/spanien/barcelona/forum/7714.aspx/spanien/barcelona/forum/7714.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Coach Pep,
2013-02-26 20:28
Ahh my god denna elva, Tito va mig en envis jävel..
Barcelona I.Cuenca
2013-02-26 20:27
Ont i magen, illamående , o nervös
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2013-02-26 20:25
Pepe ej rån start..
Barcelona Barcadinho.
2013-02-26 20:25
@realmadrid: Diego López, Varane, Ramos, Coentrão, Khedira, Cristiano Ronaldo, Özil, Xabi Alonso, Arbeloa, Higuaín y Di María

Så Alonso har hunnit alltså tillbaka från sin lindriga skada
Barcelona Andresito
2013-02-26 20:24
D.Lopez - Arbeloa Ramos Varane Coentrao - Alonso Ozil Khedira - DiMaria Higuain Ronaldo
Barcelona enkos
Real Madrid

Starters
25 Diego López
17 Arbeloa
2 Varane
4 Sergio Ramos
5 Fábio Coentrão
6 Khedira
14 Xabi Alonso
22 Di María
10 Özil
7 Cristiano Ronaldo
20 Higuaín
Reserves
3 Pepe
8 Kaká
9 Benzema
13 Adán
15 Essien
19 Modric
21 Callejón

Barcelona B-Guden
Hur ser bänken ut ?
Barcelona enkos
2013-02-26 20:23

Reserves

1 Víctor Valdés
7 Villa
11 Thiago
14 Mascherano
21 Adriano
25 Alex Song
37 Tello

Barcelona Occi
2013-02-26 20:23
Ett stort jävla suck, Pep kom tillbaka. Tror knappast Roura tagit ut elvan utan Titos tillåtelse. Tito har något personligt problem med Villa, väldigt tråkigt.
Barcelona Canaletes
2013-02-26 20:22
Slog mig precis.
Fatta om hela Camp Nou skulle göra The Harlem Shake hahaha :D

Barcelona Okkapokka
Nyckeln ikväll är ändå bollinnehavet skulle man kunna påstå, med det förra resultatet i åtanke, vilket den här elvan levererar. Så förstår Titos/Rouras tanke där. Utstår vi bara Reals pressspel i första halvan med nollan intakt tror jag det ordnar sig. Sedan kan vi slänga in en Villa eller Tello senare i matchen vid behov.
Barcelona Abbe.
Alexis helt utanför matchtruppen.

Prestationsbaserat så är det rätt beslut att ta. Vi får hoppas det inte knäcker chilenaren helt och hållet. Det är en bra väckarklocka att lämna en spelare utanför truppen, men det är knappast en väckarklocka Alexis behöver. Han har slitit, kämpat och visat vilja i de matcher han spelat, även om han inte har fått ut ett dyft.

Nåväl, för tillfället är han inte tillräckligt het för att få plats på bänken. Tellos form prioriteras före - med all rätt.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
Haha hade inte Ramos 5 matchers avstängning? Haha Real madrid och Spanska förbundet!
Barcelona Smogen
2013-02-26 20:21
Vi hade en uppställning som var bäst i världen, där man vann allt som gick att vinna. Vad händer? Jo, först tröttnar Pep på att spela 4-3-3 och börjar köra 3-4-3 istället och nu tycker Tito att Iniesta bör spela på vänsterkanten, något som får vårt spel att haverera mot bättre lag som vet hur man pressar och försvarar.

Jag tycker att Cesc i mitten är jättebra mot lite sämre lag som parkerar bussen för han kan vara en liten joker och slå oväntade passningar. Det gör inte så mycket om han slår bort några stycken när det blir mål på ett par andra. Men mot riktigt bra lag så blir man straffad av det. Jag hoppas Tito och Roura visar mig fel idag, men jag kan inte förstå varför man mixtrar i världens överlägset bästa tremannamittfält i Busquets-Xavi-Iniesta...
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
Byter de startelva nu? Varför i helvete ska Fábregas få spela varje match trots att han spelar bort bollar hela jävla tiden. Sen får Pedro som är totalt ofarlig också starta framför både Tello och Villa. Jävla välgörenhet!
Barcelona L.A.M Nr 10
Sen är det värsta som kan hända ikväll att Messi blir för ensam däruppe. Om Iniesta droppar, vilket han kommer att göra, så MÅSTE Cesc fylla på i luckorna som uppstår och få motståndarna ur balans med djupledslöpningar. Cesc kan inte stå stilla på mitten och leka playmaker när Xavi och Sergio också står kvar samtidigt som Iniesta kommer ner och hämtar boll. När Messi får bollen har han Pedro på en kant, och fem Real Madrid-spelare framför sig och kan inte göra ett skit.

Som sagt, Alba måste fylla på vänsterkanten, den kanten är viktigare att ytterbacken fyller på därför att Pedro finns till höger. Dani Alves får gärna stanna och punktmarkera Ronaldo då han inte bidrar med lika mycket offensivt som Alba, dock är han ettrig och kan vara på Ronaldo varje gång han får bollen. Cesc måste ta löpningar och hitta Messi, kombinationspela mer med honom. Iniesta i en fri roll där han flyttar runt mycket, och Xavi och Sergio sköter de lägre uppspelen. När vi kommer högt upp i planen måste Pedro in i boxen, annars ska han bredda. Det är såhär vi ska spela, i teorin låter det enkelt, men det kan bli riktigt svårt med tanke på Madrids försvar, men vi får se hur det går.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
Någon som vet hur vår bänk ser ut?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-26 20:19
Med denna elvan får ju inte ens ut det bästa av Messi. Det går att (nåja) plocka bort honom ur matchbilden, och han har själv sagt att villas hotande löpningar ger honom mer ytor. Hade gärna sett Messi bakom Villa och Pedro. Men men, det är ett nytt el clasico på lördag. Får inte Villa spela DÅ, kan man undra ordentligt. :)
Barcelona Occi
2013-02-26 20:19
Ett stort jävla suck, Pep kom tillbaka. Tror knappast Roura tagit ut elvan utan Titos tillåtelse. Tito har något personligt problem med Villa, väldigt tråkigt.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-02-26 20:18
Mojito

Helt rätt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Alexis kom alltså inte med ens på bänken. Se på fan.
Barcelona Barcadinho.
Exakt samma elva som misslyckades totalt mot Milan.
Men idag är det en ny match och på hemmaplan.
Hoppas på bättre samarbete mellan Jordi o Iniesta den här gängen med Cesc som övervaktar när Jordi går upp.
Hoppas på att Messi är bättre än de senaste matcherna då han var passiv och loj. Hoppas att Alves inlägg har bättre precision är vanligt.
Bättre samspel mellan P o P.
Pinto - inte så mycket fot spel ikväll.
M fl
Barcelona true_barca_fan
2013-02-26 20:17
Blev mycket Överaskad av att Villa är petad igen. Roura vet vad han gör och hoppas att vi lyckas vinna tillslut.

Visca el barccaaaa
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-26 20:17
Nu får det fan vara nog. Vinner inte Barca ikv så ska Fabregas inte starta mer på Villas bekostnad. ALLA här inne vet att vi är bättre med Villa.. Ramos-Varane-Pepe-Coentrao är Reals backlinje ikväll, vad fan ska de anfallarna göra om Messi råkar göra en dålig match? Upp till bevis nu. Börjar bli trött på detta.
Barcelona Canaletes
2013-02-26 20:15
Iaf. Prio nummer 1 för Barcaspelarna är att undvika Pepe.
Han fyller år idag och kan vara extra aggresiv och släppa sin superkrafter rätt ofta.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-26 20:14
Synd att Villa inte startar, hade hoppats på det. Dock så vet vi vad denna startelva är kapabel till. Det som mest saknades mot Milan var trots allt viljan, energin och rörelsen, viljan att ta löpningar hela tiden och ständigt vara i rörelse. Vi måste bara få till den där lilla extra procenten i attityden. Sen kan saker som att vi måste ta mer skott utifrån och spela lite rakare hjälpa, men grunden är att vi måste flytta bollen och lägga hela vårt spel på en högre nivå i ett snabbare tempo. Då kommer djupledsbollarna och vi kommer komma till chanser.
Barcelona enkos
Fabregas framför Villa är bara tecken på att Barcelona vill spela mer försiktigt, då Fabregas är mer defensiv än Villa. Att Iniesta spelar på Villas plats är bara på pappret då Iniesta kommer spela mer centralt och Alba längst upp till vänster..
Barcelona Acrobat
Med standardelvan tror jag tyvärr Real vinner med 3-0 eller 3-1... Det blir för svagt framåt, vilket tillåter Real att kontra sönder oss. Det håller inte och nu börjar jag ställa mig frågande till Vilanovas tränaregenskaper.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
Sang Blaugrana

Snälla säg mig, varför ska Cesc och Pedro spela? Cesc är klumpig och alldeles för seg. Pedro...usel.
Barcelona Blaugrana80
2013-02-26 20:13
aha som vanligt Villa på bänken.. vad är det dom försöver bevisa seriöst.. och varför spela med Iniesta där uppe killen är som bäst på mitten.. jag lovar er grabbar att Villa kommer inte göra nån inhopp idag utan det kommer bli sanchez
Annons: