/spanien/barcelona/forum/7696.aspx/spanien/barcelona/forum/7696.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Acrobat
2013-02-27 11:24
Gårdagens höjdpunkter var när Real inte fick hålla nollan, vilket ledde till att det inte blev den förnedringen de ville, samt när Pepe återigen skämde ut sig och visade att Real fortfarande är dåliga vinnare och pinsamma inför fotbollsvärlden!

Var det någon mer än jag som såg hela Real omringade domaren? Hahaha har aldrig sett större hycklare!

Vi har ligatiteln i våra händer... Vad har dom? Inte ett skit än så länge!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
Vi har inte en enda spelare som kan hota med skott utifrån. Iniesta försökte igår två gånger men svagt och utanför, Xavi testar aldrig, han bara vågar inte. Messi testar inte, Pedro som Pedro bara snurrar som på karusell så fort han har chansen att skjuta eller gå in i straffområdet så vänder han och ännu en chans gick bort. Hade gärna bytt Pedro mot Navas. Alves har bra skott men även han håller sig för mycket på kanten att han inte får läge.. Även vid frisparkar från 25-30 m finns ingen som kan bomba in frisparken.. En som Pjanic hade varit en dröm vid sådana lägen..
Hade vi haft två kantspelare som vågar utmana hela vägen hade vi vunnit alla våra matcher med minst 3-4 målskillnad..
Barcelona ElTriplete
Vi måste vinna på lördag och vi måste kriga som in i helvete. Real tror att de ska få vila och en lugn match inför United så att de kan återhämta sig. Där kommer Barcelona in. Vi ska göra deras kväll till ett helvete, hur svårt det än må bli. Gå in helhjärtat i varje kamp, visa att ni brinner för den här klubben och att förlusten sved. Villa måste starta, Cesc på bänken. Benknäckaren Mascherano tar Puyols plats och jag lovar att vi kan åka hem med tre poäng i potten och en säkrad liga, med all respekt för Atletico Madrid. Visca el Barca!
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2013-02-27 11:12
Jag gillar inte att dra upp saker laget kunde ha gjort eller vad dem borde ha gjort i efterhand, det känns så meningslöst även om det är skönt att skriva av sig frustrationen ibland.

Man brukar säga att Barcelona är det enklaste laget att coacha, dem har bra spelare och någon form av coach behövs inte då bygget redan är klar och det är bara att lägga upp vilka som spelar och likt cm trycka på "spela" och vänta på resultatet.

Tror inte dem som säger så kommer ändra sin uppfattning, men det är klart skillnad på inställning med en tränare och hur det ser ut utan. Spelarna ser inte alls ut att respektera nuvarande "tränaren" han får inte ut något och det känns som dem behöver det där lilla extra som en tränare med pondus bara kan ge.

Kalla det vad du vill, ett lag utan en ledare, ett lag i svacka, ett lag som strävar efter det där lilla extra, vi är inte bra just nu och det är bara att inse. Vad jag vill veta är vad dem tänkt göra åt saken, ska man skrota 4-5-2 och tillbaka till uppställningen vi är vana vid rättare sagt 4-3-3 med iniesta och xavi på mittfältet som dikterar framför busq, och lira med 2 renodlade anfallare med en Messi under för att återfinna balansen?

Jag har ingen stor förtroende till nuvarande "tränaren" av den anledning att han inte gör några förändringar, lär sig inte och skapar bara mer oro och obalans. Vi har nu chansen mot Real i ligen till helgen att komma tillbaka starkt, vare sig Real ställer upp med a lr b lag kvittar för mig, jag vill se en förändring jag vill se lite anamma, jag vill se ett lag som vill och strävar efter att vinna och inte bara lalla omkring utan få tillbaka kreativitet och inställningen. Dem måste tro på sig själva!

Kom igen nu in Barca we trust!
Barcelona Mido
2013-02-27 11:05
Hemsk dag att vakna till
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-02-27 11:03
Matchrapporten ligge ruppe nu. Det var otroligt svårt och skriva den och hoppas ni har återseende med det ifann något saknas...

Det känns tungt nu. Visca Barça, Animo och Roura/Tito, por favor SPELA MED EN ANFALLARE när laget måste göra mål :))))))))
Barcelona stefano 85
2013-02-27 10:59
ni glömmde också att ingen sparkade ner våra spelare under matchens gång eller efter slutsignalen undra varför? låt oss bara sköta cl och ligan resten skiter jag fullständingt. allt som en president byggde upp verka gå åt pippan fyfan va jag saknar Laporta! jag rekomenderar er läs inget med madrid att göra finns inget vidrigare än deras fans här på sf och i spanien tack för mig. visa barca i med och motgång!
Barcelona NoGo™
2013-02-27 10:24
Hade hoppats på att allt bara var en hemsk mardröm när jag vaknade men tyvärr så var inte fallet :/

Bara att försöka glömma detta o tänka framåt.

ps. Vill aldrig mer se Iniesta spela på en kant!
Barcelona The Reporter
2013-02-27 10:19
Jag är inte så himla bra på att skriva ner mina tankar och åsikter, men jag ska göra ett försök

Först och främst vill jag börja med vår numera fantasilösa offensiv. Vad har hänt? Vi har skapat cirka 5 lägen på de 3 senaste matcherna, och vissa ingripanden måste göras. Jag syftar inte på ingripanden till sommaren, utan nu, till nästa match. Motståndarna vet vad vi gör och läser oss som gårdagens AB. Känns som om vi upprepar samma grej hela tiden. Vi passar Iniesta, han driver bollen förbi några spelare, passar till Messi, som i sin tur försöker hitta någon. Men där finns ingen. Här måste det hända något. Villa måste bara spela ! Han sticker ut i mängden hos oss. Han ger oss en nu dimension. Även kan han lossa skottet.

Sedan måste jag VERKLIGEN nämna Busquets spel på sistone, någon som också lagt märke till det? Vad har hänt med honom? Han som var känd för världens bästa one touch spelare. Numera gör han det så svårt och krångligt. Släpper bollen sent osv. Han är ändå lite av en nyckel till vårt spel.

Apropå mittfältet, måste det ske en förändring. Xavi, eller Cesc. Någon måste bänkas. Jag tycker att den sist nämnda ska göra det. Flytta ner Iniesta och låt honom göra någon motståndare centralt. VI KOMMER NÄSTAN ALDRIG FÖRBI NÅGON 1 MOT 1 CENTRALT.

Något jag också måste nämna är andra bollarna. Hur många vinner vi nuförtiden? Igår tex, var det nästan så att vi sa "Varsågod"

------------------------------------------------------

Vissa här inne skriver ner sina fantasi-elvor, tror ni på fullaste allvar att dem är möjliga? Då syftar jag på dem som har 3 backslinje, Alba som vänsterytter/forward, Tello från start osv. Visst, det hade säkerligen varit något, men det kommer inte hända.

Till sist vill jag avsluta med att vi måste använda Song lite smartare. Han har ju massa rutin ifrån PL,CL osv. Han har något våra andra spelare saknar, och det stavas STYRKA

Visca Barca 3
Barcelona Yaya24
2013-02-27 10:03
Puyol är gammal, och Pique har bara varit bra en säsong. två nya mittbackar? ja tack
Barcelona Mäktiga Messi
2013-02-27 09:48
kolla in real nördarna redaktion Avslutningsvis vill jag hylla domaren, Undiano Mallenco som gjorde en mycket bra insats. Han tog ett helt rätt beslut när han dömde straff till Real Madrid och gjorde även helt rätt att inte döma straff vid andra straff-situationer. Tillät ''fult'' spel och blåste inte hela tiden. hylla domaren mallenco som matchen lirare
Barcelona Mäktiga Messi
2013-02-27 09:45
Mäktiga Messi (Barcelona) 2013-02-27 02:02 konstigt att det inte blev något rött kort ?
konstigt att det inte blev något bråk efter matchen eller under matchen ?

är det för att real vann ?
hur hade det sett ut om barca hade vunnit matchen ? garanterat slagsmål.
ni såg ju direkt efter slutsignalen alla våra spelare grattade real nördarna .
Grattis real till copa del rey men ni kommer aldrig någonsin bli lika profesionella respektfulla som barca spelarna är . ja e inte så chockad över att resultatet med tanke på äcklet domaren mallenco va med i matchen . Men jag e däremot jävligt chockad över att inte fick åtminstone ett gult kort . ja förstår att mallenco inte vill ge gult kort till sin lagkamrat pepe . Igår idag imorgon och för alltid barca
Barcelona Barcadinho.
2013-02-27 09:21
Allmänt trodde jag att många spelare såg slitna ut de senaste matcherna, riktigt slitna, men igår fick jag en större känsla av att de är lite otränade och vissa inte bara lite otränade.
Vet inte om det stämmer men är det så så är Roura och tränarstaben helt okompetenta. Hoppas att jag har fel.
Träningarna är A o Ö för varenda spelare och lag. Taktiken och motivation kommer efter.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-02-27 08:53
Sorry, dubbel.
Barcelona Deulofeu
2013-02-27 08:45
Det känns som förra säsongen igen när vår säsong förstördes på en vecka.Tuffa matcher där vi är totalt uddlösa och där man inte känner igen Messi.

Ska Messi spela så djupt som igår måste han ha två spelare att slå bolla på tex Sanchez och Villa som båda går i djupled.

Flera spelare som var riktigt bleka igår jag tycker Alves såg riktigt bra ut framförallt defensivt mot Ronaldo.

Det är för övrigt ruskigt vilken fart Ronaldo har och även om vi haft HUmmels igår hade vi nog släppt in kontringsmålet då han inte är snabbare än Puyul.Vill ändå ha hit honom.

Skilnaden mot förra året är ju att vu har en chans om två veckor och att säsongen inte är körd ännu.Vi ska försöka vända ett underläge vilket inget överhuvudtaget talar för just nu.

Enda glädjebeskedet är att ligan blir svår att spela bort och den är ju det största kvittot för det jämnaste laget under säsongen.Madrid är formtoppade och har kunnat gjort så tack vare att de tappat så mycket i ligan.

De har dock roterat friskt men ändå fått med sig resultat.

En annan positiv sak med gårdagen är att alla tre som hoppade in gjorde det rätt bra kanske med undantag för Villa.

Jag hoppas dock att alla tre startar på lördag.Då dem som de ersatte glömt att komma till jobbet.Xavi,Pedro och Fabregas.

Mot Madrid vill jag nog se följande elva

Villa-------------Messi-------------Sanchez

--------Iniesta--------------Thiago----------

------------------Busquets--------------------

Alba------Mascherano-----Pique----Alves

-----------------Valdes-----------------------

Att peta Puyul är det som smärtar mest men han var inte på tårna i senaste matchen direkt.Det är alltså inte mindre än 5 byten.

Undrar hur Madrid väljer att formera sitt lag med tanke på att de möte UNited ett par dagar efter.

Kanske ställer de över någon spelare och vi får chans till revansch?

Vinner vi inte blir jag riktigt arg.

Vinner vi med två baljor så glömmer jag att vi åker ur cupen.

Barcelona enkos
2013-02-27 08:28
Naivt av Pique att orsaka straffen, istället att bara avvakta så slänger han sig i onödan när han borde veta att domaren behöver inte så mycket för att blåsa straff.
Sen ramlar Puyol när det som mest gäller och tappar kontakt med Di Maria. Och så mål på hörna..
Det var det jag påpekade hela tiden, Real gör alltid sina mål mot oss på kontringar och fasta situationer.. De har hittat det receptet .
Barcelona M79
2013-02-27 08:19
Jag är fortfarande chockad att inte Pepe fick gult kort ens...

Den mannen har problem!
2013-02-27 08:00
Alla har gnällt och gnällt på Masken men de två första målen var individuella misstag av Puyi och Pique. Individuella misstag som kom till vid 1 mot 1 situationer, som Masken brukar vara bra på. Säger inte st Masken borde startat, men han skulle förmodligen inte sålt sig så billigt i de situationerna.
2013-02-27 07:57
Alla har gnällt och gnällt på Masken men de två första målen var individuella misstag av Puyi och Pique.
Barcelona enkos
2013-02-27 07:42
Vi släpper mål och förlorar viktiga matcher som aldrig förr, hur länge ska Barca ledningen envisas med att spela naivt och offensivt och med samma spelare hela tiden utan att våga bänka Xavi, Pedro och Fabregas som är helt under isen? Hur länge ska man lämna Puyol och Pique som ensamma i försvaret? Skärpning krävs!

---------------Valdes-------------
-- Masken --- Pique ---Puyol---
-------------Busken---------------
---Thiago --- Messi --- Iniesta
---Alves/Tello --Villa --------Alba

Våga göra lite ändringar och inte spela förutsägbart som alla motståndare på förhand läser oss nu allt oftare.. Både Milan och Real väntar oss att anfalla och sedan kontra sönder oss. Det är en gåta att vi har så mycket folk framåt inkl Alba och Alves men ändå skapar vi så lite som 2-3 skott på mål under hela matchen...
eller:

---------------Valdes-------------
-- Puyol --- --Pique ---Adriano ---
-------------Busken---------------
---Alves --- Iniesta------Alba
----------Messi ------- -----
-- ----Tello -------Villa ------

Vi kan rotera en del, det gäller bara att våga...
Barcelona Skippstripps
2013-02-27 07:32
Har fortfarande stort förtroende till laget, men saknar ibland lite taktisk smarthet. Som tidigare nämnts, ge bort bollen/slå den tidiga svåra passen och försök kontra. Blev så tydligt igår att varje omställning är så seg att hela motståndarlaget hinner hem.

Angående Albas filmning, är jag naiv supporter eller uppfattade jag hela situationen fel?
Han står på höger ben, får en tackling på vänster axel sent av Arbeloa, får rotation på kroppen och faller men hinner inte ta emot sig med händerna utan landar först med huvudet (p g a rotationen)?

Funderar även på vilka besked truppen har fått angående Titos hälsa...
Barcelona socccerfan1
2013-02-27 07:21
Matchen förlorade vi utanför plan. Taktiken vi inte hade, sättet vi startade matchen på förlorade matchen år oss. Vi skjuter oas själva i foten genom att låta Messi spela själv mot 3-5 spelare, genom att naivt match efter match flytta upp våra ytterbackar så pique och Puyol får sprinta mot spelare som Criatiano och Di Maria. Vår taktik gör cristiano till bra och Messi dålig. Tyvärr, jose stoppade Tito i fickan ... Taktiken vs 4-5-1, nja inte så bra vi borde lärt oss av Chelsea matchen, sen Celtic matchen, sen Milan och nu real. Tålamod och kontra mot högt backlinje! Måste vara lätt rent taktiskt mot oss nu.. Är så besviken. Hörs i framtiden! Visca
Barcelona libertarian
2013-02-27 07:03
Det är bara att konstatera att förlusten inte kom som en blixt från klar himmel. Formsvackan är ett faktum, vilket inte minst kunde urskiljas i matchen mot Milan. Det skapas för lite framåt och backlinjen men Puyol och Pique känns minst sagt skakig.

Mycket av haveriet kan förstås härledas till att vi inte har någon tränare för tillfället. I internationell toppfotboll räcker det inte att ställa in skorna och tro att det ska gå hela vägen. Nog om det.

Det som verkligen irriterar mig just nu är attityden hos vissa spelare. Pedro skapar oerhört få chanser med tanke på hur mycket boll han har. De filmningar han håller på med skapar dessutom möjligheter för motståndarlaget när han (helt korrekt) inte får alla de frisparkar och straffar han söker. Jordi Albas gräsallergiattack är också ett exempel på attityd som inte hör hemma i världens bästa klubblag. Byt ut de spelare som hellre söker frisparkar än mål.

Puyol är en av klubbens sanna hjältar men de senaste årens skadeproblem och en stigande ålder gör att timing och prestation blir lidande. Tyvärr. Jag är tveksam till att han kan nå den nivå han tidigare befunnit sig på.

Pique utsåg jag för två-tre säsongen sedan till en av Barcelonas i särklass bästa mittbackar genom tiderna. Nu vet jag inte vad fan som har hänt egentligen. För mycket fokus på Shakira och barn istället för att ta bollen. Han påminner ibland om Mikael Lustig vid fasta situationer och det är en ganska dålig utveckling.

Nu är det skärpning som gäller!
Barcelona grande jw
2013-02-27 06:59
Jag tycker de senaste matcherna visar hur det blir när ett kollektiv möter ett lag i spillror. Både Milan och Real spelade som ett lag med 11 spelare. När vi anfaller ser det alltid ensamt ut vem det än är som har bollen. Messi markerad av flera spelare utan den minsta passningsmöjlighet framåt. Samma sak med Iniesta, Pedro och Villa.. vem som helst. Det ser ensamt ut vart vi än har bollen på planen. Likadant när vi försvarar. Det ser OTROLIGT ensamt ut. Åker vi på kontringar ska vi vara glada om vi har 3 man som ens är och försvarar i eget straffområde.

Tyvärr så är det statiskt och stillastående, vilket skapar enorma luckor som segar ner vårt anfallsspel men även äventyrar vårt försvarsspel. Att vi åker på enkla baklängesmål har ju varit vårt signum den här säsongen, men då har vi åtminstone kontrat med att trycka dit fler än vi släpper in. Nu fungerar inte ens anfallsspelet och då ser man hur viktig en pålitlig defensiv är.
Barcelona R.Gaucho 10
2013-02-27 06:23
Felet ligger inte hos någon enskild spelare i mina ögon, visst har en del spelare begått enkla misstag och sen allmänt sega och omotiverade ut. Känns som vårt spel fastnat, när det längre inte går med finesser och väggspel måste man kunna hitta på något annat. Vi har sett det nu mot Milan och igår Madrid. Vi är många runt bollen men det känns så långt till målet på något sätt. Speciellt när Messi inte gjort sina 2 bästa matcher heller. Det blir för många spelare som är lika varann. Xavi i alla ära men den här typ av matcher gör han inte överdrivet nytta med sina relativt "enkla passningar" jag vet att man inte ska dra för störs slutsatser för alla lag kan hamna i formsvacka, men det är sätten vi förlorat dessa två matcher på som upprör mig. Vi bjuder Madrid på kontringar efter kontring. Vi vet att dem är bäst på det. Okej så vad kan vi testa? Skulle vi möjligtvis låta Madrid föra lite spel och komma upp med laget så vi kan kontra på dem och överasska? Tycker inte att vi tar chansen till kontring när den väl dyker upp, istället börjar vi om med spelet utanför straffområdet och ska på millimetrar försöka tränga oss igenom. Det gick väldigt bra under pep och det har gått bra i ligan, men det kanske måste till ett nytänk ändå? En mittfältare som kan skjuta? En dödapilot à la Etoo i straffområdet?

Pressen som vi haft under alla år, vart har den tagit vägen? Jag säger inte att vi behöver ändra mycket, men vi måste ändra saker som kan göra oss bättre hela tiden. Vi måste ha fler vapen, fler vägar att anfalla igenom. Att behålla passningsspelet definitivt men att utveckla det med andra planer är ju ute helt fel. Vi spelar på världens största plan och ytorna är enorma( där av att real är bättre på camp nou än bernabeu) ändå känns det ofta trångt när vi spelar och har svårt att komma runt på kanterna. Blir ju så när lagen backar hem såklart men ändå.

Mot Milan vill ja se fart och fläkt! DJUPLEDSLÖPNINGAR! Jag tor på detta barcelona, vi lyfter oss och slår ut Milan! Vi bara måste!

Startelvan mot Milan: Valdes alves pique Alba Sergio Thiago Iniesta cesc Messi villa Tello!
Barcelona Barca King -
2013-02-27 03:57
En mittfältare för mycket på plan. Jag tycker att Fabregas är bättre som falsk 9a, han blir rörligare än på mittfältet och det var så Pep använde honom. Pep visste att den här taktiken Tito kör har blivit sönder läst. Han spelade med Messi mer bakom anfallarna och spelade Alexis mer som central anfallare.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-02-27 03:02
Siempre Barça //

Vrf ens spela D.Alves om vi bara ska ha 3 backar. Killen är inte direkt ett monster defensivt. Den elvan hade släppt in mål direkt och det hade art ridå! Hellre upp med Alba på top istället för Sanchez, In med adriano (som gjort det bra som mb) och Busquets brevid pique. Och in med Song som dm. Då får vi in snabbhet och längd längst bak samt fysik på mitten.
Barcelona Siempre Barça
2013-02-27 02:47
Vill se den elvan mot real nu på lördag!!
V.V
Alves, pique, masch, Alba
Busq
Thiago, iniest
Adriano, Messi och villa.

In
Pedro adriano 65 min
Cesc thiago 70 min
Telo villa 80 min

Mot Milan vill jag ha

V.V
Alves, pique, Alba
Busq
Xavi, iniesta
Messi
Pedro, villa och Alexis.

Vad tycker ni om elvan mot real och Milan??
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-27 02:34
En bild säger mer än tusen ord.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-27 02:32
Matchen 14 minuter långa höjdpunkter. Deras första mål är helt o hållets Piques fel o andra målet är ren o skär tur. Di Maria får bollen efter att Khedira rensar bort den, wtf?

Fast deras försvar håller mycket hög nivå. Varane var återigen fläckfri.
Annons: