/spanien/barcelona/forum/7681.aspx/spanien/barcelona/forum/7681.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2013-02-28 16:11
Om Tito inte kommer tillbaka som tränare, vad sägs om att Marcelo Bielsa tar hans plats?
muhammad91
2013-02-28 15:41
På Lördag vill jag se den här uppställningen

Valdes
Montoya-Pique-Batra/Song-Alba

Busquets
Thiago-Iniesta
Messi/Sanchez - Villa - Tello

Vi måste följa det grundläggande spelet, att slå dom avgörande passningar lite oftare och inte lämna allt åt en eller två spelare .. Vid kontringar ska Montoya som inte är lika offensiv som Alves.. Han ska befinna sig med Ronaldo ..
Vi borde bara köra med EN Offensiv ytterback
Barcelona Gabriel
2013-02-28 15:39
koeman92

Att något måste göras på anfallsfronten till nästa säsong är nog alla överens om, men att sälja Pedro verkar dock något extremt. Om man tar in i beräkningen att Villa med största sannolikhet kommer att försvinna till sommaren så måste man ersätta honom med en anfallare (Neymar), vem ska ta Pedros plats om han försvinner. Tello finns redan i truppen, så Deulofeu då? Nog för att han besitter potential och är en stor talang men det verkar lite väl riskabelt att sälja Pedro och låta en talang ta hans plats innan Deulofeu visat att han håller i A-laget.

Jag förstår dock din frustration, den är delad. Men jag håller inte med om att Pedro bör säljas.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-28 15:30
Det Mou har påbörjat o lyckas med måste vi tyvärr kopiera ifrån honom. Jag menar givetvis att med all styrka o mod ska man först, stoppa motståndarnas främsta vapen som i detta fall är crille. Han är usel på att behandla boll o lägen till sina medspelare men han är fån avgörande varje gång mot oss. stoppa hobom så är mkt vunnet. Song Sergio Iniesta Tello Messi Villa Song kan hjälpa försvaret mer än ngn annan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2013-02-28 15:28
Vet inte om någon har nämnt det, men jag tycker att om Pedro fortsätter så här som han har gjort denna säsong så ska han säljas. Vad gör man egentligen för nytta när man varken vågar utmana, skjuta eller springa i djupled? Vi är FC Barcelona och når man inte upp till förväntningarna här kan man lika gärna lämna. Tyvärr jag gillar Pedro men han kan inte fortsätta så här. Fortsätter han så här kan Tello eller Deulofeu ta hans plats i laget, de gör åtminstone mer nytta. Ursäkta men jag börjar bli less, det är bara för sorgligt att se att våra anfallare alltid förväntar sig att Messi ska sköta allt i anfallet utan att våga göra någonting själva.
Barcelona NoGo™
2013-02-28 15:22
Det har verkligen synts att Xavi inte är 100% hel i de senaste matcherna. Han har väl spelat skadad ända sen han drog på sig sin muskelskada? Tror ja det var. Är väl häl/vad som spökar igen..

Hoppas att han blir helt frisk snart!
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-02-28 15:04
Och nu kommer det även fram att Xavi och Cesc spelade el Clásico trots skadekänningar och att bägge två fick smärtstillande sprutor för att kunna delta i matchen.

Tycker att Xavi är en av de nyckelspelarna som definitivt inte kom upp till sin normala nivå mot Milan och Madrid och det märktes av på spelet. När han inte har en bra dag är det svårt för Barça att få igång sitt passningsspel. Cesc borde i mina ögon ha fått börja på bänken i el Clásico i förmån för Villa, skadekänning eller ej.

Med Villa på plan får vi inte bara en spelare som är livsfarlig framför mål, men även någon som tar en högre utgångsposition, oavsett om han hamnar ute på kanten eller tar en löpning in i mitten, än vad en mittfältare som Iniesta möjligtvis kan ta. Därmed drar Villa på sin bevakning för att öppna ytor till bl.a. Messi och kan starta den offensiva pressen betydligt snabbare.

Barcelona Barca King -
2013-02-28 15:03
Penaldo kommer alltid fri löpande som usain Bolt utan någon värsta markering för att han är inte någon riktig hot när man väl tar hand om honom på rätt sätt. Messi markeras min med 4 man varje gång och Barca kontrar sällan. När Ronaldo sprang sig trött första halvleken mot United. Så försvann han i andra halvlek som han brukar göra. Vi behöver hot i djupled! Madrids höga backlinje hotades aldrig under matchen!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-28 15:01
Och vet ni varför Ronaldo får stora ytor att löpa och inte Messi? Jo, real till skillnad från Barca så vill alla spelare springa hem och täcka ytorna. I Barca så står mittfältarna och anfallarna och tittar på när i bästa fall 4 försvarare försöker avvärja motståndarna som är ca 4-5 st. Våra spelare har helt enkelt blivit för lata för att orka försvara och hoppas istället på att Pique och Puyol ska lösa allting.
Barcelona Gabriel
2013-02-28 14:58
Gonzalez_Barca

Vi ska ha som ursäkt att vi måste torka bort fågelbajs på taket om det så behövs, och arenan är därför inte tillgänglig för spel.
Barcelona Gabriel
2013-02-28 14:56
Om folk tycker att Ronaldo är imponerande mot Barça så vågar jag knappt ens tänka mig hur det hade sett ut om Messi hade spelat i Madrid. Han hade våldtagit oss med minst ett hattrick i varje match, haha.

Det är en STOR skillnad. Messi tvingas möta UFC fighters som går in i honom som om deras mammas liv hängde på det. På andra sidan möter Ronaldo ett gäng mesar som aldrig i deras hela liv ens hört talas om ordet "närkontakt".

Byt lag till Messi och Ronaldo, Ronaldo i Barça och Messi i Real Madrid - skillnaderna mellan dessa båda hade blivit ÄNNU större än vad den redan är.

Vi ska tacka gudarna att vi har Messi!
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-02-28 14:56
Gabriel

Vi kan också väl ta och renovera någon toalett eller ha som ursäkt att vi måste montera en ny korvstånd.. Jävla muppar Madrid är seriöst.
Barcelona Hetfield
2013-02-28 14:55
Är det bara jag som tycker att det är lite oroande att ingen i Barcelona pratar om Tito? Det är nästan som att man försöker låtsas om att han inte ens är sjuk.

Jag förstår att Tito behöver ta sin tid, men jag tycker samtidigt att klubben har ett ansvar att vara ärliga och berätta hur det går med Tito. Jag sätter Titos hälsa före titlar, men jag tycker inte heller om att det är så tyst kring det och att man märker att spelarna inte är på toppform sen Tito försvann.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-02-28 14:52
Cristina Cubero, en av de journalisterna som står närmast Messi, berättade igår natt att argentinaren är djupt berörd och oroad över Titos hälsa. Dels för att Leos egen far gick igenom en liknande cancersjukdom, men även för att Vilanova är en viktig person i Messis liv och framför allt under åren i akademin.

Cubero avslöjade också att när Zubi och hans team återvände hem från New York var nyheterna kring Titos rehabilitering inte de bästa. Det var inga positiva vibrationer och allt detta har påverkat Messi.

Menar inte att detta ursäkter Messis prestationer i de senaste toppmatcherna, men detta säger ändå en hel del om Tito Vilanovas betydelse för laget. Hans saknad påverkar nog spelarna mer när det gäller den dagliga rutinen under träningar än vad vi utomstående kan föreställa oss.
Barcelona enkos
2013-02-28 14:49
Yyea:
Precis, vore han stora matchernas man hade han avgjort en CL final, men se hur han lyckats i CL under sin tid i Real. Han missade dessutom straff mot Chelsea i CL finalen med United, och han blev räddad av en halkande Terry från att fortsätta gråta ... I landslaget är han också osynlig så fort lag som Tyskland och Spanien är på andra sidan..
Barcelona YYEA
2013-02-28 14:47
Anledningen till varför jag tar upp det här är för att jag är trött på alla bilder som laddas upp dagligen :(
Barcelona YYEA
2013-02-28 14:45
Plötsligt är Ronaldo världens bästa spelare, en straff och en enkel retur.
Messi är och kvarstår som kungen av det vackra spelet och utan honom skulle vi inte ligga 16 poäng före Real.
Det där om att Ronaldo presterar när det vankas stora matcher så är Liga matcher bara vanliga matcher, komiskt med tanke på hur de firade förra det säsongen.
2013-02-28 14:35
enkos (Barcelona) Håller med dig! Alves brukar vara duktig på att plocka bort Ronaldo och det funkar inte om han ska springa upp i varenda anfall! Vårt lag är inte balanserat just nu och det har mycket att göra med att vi spelar med två offensiva ytterbackar
Barcelona enkos
2013-02-28 14:15
Om Alves ska spela back så ska han vara back och inte fram - tillbaka hela tiden för både och funkar helt enkelt inte mot lag som spelar kontringsfotboll.
Spelar han back så stoppar han Ronaldo i fickan och låter inte honom andas, och det vill jag se på lördag.. i tisdag varje gång han var i försvaret så kunde inte ronaldo göra något, men så fort Alves var på offensiv planhalva så fick ronaldo stora ytor... Vill han istället spela fram så ska antingen Mascherano eller Adriano spela back.. Att lämna Puyol och Pique ensamma går bara inte mot vilket lag som helst..
Barcelona enkos
2013-02-28 13:34
Att finalen spelas i Katalonien, glöm det! Inte ens spanska landslaget spelar där ..
Men reals smutsiga försök är bara för att reta katalaner eftersom de tror att de ska lyfta bucklan där.. De borde istället fokusera på lördagens match där Messi kommer tangera och kanske även slå alla tiders El Clasico mål-rekord.. Det skulle svida rejält att det händer just på Bernabeu...
Barcelona Barca King -
2013-02-28 13:18
Messi behöver inte spela på en kant. Han har en friroll som låter honom göra vad han vill. Problemet med Barca har varit att den taktiska utföranden av matcherna har uteblivit. De har varit utan disciplin. Därefter har allt rasat samman. En månad till utan Tito kan bli avgörande. ligan klarar vi av men Champions utan honom är kört.
Barcelona Gabriel
2013-02-28 12:59
Real Madrid kan fuck themselves med att de ska spela finalen på Camp Nou. De gjorde allt i sin makt för att undvika att Barcelona skulle spela finalen på Bernabéu.
Barcelona -SAMI-
2013-02-28 12:38
Real Madrid would want to play the cup final at the Camp Nou stadium, while Atletico don't want their fans to travel to Barcelona. [as]
Barcelona I.Cuenca
2013-02-28 12:22
Vill också se Messi på en kant (om han nu spelar på lördag)
Barcelona ElTriplete
2013-02-28 12:16
Real ska absolut inte få spela cupfinalen på Camp Nou efter hur de betedde sig förra året. De skulle "renovera toaletterna" och det var ju alldeles nödvändigt. Sämsta ursäkten på länge. Hela den där klubben har betett sig som skit. Minns ni när de anmälde vissa av våra spelare till UEFA för att ha filmat och betett sig fel? Eller när Busquets anklagades för rasism trots att Marcelo själv ALDRIG sa hur det egentligen låg till. Låt de spela på Mestalla, smutsen.
2013-02-28 11:25
Och sen en annan sak som stör mig är att våra spelare går in 20% i närkamperna och förlorar varje närkamp som i sin tur leder till en farlig målchans för motståndaren.
Barcelona Pep #4
2013-02-28 11:24
Är det bara jag som tycker att Xavi är slut. Han håller inte som startspelare längre och ända anledningen till varför han startar är för att han heter just Xavi och lever på tidigare prestationer.

Iniesta är vår bästa spelare för tillfället och tillsammans med Thiago i mitten tror jag det kan bli dunder. Spela med Villa från start på mittfältet och peta bort Cesc.

Busquets
Thiago Iniesta
Messi Villa Pedro

Hoppas på denna. En Messi med fri roll på kanten kommer öppna upp ytor i mitten där vi har Villa.
2013-02-28 11:21
Anledningen till att vi släpper in så många mål numera är inte att vi har dåliga mittbackar utan att vi har dåligt försvarsspel. Vi spelar med två hyperoffensiva backar som lämnar stora ytor bakåt vid kontringar, och sen så har hela laget blivit extremt lata på att springa hem och försöka tävla ytor! hur ofta ser man inte vår 4-backslinje försvara mot 5-6 motståndare medan våra mittfältare och anfallare står 10-15 m bakom och tittar på. Vi hade kunnat haft hummels och thiago Silva och det hade inte blivit så mycket bättre eftersom dom hade fått försvara själva mot 5 motståndare. Och sen att vi släpper in mål på hörna i varje match mot Madrid är inte konstigt dom var i snitt 10-12 cm längre än våra spelare, om jag minns rätt.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-28 11:17
Är det någon som vet något nytt om Tito? Sägs ju att han Kmr tillbaka i April vilket tyder på att läget inte kan vara bra med tanke på att de sa 6 veckor i december. Jag är nog tveksam till om han blir kvar nästa säsong, inte för att jag vill ha bort honom, absolut inte men hans hälsa är nr 1 och inte laget.
2013-02-28 11:15
Jag hade inte haft något emot att finalen spelades på camp nou men eftersom Madrid inte ville att finalen skulle spelas i SB förra året så vill jag inte ha dom där.
Annons: