/spanien/barcelona/forum/7670.aspx/spanien/barcelona/forum/7670.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mido
2013-03-03 10:58
Äntligen att vissa tycker att Messi har en form svacka trots målen, det har jag tjatat om sen januari men blev påhoppad,,, jag tycker att vi är för beroende av honom som Madrid när det gäller Ronaldo men vi är dubbelt,,, med enklare ord när Messi vill spela då vill alla spela,,, Angående tränaren,,, vi kan inte lita på cancern, vi måste hitta en tränare som kan ta över, trots att jag älskar Tito
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2013-03-03 10:25
Som det ser ut nu så kommer Barcelonas spel inte räcka i CL, Milan spelade riktigt bra igår mot Lazio. Det ska extremt mycket till för att Milan ska släppa in tre mål och det ska nog ännu mer till för att Barcelona inte ska släppa in något. Det händer ju inte nu för tiden, alla lag kan göra mål mot Barcelona.

I ligan så är ledningen med all sannolikhet tillräcklig stor för att hålla hela vägen så titeln bör inte vara i fara. Det ska till en riktig kollaps och det tror jag knappast kommer hända.

Även om det känns småtungt så får man inte glömma bort att Barcelona leder ligan fast de genomgår en enormt tung period. Att spela utan sin tränare håller inte i längden, alla som trodde att Barcelona är ett självspelande piano och inte behöver sin tränare har bevisligen små kunskaper om fotboll.

Sedan är det direkt pinsamt att maränger inte kan erkänna att det var straff igår. Det är lika mycket träff och förstärkning som när Ronaldo fick straff. Maränger hade chans att visa sig stora när de vinner men valde att gnälla om filmning istället. Småsint, de vann matchen trots allt.

Vinner Barcelona ligan (vilket jag tror att de gör) så är Reals vinster den här veckan inte mer än tråkig statistik.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-03-03 10:02
Det mesta har väl sagts om matchen redan, men en av de stora skillnaderna nu jämfört med när vi spelade som bäst är rörligheten. Ärligt talat så upplever jag att det typ bara är Pedro och Alba som ständigt rör på sig och försöker göra sig disponibel. När bollen är på mittfältet promenerar alla runt och verkar förvänta sig att bollhållaren ska göra sin gubbe eller något. Ska man spela sitt jäkla "tiki-taka" får ju för fan hela laget göra sig fria. Jag menar, spelarna är ju inte ens svettiga på närbilderna.. Och här kommer nog min största känga mot just Messi, för jag har verkligen aldrig sett honom vara så stillastående som i de senaste matcherna. Kan vara att killen är sliten, men han vill ju själv spela hela tiden. Är man helt osynlig under 80 minuter av en match får man fan engagera sig och försöka bli delaktig i spelet. Nu blir det att han i praktiken bara väntar på bollen på offensiv planhalva och lunkar runt för att sedan försöka göra bort sin gubbe (som han förövrigt bara lyckas med 1 på 5 nu för tiden). Och Alves! Stundtals gör han det bra, men herregud vad mycket boll han tappar på sin kant. Blir han pressad så börjar han ta massa extra-touch och till slut tappar bollen. Fan släpp bollen i tid så vi slipper dessa j*vla kontringar. Medans jag ändå är igång kan jag väl lika gärna ta upp Pique.. Självklart har han ryckt upp sig jmfört med föregående säsong. Dock så blir jag helt galen när jag ser honom göra de där chansning-glidtacklingarna kring straffområdet som igår mot Ronaldo precis efter att denne kommit in på plan. Bjud inte på sådana grejer när man vet att det i 80% av fallen resulterar i en frispark. OK! Blev lite långt inlägg, men jag var tvungen att få det ur mig. Det verkar som Roura försökte få liv i spelarna igår när de helt enkelt inte visar samma glöd som för några månader sedan.
SoN_Un
2013-03-03 03:28
vad nice det skulle vara o vilken dröm. ifall pep ringer sandro o ber om att coacha laget till sommaren....DRÖMMMMM!
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-03 03:23
Håller med det är knappast Rouras fel att spelarna glömt hur man spelar fotboll. Han gör sin första säsong som assisterande tränare och får direkt hoppa in i hetluften, man ska minnas att han så sent som förra säsongen "bara" var en scout. Det är som att kasta in en läkarpraktikant i operationssalen under första veckan.

Hela klubben blev påverkad när man fick beskedet om Vilanova, han är nära vän med flera av spelarna och det märks såklart att han saknas. Sen så ser man också hur hårt Jordi tar det hela när det går åt helvete, inte så att han sitter tillbaka med en kopp kaffe som vissa vill få det till.

Nu är det en lång vecka kvar tills nästa match och det gäller att börja om från ruta ett igen. Tror problemet är mer mentalt vid det här laget, gör några teambuilding aktiviteter, kör en motivationsvideo à la Pep och få tillbaka hungern, vad som helst, rekordsäsongen förtjänar mycket mer än det här.
Barcelona Blaugrana80
2013-03-03 03:15
Jag håller med dig gabriel om Jordi det kan inte vara lätt för han!! Felet ligger hoss Rosell och ledningen! Rosell ljög för oss när han sa att Tito skulle vara tillbaks efter 6 veckor!! en Cancerbehandling tar inte 6 veckor!! Min mamma har cancer och hennes behandling har pågått nu snart ett år och hon är inte klar med det än.. Ledningen borde hämtat in en ny tränare när man fick reda på det.. Titos hälsa kommer i förstahand!! Kan inte vara lätt för Tito att se hur laget underprestera.. Jag tycker ärligtalat att spelarna sviker Tito.. Man läser på FB twitter på fabregas, iniesta, alves pique masken att dom ska ge allt o sånt skit men när det verkligen gäller så händer det ingeting!! Så lägg ner allt skit snack om Jordi!! Klart att vara utan tränare så länge är det jobbigt för spelarna men för Titos skull måste dom visa mer vilja och inte gå ut i media o snacka skit bara
Barcelona Barca King -
2013-03-03 03:03
I ärlighetens namn är jag super nöjd med Tito som vår tränare. Den första Clasico i ligan slutade oturligt 2-2 och vi kunde ha vunnit den. I första super cup mötet matade vi de rejält tills Valdes dribbla sig till trubbel. Men vad som oroar mig är att jag kan inte bedöma Tito fullt ut på grund av hans frånvaro. Därför är det inte rättvist mot honom. Besegrar Tito cancern vill jag ha honom tillbaka i tränarposten. Annars får han vila sig.
Barcelona Gabriel
2013-03-03 02:46
Jag ogillar skarpt det hånande som sker mot Jordi.R. Han är vår. Man skyddar sina egna. Har ni glömt bort att han blivit påtvingad den här uppgiften? Jag tror inte att någon mer än han försöker göra så att det här ska vända. Men han är ingen tränare, punkt slut. Han gör det bästa av en situation han absolut inte vill befinna sig i. Det är upp till klubben att fatta ett beslut av att ta in en annan tränare.

Det är okej att säga att han inte är rätt man för jobbet, men att håna honom är bara lågt och inte värdigt en culé.
Barcelona grande jw
2013-03-03 02:27
Och historien fortsätter :)

"Tv images have shown Real Madrid coach Mourinho calling Dani Alves "filho da puta" (son of a bitch) when the latter fouled Ronaldo." [via md]
Barcelona grande jw
2013-03-03 01:45
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Wörd. Den här bilden talar sitt tydliga språk
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-03-03 01:11
achdar Kolla kompis, jag har aldrig påstått att Leo har varit på sin "normala" nivå i säsongens samtliga classicon. Han har varit sig själv i vissa för att bli isolerad/osynlig i andra. Grejen jag inte begriper med våra grannar är varför dom jämnt o ständigt ska överdriva? *Första matchen i CN i augusti, Supercopan, Crille var osynlig matchen genom o nätar via nick på en hörna. *Returmötet är han vass som fan i första, gör snyggt mål, får Adriano utvisad. Han är som sagt tung i första halvlek men helt osynlig i andra. *Första matchen i ligan: Crille är som vanligt, gör ingen kanonmatch rent spelmässigt men lyckas ändå näta två gånger om varav den med vänstern är distinkt och snyggt. *Han är helt osynlig i första mötet av CdR och är mållös. *Han är effektiv i returmötet, gör två mål men sabbar flera eventuella målchanser genom att skjuta mot himlen eller mot Pinto. *Idag fick han förvisso 30 minuter, var ständigt farlig, sköt bra friskarpar men blev mållös. Shitttt, han är 2-3 snäpp bättre än Messi nu
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-03-03 00:50
Tycker vissa här inne är rätt hårda mig Jordi Roura. Vad ska han göra? Hur kan det vara hans fel? Han får allt av Tito via telefon och och han delar det vidare till truppen bara. Han är inte ens tränare (som vissa idioter i media fått för sig, då de vill sparka honom) utan assisterande, han har råkat hamna i rampljuset bara så där.. Han har ingen lätt uppgift direkt.. Det är dags för klubben och tänka om till sommaren. Visst, vi säger Tito blir frisk igen, men vad är oddset på att han ej får bakslag igen? Det är cancer vi pratar om.. Jag vill inte att vi ska "förstöra" Titos liv med pressen som man har som Coach i Barca.
Barcelona achdar
2013-03-03 00:47
MESSI.CORLEONE

Sluta rabbla mål. Du kan väl inte med handen på hjärtat tycka att Messi presterat på sin "vanliga" (låter konstigt att använda det ordet för Leo) nivå i denna säsongs klassiker?
Ta av dig Messi-brillorna och se hur lat och slapp han varit, målen till trots.. Ronaldo har däremot steppat upp rejält om man jämför med säsongerna då han var ett spöke i jämförelse.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-03-03 00:43
Ärligt talat så är jag trött på marangär som påstår att Crille överglänst Messi i El Classico sammanhang denna säsong. Låt oss färska till minnet.
Messi gjorde ett straffmål i första mötet av Supercopan. Han gjorde frisparksmål i returmötet. I Ligan gör Messi två mål mot Real hemma, ett mål borta. Det är bara i CdR möten som Leo inte lyckades näta.
5 mål på 6 El Classicon för Leo, 6 mål på 6 matcher för Crille. Kom igen madridfan, överdriv inte för Guds skull!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-03-03 00:34
Occi

Ödsla ingen tid på det där, dem liter utan dr jekyll & dr hyde komplex. Up is down, down is up. Dem har även bully mentalitet, att glädjas över att slå ett lag utan tränare är som att ge sig på någon du vet kan slå men behöver hävda dig därav ger du dig på denna.

2013-03-03 00:24
Nesto Tänkte mer på att hämta in honom till just sommaren för att sporra laget, med tanke på hans historik med klubben känns det inte alltför omöjligt att han ställer upp med tanke på att klubben lider och att hans närvaro säkert hade eldat upp dem. Den enda som står i vägen för det är Rosell pga deras dåliga relation. En dos inställning hade gjort mycket för dagens Barcelona känner jag. Men det kommer nog bli så att dem först i sommar dem går efter någon, och El locos hade nog passat in perfekt. Kan inte kommentera om Oscar då jag inte vet tillräckligt mycket om honom.
Barcelona Occi
2013-03-03 00:24
Massa luft Realfansen fått nu när de vunnit mot ett lag utan tränare och i stor formsvacka som även spelat uselt mot mittenlag i Spanien. Helt plötsligt är Ronaldo flera nivåer bättre/presterar bättre i stormatcher senaste åren än Messi. Detta som också är en gåta för mig då Real inte ens spelat några stormatcher senaste 2-3 åren förutom mot oss. Men även mot oss har Ronaldo varit usel och totalt osynlig men endå lyckats trycka in mål när vi tabbar oss, med undantag i cupmatchen senast där han hör och häpna faktiskt syntes på plan i mer än bara frisparkssituationer.
Barcelona Nesto
2013-03-03 00:10
Ride_The_Big_One(6) Äsch.. Det är för lite tid för vilken tränare som helst att försöka göra laget till något bättre än det redan är tills Milan matchen och att spela bort så pass många poäng i ligan är ju enormt dåligt. Från att spela så pass bra till att tappa allt? Roura och spelarna borde kunna hålla det fram till sommaren. Är det så att Tito inte kan komma tillbaka så ser jag Bielsa eller Oscar Garcia som de hetaste alternativen. El locos taktiska kunskaper tillsammans med sina offensiva vapen är bland de bästa en tränare kan ha. Oscar har väl gjort riktigt bra ifrån sig i Israel också?
Barcelona -SAMI-
2013-03-02 23:58
Barca behöver en ny tränare. Tito har Cancer och hälsan går först av allt. Hälsan är nummer 1.
2013-03-02 23:48
Barca King

Med Tito borta känns det hopplöst för truppen att reagera, och dem kommer inte ut ur sin funk känns det som. Jag menar Tito har inte haft samma effekt som Pep hade gentemot truppen gällande inställningen, men en viss effekt hade han ändå. Det går bara spikrakt neråt med honom borta.

Vi har en bra trupp, men vad gör det när vi inte har någon som kan leda dem nu när dem behövs som mest. Tycker Rosell ska svälja sin stolthet och anlita Crujff, för vi behöver någon kunnig och tillgänglig innan vi tappar allt denna säsong.

Step up Rosell visa att du bryr dig om laget och ta in Barcelonas gudfader, någon truppen respekterar nog att följa kampen mot ligan samt CL.

Rosell dont be a suit, be one of us!
Barcelona Barca King -
2013-03-02 23:31
Tito har cancer, CANCER! Det är inte någon förkylning man få bort av penicillin precis. Tito behöver vila i ett helt år. Må Gud och dagens medicin hjälpa honom! Om han kommer tillbaka i april har en mirakel skett men vem vet om Real inte är 4 poäng bakom oss efter mars. Om det är säkert att han kommer tillbaka, okey! Jag kan svälja det. Om inte ta in Luis Enrique kortsiktigt! Med Roura vid sidlinjen vet inte ens en spågumma vad framtiden har att erbjuda. Jag hade inte låtit honom styra mitt fartyg.
2013-03-02 23:31
2013-03-02 23:28
Sentuary

Tack videon hjälpte!
Barcelona Sentuary
2013-03-02 23:24
Skön video, kan vara något gott för denna skitdagen
Barcelona Barca King -
2013-03-02 23:24
Innan längtade jag efter Milan matchen och hjärtat slog för revansch. Nu undrar jag bara om laget kan underprestera värre än vad man har lyckats med. In Roura we trust.... 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.May God have mercy on us.
2013-03-02 23:23
Vampíro - Ànims Tito / Mojito - Culé (un estilo de vida) Tackar så mycket för match info. Känns som en lång och jobbig mardröm, en sån där jobbig dröm som vägrar ta slut. "Never give up for even rivers someday wash dams away"
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-02 23:11
Ride_the_big_one

Sista halvan av första halvlek var relativt godkänd. Första halvan var ungefär lika dålig som den i tisdags.

Andra halvlek är svår att bedöma pga de många avblåsningarna, men våra spelare vek ner sig en hel del och när Real fick en del offensiva fasta situationer på raken i mitten av halvleken kändes det som att andan gick ur och att ett ledningsmål bara var ett ögonblick ifrån att hända. Och hände.

Så, en något pyttelite bättre prestation, men problemen kvarstår.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-02 23:07
@Ride_The_Big_One(6) Nej om man ska svara kort. Det såg lite bättre ut i första halvlek men det var långt ifrån bra spel och man ska lägga till att de ställde upp utan flera givna spelare. I andra så var det samma loja spel igen och vi hade knappt något att komma med, tyvärr. Bara att försöka gå vidare nu, efter tre rakar knocker så måste man resa sig.
Barcelona petersays
2013-03-02 23:01
Grejen är att Ronaldo inte ens behöver filma i den situationen, och inte direkt förstärker supermycket heller - Lasa praktiskt taget bara slänger upp kortet ändå.
2013-03-02 23:01
Annons: