/spanien/barcelona/forum/7713.aspx/spanien/barcelona/forum/7713.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-02 15:55
@el Flaco - Me, Myself and I:

Ja du, vinner inte Mou och El Madrid La Décima denna säsong, då lär det bli en underhållande sommar. :)
2013-04-02 15:53
@Deulofeu:

Troligtvis blir det ju så att Mourinho lämnar. Då lär ju Iker återta sin startplats. Fast hur kommer då Lopez att känna sig? Efter att ha varit helt ordinarie, om vi nu antar att han får stå resten av säsongen under Mourinho, för att sen efter försäsongen med ny tränare återigen vara nr 2. Frågan är då om Lopez vill stanna kvar.
Barcelonistas
2013-04-02 15:52
Jag hoppas Por Que blir kvar i Madrid hade fan inte klarat mig utan allt skådespeleri från svinet haha :). Heywood - spelarna har väll inset nu vilken skitklubb dom spelar i, därav att dom inte förlänger sina kontrakt med Uefadrid. Hela den klubben är ett stort skämt, en stor jävla cirkus.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-02 15:50
Var det inte MARCA som skrev för några veckor sedan att två kaptener i laget kom med ett ultimatum till Florentino om att antingen lämnar de eller Mourinho?

Xabi Alonso verkar inte förlänga och kan lämna i sommar. Iker petad - IGEN.

Utöver det har vi en Ronaldo som inte verkar förlänga/Madrid som inte vill förlänga.

Kan bli en rolig sommar.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-02 15:50
Var det inte MARCA som skrev för några veckor sedan att två kaptener i laget kom med ett ultimatum till Florentino om att antingen lämnar de eller Mourinho?

Xabi Alonso verkar inte förlänga och kan lämna i sommar. Iker petad - IGEN.

Utöver det har vi en Ronaldo som inte verkar förlänga/Madrid som inte vill förlänga.

Kan bli en rolig sommar.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-02 15:41
Rambla/

Det är bara att luta sig tillbaka, fram med popcorn och njuta av showen från den spanska huvudstaden. :P
Barcelona Deulofeu
2013-04-02 15:41
Rambla~ el chico dorado då flyttar dewn gode Iker till som polare och blir klubbkamrat med Xavi.

Iker har dock kontrakt till 2017 så han lär kosta en del.Snacka om kaos det skulle bli.

Då skulle man äntligen kunna lägga Figo affären bakom sig.

2013-04-02 15:33
@Deulofeu:

Oj oj, så vad händer om Mourinho mot alla odds blir kvar i Madrid? Det är ju ganska så uppenbart att hans förstaval kommer att bli Diego Lopez. Kommer Iker att lämna då?
Barcelona Deulofeu
2013-04-02 15:30
Rambla~ el chico dorado han är inte uttagen...
Barcelona AndreD
2013-04-02 15:29
Tack till han som spärrade mig i en månad för jag firade ett mål med många bokstäver :D mycket kärlek till dig
2013-04-02 15:20
Det kommer ta hus i helvete i Madrid om Casillas inte blir uttagen till CL-matchen mot Galatasaray. Han ska väl vara frisk nu?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-02 15:04
koeman92

Gör man en skottfint på Piqué så drar han o köper korv i dagens form. Och en Mascherano som är egentligen en defensiv mittfältare spelar istället som mittback, så skall man absolut vara oroad.
Barcelona koeman92
2013-04-02 14:57
Shanghai

Och du tror inte att spelarna har lärt sig från den matchen? Vi är inte sånna som upprepar sina misstag så som du försöker få fram det till. När vi förlorade för två säsonger sedan mot Arsenal med 2-1 på Emirates, gjorde vi då om samma misstag mot Sjaktar, Real eller United?
Barcelona Deulofeu
2013-04-02 14:51
Är det bara jag som hoppas att Alexis startar ikväll?

Visst han var inte bra sist men spelar inte han tycker jag balansen rubbas.

Har vi verkligen råd att spela både Tello Messi och Villa inte mycket hemjobb där inte.

Alexis på samma kant som Alves är perfekt och jag hoppas vi startar så däremot vill man gärna se Tello under kvällen och kanske Deulofeu mumma...
2013-04-02 14:49
koeman92

Jag vet att vi är FC Barcelona, men jag är faktiskt pessimistisk inför detta möte om Milan kan besegra oss med 2-0 på deras hemmaborg så kan PSG göra det trots att det först nämnda laget hade uselt spelarmaterial på pappret.
Barcelona koeman92
2013-04-02 14:41
Shanghai

Ta det lugnt, du oroar dig för mycket! Vi är FC Barcelona och det här ska vi vinna! Tror du inte att spelarna tillsammans med tränarna analyserar sina misstag efter matcherna och försöker förbättra sig? Dessutom är Zlatans huvudspel för överskattat om jag ska vara ärlig. T.om Falcao som är ca 1.74 har bättre huvudspel, det är inte alltid längden som avgör. Ska jag vara ärlig så är Zlatans huvudspel i klass med Busquets. Båda är långa men ingen av de behärskar huvudspelet riktigt. Alex och Silva ska man dock akta sig för. Men som sagt, du oroar dig för mycket. Tro inte att spelarna samt tränarna inte vet om vad som väntar de och vad som krävs för att vinna. De vet att PSG är mycket kontringsfarliga och är bra på fasta situationer. Men vi är inte direkt den svarta hästen i CL, vi är favoriterna att vinna CL av en anledning och vi möter ett lag som spelar den svarta häst-rollen. Det är de som ska vara rädda för oss! Och för er som inte har sett PSG i CL så kan jag berätta att deras spel är långt mycket mer sårbart än i franska ligan. Deras svaga punkter är inte alls en så hård nöt att knäcka som folk försökt få fram det till, tvärtom. När PSG förlorar bollen är de värdigt sårbara och får vi igång vårt spel på riktigt mot de och vet vad vi gör så finns det inte mycket att oroa sig för.

Visca Barça!! Nu sätter vi detta köpelag på plats!!
2013-04-02 14:39
Barcelonistas

Håller med dig i det du skriver om Zlatan. Tänkte göra inom parentes om hans huvudspel trots allt är han ändå bättre än dem flesta i vårt lag på att nicka bollar då hans längd är en fördel i slutändan.
2013-04-02 14:35
Minns ni unga tjejen som grät för Xavi efter VM ? Efter några månader fick hon träffa sin idol. Det är ju egentligen en superbra idé.

Har tänkt mig att publicera en video på Youtube och gråter blod för att träffa min idol i dagens Barça, nämligen Sergio Busquets Burgos!
Barcelonistas
2013-04-02 14:29
Shanghai - Zlatan är långt ifrån en bra huvudspelare, faktum är att han har alltid varit usel när det gäller huvudspelet vilket är märkligt med tanke på hans längd.

Hoppas Tito snackar med spelarns så dom inte känner sig självsäkra, PSG ska tas på allvar och inget annat.
Barcelona enkos
2013-04-02 14:29
"Sergio Busquets är nyckeln i Barcelonas defensiva spel"
2013-04-02 14:24
koeman92

Vi saknar flera viktiga spelare och dem flesta i Barça är 1.70 cm, så tänk dig när det blir hörna och vi ställs mot spelare som Alex, Thiago Silva, Matuidi och Zlatan ? :)
Barcelona Deulofeu
2013-04-02 14:22
Är det något man inte är orolig för är det PSG:s centrala mittfält det kommer vi äta upp garanterat allt under 75% bollinnehav är för mig en stor skräll.

Frågan är bara vad vi gör med bollen och i vilka lägen vi tappar den.

Det är ruskigt länge sedan PSG förlorade hemma i europeiska cuperna men jag tror det är ganska gott gry i Barca tror Xavi och Iniesta kände att de kan göra lite som de vill när de mötte Frankrike nyss och vann välförtjänt.

Barcelona koeman92
2013-04-02 14:18
Shanghai

Om vi du ska få hjärtattack när de kontrar... Vad fan ska PSG supportrarna då göra när vi sätter igång vårt passningsspel?? ;)
2013-04-02 14:15
Hoppas verkligen att våra spelare inte underskattar PSG. Kommer få hjärtattack varje gång det blir hörna eller kontring genom Lucas och Lavezzi.
2013-04-02 14:14
Är det verkligen rätt målvakt för oss? Jag tvivlar starkt.
Barcelona Deulofeu
2013-04-02 14:13
Tito tillbaka på bänken snacka om positiv effekt Abidal i truppen ikväll lär vi få se hungriga spelare.

Det kommer ändå bli riktigt svårt då Paris har en hel del snabba spelare och en del riktigt fysiska.

Fan nu börjar jag bli nervös...

Otroligt mycket känslor ikväll med Tito och Abidal.

Någon som tror Deulofeu får plats på bänken? Jag hoppas på det vore stort.
2013-04-02 14:11
Har ni läst detta? Kalle Karlssons analys: Så gjorde Barcelona revolution

Läsvärt. En bra tatktisk genomgång av Barcas spelsätt.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-02 13:53
Rambla/

Det enda som kan rättvärdiga Peps missnöje är om Tito inte gick till honom för att berätta att styrelsen hade erbjudit honom jobbet. Det kan jag förstå fullt ut. Däremot tycker jag inte att Pep hade kunnat förvänta sig att alla i hans tränarstab hade valt att ta ett sabbatsår som han själv tog. Alla har sina egna familjer att försörja och alla måste äta.

Därmed hade det varit orimligt av Guardiola att förvänta sig att Tito skulle ha frivilligt gå med på att bli arbetslös, hur bra vänner de än är/var. Men jag vidbehåller att Pep hade inte blivit lika arg om Tito bara hade gått till honom först och berättat allt. Det är vad jag tror i alla fall.
Barcelona Corazon
2013-04-02 13:50
@Rambla~ el chico dorado:

Då säger vi välkommna tillbaka Monaco
Barcelona Hetfield
2013-04-02 13:44
Det är väl ingen hemlighet att Pep störde sig på Pique. Det gick ju rykten att han ville sälja Pique, så man förstår att de inte hälsar på varandra.

Om bara Pique kunde sluta låtsas som att han är en rockstjärna och fokusera på fotbollen så hade han kunnat dominera. Han är ju en väldigt bra mittback.
Annons: