/spanien/barcelona/forum/7662.aspx/spanien/barcelona/forum/7662.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
vifa
2013-03-02 20:47
Har väldigt svårt att se Sergi Roberto i Barcelona, visst han kanske blir uppflyttad inför nästa säsong, men vem ska han peta? han dominerar inte ens i B laget, tror mera att Deulofeu eller rafinha, blir uppflyttade alternativt utlånade
Barcelona Barca-nist
2013-03-02 20:24
Barcelona Barca-nist
2013-03-02 20:22
Om detta inte var straff så borde inte Cristiano heller få i det förra matchen!

Barcelona DM1982
2013-03-02 20:22
@Nolito:

Ligatiteln betyder allt, allt slå Real är bara bonus.

Eller tror du att Real kan vara stolta om de kommer tvåa eller trea men har slagit Barcelona i ligan? Det visar bara på stark mindervärdeskomplex i så fall.
Barcelona zigazaga
2013-03-02 20:21
Surt, Las Palmas 1-0 mot Barca B..
Barcelona Lukman Roffe Murad
2013-03-02 20:19
Dagens domare Perez Laza har dömt Real Madrid 30 gånger. Han har aldrig någonsin dömt en straff mot huvudstadslaget.
Barcelona Kodro11
2013-03-02 20:18
Sen haller jag givetvis med er alla som sager att forst nu inser man vilken genie PEP ar.
Barcelona Kodro11
2013-03-02 20:17
@Nolito:

De har psykiskt overtag pa oss nu ,tyvarr. Tom homo Ronaldo kanns hetare an Messi for forsta gangen. Bara hoppas vi mots i CL i ar och far revansch .
Barcelona ElTriplete
2013-03-02 20:11
Fyfan vad dåliga vi har varit försvarsmässigt. Så jävla uselt. Här är våra hållna nollor, ska man verkligen vara särskilt stolt?

1-0 Valencia
2-0 Granada
2-0 Benfica
4-0 Levante
4-0 Espanyol
2-0 Cordoba
5-0 Cordoba
3-0 Deportivo Alaves
3-0 Spartak Moskva
5-0 Rayo Vallecano
Barcelona Lion24
2013-03-02 20:09
Real må ha ett övertag av Barca nu. Men Real och framförallt Mourinho som kallar sig '' the special one '', som Real fansen kallar den bästa i världen (bara kaljic), de ska ej glömma hur svårt Mourinho hade det mot Guardiola. Mourinho är en mycket duktig tränare, fantastisk tränare men han hade så stora problem mot Guardiola att han i sin vrede petade dennes assistent i ögat. Guardiola överlistade honom hela tiden, Mourinho vann bara två matcher av 12-15 st, en av de på full tid och det kom i sista matchen.

Guardiola kunde motivera sina spelare och Guardiola är grymt saknad, jag blir ibland väldigt besviken på honom för att han gick. Han hade allt som han ville i sin moder och favoritklubb, han gav de titlar och allt vad det heter. Men sen tänker jag att han är en människa och har sina egna intressen.

Guardiola är grymt saknad! 5-0...
Barcelona Salcini
2013-03-02 20:00
@Coach Pep,:

Problemet är att om han spelar längst fram centralt så är det lättare att isolera honom; man kan stänga passningen både rakt på fötterna och även i djupet. Jag har svårt att förstå varför man inte kört som man gjorde andra halvlek mot Sevilla i någon av matcherna mot Real. Villa mer centralt, Messi i en position snett bakom till höger och Tello till vänster. Messi är inte någon central spjutspets, han behöver spelare framför sig. Om dom sedan ligger centralt eller på kanten är sekundärt, huvudsaken är att de ligger framför och tar löpningar.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-03-02 19:51
Drömscenariot:
Real torskar mot United, Crille går av mållös.
I de kommande ligamatcherna mot svagare motstånd får vi igång spelet en 7-0 slakt mot Depor inkluderat, rastar lite ungdomar och Abirey gör comeback.
Efter en mirakulös vändning hemma på Camp Nou är vi i vidare i CL, som vi tar hem.
Vi tangerar Reals poängrekord i ligan på 100p under en säsong.
Real torskar i CDR finalen mot Patetico samtidigt som Messi vinner den spanska skytteligan i överlägsen stil.

Visca el Barca!
Barcelona JS Veron
2013-03-02 19:50

Jag fattar inte all ilska på forumet. Bita ihop, stötta laget och inse att detta är en sjukt tuff period. Slår vi Milan så ser allt helt plötsligt mycket bättre ut och man måste minnas att vi har ett jävla sparkapital i truppen. Fabregas har inte helt plötsligt tappat sin förmåga att spela fotboll och som ung var Xavi också ojämn. Nu biter vi ihop. Kör över Milan. Tar Ligan och gör bra ifrån oss i CL.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-02 19:46
Nolito

Snarare tvärtom, Reals vinst och kryss betyder ingenting, ligan är ändå körd.

Fast iofs, med detta spel så kommer ändå lite tvivel in i bilden, ett par kryss och nån förlust - och försprånget till Atlético är borta i ett nafs.
Barcelona Barca-nist
2013-03-02 19:46
NoGo™ tack, jo jag är beredd på det. Men man får se på matchen oavsett!
Barcelona Barca-nist
2013-03-02 19:45
efter 4-5 år minns ingen den här matchen men liga titeln 2012-2013 finns för alltid!
Barcelona grande jw
2013-03-02 19:43
@Nolito:

Driver du eller är du bara dum i huvudet?
Coach Pep,
2013-03-02 19:40
Jag tror att idén var att sätta Messi på en hög utgångsposition för att öka hans målfarlighet och neutralisera risken att han blir omringad av Reals försvarare och mittfältare. Visst, han blev mindre involverad i spelet men det var nog medvetet och det reulterade också i ett mål. Men Messi har problem just nu helt klart eftersom hans anfallskollegor inte fungerar som dom ska. Det ska till ett rejält mirakel om vi ska vidare i CL med tanke på hur saker och ting ser ut nu. Barca vet nog själva att det är ganska så kört i CL. Allting har krackelerat i det avgörande skedet på säsongen vilket bara styrker hur viktig, konsekvent och medveten Pep var om hur man ska få ut maximalt av laget.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-02 19:39
Lukman Roffe Murad (Barcelona) Jo men hur många mittbackar undgår från att dra på sig straff någon gång? Han får ett otacksamt jobb när han tvingas ta helt ensam en löpduell och sen tvingas täcka ytan samtidigt. Vi behöver en ytterback av abidaltyp i såna matcher, otroligt otacksamt jobb våra mittbackar har och målvakt. Dessutom så står ramos för idiotiska ingrepp än Pique men domaren lyckas ju alltid missa och då framstår ramos som extremt bra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2013-03-02 19:39
@Barca-nist:

Här har du. Men rekommenderar att du inte kollar dock... Du kommer bara bli förbannad.
2013-03-02 19:37
dubbel.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-03-02 19:36
Just nu har Ronaldo Pique i ett samiskt punggrepp. :/
2013-03-02 19:33
THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)

självklart, jag håller med dig. Dem flesta tror att Barca blir bättre lag med både Alves och Alba på plan men jag har nu märkt att mot bra motstånd ( Real ) så funkar det inte. Ronaldo får sprinta mot Puyol och Pique från halva plan.

Men det jag menar är att bra ex straffen som han orsakade, det är helt annan pique vi ser, vi har släppt in två nick mål och på både är det piqus gubbe som gör målen.

Men det klart du har en poäng där.
Real Madrid Nolito
2013-03-02 19:33
Ligatiteln betyder inget när vi vinner utan att ha slagit Real Madrid.
Barcelona Mido
2013-03-02 19:32
Spelade Messi andra halvleken eller blev han utbytt?? Isf var han helt osynlig
Barcelona Andreas-
2013-03-02 19:31
Man kan snacka hur mycket man vill om att vi är bortskämda som ser den här säsongen som en jävla jättekatastrof om vi åker ut CL. Visst, vi tar säkert en ligatitel. Men med dagens FC Barcelona är inte det tillräckligt. Det är på tok för dåligt att dessutom vika ned sig gång på gång på gång som vi gjorde i de tre senaste stormatcherna.

Det här laget ska fan i helvete inte få stryk av Reals B-betonade lag, precis efter att man blivit förnederade på Camp Nou av Reals bättre lag. Det är pinsamt o åker vi ut mot Milan kan vi bara stämpla jättefiasko på den här säsongen.

Fan vad man saknar Pep, med den mannen i laget åkte vi till Santiago o hämtade 3 poäng, hela tiden. Nu för tiden får man fan hoppas att vi slipper förnedringssiffror så är det en bra match. Helt jävla sanslöst.

Aja, minst en match återstår denna säsong. Ser det lika lojt ut som det gjort i de senaste matchen ska någon jagas till världens ände o stå till svars.
Barcelona grande jw
2013-03-02 19:28
@Hetfield:
Klart att det låter väldigt löjligt när man säger att folk blir besvikna över "endast" en ligatitel. MEN, man måste ändå ha i åtanke hur den här säsongen startade. Vi hade 18 raka vinster i ligan och allt såg helt fantastiskt ut med Tito vid rodret. Spelarna såg mer taggade ut än någonsin. Nu med Titos frånvaro har i princip allting fallerat. Motivationen, disciplinen och spelet är som bortblåst. Med hur vi slutar säsongen och med tanke på hur vi startade den så ÄR det en besvikelse. Att åka ur i kvarten i CL mot denna upplagan av Milan med denna upplagan av Barca med "tidernas bästa fotbollsspelare?" och bli förnedrade av Real Madrid på detta sättet ÄR en besvikelse för oss. Jag tänker inte ha samma loser-mentalitet som Roura och säga "Jag är stolt över killarna vi fick NÄSTAN med oss ett oavgjort i en såhär svår bortamatch som Bernabeu är." Vi har totalt dominerat på Bernabeu de senaste åren och kört över Real. Nu ska vi helt plötsligt vara nöjda med att NÄSTAN få med oss 1 poäng? Jösses.....
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-02 19:27
Snart dags för avspark i mötet mellan Las palmas och Barca B

Startelvan:
Oier, Patric, S. Gómez, Muniesa, Planas, Ilie, Rafinha, S. Roberto, Deulofeu, Luis Alberto och Joan Román

Stream i länktips. Start 20.00
Barcelona Barca-nist
2013-03-02 19:23
var kan man ladda ner matchen ? jag missade matchen !
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-02 19:18
Lukman Roffe Murad (Barcelona) Tror att Pique lider av vårt dåliga försvarsspel. Förut så jobbade hela laget och täckte ytor och på så vis så slapp Pique och Puyol täcka 300 kvm. Vi skulle kunna ha 4 hummels i laget och det skulle se ut så här ändå eftersom avståndet mellan försvar och mittfält är för stort och detta leder till att motståndarna får mycket stora ytor att spela på samtidigt som våra mittbackar får hålla koll på 4-5 motspelare.
Annons: