/spanien/barcelona/forum/7677.aspx/spanien/barcelona/forum/7677.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Piquénbauer
2013-03-17 14:15
Xandro

Skojar du eller? Började säsongen med en formdipp? Varade den till jul uppehållet när ni fick pisk av Malaga?

Vi inte bara ser, vi ÄR överlägsna i ligan.
Barcelona Bernie
2013-03-17 14:06
Xandro Ok
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid Xandro
2013-03-17 13:49
Acrobat//

Ni kanske ser överlägsna ut på tabellen så ni ska vara jäkligt glada att vi förjade säsongen med en formdipp kan lova att ni hade darrat nu för Real är i storform just nu är säker på att det hade varit kamp till slutet om det hade varit kanske 6p skillnad eller något sånt.

/Realfan
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-17 13:35
Är eliseu i Malaga skadad eller något? Känns som man inte har hört något om honom när Malaga spelar. En för jävla snabb ytter om ni frågar mig
Barcelona Pep #4
2013-03-17 13:12
Pinto
Alves Pique Mascherano Adriano
Thiago Busquets Cesc
Sanchez Messi Villa

Den vill jag se ikväll. Thiago behöver speltid. Villa förtjänar de efter de strålande prestationer han tillfört. Sanchez är påväg upp. Cesc behöver för att nå sin förra form.
Barcelona FCB_Messi
2013-03-17 12:44
Undra verkligen vart den lille killen i atl.mineiro (Bernard) hamnar . Hade gärna velat se honom i Barca . Men den klubben som får honom kan skatta sig lycklig .
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-03-17 11:34
Kan vara nyttigt med lite perspektiv ibland. För 10 år sedan i la liga, säsongen 02/03 kom FC Barcelona på en direkt pinsam sjätteplats i ligan och lyckades med nöd och näppe kvalificera sig för UEFA-cupen. President Joan Gaspart avgick mitt under säsongen och klubbens skulder var massiva.

Kan vara värt att tänka på och försöka komma ihåg då man väldigt enkelt ibland plockar fram stora motorsågen efter enstaka matcher.
Barcelona B-Guden
2013-03-17 11:30
@Barca King -:

Håller med till fullo Rosell omringar sig med en jävla massa amatörer, medan laporta hade proffs vid sin sida
Barcelona Acrobat
2013-03-17 11:29
Det känns nästan lite tråkigt att Barcelona är så överlägsna Real i ligan. Det hade varit roligare om de kände att ett ligaguld vore möjligt, för att sedan döda deras förhoppningar i slutomgångarna! Jaja... en överlägsen ledning visar ju vilket lag som är bäst, så man får väl njuta av det istället! Saknar ändå lite spänningen, vilket är synd!
Barcelona aniliito
2013-03-17 06:01
Dubbel
Barcelona aniliito
2013-03-17 06:00
Vad tror ni om matchen mot PSG? Kommer det bli lätt? Svårt? :)
Barcelona elbraco - CP5
2013-03-17 03:40
shit, tack för att du delade med dig av Laportas superhemliga hemlighet!! oh wait....
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-03-17 02:02
Giovanni Dos Santos är kung. Vilken teknik och fart han har, synd att han inte stanna i Barcelona en längre period.

Ett av dem finaste målen jag har sett!
Barcelona Barca King -
2013-03-17 01:45
Vill ni veta Laportas hemlighet till hur han gjorde ett jätte lag av Barcelona? Rosell är en bättre president än Laporta ekonomiskt, precis som Madrids Pérez Tyvärr är den stora skillnaden att Laporta omringade sig med fotbollskunniga människor. En av de var Cruyff och människor som kunde sitt jobb. Cruyff va en stor del i Barcas uppståndelse. Laporta vägra sparka reijkard och Cruyff rådde honom att anställa pep efteråt. Tyvärr hade Laporta ingen kontroll över ekonomin och alla kunde anställa sina familjemedlemmar till klubben osv och han festa. Laporta älskade ta tag i vissa affärer själv och köpa det han ville ha. Rosell anställer eusebio och zubi. Bara för att han är skyldig de någon slags tjänst. Snälla Rosell, kryp tillbaka till korset och anställ Cruyff!
Barcelona ~ l La Masia l ~
2013-03-17 01:40
@ DM1982 Absolut, defensiven behövs förstärkas. Hummels skulle vara en perfekt mittback för oss, en av de bästa mittbackarna i världen enligt mig. Hoppas att Barca knyter ihop sig honom. Blir det så att David Villa lämnar så finns det ingenting bättre än att värva in en av världens bästa och spännande talang i laget. Vad Neymar gör med bollen är sjukt, han gör nästan sjukare saker än vad Ronaldinho gjorde, men går fortfarande inte att jämföras med Ronnie.
Jeffson
2013-03-17 01:16
Tack vare sina två assist idag så klev den kreative, genialiska "lika-bra-som-Iniesta" spelfördelaren Özil upp på samma antal assist i ligan som den egoistiske Messi =)
Barcelona DM1982
2013-03-17 00:25
Nu är det i och för sig inte framåt Barcelona har problem, det är defensiven. Visst vore fet kul med en spektakulär spelare som neymar men jag ser hellre en bomb i stil med en värvning av en riktigt bra mittback.
Barcelona ~ l La Masia l ~
2013-03-16 23:45
Sanchez Messi Neymar Gud vilken trio haha! Hoppas att Sanchez stannar i Barca i 2-3 år till. När han väl får sina genombrott så är han oerhört bra! Älskar killen fast han särskilt inte briljerat.
Barcelona -SAMI-
2013-03-16 23:37
With Neymar not willing to renew his 2014 contract, Santos' board prefer him to leave this summer. Barcelona first option for now. [uol as]

Låter bra!
Barcelona påfågeln
2013-03-16 23:30
Xavi sprang mest av alla Barcaspelare mot Milan. På något sätt talande för hans insats.
Barcelona Barcadinho.
2013-03-16 22:19
Lite tråkigt för Fontas att han inte heller platsar i Mallorca. Agerar oftast som reserv i mittfältet enligt det som jag har sett. Dos Santos spelade snygg fotboll idag. Jag älskar och se honom behandla bollen, kommer alltid göra det, han är så smidig och elegant.
Hoppas att han kommer starta mot Barca om tre veckor. Jag är sugen på att se honom live då jag är på plats.
Barcelona Barcadinho.
2013-03-16 22:13
Lukman -

Du har rätt. Lagen som besöker SB vill vinna så klart, men det är inte precis en lätt uppgift. Vilja är en sak men kunna vinna en annan femma.
Barcelona Barcadinho.
2013-03-16 22:08
Rambla - det handlar inte bara om träningar och taktik i det här fallet (också men inte bara).
Backlinjen och truppen som helhet saknar bra huvudspelare. Mycket av försvarsspelet sker med huvud och inte bara i fasta situationer utan också under spel.
Det går att träna huvudspel men det är lite för sent när man har nått toppen. Aningen har man det eller inte, på ungefär.

Lite synd att Busqi inte heller är så bra huvudspelare. De flesta DM är ju det.
Barcelona Lukman Roffe Murad
2013-03-16 22:08
Jag förstår mig inte på vissa här inne, Mallorca gör ett monster jobb den här matchen och ja det leder med 2-1 i halvtid. Men olyckligt släpper dem in mål på hörna och sen är allt körd. Men det jag blir arg på är att vissa här inne tror att Lagen som Mallorca/Betis/Granada osv inte vill vinna mot Real? Bara mot Barca då ger andra lagen "100%", Har ni aldrig tänkt på att Real är kanske bra? När vi vinner mot såna lag med 5-0 osv då är det vi som är överlägsna men när Real gör det då är dem andra lagen dåliga. Se saker från andra perspektiv!! Och ja jag är 100% BarcaFAN!!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-03-16 21:22
Ronaldo finta bort sig själv ;)
Barcelona enkos
2013-03-16 21:16
Så är det med la liga lag, de suger när de spelar mot Real och bjuder på men ger alltid 100% mot Barcelona och parkerar bussar en och annan..
Mallorca leder med 2-1 och istället att täta bakåt de bjuder på 3 mål på några minuter.. Inte konstigt att de kommer åka ur i år..
Barcelona zigazaga
2013-03-16 21:13
Bra Mallorca, på 5 minuter släpper man in 3 mål. Hawaii försvar La Liga bjuder på.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-16 21:03
The Octopus of Badia Det spelar ingen roll hur det såg ut då eller förr. Titta på försvarsspelet nu, det är ju parodi och närmast skrattretande i vissa fall. Det gäller speciellt b-laget men även a-laget är det illa ställt med i vissa matcher. Motståndarna behöver ju bara någon chans innan det rasslar i nätet.
Barcelona Baronen
2013-03-16 20:56
Acrobat

Real är inte bättre än så här ;) Nädå, spelarna är väl mätta (på vadå?) och har svårt att tända gnistan till förbifartsmotstånd.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-03-16 20:54
Rambla~ el chico dorado

Fast A-laget har ju inte haft dessa defensiva problem innan? Förra säsongen var försvaret långt ifrån klockrent men då släppte vi ändå inte in i närheten av lika många mål som i år.
Annons: