/spanien/barcelona/forum/7697.aspx/spanien/barcelona/forum/7697.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElTriplete
2013-02-28 12:16
Real ska absolut inte få spela cupfinalen på Camp Nou efter hur de betedde sig förra året. De skulle "renovera toaletterna" och det var ju alldeles nödvändigt. Sämsta ursäkten på länge. Hela den där klubben har betett sig som skit. Minns ni när de anmälde vissa av våra spelare till UEFA för att ha filmat och betett sig fel? Eller när Busquets anklagades för rasism trots att Marcelo själv ALDRIG sa hur det egentligen låg till. Låt de spela på Mestalla, smutsen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-28 11:25
Och sen en annan sak som stör mig är att våra spelare går in 20% i närkamperna och förlorar varje närkamp som i sin tur leder till en farlig målchans för motståndaren.
Barcelona Pep #4
2013-02-28 11:24
Är det bara jag som tycker att Xavi är slut. Han håller inte som startspelare längre och ända anledningen till varför han startar är för att han heter just Xavi och lever på tidigare prestationer.

Iniesta är vår bästa spelare för tillfället och tillsammans med Thiago i mitten tror jag det kan bli dunder. Spela med Villa från start på mittfältet och peta bort Cesc.

Busquets
Thiago Iniesta
Messi Villa Pedro

Hoppas på denna. En Messi med fri roll på kanten kommer öppna upp ytor i mitten där vi har Villa.
2013-02-28 11:21
Anledningen till att vi släpper in så många mål numera är inte att vi har dåliga mittbackar utan att vi har dåligt försvarsspel. Vi spelar med två hyperoffensiva backar som lämnar stora ytor bakåt vid kontringar, och sen så har hela laget blivit extremt lata på att springa hem och försöka tävla ytor! hur ofta ser man inte vår 4-backslinje försvara mot 5-6 motståndare medan våra mittfältare och anfallare står 10-15 m bakom och tittar på. Vi hade kunnat haft hummels och thiago Silva och det hade inte blivit så mycket bättre eftersom dom hade fått försvara själva mot 5 motståndare. Och sen att vi släpper in mål på hörna i varje match mot Madrid är inte konstigt dom var i snitt 10-12 cm längre än våra spelare, om jag minns rätt.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-28 11:17
Är det någon som vet något nytt om Tito? Sägs ju att han Kmr tillbaka i April vilket tyder på att läget inte kan vara bra med tanke på att de sa 6 veckor i december. Jag är nog tveksam till om han blir kvar nästa säsong, inte för att jag vill ha bort honom, absolut inte men hans hälsa är nr 1 och inte laget.
2013-02-28 11:15
Jag hade inte haft något emot att finalen spelades på camp nou men eftersom Madrid inte ville att finalen skulle spelas i SB förra året så vill jag inte ha dom där.
Barcelona DM1982
2013-02-28 11:09
Real Madrid would want to play the cup final at the Camp Nou stadium, while Atletico don't want their fans to travel to Barcelona. [as]

Kanske blir det inte Camp Nou ändå, båda lagen verkar inte vilja det.
Barcelona Deulofeu
2013-02-28 10:43
DM1982

Jag skulle tycka det vore lite jobbigt att finalen spelas i Barcelona men samtidigt lite ärofullt...

Känns lite jobbigt hur Real lyckats med scoutingen av backjätten Varane.Han köptes för en "spottstyver" förra året och lär nu var värd minst 250 miljoner och skulle knappast säljas för det.

Det är kul att de fått en så fin försvarare samtidigt som det smärtar för han är så bra och kommer hålla i över 10 år mot oss.

Det som glädjer mig något oerhört är att vi förmodligen slipper se galningen Pepe mycker mer i Real då Varane passerat honom enligt mig.

I matcherna mot Barcelona i en dubbelsemifinal 0 frisparkar mot sig och två mål sjukt facit.

I första mötet rev han ju ned någon av våra spelare vilket han inte ens blev avblåst för en konst bara det.

Barcelona DM1982
2013-02-28 10:28
Underligt att det inte blev något snacka om när Real-fansen kastade ner bengaler från sin läktare. Vågar nog inte ens tänka tanken på vad som hade hänt om det var Barca-fans som gjorde så på Bernabeu.

Det verkar som om Real vill ha cupfinalen på Camp Nou. Personligen tycker jag att matchen ska spelas där om finallagen vill det. Det trista är bara att Real inte tillät förra säsongens final att spelas på sin hemmaplan. Det skulle tydligen renoveras lite toaletter där men självklart handlade det om att de inte ville att Barcelona skulle vinna på Bernabeu. Väldigt småaktig men sådan har ju tyvärr klubben blivit sedan Mourinho kom till klubben. Ingen takt och ingen känsla.

Barcelona Barca älskare124
2013-02-28 01:53
Mido (Barcelona) bra text gillar den verkligen jätte mycket.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-02-28 01:32
En riktigt bra taktisk analys av matchen för de som är intresserade av sånt i länktips.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-02-28 01:23
Såg en kommentar om att cesc ser full ut när han spelar. Skrattade lite för mig själv när jag läste det, för att det är faktiskt ganska sant! Rätt tröttsamt och se han på plan lunkandes, sprintar inte 100procentigt och äter upp iniestas och messis utrymmen. Såg ni hur ofta han och iniesta "krockade" under clasico?
Tur att vi har sergi roberto som vår framtida (hoppas!) mittfältsgeni.
Barcelona La Armada Blaugrana
2013-02-28 01:04
addeh

Tellos utköpsklausul är 10 miljoner därför att det var hans krav för att ens skriva på. Barcelona ville ha en mycket högre klausul men Tello vägrade skriva på så klubben tvingades sänka klausulen eller tappa Tello.

Det är fullt möjligt att även Deulofeu kommer att köra med samma taktik, vägra skriva på om inte klausulen är låg. Alternativet Är att klubben tvingas betala en sjukt hög lön som han kommar att kräva om klubben ska kunna sätta en klausul på 100 miljoner.
Atlético addeh
2013-02-28 00:46
Verkar som många inte riktigt insett hur pass bra Deulofeu redan är. Även om han har mycket att lära på många fronter besitter han enormt kvalité redan nu.

Det är ingen tillfällighet att han gått före Tello i det spanska U21-landslaget. Det är ingen tillfällighet att ryktena om att Barcelona kontraktsförslag har en utköpsklausul på 100 miljoner euro för Deulo, medan Tellos bara ligger på 10 miljoner euro. Som ett exempel.
Barcelona enkos
2013-02-27 23:32
Atletico är på väg mot final, det är heta känslor på plan just nu. Hoppas Atletico inte får några röda ..
Barcelona enkos
2013-02-27 23:30
Deulofeu kommer definitivt (frågan är ens om han kommer vara så bra för a.-laget) inte att spela i Barcas a-lag kommande två säsongen..
Barcelona Occi
2013-02-27 23:28
vafan, vi kommer i en svacka och folk börjar skrika om nyförvärv. Fatta att nyförvärv inte kommer hjälpa ett piss sålänge spelet inte sitter. Det vi har bevittnat de senaste 3 matcherna (Milan Sevilla och Real) är ren kollektiv kollaps. Sen Titos frånvaro har barca inte varit sig självt. Vi har taktiskt tappat allt, pressen, defensiven, offensiven, allt.
Det handlar inte om en eller två spelare som spelar dåligt utan mer att alla spelare glömt vad fan de ska göra på planen. Känns som att allt som innan satt i ryggmärgen på varenda spelare är borta.

Jag vet inte, men jag tror att Roura och hans mannar inte har kunskapen som krävs för att leda laget tyvärr. Tito är saknad.
Barcelona koeman92
2013-02-27 23:22
Enkos

Nu är ju frågan om Navas skulle acceptera en rotationsplats i Barça med Deulofeu på väg upp?
Barcelona koeman92
2013-02-27 23:22
Dubbel.
Barcelona enkos
2013-02-27 23:18
Aguero är dyr medan Navas kan man få för dubbelt så billigare då Sevilla har ekonomiska problem. Fast jag är osäker om Navas hade lämnat då han inte kan lämna familjen har han tidigare sagt, men man vet aldrig....Vi har bra relation med Sevilla och har sedan tidigare köpt bla Alves. Keita och Adriano
Barcelona Canaletes
2013-02-27 23:17
Faubert-Maxi Lopez-Ezquerro

Dröm trio
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-27 23:12
@koeman92:

Haha eller hur? Nu när vinden går mot oss börjar alla värva folk höger vänster.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-02-27 23:10
Kärlek bedöms som bäst i motgång, det är nu vi måste stötta klubben som mest! Med det sagt så betyder det inte att man inte får kritisera laget och ställa krav, men det vore bra om alla var seriösa och konstruktiva.
Barcelona koeman92
2013-02-27 23:08
Kan ni lägga av??

Neymar Messi Deulofeu

Detta är inte FM. Neymar och Agüero? Vart hade ni egentligen tänkt få fram de pengarna? Vi behöver inte Agüero, vi har redan Deulofeu som kommer att bli en legend!
Barcelona Siempre Barça
2013-02-27 23:03
Neymar, Messi, aguero.
Barcelona enkos
2013-02-27 22:59
Xavi:
1. “There are still 90 minutes left against Milan and we’re optimistic and we’re also on very good course in the league”

2. “We still have the two most important titles of the season to play for

Iniesta:

3. “Our mentality won’t change because of what happened last night”

4. “It’s not that the team has let go or doesn’t want to win. In some situations the opposition simply have you beat. But there are still some big games left and we’re optimistic about them”

Roura:

8. "I’m convinced that we will climb out of this dip in form. I think we need to have absolute confidence in this team”
Barcelona enkos
2013-02-27 22:43
Navas --- Messi ---Neymar..
Barcelona enkos
2013-02-27 22:40
Vad är chans att Barcelona värvar Navas från Sevilla? Han är 27 år och mycket farlig med bollen, inte rädd att utmana och har bra skott också.. Hade gärna sett honom istället för Pedro..
Barcelona Smogen
2013-02-27 22:31
Jag är pessimist på lördag och tror vi kommer torska hur vi än ställer upp. Därför tycker jag det är lika bra att vi låter våra viktigaste spelare vila hela vägen fram till Milanmatchen som är lite mindre än 2 veckor bort.
Spela med Alexis och lite folk som kommer springa sönder Real så att dom får slita ordentligt för segern, då kanske dom är lite slitna inför Man U matchen i veckan.
Barcelona Smogen
2013-02-27 22:27
Det har ju länge ryktats om att Barcelona betalat Santos 15€miljoner som en förskottsbetalning på Neymar. Avtalet ska gå ut på att om någon annan klubb försöker köpa Neymar så måste dom då betala oss 30€miljoner också. Alla inblandade har naturligtvis förnekat det hela.
Det som talar för att Barcelona faktiskt redan gjort en förskottsbetalning på Neymar är att det i bokslutet i höstas fanns 15€miljoner betalade som en okänd framtida investering. Bokslutet blev alltså känt långt efter dessa rykte.
Annons: