/spanien/barcelona/forum/7652.aspx/spanien/barcelona/forum/7652.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2013-03-06 08:16
Incidenten med kortet påverkade matchbilden helt, men ändå så tycker jag att de som förlorar alltid ska göra sin egen hemläxa efteråt. Jag blev irriterad sen min ett hur pass passiva United var när det gäller offensivt spel. Målet som mr F hade var att hålla nollan, inte försöka gå framåt ordentligt (bara få långbollar). Laget fick betala till slut för sitt försvars jagande. De orkade inte och täcka som de ska redan efter 55-60 min. Jag tror till o med att Real skulle hitta målet till slut även utan utvisningen. United hade många tunga ben på plan. Sättet som United försökte försvara ledningen båda innan utvisningen och extremt efter var så totalt fel. Som några här nere nämnde. Laget koncentrerade sig i boxen framför näsan på De Gea, lämnade kanterna rätt öppna, istället för att bygga den traditionella två mur försvar från kant till kant (som vi Barca fans ser varannan match tyvärr). Och sist - att inte reagera med byte och taktiska ändringar jäkla snabbt efter kortet var nästan chockerande för min del. Jag är inte van att se F så lamslagen i huvud när det gäller sånt. Han reagerade mer mot domarna och mot publiken än mot att försöka styra spelet på plan snabbt. Ja, som sagt, kortet gjorde skillanden men United spelade och reagerade fel. Real är favoriter men det finns flera bra lag som kan stoppa dem på vägen. Juve, Bayern men också Dortmund och Milan/Barca. Det räcker med en dålig kväll och du är utslagen. Det är det som är så häftig med cup turneringar.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-06 07:56
El Mundo skriver att det kommer ske många rotationer på lördag mot la Coruna. Även Messi kan komma att vilas.

Sen har tränarna backat, vilket är riktigt bra i mina ögon, och lagt om träningsschemat.
Det blir ingen ledig dag på torsdag, däremot kommer en av dagens pass att tas bort.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-03-06 03:20
Barca King - //

"Jag måste beundra Madrid trots allt, utvisningen var chockande och borde vara gult med en stor varning! Men Madrid gjorde det vi inte kunde klara av."

Din beundran är obefogad. United sjunk alldeles för lågt ner efter sin utvisning vilket spela real rätt i händerna. Om du kom ihåg chelsea matcherna så hade dom lampard och Ramires tätt ovanför backlinjen för att fånga in messi, och gubbar högt upp som satte press på Iniesta och Xavi långt upp i plan. Med alla man på rätt sida boll hela tiden med aggressiv press. Dom hade olika press punkter där dom attackera vårt spel. Man.u sjunk bara rätt ner i knät på de gea direkt utan att ens försöka hålla uppe spelet efter utvisningen. Real var fram till dess helt utraderade och uddlösa. När det sen blev 11 mot 10 så är det United som gör ett grovt taktiskt misstag att sjunka så lågt och släpa pressen högt upp i banan på Alonso och Modric som fäller dom. Hade vi mött united i förra årets semi och samma scenario utspelat sig så hade vi vart regerande cl mästare nu. Det är ju givetvis svårare för united att ställa om från att ha dominerat matchen till att fokusera 100% på försvar. Chelsea gick in från minut 1 med fullt fokus på att vakta egna målet. Oavsett så är det snarare ett taktiskt misstag av united att helt överlåta initiativet till real när man vart så mycket bättre fram till dess. Även med 10 man hade dom kunnat hålla upp spelet bättre och mött real högre upp. Samt fortsatt sätta press på Alonso och förmodligen vart i kvart nu. Domarns patetiska bedömning gjorde iaf så det bästa laget åkte ut igår.
Barcelona Barca King -
2013-03-06 02:36
Tyvärr hade vi all världens otur den säsongen och den här är bara konstig. Jag har ingen aning hur jag ska tolka det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-06 02:05
@Barca King - Lägg till att Chelseas backlinje bestod av mittfältare Ramires som högerback, en inhoppande Bosingwa i mitten tillsammans med Ivanovic som även han tvingats in centralt och till sist Cole. Vi hade egentligen allt i vår väg med 2-0 ledning och en man mer, sen kommer deras mål från ingenstans. I andra halvlek kommer guldchansen igen via tidig straff men inte ens då gick det. Det var som att Barça inte ville till final, biljetten var bokstavligen klar men slängdes bort. Damn måste sluta tänka på den jävla matchen. En vändning mot Milan hade raderat ut besvikelsen från tidigare matcher.
Barcelona Barca King -
2013-03-06 01:41
Vad jag tar ifrån mig av matchen. 1. Uniteds insats, att våga spela som de gjorde mot Madrid. Taktiskt disciplin, grym taktiskt genomförande av matchen dessutom vilken Jävla anamma! Ronaldo, Özil, Alonso hela Madrid var utraderade. Tack vare den enorma pressen och hemåt jobbet United åtog sig. De gjorde allt detta utan spelare som Rooney, Kagawa och Ashley Young eller Valencia på plan och det säger mycket! Tro på matchplanen, självförtroendet och hur stor Sir Alex är. De röda demonerna va inte långt ifrån att vinna. 2. Jag måste beundra Madrid trots allt, utvisningen var chockande och borde vara gult med en stor varning! Men Madrid gjorde det vi inte kunde klara av. Förra årets semifinal mot Chelsea blev Terry utvisad efter ett hjärnsläpp och bara knäade Alexis. Vi fick in 2-0 och var vidare mer eller mindre. Varför kunde vi inte bara backa hem och kontra in några snabba. Barca spelarna borde ta lärdom av den här matchen och förstå att man vinner matcher med självförtroende, disciplin och hjärta. Man behöver inte världsstjärnor på alla positioner bara hjärta. Det är allt vi behöver och alltid har haft men förlorat.
Barcelona Hetfield
2013-03-06 00:19
Jag såg lite av uppställningarna som kom upp här. Det känns väldigt naivt att spela så offensivt och spela med så få försvarare.

Jag håller med om att man ska försöka göra mål så fort det går, men man ska inte heller underskatta deras spelare och deras förmåga att kontra.
Barcelona socccerfan1
2013-03-06 00:18
grabbar.. sluta gnälla på detta..

Domaren gjorde fel. Real är vidare.. lägg ner skitet..
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-03-06 00:13
Den turkiske skandaldomarens Twitterkonto visar att han följer både Real Madrid och Ronaldo. Kolla länk. Väldigt suspekt.
Barcelona Barca-nist
2013-03-05 23:59
Allt Mourinho gör och säger är för att fiska intresse hos United fans. Han skulle aldrig berömma motståndare om han inte har planer för framtiden. Real kom undan även hemma med mycket domar hjälp och ikväll var domaren hemsk dålig,straffsituationer, frisparkar osv Man såg tydligt vid ett tillfälle när Ramos sträckte armen ut för att hindra United spelare att springa in på straffområdet, men domaren viftade med armarna.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-03-05 23:49
@ghglg:

Och ändå fortsätter du.. Min poäng kvarstår
Barcelona Hetfield
2013-03-05 23:49
ghglg Jag svarar sällan på troll, men det måste vara illa om du behöver skapa ett konto bara för att försvara Real Madrid. Det om något visar hur illa det ser ut. Men du har väl haft roligt, så du kan sluta.
ghglg
2013-03-05 23:48
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Och du bevisar hur hjärnbefriad du är när du bedömer en grupp på miljontals människor på vad bara en individ gör.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-05 23:48
Nu känns det som att Barça bara måste gå vidare, vi måste slå ut de vita och ta revansch för förra veckans pinsamheter. Bayern och Juventus är två lag som kommer bli mycket farliga under våren och Barcelona kan inte, ska inte åka ut mot det här Milan. Längtar tills nästa vecka, hoppas spelarna inser allvaret den här gången. 2010 och 2012 lyckades vi inte med remuntada, tredje gången gillt, i år är det dags!
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-03-05 23:47
@ghglg:
Jag hoppas att du driver eller så trollar du bara? Det med Rafael skedde efter Nanis röda kort.
Barcelona R10 Gaúcho
2013-03-05 23:46
GHLG

Inte ens er "kära" tränare tycker att ni förtjänade att gå vidare. Vi förstår hur mycket du vill vara en utav oss cules, men snälla håll dig till puertan. Alla har redan insett att du är ett troll.
Barcelona grande jw
2013-03-05 23:45
Även om Real är vidare så tycker jag dom är långt ifrån att imponera. Visst att de lär vara rätt gött att ha 2 vinster mot oss samt 1 vinst på Old Trafford i bagaget. Men vi är helt under isen och spelar utan tränare, så att man tog vinster mot oss tycker jag inte är jätteövertygande. Sedan går man vidare mot United där man är det sämre laget, men blir räddade tack vare Nanis idiotiska karatespark som förändrar matchbilden totalt.

Ska bli grymt intressant att se hur turneringen utvecklar sig. Dortmund var det bättre laget mot Real i båda mötena. Bayern är starkare i år än förra året och är väl titelfavorit just nu. Sen får man inte glömma Juventus som en outsider, eller oss om vi nu tar oss samman och gör jobbet på Camp Nou.
@ghglg:

Du bevisar bara hur hjärnbefriade real fans är med dina inlägg
Barcelona KarmaIsAKaranka
Det är klart att Mourinho håller med om att Man Utd var bättre. Vi såg alla att Man Utd var det bättre laget och det enda Mourinho gör är att försöka tysta ned rånet och flytta fokus på sig själv. Han bryr sig inte om Man Utd eller domarens insats NÄR det är till hans lags fördel. Han vet att han kom undan och han njuter av det bakom sin falska mask. Återigen är Mourinho vidare med domarnas hjälp. Inget nytt under solen med andra ord. Försök inte jämföra Nani's situation med Pepe. Nani följde bara boll och försökte ta ned den. Pepe såg PRECIS vart bollen var (kolla länk) och sparkade långt ifrån bollen mot Alves. Det är skillnad på OAVSIKTLIG vårdslöshet och AVSIKTLIG vårdslöshet.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-03-05 23:44
Jag tvivlar på att vi hade vunnit elva mot elva. I dag är jag frustrerad eftersom vi spelade så bra mot Barcelona så ville jag haft mer i dag, säger Mourinho.

The Special one erkänner själv!
ghglg
2013-03-05 23:43
@Hetfield:
Oj vilken upptäck, vill du ha nobelpriset?
Barcelona R10 Gaúcho
2013-03-05 23:42
Jordi Alba Ramos #18

Tror inte heller det, precis som du säger. Lite önsketänkande från min sida. Alves är bättre i försvaret och Adriano i anfallet. Beror väl på lite vad man vill satsa på också: Att inte släppa in något mål eller att försöka få mer avslut som kan hamna i nätet.
@ghglg:

Gå tillbaka till puertan skäms du inte
Barcelona Hetfield
ghglg

Det där måste vara bland det dummaste försöket jag har sett till att trolla. Det första du skriver med det kontot är att du försvarar Real Madrid.

Du kommer inte att vinna några nobelpriser.
Barcelona FCB_Messi
Grabbar skit i real matchen nu . Fattar inte varför ni vill att dom åker ut . Själv blev jag glad . För jag vill köra ut Milan och sen trycka till Madrid och köra ut dom smutsen också !! På det sättet får vi "revansch" mot båda lagen som har förstört vårt rykte och humör senaste veckan !!! Mot revanschen !
ghglg
2013-03-05 23:40
Real Madrid går vidare rättvist, de borde ha fått en straff och rött kort på Rafael innan den med Nani skedde.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-03-05 23:33
@R10 Gaúcho:

R10 Gaucho

Det fungerar också, men jag tror inte att Tito/Roura kommer att genomföra det. Alves är såpass viktig spelare så att han måste starta en sådan match. Fungerar det inte med Alves så får man byta ut honom i halvlek och in med Adriano då.
Barcelona enkos
2013-03-05 23:31
Återigen fick Real domarhjälp för att vinna sin match. Återigen fick vi bevis på att domarna är rädda för maffia Mournho och vågar inte döma mot honom..

ps. Såg ni hur de vita omringade domare och tryckte på att visa ut Nani?
Jag är glad att världen fick nu se hur Barcelona känner sig
Barcelona FCB_Messi
2013-03-05 23:30
Rånaldo hahahahaha. Den va bra .
Barcelona I.Cuenca
2013-03-05 23:29
Att döma Nani för vårdslöst spel (vilket domaren gjorde) är under all kritik. Nani hade 110% fokus på bollen o sedan dundrar Madrid spelaren in i situationen klart som fan att han då får en spark mot sig. Dvs Nani var närmast bollen vilket betyder att det är Nani som bestämmer hur situationen kommer att bli och se ut.
Annons: