/spanien/barcelona/forum/7672.aspx/spanien/barcelona/forum/7672.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2013-03-02 19:28
@Hetfield:
Klart att det låter väldigt löjligt när man säger att folk blir besvikna över "endast" en ligatitel. MEN, man måste ändå ha i åtanke hur den här säsongen startade. Vi hade 18 raka vinster i ligan och allt såg helt fantastiskt ut med Tito vid rodret. Spelarna såg mer taggade ut än någonsin. Nu med Titos frånvaro har i princip allting fallerat. Motivationen, disciplinen och spelet är som bortblåst. Med hur vi slutar säsongen och med tanke på hur vi startade den så ÄR det en besvikelse. Att åka ur i kvarten i CL mot denna upplagan av Milan med denna upplagan av Barca med "tidernas bästa fotbollsspelare?" och bli förnedrade av Real Madrid på detta sättet ÄR en besvikelse för oss. Jag tänker inte ha samma loser-mentalitet som Roura och säga "Jag är stolt över killarna vi fick NÄSTAN med oss ett oavgjort i en såhär svår bortamatch som Bernabeu är." Vi har totalt dominerat på Bernabeu de senaste åren och kört över Real. Nu ska vi helt plötsligt vara nöjda med att NÄSTAN få med oss 1 poäng? Jösses.....
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-02 19:27
Snart dags för avspark i mötet mellan Las palmas och Barca B

Startelvan:
Oier, Patric, S. Gómez, Muniesa, Planas, Ilie, Rafinha, S. Roberto, Deulofeu, Luis Alberto och Joan Román

Stream i länktips. Start 20.00
Barcelona Barca-nist
2013-03-02 19:23
var kan man ladda ner matchen ? jag missade matchen !
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-02 19:18
Lukman Roffe Murad (Barcelona) Tror att Pique lider av vårt dåliga försvarsspel. Förut så jobbade hela laget och täckte ytor och på så vis så slapp Pique och Puyol täcka 300 kvm. Vi skulle kunna ha 4 hummels i laget och det skulle se ut så här ändå eftersom avståndet mellan försvar och mittfält är för stort och detta leder till att motståndarna får mycket stora ytor att spela på samtidigt som våra mittbackar får hålla koll på 4-5 motspelare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lukman Roffe Murad
2013-03-02 19:14
Jag har aldrig skrivit efter en förlust och jag vill egentligen i börja nu men jag måste säga jag är jävligt besviken på Pique...

okej Thiago var dålig idag men det är killens första El Clasico från start och jag kan tänka mig hur nervös han var. Men Pique andra sidan herregud vad har hänt med killen?
Jag trodde han skulle hålla 10 år, det skulle vara han som skulle ta över Puyol nu (snart) när han lägger skorna på hyllan. Men nu tvekar jag..

Jag säger inte att Pique ska dominera varje match men herregud säge senast han gjorde en bra match mot ett bra motstånd ?

Jag kommer ihåg hans första säsong med Barca mot just Real på Beranbeu där han dominerade! fullständigt dominerade! Robben,Raul osv ville inte vara kvar på planen för dem visste att Pique var omöjligt att gå förbi !!

Gerard Pique, Jag Saknar dig!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-02 19:13
Varför värvades Song? För att vi behöver mer fysik på mittfältet mot visst motstånd skulle min gissning vara. I två matcher på raken mot Madrid, där vi behöver mer fysik och närkampsspel, så har han inte varit nära att ens hoppa in. Vem fan scoutade Song? Zubi och Tito?
2013-03-02 19:11
Om det stämmer att Valdes skällde ut domaren så tycker jag att det var rätt gjort. Av det jag såg i andra halvlek så tappade domaren matchen totalt och lyckades blåsa för minsta lilla. Sen kan man inte undgå att realspelarna är i snitt ca 12 cm längre så det är ingen skräll att dom vinner nickdueller och gör mål på hörna.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-03-02 19:08
Sluta gnälla efter Pep! Jag tycker att Tito har gjort ett fantastiskt jobb när han var frisk spela vi bättre än vad vi möjligtvis någonsin har gjort.

Att vi sen kollapsar när han insjuknar är verkligen ingen slump, jag vill inte gnälla på Roura eller något men det är inte enkelt att ha ett organiserat och fungerande spel utan en riktig tränare.

Ända sedan Tito blev sjuk har vi sett ut som en grupp yra höns, spelarnas inställning har också varit under all kritik.

Jag tror att vi alla kommer se en massiv förändring när Tito återvänder, för det ser minst sagt mörkt ut just nu..
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-03-02 19:06
När ja såg Valdes springa till dommaren å sen skälla ut han, måste ja säga att de värmde mit hjärta, det va en straff på adriano!! kyckling dommare som har tappat det!
Barcelona Hetfield
2013-03-02 19:02
Det märks hur bortskämda Barcelonafansen har blivit när en ligatiteln anses vara en misslyckad säsong. Man får sätta saker i perspektiv. Trippelsäsonger och CL vinster är inte något som är givet, det är lika härligt varje gång att vinna de. Man kan inte ha det som krav. Om man tänker på att Barcelona lär vinna ligan med stort försprång när laget har saknat en tränare under stora delar av säsongen och att de flesta av spelarna har varit i dålig form eller bara mediokra, då lär man att uppskatta laget. Jag säger inte att det är acceptabelt att spela som de gör, men man kan ju inte bara blunda för allt.
SoN_Un
2013-03-02 19:00
medgång och motgång! mes que un club!
SoN_Un
2013-03-02 18:58
herregud så sjukt många plast fans det finns. vänder vi mot milan så kommer alves vara världens bästa back. helt sjukt vilken låg nivå säger jag bara. (nämnde alves som ex bara). många här beter sig som madridistas. så fort d går dåligt så ska hela laget säljas. och kritiken mot alexis förstår jag mig inte på. han är klasser bättre än pedro och villa. folk här pratar som om villa vore etoo. in med han han måste lira bla bla bla. alexis har haft svacka ja och har det fortfarande. men han har fortfarande varit bättre än både pedro o villa på plan...tränarstaben har inga bollar. det är problemet. bänka messi i onödiga matcher. matcha in song o thiago o bartra o tello. spela inista i mitten...sen att folk klagar på sandro om att han ska avgå. jag säger såhär. kickar han tito så har han inget med mes que un club o göra. vissa här inne borde inse vad det innebär. sorry om jag varit för lång här men så trött på bortskämdhet!
Barcelona enkos
2013-03-02 18:55
Jag förstår varför Barcelona och Katalonien vill bli självständiga. De kan inte leva kvar i ett land (Spanien) som styrs med järn från Madrid.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
.
Real Madrid Nolito
Har vi någonsin vunnit ett el clasico där Varane har startat?
Barcelona Dinho the artist
2013-03-02 18:53
Kan man inte sätta in som regel att stänga av forumet x antal timmar efter varje förlust / el clasico. Detta är ju bara hemskt.
2013-03-02 18:52
Vad var det Valdes gjorde som folk tyckte var helt rätt?
muhammad91
2013-03-02 18:48
Jag såg inte Arbeloa incidenten, vad gjorde han exakt för att det finns flera som säger att han förtjänade rött + När försökte Pepe sparka till Sanchez?

Jag hittar inga videor på dessa händelser, Kan någon vara snäll och skicka länken?
Barcelona Mido
2013-03-02 18:47
Just nu kokar jag, men tänker inte vara respektlös mot klubben,,, en sak måste jag säga,, allt som Pep och Tito byggde i 4-5 år har kollapsat i ruiner..
Barcelona Cobain
2013-03-02 18:47
Trots resultatet idag ser framtiden ljus ut! Det är upp till spelarna nu att visa att man vill vinna ligan och ta sig vidare i CL! Till sommaren kommer förhoppningsvis en ny mittback in och förhoppningsvis en anfallare som kan ge Messi lite andrum! Visca Barca! Glöm inte bort att Barca spelade väldigt bra under Tito och det är nog bara en tidsfråga innan han står vid sidlinjen igen!
Barcelona Sentuary
2013-03-02 18:46
Inget illa om Pep, en av mina personliga favoriter men man lämnar inte laget bara så, mitt i kampen mot Mourinho, man lämnar inte laget bara så när personer i laget drabbats av cancer också
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-03-02 18:45
Hahaha avgå rosell wtf !!
vad e det för fel på folk personligen så tycker ja att vi spelade bra idag jämfört med i Tisdags, man såg att spelarna gav allt dom kunde för att vinna idag!

Visca barca i medgång och motgång!!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-03-02 18:43
Zamboza Vad är de för vits med att ta upp de sämsta? Sen tycker jag inte Alves var så dålig idag, gjorde några bra brytningar och en fin assist, även om han saknades defensivt ibland. Messi har haft feber i veckan men kommer ändå in, gör mål och skapar lite chanser. Han är långt i från toppform men det får ändå sed godkänt.
Barcelona Barcaholic
2013-03-02 18:40
Efter ännu ett nickmål så måste väl ledningen inse att en mittback som Hummels verkligen behövs! Sen bör Alves aldrig någonsin mer få starta som högerback, jag startar mycket hellre med Montoya där och lägger Alves/Sanchez/Tello på Pedros plats som var helt bedrövlig. Går vi vidare mot Milan så räddar det för mig hela säsongen, trots att jag fick uppleva 3-1 förlusten live i Camp Nou. Men då måste fan hela laget höja sig och PRESSA! Mot Milan bör man starta med: V.V Montoya-Pique-Puyol-Alba Fabregas-Busquets-Iniesta Tello/Alves/Sanchez-Messi-Villa
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2013-03-02 18:38
2013-03-02 18:38
2013-03-02 18:37
Sluta skriva ''avgå rosell'' / sparka tito osv. Pinsamt.
Falska supportrar..

Visca Barca! I med å motgång !
Barcelona påfågeln
2013-03-02 18:36
Hoppas det roteras starkt mot Deportivo. Messi kan få börja på bänken, Montoya och Bartra bör starta, även Song. Sen är det spelarna som inte ska spela mot Milan som ska starta, truppen är tillräckligt stark. Skulle vara kul om JDS fick en match, han har hjärta i varje fall, och med lite utveckling kanske han kan vara bidragande. Någon b-lagsspelare kan få vara med också bara lite vilja kommer in. En och en halv vecka till Milan-matchen, och ingen viktig spelare bör behöva spela innan dess, nog ska det gå alltid. Glöm dagens match nu, och hoppas på att Atleti kan ta cupen samt att Man U slår ut Real i veckan. Chansen att denna säsong slutar i en dubbel finns fortfarande, och lite inspiration à la Pep är allt som behövs. Kanske Tito och Pep kan koka ihop nåt i New York tillsammans. Jag hoppas också Abidal får göra en par minuter comeback mot Deportivo, det hade nog gett en välbehövlig moralboost för laget och framförallt varit ännu ett fantastiskt kapitel i historien om Abidal, något betydligt viktigare än ett Clasico.
Barcelona Sentuary
2013-03-02 18:36
Man borde hämta hit Eto'o igen för att visa Sanchez och de andra värdelösa jävlarna var skåpet ska stå
Barcelona Xavi#6
2013-03-02 18:35
Vi har förlorat 2 matcher i rad mot real visst, Vi har fortfarande ligan i egna händer och Copa del rey sur att åka ut där men jag gråter inte direkt.
Hoppas nu att formen bara höjs lagom till returen mot Milan.
Det är nu vi ska stötta laget och visa att vi är enade vi är inte som real, för en vecka en senast buades Mourinho ut och även Ronaldo vid ett några tillfällen idag hurrar de åt de som om inget hade hänt.
Tack gud att jag inte föddes som madrista.
Annons: