/spanien/barcelona/forum/7691.aspx/spanien/barcelona/forum/7691.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-04-03 17:16
Värsta är att Busi antagligen är bättre mittback än Pique just nu... Piques reflex är så slöa
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barieta
2013-04-03 17:15
Det ultimata hade väl varit om Abidal får spela mot Mallorca och imponerar i spelet för att sedan ta platsen mot PSG med.
Barcelona The Reporter
2013-04-03 17:14
Jag tycker inte att Bartra ska starta mot Psg. Inget ont om Bartra, men det skulle inte kännas bra om han skulle starta. Han är för orutinerad och oerfaren. Zlatan kommer äta honom.

Såhär tycker jag att vi ska starta, ifall inte Messi skulle kunna spela. Jag tänker hellre negativt så jag inte blir besviken :)

Valdes
Alves-Busq-Pique-Alba
--Iniesta-Xavi-Cesc
Pedro-Villa-Alexis

Tror även att spelarna själva skulle vara med trygga iochmed denna startelvan. Busquets vet vi kan hantera mittbackspositionen. Men det negativa är ju överflödet som uppstår med Ini,Fab och Xavi samtidigt.

Om startelvan ser ut såhär, är det mest troligt att det blir Xavi som tar pivote platsen, vilket också skulle innebära att vi tappar lite av det Xavi tillför däruppe. Som mot Milan tex.
Barcelona LeoMessi
2013-04-03 17:11
Vem är en bättre back mellan bartra och muniesa?
Barcelona Barieta
2013-04-03 16:57
Frågan är vem som ska ta hand om den andra mittbacks platsen?

Bartra tycker jag har verkat väldigt nervös och osäker när han spelat. Frågan är om Muniesa kanske skulle kunna ta den istället. Har inte bra koll på honom, vet att han kommit tillbaks från en skada nyligen och blev utvisad i debuten för ett par år sedan om jag inte minns fel. Så vad tror ni, skulle Muniesa göra ett bättre jobb än Bartra?
Barcelona ~ l La Masia l ~
2013-04-03 16:50
Messi blir borta i MAX 10 dagar och inte i 3 veckor som det pratas, detta är alltså rapporter från en katalansk radio. Hoppas han kan vara med i returen! Mycket roliga och glada nyheter. :) VISCA
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-03 16:30
Barcelonistas

Visst kan hålla med dig om att Barcelona är ett annat lag på hemmaplan, men ändå får man aldrig påstå att vi kommer göra 3-0,4-0 på ett såpass starkt lag som PSG. Dem har duktiga spelare och världsklass mittbackar i Thiago Silva och Alex. Den sistnämnde igår var ett monster.

Barcelonistas
2013-04-03 16:25
Vampiro - Lagerbäck må ha mycket kunskap inom fotbollen men den där rösten får mig att vilja somna varje gång han öppnar sin mun.

Niva däremot är galen, när man läser hans texter så hör man hans röst samtidigt haha.
Barcelona Vampíro
2013-04-03 16:23
@påfågeln Håller med om Anna Brohlin, hennes program om La Liga var faktiskt riktigt bra när det gick på TV4 Sport. Tycker även Frida i viasat är duktig på sin grej. Nivån för att jobba med fotboll i Sverige är tyvärr jävligt låg och det tillåter clownfolk som Ekwall och Rit-Ola att sitta där i flera år utan att nått händer. Jämför de med t.ex. Lagerbäck eller Hasse Backe så märker man verkligen hur lite de kan om fotboll.
Barcelonistas
2013-04-03 16:19
Shanghai - hur kan du ens jämföra PSG med Madrid, är du allvarlig?. Vi var dessutom helt off den månaden det var mycket oroligheter i laget då.

Real Madrid och Bayern Munchen har det bästa omställningsspelet i världen, PSG är inte ens i närheten. Jag är ganska säker på att vi vinner med 3-0,4-0, vi kommer sätta den där galna pressen på PSG där dom kommer se ut som yra höns.

Underskattning? Nej det jag säger är verkligheten, visst kan lag som PSG och Milan ge oss en riktig match på egen hemma plan , men på Camp Nou är det en helt annan sak.
Barcelona LeoMessi
2013-04-03 16:17
Shanghai - SHOOT ME $12 (Barcelona) Självklart så ska vi inte underskatta PSG men om vi gör en hälften så bra match som vi gjorde mot Milan så går vi vidare.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-04-03 16:16
Anims Leo
Anims Manscherano
Kämpa på grabbar vi litar på er och är alltid med er
Barcelona påfågeln
2013-04-03 16:16
Shaghai: Tyvärr är det lite svårt att vara underdogs för Barca, även om det är att föredra, men absolut ska man vara ödmjuk och låta bli att underskatta PSG, speciellt när vi inte har alla tillgängliga. Låt oss hoppas och tro på en seger :)
2013-04-03 16:12
LeoMessi

Det stör mig att ni tar segrar i förväg. Det var precis så innan vi skulle möta AC Milan på San Siro och alla vet vad som hände där. Jag tolererar inte sånt när jag ser er skriva "Vi kommer krossa PSG". Underskattning är det värsta jag vet, det är bättre o vi är underdogs.
Barcelona påfågeln
2013-04-03 16:11
Vampiro: Idioter som Olof Lundh, Patrik Ekwall, poeten osv. är betydligt värre än några av tjejerna som i varje fall kan lite språk och kan bidra med något intressant översatt från spanska, franska eller italienska, tänker på Johanna Fränden och Anna Brolin. Instämmer alltså med dej i att det finns många dåliga journalister, oavsett kön.
Barcelona LeoMessi
2013-04-03 16:09
Shanghai - SHOOT ME $12 (Barcelona) Självklart så kan dom göra mål på camp nou men du kan inte jämföra PSG med Madrid.
2013-04-03 16:07
Flera lag har gjort mål på Camp Nou, så det talar mycket väl att PSG kan göra 2-3 baljor på oss. Vill bara påminna er...

1-3 Barcelona - Madrid, Camp Nou!
Barcelona Vampíro
2013-04-03 16:05
@Hetfield:

Finns flera exempel på detta, bara att kolla under de stora mästerskapen så är det alltid någon ny som ploppar upp. Det värsta är att man inte kan kritisera de heller utan att bli kallad kvinnohatare osv. Bryr mig egentligen inte om könet men visst tar de alltid in en tjej bara för att det är en tjej, kunnigheten är inte prioritedad vilket är dåligt.

Nu är dock majoriteten av "fotbollsexperter" i Sverige jävligt kassa. Håller med angående Bank, Niva och Kalle Karlsson
2013-04-03 16:05
Sluta att vara så säkra grabbar, ni kan inte mena allvar att det blir 4-0 matcher ala Milan varje gång vi möter ett lag på vår hemmaborg. Vi har inga bra mittbackar, ingen Messi och våra anfallare är kassa just nu och ni tror att vi ska krossa PSG.

Underskatta inte, för helvete!
Barcelona LeoMessi
2013-04-03 16:02
Ber till Gud att Messi hinner återhämta sig och spela matchen på tisdag. Han kommer att göra PSGs backlinje till rena rama horhuset
Barcelonistas
2013-04-03 16:00
PSG har ingen aning om vad som väntar Camp Nou med 100 000 tusen cules som kommer va på plats. Det är teater, en föreställning där Barca gör lite som dom vill.
Barcelona Barca-nist
2013-04-03 15:59
att svenska journalister inte har lärt sig en läxa sen sist är bara skrämmande.
P$G och svensk Media firar som om de vann gårdagens match tack vare tur och en Viss herr Stark

Det är fortfarande 2-2 och det är till Barcas fördel, men det bittra smaken efter PSGs kvittering när domaren 2 sek efter blåste av sitter fortfarande i munnen.
Jag vill gärna att sverige och PSG firar för då kommer Barca spelarna vara lika fokuserade som sist mot Milan. Men det gör ont att folk är så blinda och full av hyckleri.

Jag hoppas på Messis retur och en bra mittback till nästa vecka.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-03 15:56
Rodgers: Forget Barca and Arsenal, I want Pepe's Anfield reign to continue

Jaa, det tackar vi för Rodgers. Bra där. :)
Barcelona LeoMessi
Helt ärligt så har vi mött mitten och bottenlag i ligan som har gjort det mycket bättre mot oss än PSG gjorde. Tyckte verkligen inte att dom var så bra som Sverige får det att framstå. Anledningen till att vi kryssade var det värdelösa teamet som lyckades med att varna mascherano för en klockren tackling när dom borde ha blåst sekunder tidigare än Alves blev stämplad i smalbenet och låg på gräset i smärtor
Johanna Frändén och Anna Brolin är dem bästa kvinnliga journalisterna i Sverige. Dem är inte lika partiska som Johanna Garå eller Jennifer Wegerup. Det är nästan synd att dem kallar sig journalister, då dessa kvinnor inte har kunskapen (förutom Frändén & Brolin). Egentligen så är det inte deras fel, utan det är den som rekryterat dessa ointelligenta och patetiska kvinnor (som Wegerup & Garå).
Barcelonistas
2013-04-03 15:55
PSG var sämre än vad jag trodde herregud dom spelar på hemma plan och har knappt något eget spel. Dom får ju egentligen en fri biljett i andra halvlek av domaren som bjuder på ett mål. Nej fan ser fram emot returen och det kommer bli en ordentlig kross 4-0.
2013-04-03 15:50
Det är så uppfriskande med journalister som Niva, Bank och Karlsson som har kvar någon form av yrkesstolthet och faktiskt är objektiva och nyanserade i sitt sätt att skriva om fotboll även när det handlar om Barcelona.
Barcelona Hetfield
2013-04-03 15:49
Wegerup är ju bara ännu en inkvoterad kvinnlig journalist. Hon måste ha fått jobbet bara genom att gå in och visa att hon är en kvinna. Ursäkta, "journalist". Rätt så tragiskt att PSG och Zlatan firas när de kryssade med 2-2 på hemmaplan varav ett av målen var ett offsidemål och den andra var ett skitmål. De hade dessutom inget spel förutom den första biten av matchen. Låt PSG få komma till Camp Nou och försöka anfalla, sen tröttna, då får man se deras riktiga klass. Zlatan lär väl (som vanligt) gömma sig när det väl gäller i CL, och sen kommer folk att kritisera honom igen och reta honom. Ingenting nytt på den fronten, samma smörande som görs varje gång Zlatan slår en sidledspassning.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-03 15:43
Ni som inte har läst Kalle Karlssons analys måste ta och göra det. Fantastisk. I Sverige ska man bara läsa Niva, Bank och Kalles artiklar, inget annat och speciellt inte knubbfelts blogg. Edit: länken i "länktips är fel" här är det riktiga: http://bloggar.aftonbladet.se/premierleague/2013/04/02/analys-sa-gjorde-barcelona-revolution/
2013-04-03 15:41
@Vampíro:

Hon är jävla jobbig alltså. :D Kan fan inte med henne.
Annons: