/spanien/barcelona/forum/7666.aspx/spanien/barcelona/forum/7666.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2013-08-13 16:11
L.A.M Nr 10 men det är kul att leka med tanken för övrigt finns det ingen spelare jag ogillar som Ronaldo samtidigt som man respekterar stora delar av det han gör!

Bara att tacka och ta emot Messi har honom att tacka för många av hans rekord!
Barcelona Deulofeu
2013-08-13 16:09
Ronaldo gör helt rätt han sätter rejäl press på sitt lag ska de värva Bale som ersättare eller ska de spela båda två?

Tröja nummer 7 ledig i Man u.

Mendes en slug herre och Ronaldo är pengakär och hans hem anses ju vara i Manchester.

Tycker nästan de har större problem än oss som "saknar en mittback"
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-13 16:08
Kan delvis hålla med om att Ronaldo mognat en del de senaste åren. Det är vissa saker man beundrar med honom som tex hans målmedvetenhet. Dock hade det aldrig funkat med de två i laget. Tror ni någon av dem hade viljat vara nummer 2? Båda två är sjukt ambitiösa och det är bara bäst som gäller, att Barca vinner titlar men att Messi gör 5 mål mer i ligan, avgör CL-finalen och vinner guldbollen hade tex aldrig gått hem hos Ronaldo, och såklart inte tvärtom heller.

Äh, kommer verkligen aldrig att hända så det är ingen idé att ens spekulera. Vi har Messi nu och vi har Neymar för en förhoppningsvis lång tid framöver. Världens bäste nu och världens bästa om fem år. Det räcker så.
Barcelona Deulofeu
2013-08-13 16:08
Gabriel Det är givetvis inget jag tror på knappt hoppas på men en knäpp på näsan utan dess like vore det!

Lägg ned det där med wake up det förstår du väl också att det varken skulle fungera eller ske men håll med om att tanken är kittlande.

Hur många har inte spelat fifa med Ronaldo-----Ibra -----Messi jag har det iallafall och sett till att Messi alltid gör flest mål tar straffarna osv ; )
Barcelona Leo y Cesc
2013-08-13 15:59

På tal om Cristiano så är han väl nog väldigt smart som inte förlänger kontraktet, istället för att Madrid ska få 80 milj € från United så går han gratis och så får han en fet sign on bonus med det dröm kontrakt han ville ha från början.

Han har inget att förlora för det är inga Madrid spelare som vinner guldbollar längre eller CL.

Barcelona Gabriel
2013-08-13 15:51
Deulofeu

Menar du allvar med att du tycker att Barcelona borde försöka värva Ronaldo? Du tror verkligen på riktigt att det hade funkat med honom och Messi i samma lag och att Ronaldo hade accepterat att vara nummer 2?

Förlåt men wake up.
Barcelona Deulofeu
2013-08-13 15:40
Vilken söndag kväll vi har att se fram emot först Barca kl 19 sedan kan man kolla nästa lagbygge på direkten. Får se om Madrids bygge håller och även Tatas nya direktpresspelande Barca ; )
Barcelona Deulofeu
2013-08-13 15:39
Gabriel Han kan ju lika gärna var nummer två hos oss för nummer ett kommer han aldrig bli igen!

Messi är etta nu och om ett par år är det dags för Neymar.

Jag tycker Ronaldo coolat ned en hel del senaste året han börjar väl fatta att det inte är så smart att vara en cry baby att det inte gagnar honom.

Kolla bara agerandet med Mourinho det skötte han snyggt när han sänkte Mourinhos lag på plan och inte i media.

Ronaldo har vuxit inget snack om saken han är närmare Messi än någonsin dock fattas lite.

Man blir dock rejält orolig för Messis skador igen för är han borta ett tag då kan det bli illa både för honom och Barca.

Skönt att Messi är på väg hem igen.
Barcelona Rambla~
2013-08-13 15:22
Ronaldo vill inte förlänga, han har skjutit upp beslutet. Det roliga är ju att Perez hela tiden ljuger för medlemmarna när han säger att allt är klart, han ska bara skriva på, han kommer avsluta karriären i Madrid. I själva verket är Perez skitnödig som fan nu över att Ronaldo trilskas. Varför tror ni han är så desperat att värva Bale?

Det har surrats ett tag om att Ronaldo och agenten Mendes redan har en hemlig överenskomelse med United att spela ut sitt kontrakt hos Madrid för att sen lämna som bosman för United. Då kommer han få ett "golden handshake", en saftig summa i sign-on bonus av United. Vi får se vad som sker, det kommer åtminstone bli intressant ju längre tiden går och han inte skriver på nytt kontrakt.
Barcelona Lion24
2013-08-13 15:19
Jag har varit borta ett tag och ej kunnat hängt med. Men jag har läst lite grann och det som oroa mig mest har varit Messi. Är han skadad? Om han är, är den allvarlig?
Barcelona Smogen
2013-08-13 15:12
C.Ronaldo hade gärna fått komma hit, enbart för nöjet att gå in och läsa på puertan!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2013-08-13 15:02
Cristiano Ronaldo i Barcelona? Aldrig i livet. Hans personlighet går inte in i värderingarna vi har i våran klubb. Mer arrogant spelare får man leta efter. Det räcker att bara kolla på hans målgester när han gör mål, vad fan är det för jävla målgester. Den när han tar båda händerna och gestikulerar "lugn, I got this" samtidigt som han putar med läpparna. Att se han göra så i Barça tröjan hade fått mig att ta ett personligt break som fotbollssupporter och culé enda tills han försvann igen.

Dessutom hade det aldrig fungerat mellan honom och Messi. De två bästa spelarna i världen som år efter år konkurrerar om att vara nummer 1. Eller vadå, tror du att Ronaldo hade nöjt sig med att vara nummer 2 i Barça eller? Inte en chans.

Det kommer ändå aldrig att hända så jag behöver inte lägga mer energi på det. Men usch, hemska tanke.
Barcelona Deulofeu
2013-08-13 14:57
Snart går Cristianos kontrakt ut är det inte dags för honom att flytta till ett lag där han har chansen att vinna cl tillsammans med Messi.

Tänk er de två i samma lag... Det är ju större chans att Ronaldo flyttar hit än tvärt om.

Ingen övergångssumma bara lön.

Dags för lite payback mot Perez för Figo affären tänk er vad som skulle ske i fotbollsvärlden ha ha.

Neymar---------Messi---------Ronaldo

skulle funka va?
Barcelona Zamboza
2013-08-13 14:54
Rambla.
Hehe ja vi stoppar här och får hoppas att en mittback värvaz snart.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-13 14:32
Rambla - aha, det skulle dock inte förvåna mig om det skedde. Vi alla vet ju vilken orm Perez är, där han tom på marknaden försöker störa oss. Läste på Barcastuff, att Perez o company var i kontakt med Neymar/Agent, där man förklarade varför han inte ska välja Barca osv.
Barcelona Rambla~
2013-08-13 14:32
@Zamboza:

Jaja, men mitt exempel var ju från första början att vi (Barca) inte ville betala det Chelsea sägs kräva och att då Real Madrid kom in moch bara lade upp den summan. Sen att du bygger vidare på det och skapar andra förutsättningar med båda klubbarnas bud accepterade, då blir det ju en helt annan sak. Nåja, vi stoppar här. Det var som sagt bara ett fiktivt exempel.
Barcelona Deulofeu
2013-08-13 14:31
Barca b startar till helgen herregud vilken spännande trupp Eusebio förfogar över.

Ortola u-20 målvakt har precis tappat sin plats en De Gea typ.

Edgar Ie mittback eller högerback har på slutet gått från klarhet till klarhet och ses nu som en av de bästa backarna i b-laget efter en skadefylld säsong.Bra i u-20!

Bagnack behöver väl ingen närmare presentation kommer träna med a-laget under säsongen speciellt under vår kaptens frånvaro.

Grimaldo borde göra comeback snart Spaniens största talang på vänsterbackssidan.

Samper vår nya Busquets underbar dmc som måste vara ordinarie direkt en supertalang.Borde få chansen i a-laget under säsongen.

Babunski Makedoniern som har en utsökt teknik omc kan landslagsdebutera strax.

Sandro Ramirez en riktig talang som vet vart målet är beläget u-19 stjärna.

Dongou kommer nog också få en del speltid med a-laget i år borde vara förste striker med nummer 9!

Sanabria 17 åringen som nog gör debut mot Tyskland i morgon oerhört mogen spelare som var suverän i u-20.

Traoere borde få chansen i b-laget om inte Kiko eller NIeto går före han anses vara vår egen Bolt oerhört snabb och talangfull u-19 bänkspelare.

Ebwelle borde också få en del chanser i b-laget håller i dagsläget till i juvenil a.

Ondoa också i juvenil a borde också ha fått känna på b-laget vid det här laget.

Dessa spelare är det som Eusebio ska vårda i år minst tre av dem borde få rejäla genombrott.

Samper,Bagnack,Dongou samt Grimaldo borde vara aspiranter på uppflyttning redan nästa år!

Ska bli intressant och se vad som händer i Madrid Castilla de har ju också förlorat en del viktiga spelare i Jese och Morata.

Barcelona FCBlaugrana
2013-08-13 14:30
Messi, who a thigh muscle injury, has confirmed at a press conference today that he won't play with ARG against ITA tomorrow. [via rai]
Barcelona Deulofeu
2013-08-13 14:18
Skön bild..

Med texten Bolt världens snabbaste man på 100 meter...

Zubi världens långsammaste man på att värva en mittback.Zubis pratbubbla:

- Signal någon?
Barcelona Zamboza
2013-08-13 14:18
Rambla Jag sa ju utifrån att Chelsea skulle aceptera både våran och reals bud så väljer han oss. Jag glömde tillägga att Luiz idol Puyol är ännu en orsak till varför han skulle välja Barca.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-13 14:16
@Youngcules: Zubi's taking 3 weeks to complete the transfer of Denis Suarez, a signing that's been close to completion for 2 weeks. Forget about CB. @Youngcules: *signs into twitter* Sees Barca fans freaking out over no centre-back signing *signs out* #somethingsneverchange HAHA youngcules är fan klockrena!
Barcelona Zamboza
2013-08-13 14:16
Barcelona Rambla~
2013-08-13 14:15
Nej, eller det vet jag inte men knappast i nuläget. Läs mitt inlägg från 11:29. Det var bara en spekulation vid ett tänkt scenario.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-13 14:08
Vadå vill Real ha Luiz nu?
Barcelona fc__Barça
2013-08-13 13:59
@barcastuff: Martino is at the moment meeting with president Rosell and sports director Zubizarreta to discuss, among other things, the centre back issue
Barcelona Rambla~
2013-08-13 13:40
@Zamboza:

Jo, men nu glömmer du bort att Madrids bud (ett tänkt bud) är ca €20m högre än Barcas. Om Chelse då vägrar att sälja till Barca lär ju Luiz knappast nobba Madrid om Chelsea tillåter det.
Barcelona A.Gaudi
2013-08-13 13:37
Levy och tottenham är ju bland dom värsta att ha att göra med i fotbollseuropa. Bara att se på bale-affären, Levy kräver rejält med pengar för sina spelare. Likt porto är dom noggranna med att ta så bra betalt som är faktiskt möjligt.

Spurs försvar brukar ju dessutom vara bedrövligt, så jag tror det skulle vara väldigt omständigt att få Vertonghen. Dom lär vara medvetna om risken att försvaret faller ihop och att det blir en klassisk spurs säsong med 2+ mål insläppta per match om Jan V sticker.
Barcelona Zamboza
2013-08-13 13:29
@Rambla~:

Om Chelsea hade accepterat både Barcas och reals bud, så hade Luiz utan tvekan valt Barca, tror jag. Att få spela med Neymar, Alves (kompisarna), Messi, Iniesta, Camp nou plus närheten till stranden hade varit för mycket att tacka nej till. Han verkar dessutom inte vara den giriga typen ifall real skulle erbjuda mer i lön. Det är vad jag tror.
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-08-13 13:16
Luiz Agger Verthongen och nu sakho, ser ut som att vi springer runt överallt i europa men inget konkret händer, agera snabbare för i helvete.

Varför kan klubbar som juve och dortmund agera så smidigt på marknaden medan FC Barcelona helt enkelt ger upp på en mittbacksfråga som man sa var ett måste i början av juni? Släng iväg 20 mille på sakho och lös det nu. Kom inte och säg att han är kass för han kan inte vara sämre än de vi har nu, undantaget en frisk puyol.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-13 12:45
@L.A.M Nr 10:

Förstår din poäng. Men såg han i CL ett antal matcher och han imponerade stort på mig. Såg matchen där de mötte Malaga. Han var överallt.
Spelare från portugisiska ligan har lyckats förr i de stora ligorna tänker väl först och främst på CR och Falcao. Men klart kanske är en liten chansning men samtidigt landslagsman för Frankrike och 22 år endast. Har alla egenskaper vi söker och kommer knappast bli sämre.
Annons: