/spanien/barcelona/forum/7664.aspx/spanien/barcelona/forum/7664.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2013-03-02 18:37
Sluta skriva ''avgå rosell'' / sparka tito osv. Pinsamt.
Falska supportrar..

Visca Barca! I med å motgång !
Barcelona påfågeln
2013-03-02 18:36
Hoppas det roteras starkt mot Deportivo. Messi kan få börja på bänken, Montoya och Bartra bör starta, även Song. Sen är det spelarna som inte ska spela mot Milan som ska starta, truppen är tillräckligt stark. Skulle vara kul om JDS fick en match, han har hjärta i varje fall, och med lite utveckling kanske han kan vara bidragande. Någon b-lagsspelare kan få vara med också bara lite vilja kommer in. En och en halv vecka till Milan-matchen, och ingen viktig spelare bör behöva spela innan dess, nog ska det gå alltid. Glöm dagens match nu, och hoppas på att Atleti kan ta cupen samt att Man U slår ut Real i veckan. Chansen att denna säsong slutar i en dubbel finns fortfarande, och lite inspiration à la Pep är allt som behövs. Kanske Tito och Pep kan koka ihop nåt i New York tillsammans. Jag hoppas också Abidal får göra en par minuter comeback mot Deportivo, det hade nog gett en välbehövlig moralboost för laget och framförallt varit ännu ett fantastiskt kapitel i historien om Abidal, något betydligt viktigare än ett Clasico.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sentuary
2013-03-02 18:36
Man borde hämta hit Eto'o igen för att visa Sanchez och de andra värdelösa jävlarna var skåpet ska stå
Barcelona Xavi#6
2013-03-02 18:35
Vi har förlorat 2 matcher i rad mot real visst, Vi har fortfarande ligan i egna händer och Copa del rey sur att åka ut där men jag gråter inte direkt.
Hoppas nu att formen bara höjs lagom till returen mot Milan.
Det är nu vi ska stötta laget och visa att vi är enade vi är inte som real, för en vecka en senast buades Mourinho ut och även Ronaldo vid ett några tillfällen idag hurrar de åt de som om inget hade hänt.
Tack gud att jag inte föddes som madrista.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-02 18:32
Andresito

Håller inte med.

Varför varnar inte domaren spelarna för de situationer (jag vet inte var du får att det var "SÅ" många ifrån) om de filmar?

Och dessutom var det ju Adriano, en spelare som inte varit inblandad i några situationer tidigare, som görs ned.

Är det någon gång vi behöver få de rätta domsluten med oss är det när vi spelar dåligt. Flera andra lag hade jag kunnat bjuda en seger på, men inte Real. Det förtjänar de inte.
Barcelona koeman92
2013-03-02 18:31
Avgå Rosell! Hur många förluster ska vi egentligen behöva se innan ledningen börjar fatta att en ny HUVUDTRÄNARE behövs??
Barcelona Canaletes
2013-03-02 18:30
@Culé - Messi y Alexis:

Det finns såna fans i alla klubbar och i hela världen oavsett vad. Det inget problem som man bara kan lösa så där och är omöjligt att undvika
Barcelona Salcini
2013-03-02 18:29
Jag tycker att vi börjar få för mycket respekt för motståndaren i vårt försvarsspel. Pedro och Villa sjunker ner på kanterna vilket gör att Messi blir väldigt ensam längst fram, för er som gillar siffror så försvarar vi 4-1-4-1. Detta gör att motståndarna kan trycka fram folk och även få längre anfall, samtidigt som vi inte blir lika vassa i omställningar och Pedro och Villa får springa längre sträckor när de skall ta sig framåt. Det känns också som att vi inte är lika heta på offensiv planhalva för att vinna tillbaka bollen där uppe, istället vinner vi den längre ner och har således en längre väg till målet.

Jag hoppas på att man mot Milan satsar fullt ut och verkligen siktar på att vara på deras planhalva hela tiden, vinna bollen tidigt och ha Pedro och Villa längre fram i banan från början så att de kan fokusera mer på löpningar i djupet när vi har bollen än att göra hemjobbet.
Barcelona ElTriplete
2013-03-02 18:24
Jävligt jobbig förlust. Två raka förluster mot Real Madrid. Har tappat hoppen helt om Champions League-avancemang. En ligatitel i all ära, och Titos cancer inräknad, men att bli det första av El Clasico-lagen som vinner en ligatitel utan att kunna slå Real i ligan svider. Visst, ligan handlar mycket om vem som är jämnast under ett helt år och där är vi överlägsna då vi presterat under en längre tid, men dessa förluster svider ändå.

När allting stämmer för detta underbara fotbollslag är vi världens bästa lag, men såsom vi spelat 2013 är vi möjligtvis inte ens top 3. Real Madrid är på en helt annan nivå, de spelar kompakt och har ett farligt kontringsspel.

Orkar inte ens tänka på Milan-matchen, även om jag hoppas att vi kan ta oss vidare där och möjligtvis revanschera oss mot Real med Vilanova tillbaka. Men samtidigt hade det varit kul om United slår ut dem.

Real är i toppform samtidigt som vi har vår svacka. Nu försöker vi vinna ligan och vända mot Milan!

Visca el Barca!
Barcelona NoGo™
2013-03-02 18:23
Roura: "Satisfied with the attitude of the team, we were close to getting a point at an always difficult stadium like the Bernabeu" #fcblive

Herregud vilken looser mentalitet!
Nöjd med attityden?!
Vi var nära? pfff
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-03-02 18:23
Andresito: Pekfinger var det troligtvis. Hur som helst så hoppas jag att Real förlorar med 298-0 oavsett ENBART för att jag är trött på Real-fansen.
Barcelona Andresito
2013-03-02 18:20
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Visst är det kontakt och troligtvis straff, men efter SÅ många filmningar i deras straffområde är det svårt för domaren att bedöma det ordentligt.
What goes around comes around - efter alla Alexis och Pedros filmningar så är det till slut hela laget och alla fansen som får bita i det sura äpplet..
Barcelona Zamboza
2013-03-02 18:19
Jag vill ta upp ett par grejer som vi blivit sämre på sen Pep lämnade oss.

- Vi spelar inte lika aggressivt längre.
- Vi drar på oss mer frisparkar.
- Vi spelar alldeles för försiktigt.
- Vi spelar inte respektlös längre, oavsett vem vi möter.

Dem sämsta idag var Alves, Pique, Thiago, Pedro och Messi.
Barcelona grande jw
2013-03-02 18:16
Även om det är surt att inte få straffen i slutskedet så har jag faktiskt inga problem med att vi förlorar eftersom vi är det sämre laget. Vi spelar så jävla dåligt just nu och även om det känns bra o trösta sig med "FAAAN VI SKULLE FÅTT STRAFF HELVETE, VI BLEV RÅNADE!!!!" så förtjänade vi att förlora. Så enkelt är det. Sen är det lite extra surt att de matcher vi varit det bättre laget mot Real så har vi inte lyckats vinna. Första CDR-mötet borde vi liksom vunnit enkelt. När vi gör en bra match så vinner vi inte. När vi gör en dålig match förlorar vi. Släpper in väldigt enkla mål, och har väldigt svårt att göra våra egna mål. Exakt samma sak var det mot Milan...
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-03-02 18:14
''Very loud racist monkey chants against Alves at Bernabeu now'' barcastuff

Man undrar verkligen hur spelare som Essien känner just nu. Real och deras publik är dumma i huvudet. Smutsklubb.
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2013-03-02 18:14
Logiskt att spelet hackar och formen sviker när man inte har en å samma tränare under en hel säsong. Skall säga att jag är å säsongar i alperna å inte har kunnat se varenda match, men av det jag läst här verkar det som att varken Pedro, Alexis eller Villa bidrar med ett dugg, vi har ju bara Messi som kan hota på allvar och göra mål?

Båda Real-förlusterna glömmer jag om vi vänder mot Milan, men till nästa säsong vill jag antingen se en frisk Tito på bänken, ingen assistent för annars är det dags att ta in en ny tränare, gärna Löw. Samtidigt som vi får hit en ny ytter/anfallare, Aguero hade varit drömmen men nu blir det la troligtvis Neymar, vilket säkert blir kanon, för det kan ju bara bli bättre än Pedro/Alexis/Villa.

Visca Barca !
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-02 18:13
Saknar Guardiola mer än någonsin, han hade alltid en ny lösning på gång och han visste alltid hur man fick igång det här laget. Visst kunde vi förlora även under Pep men då kändes det oftast som laget kämpade och gjorde sitt bästa, nu bryr sig ingen längre. Trots en ligatitel så känns den här säsongen oerhört tråkig på något sätt, trodde aldrig man skulle skriva en sån mening.
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-03-02 18:13
Messi hade bollen 3 gånger den här matchen, Vad fan har hänt mot honom? jag vet att det är en grundlag att inte kritisera honom men någon måtta borde det finnas..

Fan vad jobbigt..
Barcelona Andresito
2013-03-02 18:12
@Zyzz - U mirin brah?:
Då borde det vara rättvist åt andra hållet eftersom många av våra spelare filmar och pekar finger åt Real-fansen. Det finns inget lag som är perfekt. Tycker att vi gått ner oss i både spelet och "smutsigheten". Real är fortfarande lika "smutsiga" som innan, men deras spel är jävligt bra. Men att kunna kalla Barca för exemplariskt är att gå otroligt för lång, samtidigt som spelet har varit skit på sistone.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
Messi_theONE (Barcelona) Ja det var ju dussinlirare som spelade, som modric tex.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Andresito

Herregud, Adrianos situation är precis lika klar som den för Ronaldo i tisdags.

Och gällande domaren så tappade han matchen totalt i andra halvlek, och det var Barca som så många ggr förr blev lidande.

Det tar så klart inte bort det faktum att vi gör en dålig match, eller att Real var det bättre laget i copan, men idag var de inte förtjänta av en vinst.
Barcelona Messi_theONE
2013-03-02 18:11
Real fans skryter om att reals b-lag vann barca? men dom glömmer att reals b-lag kostar mer än barcas lag tsm ... kan inte släppa straffen ..
Barcelona JS Veron
2013-03-02 18:10

Det var solklar straff och jag förstår inte varför man inte får klaga på domaren när han släpper en solklar straff. 2 - 2 slutade matchen in my book.
Barcelona Sentuary
Och Pique, hade jag blivit förnedrad av Ronaldo varje match gång på gång hade jag lämnat planen illa kvickt
Barcelona zigazaga
Ifall det var åt motsatta hålet, så hade vi hade blivit kallade för Fc Uefa, Fc Fifa, allt möjligt. Läs tidningen imorgon, kommer inte stå nåt om den uteblivna straffen. Hoppas Mourinho rycker nu efter säsongen.
ragnarök
2013-03-02 18:09
Pique är en riktig fårskalle. Han har blivit en säkerhetsrisk nuförtiden och radar upp dåliga insatser hela tiden. Hela backlinjen spelar som ett gäng fårskallar förutom Alba som jag tycker gjort ett gediget jobb hela säsongen. Snacka om att den långe spanjoren gått ner sig sedan debutsäsongen.
Barcelona Andresito
2013-03-02 18:09
THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)

Man kan ju knappast säga att domaren varit exemplarisk, men det är ju inte första gången det händer i denna ligan.

Helt objektivt så tycker jag faktiskt inte att det har funnits en solklar straffsituation som gjort att man kan knuffa ner domaren nedför ett stup. Vi tycker att det är straff, Real tycker inte det. Jämfört med Reals straff, som man inte kan förneka vare sig man hejar på Barca eller Real, så har vi inte fått en liknande situation i deras straffområde.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-03-02 18:08
Andresito: Det vore rättvist eftersom Real har domaren på sin sida och spelar grisig fotboll.
Barcelona Hetfield
Det är svårt att förvänta sig något annat när laget saknar en tränare. Ett fotbollslag behöver struktur, och det finns ingen struktur.

Lösningen? Bita ihop och vänta tills Tito kommer, och att spelarna rycker upp sig. Man kan inte se så ointresserad ut.
Barcelona Petersson92
Det sjuka är att nu börjar alla bli som real fansen! Klaga på domarna och grejer lägg av för fan det är ju pinsamt av er, barcá var inte bra idag, men de var bättre idag än de senaste matcherna vilket är jäkligt positivt! visca barcá y visca catalunya! Nu jävlar är det Milan som väntar, vi vänder detta tillsammans, barcá i vått och torrt!
Annons: