfaktor som ska vara på planen och ingjuta respekt i motståndarna. Har svårt att se någon annan ta den platsen. Dessutom ser han ut som en osminkad Gene Simmons.
Barcelona Thiagooo
2013-05-29 21:19
Busquets kapten idag då, får man hoppas!
Barcelona Abirey
2013-05-29 21:06
Om vi släpper Thiago är sommaren förstörd
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-29 20:54
B-betonad startelva, känns som det kommer bli en tuff match för Barcelona.

Oier,
Balliu, S. Gomez, Adriano, Patrik
S. Roberto, Busquets, dos Santos
Pedro, Rafinha, Deulofeu
Barcelona Golden Barca
2013-05-29 20:32
Nu är det OFFICIELLT Neymar kontrakteras den 3 juni 18,00
Barcelona Nesto
2013-05-29 20:26
Muniesas kontrakt verkar inte förnyas Som det ser ut nu.
Är det
Någon som har en bra teori om varför han inte får fortsätta?
För mig är han minst lika bra som bartra om inte bättre.
Låt han gå på lån åtminstone..
Barcelona Lion24
2013-05-29 20:21
Förstår mig verkligen inte på folk som tror att ''om Thiago går så är det hans förlust, finns lika/bättre ersättare''. Här har vi en spelare (Thiago) som kan hela systemet ut och in, kan språket, har väldigt nära lagkamrater i klubben, är en makalös stor talang, som kan dominera i vilket annat lag som helst, som man vill byta ut mot t.e.x Gundogan. Gundogan är en fantastisk spelare men förstår inte folk att det tar tid att lära sig systemet? Lära sig språket? Komma in i laget? Bli van med miljön? På den tiden som ''Thiagos ersättare'' behöver för att anpassa sig så har Thiago säkerligen blommat ut i den här klubben eller något annat lag. Jag önskar det var så lätt att bara sälja och köpa.
Barcelona Stoichkov~
2013-05-29 20:13
"Men varför skulle då Tito vara mer Barcelona än ex Thiago? Varför ska vi lyssna mer på honom än någon spelare?" Kort svar: Ja. Tito representerar klubben mer än vad Thiago gör som spelare. Tito är anställd av klubben och företräder klubben på ett sätt. Han har fått uppdraget att nå de mål som klubben sätter upp när han skrev på kontraktet. Enligt mig harTito dessutom medelammars – och fansen förtroende eftersom han egentligen kan anses vara presidentens "förlängda arm"(vald president). Det är han som ska se till att få max av laget. Han ska se till att medlemmarnas och fansen är fortsatt stolta över klubben. Jag lägger mig däremot inte i hur man resonerade i Real Madrid. Men även där kan jag tycka att Mourinho hade sina skäl att bänka Casillas, och säker med all rätt. Nu räcker det för min del också.
Barcelona Dinho the artist
2013-05-29 20:11
Thiago är den spelare jag hyser störst affektion för och därför tycker jag det vore oerhört tråkigt om han lämnar. Lägg där till att han, enligt mig, är given om världsspelare om ett par år beroende på hans speltid.

Sen som någon nämnde tidigare att "vad gör det om man säljer honom och får in veratti/gundogan/ isco eller någon annan? " Jo vi kommer tappa en egen produkt (jag är inte någon som försvarar la masia-produkter bara för att) om är bra att ha plus att han säljs för ett oerhört reapris. Skulle vi hämta en ersättare av samma kaliber och ålder går vi åtminstone 100m minus.
Barcelona petersays
2013-05-29 19:55
"Jag bryr mig verkligen inte om Thiago tar sin pick och pack och drar imorgon eller om han stannar. Jag hejar inte på enskilda spelare. Jag hejar på en klubb. Har du inte tränarens förtroende som spelare så tolkar jag det som att tränaren bedömer att det finns andra spelare som tillför laget mer än vad du kan göra."

Det här är intressant - du tycker alltså att tränaren är en större del av klubben än de enskilda spelarna? Du håller inte på nån enskild spelare, men en enskild tränare går bra - eftersom tränaren i dina ögon är detsamma som klubben. Nu är ju Tito kanske inget bra exempel eftersom han har en lång bakgrund i klubben, men jag har svårt att förstå varför tränaren skulle vara en större del av klubben än någon enskild spelare? Då börjar det snarare likna vad som hände i Real under säsongen - folk håller på Mou och kritiserar Casillas. För oss som sitter här inne och tittar på dom utifrån är det ju inget snack om att Casillas är mer synonymt med Real Madrid än vad Mourinho är. Men varför skulle då Tito vara mer Barcelona än ex Thiago? Varför ska vi lyssna mer på honom än någon spelare?

Nu börjar det bli filosofiskt här - jag är inte ute efter att bråka eller något. Tycker bara att det är intressant att diskutera!
SoN_Un
2013-05-29 19:41
jag kritiserar tito. endas för att en spelare som fabregas får före thiago. det är tydligt hur han favoriserar fabregas. han har testats på kanten, mitt mitt och på anfallet. jag tror det att d e drf thiago är besviken. och ser hur mkt stabben hjälper cesc o inte gör når för han. han testas itne i stora viktiga matcher som cesc gör.
glöm ej att enligt många katalaner så svek fabregas genom att välja arsenal istället för att stanna kvar o kriga. så som thiago har gjort. thiago förtjänar kredd som han inte har fått. istället kmr cesc från ingenstans o tar thiagos plats som han krigat för i hela sitt liv. thiago har varit eftertraktad i flera år men valt att bara lyssna på barca. han vill bli uppskattad tror jag. min åsikt o va jag tror hoppa inte på mig nu haha. men som sagt ingen vet den riktiga sanningen det här e va jag tror på bara...

ingen är större än klubben visca barca!
Barcelona Stoichkov~
2013-05-29 19:33
@petersays:
Skrev mitt tidigare inlägg från mobilen. Därav slarvet. Nå, kritisera kan du göra hur mycket du vill(du har rätt i det här). Jag hävdar dock att största delen av den kritik som nu framförs här mot Tito är obefogad och saknar självinsikt. Förvisso kan många ha mer eller mindre kunskaper om fotboll men du kan aldrig hävda att Thiagos bänkande och att Tito föredrar någon annan spelare istället för Thiago bygger på annat än fotbollsmässiga orsaker. Tito är vald att träna laget. Han tränar laget varje dag. Han har flera medarbetare som ser hur spelarenas motivation ser ut och vad de kan tillföra laget i specifika matcher. Detta sker dagligen. Detta gör att jag litar på den bedömning som tränaren gör i detta fall. Summasummarum: Kritisera gärna men framför kritiken så att det är motiverad och tala om vad den bygger på. En kritik som bygger på att du har sett en spelare i några matcher ger dig inte mer kunskaper om själva spelaren än den bedömning som den som tränar spelaren dagligen gör. Jag bryr mig verkligen inte om Thiago tar sin pick och pack och drar imorgon eller om han stannar. Jag hejar inte på enskilda spelare. Jag hejar på en klubb. Har du inte tränarens förtroende som spelare så tolkar jag det som att tränaren bedömer att det finns andra spelare som tillför laget mer än vad du kan göra.
Barcelona Culé hasta la muerte
2013-05-29 19:25
Abidal kommer att ha en presskonferens imorgon. Förmyat kontrakt eller slutspelat? Hoppas verkligen dom förnyat honom, såvida han inte beslutat sig för att sluta.
Barcelona Hetfield
2013-05-29 19:17
Ta det lugnt. Ingen hatar Thiago. Problemet med Thiago är att är att han är väldigt vag och förstärker rykten, så är det inte första gången. Vem glömmer bort förra sommaren? Thiago och hans pappa Mazinho kom ut nästan varje dag med något nytt som irriterade folk. De verkar mest vara intresserad av att pressa tränaren och styrelsen än att bara knipa igen och kämpa om en startplats. Hur man än vrider på det så kommer det att ta minst 2 säsonger innan Thiago har en startplats, för sålänge Xavi och Iniesta håller och spelar på toppnivån så kommer de att vara givna. Om Thiago redan nu är otålig så förväntar jag mig knappast att det ska bli bättre. Inte ens Cesc med hans prislapp och status som en av världens bästa mittfältare är given som mittfältare, hur ska Thiago begära en plats? Om det ska vara samma skit varje sommar så kan han lika gärna dra och låta någon som vill kämpa få vara kvar. Och ja, återigen, det här är hypotetiskt, men jag känner att det finns anledning att spekulera. Coach Pep Likgiltig? Ja. Det är jag. Om han drar så är det HANS val, varför skulle jag sitta och gråta över det? Och ja. Oavsett hur stor talang än Thiago må vara så är han knappast oersättlig, jag kan räkna upp många talanger som skulle kunna göra minst lika bra.
Barcelona petersays
2013-05-29 19:00
"Är det någon av er som vet bättre än Tito om hur bra Thiago visar att han är redo för att starta matcherna? Tror att det finns en del saker som vi inte om Thiago. Själv litar jag på tränaren även det leder till att Thiago söker sig vidare till en annan klubb. "

Det här snacket om att tränarna skulle vara nån allvetande person ger jag inte mycket för. Om man inte får ifrågasätta tränare, klubb eller spelare så kan vi ju lika gärna stänga ned forumet? I samma linje tycker du alltså att det var bra att byta Eto'o mot Zlatan, att spela med en skadad Messi i slutet av säsongen, att inte utnyttja alla tre byten i matcher, att inte ge Thiago lite mer speltid så att utköpsklausulen sänktes, att Abidal (förmodligen) får lov att gå trots allt han gått igenom och trots att han båda gångerna kommit tillbaka och varit en KLIPPA osv osv osv. För trots allt så har ju tränaren, ledningen, presidenten, sportchefen och alla andra mer kunskap och information än du har? Fullständig beslutsrationalitet är en chimär - ingen har fullständig kunskap, alla begår misstag och alla måste få kritiseras därefter.
Barcelona FCB_Messi
2013-05-29 18:39
Messi ska öppna 17 cafeer runt om i Spanien
Barcelona Stoichkov~
2013-05-29 18:33
Tycker att det här blivit mer regel än undantag att kritisera Tito gällande den speltid som Thiago har fått eller inte fått. Är det någon av er som vet bättre än Tito om hur bra Thiago visar att han är redo för att starta matcherna? Tror att det finns en del saker som vi inte vet om Thiago. Själv litar jag på tränaren även det leder till att Thiago söker sig vidare till en annan klubb.
Annons: