/spanien/barcelona/forum/7665.aspx/spanien/barcelona/forum/7665.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-04 19:32
Rosell säger att de kommer behålla Tito som tränare oavsett vad som händer och så länge han sitter som president.

Vidare är det mycket snack om varför allt går fel och om laget är slut.
Men där säger Sandro att så def inte är fallet.
Barcelona påfågeln
2013-03-04 19:24
Säger Rosell något annat intressant? Jag antar att det mesta handlar om Tito.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca älskare124
2013-03-04 19:24
Ride_The_Big_One(6) (Barcelona) vem pratar du med? Mig eller ??
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-03-04 19:22
Fcbarca6

Hur många gånger ska du ställa samma fråga?
Antingen så vet ingen eller så har dem ingen som helst lust att tänka på det just nu.

Calmaaaaaaa
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-03-04 19:19
Det är säkert ännu en lögn från hans sida.
Barcelona Abbe.
2013-03-04 19:18
Rosell meddelar att Tito möjligtvis kan vara tillbaka i slutet av mars.
2013-03-04 19:09
<3
Boys hur tror ni vi spelar mot Milan längtar till den matchen och hoppas på vinst! Hoppas vi spelare bra fotboll, och visar alla att vi fortfarande är världens. BÄSTA LAG visca Barca ?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Live med Rosell nu.
Barcelona Riiio!!
2013-03-04 19:07
Ett fint uttryck: "njut av vårat Barcelona när vi vinner - älska vårat Barcelona när vi förlorar". Klubben behöver allas support just nu, mest av oss fans! Krossar vi depor i ligan samt att Messi får stänka in ett par mål och sen slår ut milan så ser allting plötsligt mycket bättre ut..
Barcelona Indir
2013-03-04 18:55
Pep är historia snälla gå vidare!
Barcelona FCB_Messi
2013-03-04 18:52
En dröm : spelarna har radat upp sig och ska börja promenera ut från spelargången (mot Milan) . Spelarna kommer upp för trappan en efter en och sist ut, längst bak i kön, kommer Pep Ut !! Ställer sig mellan bänkarna och knyter näven mot publiken och "säger", "tillsammans klarar vi detta".. Snacka om att publiken hade blivit uppspelta !
Coach Pep,
2013-03-04 18:50
Jag är inte medlem i klubben men så vitt mig belangar så kan Rosell uppriktigt talat dra år helvete. Edit: Ursäkta trippelpost.
Coach Pep,
2013-03-04 18:49
Vi har alla förutsättningar för att slåss mot den moderna fotbollen men Rosell har dragit oss rätt in i den.
Coach Pep,
2013-03-04 18:46
Jag har alltid tyckt att Rosell är väldigt obehaglig. Han verkade vara besatt av att smutskasta Laporta och utnyttja hans mygel så mycket som möjligt för egen vinning. Det känns som att han lurat in klubbens medlemmar i en slags falsk trygghet genom att "ordna upp" skiten efter Laporta, fast det under ytan samtidigt pågår förändringar som skadar klubben. Rosell ger för mig intrycket att ha storhetsvansinne tänker på affärer mer än människor, precis som "Mojito" nämnde. Var det inte också pga Rosell och styrelsen som Pep lämnade? Rent sportsligt känns det verkligen inte som att ledningen har full koll, och jag gillar för den delen inte heller vad som håller på att hända med Barcelona marknadsmässigt.
Barcelona Pep #4
2013-03-04 18:30
Henrik Larsson 7

WORD!!!
Barcelona FCB_Messi
2013-03-04 18:26
Henrik Larsson 7, Kunde inte säga det bättre själv . Fy fan vad man vill att det ska hända !!!!
Barcelona ViscaBarca1899
2013-03-04 17:55
El flaco Sorry har inte hängt med men vilka spelare var det som syntes i Madrid och vem sågs på restaurangen
Barcelona FCBarca6
2013-03-04 17:42
om barca nu vinner ligan och kanske cl tillslut.. när firar dom de vunna titlarna på camp nou isåfall?.. är det direkt efter sista hemmamatchen eller bara nån dag senare eller nåt? kommer inte riktigt ihåg..
Barcelona Pep #4
2013-03-04 17:17
Henrik Larsson 7

WORD!!!
Barcelona Henrik Larsson 7
2013-03-04 17:15
Skulle vilja se Pep visa sitt riktiga Barca-hjärta och komma in bakom kulisserna som en motivator inför ödesmatchen mot Milan. Om det finns någon i mina ögon som skulle kunna inspirera och tända till laget i denna svåra och pressade tid så är det fan Pep. Kanske låter aningen larvigt (och jag menar verkligen inte att detta skulle vara något PR-trick eller något som ens fans och media behöver veta om), men en Pep Guardiola som håller ett brandtal för spelarna inför matchen med återanknytningar till vår historia och hur vi överkommit liknande svårigheter tidigare skulle i alla fall få spelarna att gå in med 110%. Ser även gärna att Abidal är med på ett hörn i det hela och inspirerar med den resan han har gjort - en resa som krävt fullständig vilja, ett enormt hjärta och ett psyke av stål.

Vi alla vet vad denna trupp egentligen har för kvalitet när spelet stämmer och alla kämpar fullhjärtat för varandra, så enligt mig handlar det mesta om att få de mentala bitarna och inställningen på plats för tillfället. Att en spelare är "ur form" beror ju allt som oftast på just mentala faktorer hos denne spelare (om han inte just varit skadad eller är väldigt sliten..)

In med Pep som samtliga spelare verkligen lyssnar till och hyser stor respekt för och tvätta bort osäkerheten som infinner sig i truppen just nu. Visca Barca!
2013-03-04 17:15
Rambla~

Nej, inte så långt - lite mer cred än så ger jag honom trots allt.

Med det sagt så finns ju alltid möjligheten att spelare (eller tränare...) själv vill lämna för att de inte gillar vad som händer med sin kära klubb.
Och ungefär där börjar teorierna ta form.
Barcelona FCBarca6
2013-03-04 17:08
om barca nu vinner ligan och kanske cl tillslut.. när firar dom de vunna titlarna på camp nou isåfall?.. är det direkt efter sista hemmamatchen eller bara nån dag senare eller nåt? kommer inte riktigt ihåg..
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-04 16:58
Mojito Nu skrämmer du mig. Menar du att han skulle kunna få för sig att sälja av spelare, även de som är untouchable? Även den bäste?
Barcelona Hetfield
2013-03-04 16:46
Jag har skyddat Rosell flera gånger, och jag kan se allt det vettiga han gör, men han måste sluta bete sig som att Barcelona är som den italienska maffian. Han kan ju inte anställa folk som inte kan göra deras jobb bara för att de är lojala mot honom, sen att sin tur förlora t.ex: Oscar Garcia och behålla Eusebio. Han beter sig som den italienska maffian där man anställer folk inom familjen, trot att de inte ens är rätt person för den rollen.
Barcelona B-Guden
2013-03-04 16:42
@Rambla~ el chico dorado:

Jo det är han om man jämför med Alexis + att han har bättre kontroll på bollen, tar sig runt och slår inlägg efter marken och är ett ständigt hot, tello är knappast en spelare som utnyttjar sin snabbhet mot höga försvar.
2013-03-04 16:39
el Flaco och Rambla~

Mina teorier behåller jag än så länge för mig själv, men, så här tänker jag i grunden;

Rosell gillar affärer mer än människor, och han agerar hellre än att lyssna.
Vågar Sandro sätta sin egen prestige åt sidan om det skulle krävas?
Mitt svar på den frågan är nej. Konsekvenserna av detta är teorierna.
Men de får ni fundera på själv ;-)
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-03-04 16:36
Rambla/

När jag läste det om att tre spelare fick tillstånd att stanna kvar i Madrid började även jag få flash backs från slutet av Rijkaard-eran. Det tyder på att det har blivit mer laid back ledarskap och det har visat sig inte vara en bra formula i Can Barça.

B-Guden/

Anledningen till att jag tycker att spelarna här mer skyldiga än Tito/Roura är för att tränarduons alternativ är begränsade för tillfället. De spelarna som lirar från start är i dålig form och de på bänken i ännu sämre form.

Att spelarna sen inte visar någon glöd, inte skapar målchanser och släpper in enkla mål är inte heller Rouras fel. Lite mer kan man kräva av dessa mångmiljonärer. Det var inte bristen på ledarskap som var den stora anledningen till att vi förlorade mot Milan och Madrid, utan snara´re brist på attityd och motivation.

Och om spelarna behöver motiveras för att vara taggade inför en Champions League match på San Siro mot Milan, eller i en Clásico mot ärkerivalen så har vi ett stort problem.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-03-04 16:21
Mojito/

Jag har aldrig trott på mättnad, men däremot har det uppenbart att det finns en grov brist på inställning. I dagsläget kan jag inte se laget kapabel nog att göra tre mål mot Milan. Inte med det bedrövliga spelet man har visat upp under de senaste matcherna.

Rent fysiskt sett ser även spelarna helt slutkörda ut. Vet inte om det beror på att spelarna har visat en lat inställning på träningarna eller om man saknar fystränaren Lorenzo Buenaventura, eller om det är en kombination.

Enda ljusglimten är att laget har tur som inte ska behöva ställas mot Milan denna veckan. Då hade det varit lika bra att inte kliva ut på Camp Nou alls. Nu har man ännu en vecka på sig att träna taktik och komma i fysisk form.

När det gäller Rosell delar jag din oro. Under presidentvalet 2010 var det mycket snack från oppositionen om att Rosell är den typen som gillar att lägga sig i ärenden där han inte hör hemma. Man ska nog inte utesluta att Rosell skulle få för sig att plocka in någon för att ersätta Roura.

Mardrömsscenariot hade varit Eusebio som Eurosport publicerade på sin hemsida för några dagar sen. Hela styrelsen måste avgå dagen efter om man ger honom tyglarna.

"Och om/när det inte gör det, då är jag oerhört orolig för hur Rosell kommer agera.
I framgång tvivlar jag inte på honom, i motgång är en helt annan femma.
Men det vill jag inte gå in på här, det kommer låta som värsta konspisrationsteorierna..."

Dela med dig av dina tankar! Mojito, mojate! ;)
Barcelona Grimaldo
2013-03-04 16:20
Inte för att jag tror att Maradona är den ledaren Barcelona behöver, men nog skulle det vara en otroligt intressant duell mellan Maradona och Mourinho?!
Annons: