/spanien/barcelona/forum/7693.aspx/spanien/barcelona/forum/7693.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kodro11
2013-02-27 16:21
@Liam Messi:

Varfor e det konstigt for er att Real var hungrigare? Man sag pa Ronaldo hur taggad han var. Ni maste forsta att Barca har totalt dominerat sista tre ar, att deras spelare vunnit allt och tyvarr borjar bli lite matta. Real ska inte vara kaxiga, aker ni ut pa mot united sa kommer ni ej at aterhamta er pa flera ar. Eller racker copa del ray pokalen for er nufortiden?
Barcelona B-Guden
2013-02-27 16:20
@The Reporter:

Villa har inte lirat centralt i Barca....
Barcelona B-Guden
2013-02-27 16:19
Vi är inte bäst längre, visst vi kan göra några snygga kombinationer, och har fortfarande världens mest bollskickliga lag, men inte på sista 3 delen längre.

Förut skapade vi chanser hela tiden, vi vann mot alla storlag, inte bara vann utan vi bokstavligt våldtog dom, fick United Arsenal Real Milan se ut som Aik förfan.

Nyckeln var press löpning pass pass, press vilja, och att vi aldrig tillät dom att anfalla, förut släppte vi aldrig in mål, nu släpper vi in mål hela jävla tiden.

Nää bara inse vi behöver nytt blod, fungerar inte med tränare som inte vill spela med anfallare, även fast dom levererar, man slänger in en Alexis som inte gjort mål på ? ja jag minns inte ens sist ( milan matchen)

det känns liksom som att dom ända som har fria tyglar är Messi och Iniesta, förut då bytta våra forward kanter osv, men nu är det liksom dött med det.
Barcelona The Reporter
2013-02-27 16:03
@Gabriel:

Va snackar du om?? Vann vi inte CL utan dessa två herrar, men med en Villa som lirade centralt och i form?
Barcelona petersays
2013-02-27 15:33
Känns som om reservspelarna och b-laget hade gjort en bättre match i går.
In med Montoya, Bartra, Rafinha, Muniesa och Dongou i hetluften!

Och som spelet ser ut just nu är jag fan inte alls främmande för att se Song i mittbacksposition.

Vad som helst bara man ruskar om lite!
muhammad91
2013-02-27 15:29
Jag är så trött på alla som säger så om Messi på alla Barca ariklar"Han spelade väl inte igår?" .. Även bästa spelare kan dålig dag! .. Jag hoppas att vi kan vinna mot Milan, där Messi gör det avgörande målet.

Jag hoppas att Barca spelar bara grundläggande spel med Villa centralt och inte lämnar allt åt Iniesta och Messi och hoppas att Alves och Xavi förbättrar sig
Barcelona Deulofeu
2013-02-27 15:23
Vampíro - Ànims Tito

Håller med dig det är sjukt faktiskt vi snackar om en ganska komplett back snabb,bra fot,skapligt lång,fin teknik och från vår egen skola sedan barnsben.

Han valdes dessutom till segundans bästa försvarare förra året om jag inte minns fel.

Läste precis om att vi lagt bud på Marquinos i Roma på 250 miljoner!

Han är en följdsam mittbak 184 cm påminner en hel del om Bartra faktiskt lite tuffare kanske.

Nästa år ska Bartra spela hos oss eller någon annan så enkelt är det.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-02-27 15:17
Vad har hänt med Bartra? Han blir 22 i år och får ingen som helst speltid, har totalt tappat hoppet om att han kommer bli någon spelare att räkna med i framtiden, tyvärr. Säga vad man vill om Madrid men där får en 19 årig Varane chansen i tuffa matcher medan vi hellre låter ytterbackar och mittfältare gå före en renodlad försvarare som kan spelet in och ut. Det är en sak att tjata om att vi har egna spelare i laget men vad spelar det för roll när de tillåts ruttna på läktaren? Bara att inse, Botia och Fontas fick aldrig chansen och det lär inte Bartra eller Muniesa heller få, lika bra att sälja de till Sporting och Getafe. Tråkigt men sant.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-02-27 14:53
Kajlic är en riktig pajas. Han kallar Camp Nou för Camp Mou, trots att Mourinho endast vunnit 2 av de 8 Clasicón som spelats där, 3 oavgjorda och 3 Barca vinster. Inräknat den förkrossande 5-0 segern för Barca.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-02-27 14:53
@ Liam Messi:

Jag håller med dig om allt...trots att du är Real-fan ;). Känns verkligen som att ingen tar sitt ansvar och att många struntar i att backa hem och försvara. De känns ängsliga och verkar inte ha självförtroendet kvar riktigt. Man ser det tydligt på Messi som i princip aldrig brukar slå en felpass. De senaste matcherna så har han liknat Zlatan när det kommer till passningsspelet...och med det menar jag att varje gång han får bollen så får man känslan av att det är 50/50 att hans passning kommer att gå fram, vilket inte är bra.
Barcelona Barca King -
2013-02-27 14:49
Jag har aldrig sett Alonso och khedira ha det så roligt på plan mot Barca som igår. Bara kolla på Dortmund matchen de gjorde livet svårt för de. Vi har gått i varje match utan någon plan. Alla passar runt i hopp om att något ska hända.
Barcelona Barca King -
2013-02-27 14:45
Många har förhoppningar. Jag tror den kommande matchen på Bernabeu kommer bli en lång pina till match även den mot Milan. Vad händer när vi vinner Milan? Då kommer en annan buss med bättre kvaliteter. Psg eller Bayern. Förut när Barca anföll pressade hela laget och på så sätt utsattes inte backlinjen för sådana kontringar. Alba och Alves måste lära sig att balansera offensiven och defensiven mellan varandra. Puyol och Pique ska inte hamna i en mot en situationer och dras isär. Då måste Pique ta en idiot tackling. Som många säger Barca behöver inte anfalla på Barca maner hela tiden. Som i semifinalen mot Real kan vi ha lägre utgångspositioner och rulla bollen. Det är Madrid, Milan och alla andra som ska jaga bollen. Det var Madrid som var tvungna att göra mål inte vi!!! Men istället står de där och tänker inte göra ett skit bara för att Barca ska tappa bollen högt för att de ska kontra. Då Borde vi rulla bollen i backlinjen i 90 minuter. .
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-27 14:36
Barca uppges erbjuda 25milj euro för romas unge mittback Marquinhos. Inte för jag tror på det, men man blir irriterad bara av att läsa sånt just nu. Vi kan nästan gå hummels för de pengarna!
Barcelona Hetfield
2013-02-27 14:32
Problemet med Barcelona är att de saknar ett grundspel i dagsläget. De spelar varken possessionfotboll eller rakt, utan det är en blandning av båda som inte funkar.

Barcelona måste gå tillbaks till grunden. Håll bollen inom laget, vänta på rätt läge och löp in i boxen. Istället så försöker man bara skicka upp bollen till Iniesta eller Messi och de ska lösa allt. Det är mittfältet som är det största problemet, det är de som inte kan styra eller hålla i bollen.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-02-27 14:20
Allt ordnar sig på lördag. då e den här jävla skit månaden över !
Barcelona Gabriel
2013-02-27 14:07
Nesto

Håller med dig angående taktiken att inte anfalla när vi möter lag som stänger sig. Det var ett taktiskt geni drag i semifinalen mot Real i CL, helt onödigt att blotta sig bakåt och tillåta det andra laget spela deras fotboll.

Hoppas att man lärt sig av läxan till nästa säsong...
Barcelona Liam Messi
2013-02-27 13:38
Lånar brors acc även jag. Skulle vilja föra en diskussion med er Barcafans utan att bli smutskastad och hängd. Hoppas det går. Hejar för övrigt på Real. Det ni tidigare pratade om att inte Xavi har karisma nog för att säga åt hans landsmän i Real på grund av att han tycker de beter sig fel är ju fel. Xavi har väl aldrig varit en gaphals och kommer nog aldrig bli heller. Men är helt övertygad om att om han ser något han inte gillar så tar han tag i det. Han diskuterade ju med Ramos efter halvtidssignalen efter Albas filmning tex. Där de till slut, vad de såg ut, kom överens efter en stund. Men i övrigt då. Vad jag får känslan av är att Barcelona känns så ängsliga? Håller ni med? Tittar aldrig på era matcher i övrigt, men såg mot Milan, lite mot Sevilla och nu igår då. Det känns som att de inte riktigt litar på vad de gör längre. Messi kör fast och en viss panik sprider sig. Rätta mig om jag har fel. Kanske det är på grund av Titos situation? Den verkar ju tyvärr vara något allvarliga än vad som först sades. Har själv spelat i lag på hög nivå och vet hur sammansvetsad man blir när man bara spelar fotboll om dagarna. Att då känna av att en väldigt nära lagmedlem ligger och faktiskt kan dö tror jag då verkligen kan ta på psyket. Det vet man ju även från det vardagliga. Sen tycker jag Barca slarvar något enormt i sina roller. Spelare tar inte sitt ansvar, varken i offensiven eller defensiven. Defensivt så struntar vissa att helt enkelt jobba hem. Något Real däremot är duktiga på i klassikerna, få alla att jobba för varandra. Sen så offensivt så verkar vissa spelare bara frysa fast och istället lita på lilla Messi. Och när han har en dålig dag, ja då verkar de inte ha någon vidare lust att ta tag i det själv. Pedro exempelvis. Han i spanska landslaget och han i Barcelona.. Är det samma spelare? Låt höra era argument. Kan ha fel, absolut. Men ge mig en vettig diskussion och vräk inte ur er det ena och det andra bara för att jag är från "den andra sidan".
Barcelona Nesto
2013-02-27 13:19
Gabriel

Håller med dig om närkampsspelet men tittar man lite närmre på highlitghts från kvällen så ser man en enorm skillnad i försvarspelet.
När barcelona anfaller (med sitt sjukt sega tempo) så försvarar Real alltid med minst 9 man bakom boll. Ett zonalförsvar som alltid sätter två försvarare på bollhållare. Är det Messi så blir det ungefär tre spelare.

Barcelona är ofta i numerärt underläge när det kommer till Reals anfall.
Och då snackar vi inte bara blixtanfall. Bara att kolla 5:25 in i klippet.
Real har 1-2 meter mellan backlinje och mittfältet.
Vi har 5+. Nu springer Real förbi vårt mittfält och vips så är de 5 mot våra 4 backar.
Samtliga spelare MÅSTE jobba hem så fort Real får bollen. Messi, när jobbade han hem senast?

Ang. att möta bussar så är mitt förslag att vi borde spela som mot real för något år sedan under Pep.
"vill de inte spela, så okej"
När milan rullade upp bussen på San siro så borde vi har spelat runt bollen på egen planhalva/mittfältet i 90 minuter för att sedan försöka avgöra på hemmaplan.
Varför ska vi alltid vara de som ska försöka jaga?
Nej istället ska vi spela med 2backslinje och blotta halsen. Risken för att motståndarna ska göra mål under en kontring är ju relativt stor
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-02-27 13:19
@Gabriel: Word! Sommaren 2009 så fick man mycket kritik när man nämnde det men då skulle man "lita på Guardiola" för han visste tydligen bäst. Vi hade kunnat undvika historiens sämsta affär och fortsatt med världens bästa striker som även trivdes väldigt bra på kanten. Men men...
Barcelona Mido
2013-02-27 13:18
Det som gör mig mest förbannad är att de har haft hela hösten att få en svacka, varför just nu!! I dom viktigaste matcherna, helvete... Ni som hyllar Messi för hans mål, ja tack vare laget som serverar honom, när var det senaste som ni såg Messi rycka å dribbla.... Iniesta gjorde 50 felpass igår... Listan är lång,,, en sak till,, det skiljer 16 poäng tack vara Madrids usla form i början,, men sanningen är om de har varit starka från början då skulle det skilja 1-3 å kanske dom skulle leda ligan... Vi har kört med samma stil i 4-6 år.. Å det värsta är att det finns ett botemedel, bussen framför mål
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-02-27 13:15
Från barcastuff:

Official: Messi has fever and doesn't train, Xavi is having physiotherapy and Song is training individually.

Feber på Leo alltså, återstår att se om han hinner bli fit till på lördag.

Barcelona Vamos Blaugrana
2013-02-27 13:00
Värsta dagen att vakna upp till sedan Chelsea matchen, det är tungt just nu och några större förhoppningar inför Lördagen har man heller inte speciellt inte utan Tito
Barcelona Gabriel
2013-02-27 12:59
Barças misstag är inte att de gjorde sig av med Zlatan, utan att de gjorde sig av med Eto'o för Zlatan.
Barcelona Walee
2013-02-27 12:57
Gabriel // Det är din åsikt, att han var fel för Barca kan faktist ingen med säkerhet veta. Ibra va antagligen helt fel för tiki taka spelet som alla skulle vara en del utav. Ibra va helt enkelt sin egen person och spela som han behagade. Såna spelare behövs också det är det Barca inte har förstått. Sen att han bråka med Pep och att Messi skulle spela central, va nog också en orsak. Men att döma en spelare efter en säsong som i min mening var helt ok! Är lite att ta i .
Barcelona Bästelona
2013-02-27 12:52
Messi tränar inte idag, tydligen ska han vara sjuk.
Barcelona Gabriel
2013-02-27 12:34
Snälla någon, kom inte in hit och peka på Zlatan under tuffa perioder. Tom Stevie Wonder kunde se att han var helt fel för Barça. Våra spelare behöver tuffa till sig och skaffa mer cojonés, nu menar jag inte bara med att säga ifrån när de får för mycket stryk mot sig utan även med att våga gå in rejält i närkamper. Våra spelare undviker närkampssituationer eller går in med 50 %.
Barcelona Walee
2013-02-27 12:29
The Reporter // Va ska man säga vi gör av oss av med en person med en jävla anamma efter hans första säsong. Ja och då pratar jag om Ibra bara han på bänken hade skrämt nollorna Pepe och Ramos Co. Våra spelare är tyvärr skamliga när de gäller att försvara sig mot attacker..
Barcelona Bästelona
2013-02-27 12:11
If we fail, if we succeed, at least we'll live as we belive !
Barcelona The Reporter
2013-02-27 12:06
Man tycker ju att Xavi med sin rutin, karisma borde säga i från o säga åt Ramos och Arbeloa som han bör kunna påverka men han skiter i o bara går ifrån situationerna. Ni skulle haft Jack där då:)
Barcelona -SAMI-
2013-02-27 12:02
The Reporter
Det finns ingen i Barca som kan ta tag i det. Tyvärr!
Annons: