/spanien/barcelona/forum/7709.aspx/spanien/barcelona/forum/7709.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MQUC
2013-02-26 14:46
@-SAMI-:

Just nu är jag rätt lugn, men det kommer alltid krypande och runt 8 är man helt hypad :)
Barcelona Pep #4
2013-02-26 14:43
Denna matchen kommer helt och hållet avgöras på tränarbänken. Roura är den sämsta som tränat oss på länge. Han gör inget rätt och låter spelarna "göra sin grej". Det funkar inte så längre...

Det är vi som har fördel just nu med tankte på 1 borta mål. Tycker vi ska köra hög press men samtidigt inte passa runt för mycket så dem kontrar utan köra ett rakare spel och utnyttja kanterna så Messi får mer yta och jobba på.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-26 14:38
el Flaco

Håller med till 100 %. Snarare något som hade fått mig att må ännu sämre, som Neymar hade löst alla problem.

Vi har Villa och Alexis Sánchez som är bättre och mer rutinerade än Neymar men de får ändå inte starta. Kolla på Villa, varje gång han spelar går det bra. Våra problem med att vara effektiva och skapa chanser i stormatcher behöver inte lösas genom att köpa Neymar.
Barcelona -SAMI-
2013-02-26 14:35
Fuck vad man är nervös!! Någon mer som är det?
Barcelona Barca o Mort!
2013-02-26 14:33
Mer än en klubb

Haha det tvivlar jag på. Kommer nog få hoppa in 70-80onde minuten mot ett mindre lag tror jag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-26 14:33
Idag så är det alltså dags. Finns en del frågetecken, för det första, ska Villa spela? Den här matchen är annorlunda mot returen i CL där vi måste gå full fart direkt, medan vi idag kan spela lite på resultat. Med det sagt så ska vi absolut inte fega, jag tycker verkligen vi ska gå för vinst och jag tycker även Villa ska starta då han har gjort sig förtjänt av det men det är viktigt att veta skillnaden på matcherna.

Sen hoppas jag det kan lossna för oss i anfallsspelet. Usel insats mot Milan och inte jättemånga skapade chanser mot Sevilla, idag behöver Real Madrid gå framåt så det kan förhoppningsvis bli lite ytor för oss. Vi ska kunna hålla bollen men jag hoppas vi även kommer till chanser också. Sedan så måste vi hålla koll på Ronaldo, han brukar få enorma ytor att bara springa på när El Clásico spelas på Camp Nou men försvarana måste hålla ett extra öga på honom idag. Sätt gärna Puyol eller Dani Alves som är ettriga på honom och får honom ur balans. Det är i defensiven. I offensiven ska vi hålla ett högt tempo, sätta chanserna och inte slå bort slarviga bollar om man ska summera det.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-02-26 14:24
Heywood Jablome/

Om vi åker ut ur Champions finns det ingen spelare i världen som hade kunnat fungera som en tröst över en eventuell sorti mot Milan. Ingen. Jag talar uppenbarligen bara för min räkning och Neymar är ingen spelare som gör mig hypad och ännu mindre när det bara är en prestigevärvning av Rosell.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-02-26 14:12
El Flaco.

Angående Neymar. Perfekt läge för klubbledningen att om ifall laget skulle åka ur CL kunna säga att Neymar är färdig. Det hade varit ett fiasko ifall Barcelona åker ut. Neymar hade varit den där titeln som hade kunnat lugna ner fansen.
Barcelona Mer än en klubb
2013-02-26 14:10
Ska Abidal spela ikväll? :)
Barcelona Bästelona
2013-02-26 14:03
Röda shorts eller gulaktiga borta tröjor brukar innebära CL titel! ;) Kanske man ska tänka på de till nästa säsong!
Barcelona Bästelona
2013-02-26 14:00
Röda shorts eller gulaktiga borta tröjor brukar innebära CL titel! ;) Kanske man ska tänka på de till nästa säsong!
Barcelona koeman92
2013-02-26 13:54
MESSI.CORLEONE

Jag vet, och du kommer att få ett svar inom kort. Ursäkta fördröjning!
Barcelona Smogen
2013-02-26 13:35
Man vill ju aldrig någonsin förlora mot Real Madrid eller komma efter dom i något sammanhang. Men jämfört med ligan och CL bryr jag mig rätt lite om spanska cupen. Jag var inte hälften så förbannad när vi förlorade finalen mot Real för ett par år sedan, som jag var när vi åkte ur CL mot Chelsea eller Inter. Det lär blir samma i år, slår vi bara ut Milan ur CL så är cupen bara en kul bonus. Men jag hoppas inte spelarna ser det så. :)
Barcelona Smogen
2013-02-26 13:31
När det gäller Neymar har tänkt att han förmodligen inte vill komma till oss i sommar och riskera att hamna en säsong på bänken innan VM i Brasilien 2014. Jag hoppas jag har fel för det hade varit riktigt kul att se vad han kan göra i Barcelona.
Barcelona I.Cuenca
2013-02-26 13:21
AndreD

Vi ser fotboll från olika vinklar,, och jo det är lönt att säga annat. Utan Sergio så hade inte Messi gjort så mycket mål.

& nu undrar du säkert hur jag tänker,, & där är skillnaden mellan dig och mig.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-26 13:19
koeman 92 du har pm
Barcelona Smogen
2013-02-26 13:15
Undiano har ju inga problem med att visa Barcelona det röda kortet. Vår enda förlustmatch i år åkte vi ju på en utvisning. Samma med El Clasico matchen som slutade 3-3 för några år sedan. De enda han verkar ha svårt att ge rött kort är ju Realspelarna. Jag har alltid tyckt att man inte ska sätta onödig press på domarna, då de förmodligen bara försöker göra sitt jobb. MEN, mot den här domaren i det här fallet gör jag gärna ett undantag. Jag hoppas verkligen han på ett rättvist sätt följer regelboken och inte ger fördelar till något lag....och tex. låter dom spela ett riktigt fult spel med hälsenesparkar och armbågar.
Barcelona AndreD
2013-02-26 13:11
I.Cuenca

Busquets är jävligt viktig för vårt lag men om vi säger så här, ta bort Busquets och vi har fortfarande gigantiskt målskörd från Messi. Ta bort Messi och vad har vi då? Messi är viktigast i laget, det är inte lönt att säga något annat.
Barcelona I.Cuenca
2013-02-26 12:52
Vackert
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-26 12:51
pengarna på Real och hjärtat på Barca, nu kör vi!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona I.Cuenca
2013-02-26 12:24
Busquets är precis lika viktig om inte viktigare än vad Messi är.
Barcelona Zamboza
2013-02-26 12:04
barcastuff?@barcastuff

Barbara Berlusconi (director Milan): "If I could pick 3 Barça players for Milan, it'd be Xavi, Pique and Busquets, the most Italian." [md]

Skönt och se så många som ser stor heten i Busi, istället för alla hat kommentarer.
Barcelona Zamboza
2013-02-26 11:48
@el Flaco - Loco-Motive:

Håller med om att det varit lugnt, men det kommer det knappast att vara på plan. Mourinho kommer göra allt för att vinna idag, även gå över gränsen, det har vi sett tidigare. Han är desperat nu, när ligan är körd. Jag själv hoppas iaf att Rouras uttalande får effekt på Undianos slapphet mot real vidriga spel.
Barcelona I.Cuenca
2013-02-26 11:46
SÅ JÄVLA NERVÖS
Barcelona enkos
2013-02-26 11:45
Jag vet inte vad Roura sagt om domarna men jag tycker det är bra att nämna dem inför matchen för vi såg ju hur det gick i föregående matcher utan domarnas åtgärd. Nu gäller det att ha extra öga på Pepe, Arbeloa och andra smutsiga spelare som går bara efter att skada Messi och andra Barca spelare..
2013-02-26 11:44
@El Kaiser de Michoacán:

Oavsett vad Barto eller någon annan från ledningen säger så är jag övertygad om att detta är en Rosellvärvning och inget annat. Om Neymar köps in så är det enbart för att presidenten vill ha uppmärksamhet och ligga bakom ännu en crack-värvning.
2013-02-26 11:40
Jag tycker ändå att Roura begick ett misstag när han yttrade sig om domaren inför matchen ikväll. Det hade varit ganska lugnt fram tills det och det orsakade en onödig debatt, i mitt tycke. Nu sa Roura visserligen inget som hade gett några skandalrubriker, men att prata om domaren är bara slöseri på tid.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-02-26 11:35
Från barcastuff:

Bartomeu (sports vice-president): "The coaching staff have asked us to try to sign Neymar." [btv]

Känns som om någonting är på gång, minst sagt. Tror inte att vår vice president (som faktiskt känns jävligt slipad) går ut offentligt och säger så om han inte ha något ess i rockärmen. Är det redan klart som det har viskats om?

Har tidigare tagit alla dessa Neymar-rykten med en nypa salt men efter att ha läst detta uttalande från Bartomeu så tror jag faktiskt att Neymar kommer att klä sig i blaugranafärger till sommaren.

Vad tror ni andra om;

1. Kommer Neymar till sommaren?

2. Kommer han att kunna anpassa sig till Barças sätt att spela fotboll?
Barcelona enkos
2013-02-26 11:35
Vinner vi ikväll och går till final samtidigt som Real åker ur CL nästa vecka så är jag mycket nöjd oavsett vad som händer med Milan matchen..
Det skulle vara så underbart att se Mourinho sparkad utan en enda titel under 2013..
Barcelona Gabriel
2013-02-26 11:28
Dubbel
Annons: