/spanien/barcelona/forum/7702.aspx/spanien/barcelona/forum/7702.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2013-02-27 23:22
Dubbel.
Barcelona enkos
2013-02-27 23:18
Aguero är dyr medan Navas kan man få för dubbelt så billigare då Sevilla har ekonomiska problem. Fast jag är osäker om Navas hade lämnat då han inte kan lämna familjen har han tidigare sagt, men man vet aldrig....Vi har bra relation med Sevilla och har sedan tidigare köpt bla Alves. Keita och Adriano
Barcelona Canaletes
2013-02-27 23:17
Faubert-Maxi Lopez-Ezquerro

Dröm trio
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-27 23:12
@koeman92:

Haha eller hur? Nu när vinden går mot oss börjar alla värva folk höger vänster.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-02-27 23:10
Kärlek bedöms som bäst i motgång, det är nu vi måste stötta klubben som mest! Med det sagt så betyder det inte att man inte får kritisera laget och ställa krav, men det vore bra om alla var seriösa och konstruktiva.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2013-02-27 23:08
Kan ni lägga av??

Neymar Messi Deulofeu

Detta är inte FM. Neymar och Agüero? Vart hade ni egentligen tänkt få fram de pengarna? Vi behöver inte Agüero, vi har redan Deulofeu som kommer att bli en legend!
Barcelona Siempre Barça
2013-02-27 23:03
Neymar, Messi, aguero.
Barcelona enkos
2013-02-27 22:59
Xavi:
1. “There are still 90 minutes left against Milan and we’re optimistic and we’re also on very good course in the league”

2. “We still have the two most important titles of the season to play for

Iniesta:

3. “Our mentality won’t change because of what happened last night”

4. “It’s not that the team has let go or doesn’t want to win. In some situations the opposition simply have you beat. But there are still some big games left and we’re optimistic about them”

Roura:

8. "I’m convinced that we will climb out of this dip in form. I think we need to have absolute confidence in this team”
Barcelona enkos
2013-02-27 22:43
Navas --- Messi ---Neymar..
Barcelona enkos
2013-02-27 22:40
Vad är chans att Barcelona värvar Navas från Sevilla? Han är 27 år och mycket farlig med bollen, inte rädd att utmana och har bra skott också.. Hade gärna sett honom istället för Pedro..
Barcelona Smogen
2013-02-27 22:31
Jag är pessimist på lördag och tror vi kommer torska hur vi än ställer upp. Därför tycker jag det är lika bra att vi låter våra viktigaste spelare vila hela vägen fram till Milanmatchen som är lite mindre än 2 veckor bort.
Spela med Alexis och lite folk som kommer springa sönder Real så att dom får slita ordentligt för segern, då kanske dom är lite slitna inför Man U matchen i veckan.
Barcelona Smogen
2013-02-27 22:27
Det har ju länge ryktats om att Barcelona betalat Santos 15€miljoner som en förskottsbetalning på Neymar. Avtalet ska gå ut på att om någon annan klubb försöker köpa Neymar så måste dom då betala oss 30€miljoner också. Alla inblandade har naturligtvis förnekat det hela.
Det som talar för att Barcelona faktiskt redan gjort en förskottsbetalning på Neymar är att det i bokslutet i höstas fanns 15€miljoner betalade som en okänd framtida investering. Bokslutet blev alltså känt långt efter dessa rykte.
Peshmerge - AS9
2013-02-27 22:24
@MESSI.CORLEONE:

Song är för seg och slö. Han skulle inte göra ett piss vid hörnor eller fastasituationer överhuvudtaget. Nej, han ska inte starta och det är ingen bra upställning på mitten med Sergio, Song och Iniesta, nej tack!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-27 21:43
Vad sägs om att starta med följande mittfält mot Real o se om det skulle kunnat funka även mot Milan?

Sergio
Song Iniesta

Song är, stor o stark, skulle även kunna hjälpa till försvaret vid hörnor o inlägg. Varanes både mål och Sevillas mål i helgen var nickmål vi släppte in.
Barcelona Napao
2013-02-27 21:40
Mido bra skrivet.
Barcelona MessiyoyO 10
2013-02-27 21:30
Petersays

Det du kräver kostar en hel det med. När Deco, Eto´o och Marquez var som bäst då var de bland de bästa i världen på sina positioner. Så om det handlar om en pengafråga, ja då är dina val av spelare inte mycket billigare. Men förstår nog ändå vad du är ute efter.
Barcelona The Reporter
2013-02-27 21:07
Det har talats om en överenskommelse mellan Santos och Barcelona, och det som styrker detta är ju att Neymar har 1 år(?) kvar på kontraktet. I och med färre år kvar på kontraktet så minskar han i värde, och varför har han inte lämnat innan, så att Santos kunde få in lite större summor? Kan det vara så att Barca redan betalat en avgift?
Barcelona petersays
2013-02-27 21:05
Det exakt sämsta som kan hända nu är att ledningen får kalla fötter och gör dyrvärvningar i sommar (a.k.a. Neymar). Ska det värvas ska det värvas smart. Vill minnas att vi faktiskt har lyckats med det en gång i tiden. Innan Villa och Zlatan. Är tveksam även till om Hummels är en bra värvning - han är klass, men alla de här ENORMA investeringarna. Jag vet inte.

Det jag ju egentligen vill ha är ju en Marquez när han var som bäst, en Deco när han var som bäst och en Eto'o när han var som bäst. Två spelare som kunde konsten att slå genomskärningspass och en forward som visste att förvalta dom.
Barcelona petersays
2013-02-27 21:00
"Om Fabregas får fortsatt förtroende på lördag såv et jag fan inte vad jag ska göra. Snubben ser full ut när han spelar."

Han förtjänar inte ens bänkplats. Bättre att kalla upp nån från b-laget.
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-27 20:57
Messi ska tydligen ha fått feber.

Hade varit spännande att se vilken elva som hade mönstrats utan Messi, framförallt anfallet.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-02-27 20:26
Om Fabregas får fortsatt förtroende på lördag såv et jag fan inte vad jag ska göra. Snubben ser full ut när han spelar.
Barcelona B-Guden
2013-02-27 20:16
@Barca King -:

Då är det ju ännu sämre...
Ska tito som inte ens är med på träningarna ta ut laget i såna här viktiga matcher ? Nää det tycker jag inte
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-02-27 20:13
@Mojito - Culé (un estilo de vida)

Intressant elva, det lär väl aldrig hända men hade gärna sett de ställa upp så. In med Tello för Pedro också så är det perfekt.
Barcelona filosofen21
2013-02-27 19:47
I stunder där allt känns dåligt, omotiverat och allmänt trögt så tar man en stund för att se denna klipp.

Finalen mot United, 3-1. Vi tog fler avslut i denna match än vi gjort på hela säsongen. Vad hände med denna skottvilja?
Barcelona Bästelona
2013-02-27 19:47
Bara en snabb sak om neymar. Hans kontrakt går ut 2014, om ett år ungefär, och ändå ska vi vara villiga att betala 50miljoner€. Asså vart ligger logiken bakom de? Dessutom så ska han komma 2014, sägs det. Varför plockar man inte man upp honom som bossman istället? Och om man nu ska betala så ska det inte vara så mycket då hand kontrakt går ut om ett år. En rimlig summa hade varit 25-30€
Barcelona påfågeln
2013-02-27 19:27
Messi vill säkert spela, men då får Alexis helt enkelt sitta på bänk, och komma in mot Tello, inte mig emot. Alves var bäst i Barca igår och får nog spela igen, Alba lär dock roteras.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-27 19:15
Med Messi nerbäddad i feber och Xavi rehabtränar i gymmet samt en Cesc helt ur form är det inte helt omöjligt att vi kan få se tre riktiga anfallare mot Real på lördag.

Villa i mitten omgärdad av Alexis och Pedro på kanterna kanske kan ge mittfältet med Iniesta och Thiago förutsättningar att prestera ett bättre och snabbare anfallsspel?!

Song verkar också ha någon form av känning då han tränade på egen hand, så Sergio lär åter få starta som pivote.

I backlinjen kommer garanterat Mascherano att byta av någon av det strävsamma paret, och Alves eller Alba roteras säkerligen ut mot Adriano.

Valdés tillbaka i målet, och vips så är startelvan klar... eller?

Hur som helst, Real lär också vila en del spelare inför United-matchen, så det finns utrymme radikala förändringar - vilket minst sagt kan behövas.

Barcelona I.Cuenca
2013-02-27 19:00
Gabriel

Håller med till 110%

Reagerade precis likadant.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-02-27 18:42
Gabriel Har man följt Zlatan sedan Malmö låg i superettan för femtioelva år sen så vet man hur hans personlighet är. Att man sedan väljer att ta in en sådan personlighet och placera den som ett virus i omklädningsrummet och sedan titta på med händerna i kors när den frontalkrockar med all katalansk seny är för mig ofattbart. Jag var själv emot värvningen av Zlatan och visste att han inte skulle hålla länge i Peps Barca. Zlatan är inte en spelare som gör många knop direkt under en match. Han var alltså snarare en politisk bricka i Laportas spel och blev sedermera schack matt efter en fantastisk usel vår. Tillsammans med Chygryiyuinskuiuiyyy är han den värsta värvningen jag varit med om i 2000-talets FC Barcelona.
Barcelona koeman92
2013-02-27 18:11
Mido

#Massive Respect!
Annons: