/spanien/barcelona/forum/7687.aspx/spanien/barcelona/forum/7687.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-24 19:32
BREAKING - All sources in BRA alongside MD confirm that Santos wants Neymar to be a Barça player and are close to convincing DIS in hours.

(Mundo Deportivo)
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-24 19:30
Alexis: "Exit rumours? The club has told me they want me to continue, and I want to stay at the best club in the world." #fcblive Alexis påväg till Bayern? :P Skämt å sido, gott att han verkar stanna
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-24 19:26
Rambla Word, Chimichurro var ju ödmjukheten själv. Härlig spelare, om än en riktigt cementfot...
Barcelona Pep #4
2013-05-24 19:25
Barclasico

Det är ett företag som äger en viss del av Neymar.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-05-24 19:24
Hoppas de tär sista gången man köper en spelare från brasilianska ligan. Fy fan vad svårt det är att köpa dem. Tar så mycket tid. DIS, laget och någon jävla entreprenör.
Barcelona Barclasico
2013-05-24 19:21
grabbar jag ha missat nått här.. vilka är DIS?
Barcelona Rambla~
2013-05-24 19:17
Seriöst DIS, vilka fan tror ni att ni är? Ni ska vara glada om ni ens får ett korvöre. Nästa sommar stickar gratis. :P
Barcelona Rambla~
2013-05-24 19:16
Om det är någon som var ödmjuk och hade seny så var det ju Chygrynskiy. Jag förstår inte hur du kan nämna honom blande de spelarna. Du har nog misstagit dig där.
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-24 19:14
BREAKING - Santos have accepted Barça's €25M offer for Neymar, but DIS are the ones opposing and want more money. [uol]
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-24 19:13
Att Neymar är en diva är väl om något det äldsta och största argumentet till varför många inte vill ha hit honom så Cruyff spelar knappast på en ny sträng där. Det defensiva arbetet som både Pedro, Alexis och Villa ödmjukt tar sig an lär Neymar strunta rätt hårt i. Samtidigt innebär det förhoppningsvis att han skulle dela på målbördan med Messi som står för allt för mycket i offensiv väg just nu. Det är en balansgång som inte bara får skyllas på Villas och Pedros målsvacka utan också på Tito.
Barcelona marcus (barca)
2013-05-24 19:04
Smogen Det är just precis det som är det största problemet med att komma till Barcelona och har varit det under en viss tid. Vi har lugna spelare som Xavi och iniesta som är ödmjuka och personer med bägge fötterna på jorden samt en tjurig Messi som vill ha sin roll i laget på sitt sätt för att inte gnälla och det är där det ofta krockar med nyförvärven. Vi har sett det många gånger och Xavi har pratat om "seny", en slags mentalitet som krävs för att funka i lagets mentalitet. Ödmjukhet. Ibrahimovic hade det inte. Inte Hleb. Inte vår ukrinska mittback som jag inte ger mig på att stava. Fler exempel finns men få återfinns kvar i laget trots enorma köpessummor. Neymar är Brasilianska ligans bästa spelare. Han tjänar redan en otroligt bra lön och han har visat tendens på att vara en diva. Man kan undra hur det skall funka med Barcelonas sätt att tänka, men framförallt leva fotboll. Att han har talang kan vi nog alla skriva under men tyvärr, det här är en dum idé. Om han nu kommer hoppas jag verkligen att han motbevisar mig.
Barcelona Rambla~
2013-05-24 18:57
Cruyff har faktiskt en poäng. Det kanske inte blir några problem i början men efter ett tag när Neymar (om han nu kommer) blivit varm i kläderna så lär han och Messi slåss om uppmärksamheten. Då menar jag förstås inte bokstavligt. :P Neymar är van att bli behandlad som en crack, att vara numero uno i sitt lag. Det kommer inte att funka i Barca det vet vi alla. Jag hoppas verkligen han kan vara lite ödjmuk i och med att han ändå är så pass ung och att han har tålamod med att behöva vara den största sjtärnan, för hans tid kommer förr eller senare helt naturligt då Messi så klart åldras med tiden.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-24 18:56
Vi bör sälja Song(så länge talangerna blir kvar) när vi får in en mittback. Han är för onödig, ge chansen till någon annan ist. Vi kommer ha två spelare på varje position i vilket fall. Så här lär det se ut; Alves-Montoya,Pique-Bartra, Puyol-Silva/Hummels,Adriano-Alba. Vi kan ha Sergio Roberto och Mascherano som reserver till Busquets. Och vid skador/avstängningar i backlinjen så kan endå masken hoppa in. Jag vill hellre att en som Sergio Roberto eller Thiago får speltid istället för Song som är totalt onödig.
SoN_Un
2013-05-24 18:56
jag älskar alexis!!
Barcelona Barca King -
2013-05-24 18:42
Man måste bara älska alexis. Killens hjärta är barca och är en lojal cule. Han sa på presskonferensen att han vill stanna och klubben vill ha kvar honom. Han är en ärlig människa som tar tag i ryktena till skillnad från många spelare. Alexis är kvalité och hans lön ligger bara på 3 miljoner och klagar aldrig. Dessutom är han en jävlig grym centerforward.

Att ha kvalité skadar aldrig och hans lön är inte på kakas! Han gör det han ska göra bra och kan bara explodera om inget annat.
Barcelona Smogen
2013-05-24 18:34
Fast jämför man med tex. Zlatan så gick han till Barca för att bevisa att han redan var bäst i världen. jag tror att om Neymar kommer så gör han det för att lära sig att bli bäst i världen. En liten men enorm skillnad.
Barcelona Pep #4
2013-05-24 18:32
Ifall Messi är villig och dela med sig sin roll till Neymar så kommer det funka. Menar inte att Messi ska vara nummer två för han är alltid nummer 1. Men att allt ska gå via honom skadar bara laget i längden.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-05-24 18:25
Johan Cruyff says Barcelona must learn from their past as he thinks that Neymar and Messi in the same team could cause problems [EspnBrasil]

Är det ens någon som har tänkt på detta? Själv så tänker jag att det kan ju inte bli värre än att ha två osynliga medanfallare i en hel säsong.
Barcelona Pep #4
2013-05-24 18:22
Hahahha brasilien snittar typ 2 breaking news per dag. Svårt å tro på detta
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-24 17:36
Det är komedi på antalet BREAKING som brazilstats använder sig av i sina tweets.
Vattnar ut uttrycket lite, no? :P
Barcelonistas
2013-05-24 17:24
Tom en tomte visste om att det där ryktet var BS. När ska man från Madrid håll inse att Barcelona är den klubben som alla vill till?:)
Barcelona Diar Shekha
2013-05-24 17:14
@BrazilStats: For all the ones asking, Neymar NEVER said that he will go to Madrid only if Cristiano stays. False rumors, false rumors everywhere!
Barcelona Barca älskare124
2013-05-24 17:04
@BrazilStats: BREAKING - Neymar could be a Barça player before Sunday, but Barça has agreed to let him play the game vs Flamengo no matter what. [Estadão]
Barcelona NoGo™
2013-05-24 17:00
@ 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

Haha självklart! Det har vi ju fått lärt oss :P

@The Reporter

Haha :P
Barcelona The Reporter
2013-05-24 16:57
Haha chilla boys, snart dementerar Neymars pappa allt ;)
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-24 16:56
BREAKING , då måste det vara på riktigt nu då! (...)
Barcelona Grimaldo
2013-05-24 16:55
@BrazilStats: BREAKING - Deal almost done. Estadão reveals picture for meeting yesterday between Santos vice pres. and R.Sanllehi.
Länktips: t.co/LOVmLnGoCC
Barcelonistas
2013-05-24 16:55
Varsågod grabbar njut

BREAKING: Neymar to Barça to be completed in coming days. Sunday's game vs Fla could be his last. Robinho & Nilmar lined up to replace him.
Barcelona NoGo™
2013-05-24 16:53
Fyfan vilken jävla såpa den här Neymar övergången är! Breaking hit o dit, ena dagen är han klar, nästa dag så är det ens nära att komma överens :P

ahhhh
Barcelona Diar Shekha
2013-05-24 16:34
@BrazilStats: BREAKING - Barça has reportedly convinced DIS to pay them in 2014, which will allow them to pay Santos 100% instead of 55% now. [Estadão] GRANDE SANDRO HARPER ROSELL
Annons: