/spanien/barcelona/forum/7651.aspx/spanien/barcelona/forum/7651.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dinho the artist
2013-03-07 23:35
varför diskuterar vi ens vertonghen när han är i princip ett omöjligt köp? Det kommer aldrig hända, i alla fall inte inom två år.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-07 23:01
Jag tror Vertonghen skulle göra det bättre som pivote i Barca än Song som mittback. Men nu är Song här och vi får göra det bästa av det. Det är en fantastiskt bra mittfältare. Är inte bitter över att vi har honom, utan för att vi inte tog Vertonghen :P
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-03-07 22:52
Ramalho (coach Santos): "If Neymar leaves, he should join Barça. Romario, Ronaldo and Rivaldo played there too and were the world's bests."

Ramalho (coach Santos): "The people close to him say Neymar will stay until 2014, but I think he will then join Barcelona." [la xarxa]

Känslan när Neymar tar på sig vår vackra tröja. Längtaaaar!

Samtidigt som Zubi avgår. ;)
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-07 22:50
@Rambla~ el chico dorado Stämmer, Gallas gick ut skadad och Song fick droppa ner. Arsenal var kassa defensivt men det blev t.o.m ännu mer rörigt med Alex i backlinjen. Konstigt att man kan förbise en sån insats mot oss själva men ändå bestämma sig för att han är rätt man. Sen var han aldrig lyckad i andra matcher i Arsenal heller som försvarare, så det har nog inget med spelet i Barcelona att göra. Hade personligen hellre sett oss värva t.ex Toulalan som det var lite snack om i somras, han fungerar däremot utmärkt både som back och pivote. Nåväl ser fram emot när Javi Garcia eller nån halvrutten värvas i sommar och skolas om.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-07 22:35
Vampiro Jag minns den matchen och Song som tillfällig mittback. Nu vände visserligen Arsenal till 2-2 i andra halvlek. Du har rätt, man värvade Song just för att ansåg att man värvade en spelare för två positioner. Dessvärre insåg man då inte att han ej var tillräckligt bra som mittback, åtminstone inte hos Barca. Det inser man nog idag i alla fall. :P
2013-03-07 22:34
Vertonghen funkar ju både som mittback, vänsterback och defensiv mittfältare. Han hade löst många problem. Tänkt att vi kunde fått både honom och Alba för under 25milj. Då hade vi nog inte behövt leta fler förstärkningar i defensiven nästa sommar igen.
2013-03-07 22:33
Vertonghen är klipp och skuren för Barça, han har exakt alla egenskaper en försvarare i Barcelona ska ha. Lätt att vara efterklok men det var många som ville ha honom redan innan succén i Spurs. Det ironiska är att han om någon hade kunnat täcka upp flera positioner med bravur dessutom, han funkar även ypperligt som defensiv mittfältare och vänsterback. Nu blir det dock snudd på omöjligt att värva en sån spelare som gjort det så bra i sin nya klubb, speciellt med tanke på att Tottenham kommer lira i CL nästa säsong.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-03-07 22:27
Vampíro - Ànims Tito// Mycket bra sagt ! ( Angående Fabregas haha)
2013-03-07 22:26
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal För man gick efter Song som tydligen funkar som mittback också, så jävla urusel scouting från Barcelonas håll. Nämnde det redan i somras att han aldrig och då menar jag aldrig gjort en bra match som mittback dels för att han inte har egenskaperna men sen så hade han knappast gjort många matcher som försvarare i Arsenal heller. Minns när vi mötte de 2010 och Song fick kliva ner i försvaret, det blev rena hönsgården och han var efter på båda Ibras mål. Men ledningen kanske missade den matchen.
2013-03-07 22:23
Jävla Zubi alltså.
2013-03-07 22:22
Barcadinho Han nickade just in 3-0 på hörna. Han har som sagt en väldigt fin vänsterfot, både passning och skott. Han slog många frisparkar i Ajax. Han är en sådan mittback som både Pep och Cruijff älskar, du vet en sådan som är så bra att spela upp bollen från försvaret till mittfältet. På ett enda pass, rakt upp på djupet. Du vet en sån där hård och rakt pass som nästan alltid går till rätt adress. Jag tjatade hela sommaren att de skulle värva Vertonghen. För ett pris på max 10m är han ett stort jävla fynd. Det ör tjänstefel av Zubi och Tito att de inte värvade honom. Ännu mer fel när en ex-Barca som de Boer som tom tjatade om att han var perfekt för Barca. Fan, jag är fortfarande irriterad över att det ej blev något.
2013-03-07 22:17
Denne vertonghen alltså. Varför i helsike ignorerade vi honom i somras?
2013-03-07 22:14
Spurts kör över Inter på WHL, Vertonghen gör 3-0.
Barcelona Andresito
2013-03-07 22:09
Måste passa på att berömma en del av klubben som fått näst intill 0 beröm genom åren. Det är fansen som är på plats på Camp Nou, vi må inte ha de högljuddaste fansen, men vi har otroligt smarta och extremt lojala fans.

När var senast som fansen lämnade arenan pga förlust? Matchen mot Chelsea förra året är ett perfekt exempel, efter Torres mål, när chanserna var nere på 0, skrek fansen djupt från sina hjärtan, även om det inte fanns något hopp, kärleken till klubben är inristad i hjärtat, oavsett vad.

Allt stöd som spelarna får, Pinto/Valdés efter räddningar, spelare som missar och som behöver stöd får höra sitt namn "Villa, Villa", "Alexis, Alexis". Självklart spelare som glänser: Iniesta, Messi, Pedro, Busquets för att nämna några. Spelare som gör comeback från skador - jag får rysningar av fansens skri.

Det är inte alltid fansen som hörs mest som är bäst, jag är otroligt nöjd med våra fans på CN och känner mig hedrad med de fina inramningarna som de förser spelarna med när vi spelar på hemmaplan.
2013-03-07 21:55
"Cesc Fábregas: 'When there are important matches, the players and the fans get stronger'” Just STFU! Jag orkar inte med deras tomma ord mer och Fábregas är den absolut sista som ska öppna käften. Någon i redaktionen beskrev honom som provocerande dålig förra våren och han går mot en repris den här säsongen. En del viktiga poäng i säsongsupptakten men sällan bra spel, sen så blir han en gammal korpenlirare efter nyår. Skippa allt snack om remuntada och prestera på planen istället!
Barcelona Barcadinho.
2013-03-07 21:54
På tal om ryktena Vertonghen till Barca.
Kommentatorn ikväll sa att han är skicklig passningsspelare. Jag vet inte om det stämmer eftersom jag ser knappt på Tottenhamn. Men det kanske stämmer.

Jag gillar annars att han är vänsterfotat och att han kan spela båda som mitt och vänsterback (enligt min son).
Barcelona Blaugrana80
2013-03-07 21:36
Hussfelt är en pajas en program ledare som inte kan vara nuetral.. är det bara jag som tycker att spanska domare dömer helt annorlunda ute i europa.. i CL OCH EL ett misstag så är dom ute och för inte döma mer medans i spanien kan dom vara hur dåliga som häst utan att förbundet strffar dom..
@Vampíro - Ànims Tito:

2013-03-07 21:29
Alltid härligt att se Hasse Backe sätta jobbige Hussfelt på plats.
Barcelona Barcadinho.
2013-03-07 21:27
Känns som att det börjar låsna för Andre Villas-Boas. Tredje i PL och bra spel nu. Kul period för honom
Barcelona FCB_Messi
2013-03-07 21:11
Bale, bale, bale .. Killen håller på att bli något riktigt stort .
Barcelona Barca Barca
2013-03-07 20:57
@Gabriel:

Jag håller med dig helt o hållet. Speciellt när det kommer till Cesc som har underpresterat så enormt.
Barcelona El Capitá
2013-03-07 19:56
trippel
Barcelona El Capitá
2013-03-07 19:52
dubbel
Barcelona El Capitá
2013-03-07 19:40
Här även läst de flestas åsikter om en ersättare till valdes, själv tycker jag att De Gea är ett bättre alternativ än Ter Stegen, men de är svårare att lösa honom från united än terstegen. Anledningen till att jag just tycker De Gea är dels för att han är spanks och kan lättare komma in i laget men även hur bra han har presterat i en sådan nivå. Har sett honom spela stora matcher för united och kan säga redan nu att han är mer "prövad" än terstegen.

Barcelona El Capitá
2013-03-07 19:36
Först o främst vill jag ta del av snacket kring barcas "formsvacka" eller vad vi nu skall kalla detta. på drygt en och en halv vecka har vi vänt säsongen från att vara supersäsong till en säsong som vi får nöja oss "bara" med en liga titel. eller det är iaf så de flesta det detta.

Visst är jag besviken på hur vi spelade de senaste matcherna men vi får inte glömma att vi barca supportrar har blivit bortskämda på sätt o vis. vi har vunnit så mycket titlar på så kort tid att en säsong med bara liga titel ses som fiasko hos en del culés. minns tider då vi var nöjde oss med en Cl semi plats eler en copa del rey titel, vi var även glada över vinst med 1-0 mot liga jumbon.

Det jag är säker på att denna "formsvackan" inte kommer hålla så länge och om man ser på de senaste åren så är det nästan ett måste att svacka ngngång, att vi just svackar under just den veckan är bara otur enligt mig. Vi får inte glömma vilka vi är!!

Ville även ta upp att jag såg ett inlägg här inne för ett tag sedan där de stod att de 2 senaste el clasico gjorde real till ett bättre lag än barca?? fick ett gott skratt. som tdigare nämnt är laget i sitt bästa form direkt och att förlora 2 möten under 4 dagar förstärker bara argumentet. hade varit en annan sak ifall de hade vunnit med mellanrum tex i december och mars. sist men inte minst får de väll slå barca i nästan 5 år för att kunna påstå något sådant!
Barcelona koeman92
2013-03-07 19:30
Gabriel for president!! lol
Barcelona älskabarcelona
2013-03-07 18:51
Kan man tänka sig en bättre def mittfältare än Mascherano som avbytare ? Han är ju en guldstjärna i mitten . Tror många har fått fel bild på Mascherano för hans dåliga insats i försvaret . Men det var fel av klubben som kände sig bekväma med Mascherano som alternativ till försvaret . Jag hoppas att man flyttar upp honom igen för att han är fantastisk i mittfältet .
Barcelona Gabriel
2013-03-07 18:49
Barcaholic Haha säger till dig, en vacker dag tar jag över och culés runt om i världen kommer aldrig behöva oroas längre ;) Vi föredrar olika målvakter. Jag föredrar Ter Stegen, gillar verkligen honom. Angående Alexis så är jag nog en av få som verkligen tror på att han kan blomma ut hos oss. Vill inte sälja han, inte än iaf. Med Deulofeo uppflyttad, tillsammans med de spelarna "jag värvade" blir det en 23-mannatrupp. Perfekt enligt mig!
Barcelona Andresito
2013-03-07 18:47
Varför i hela friden ska Song säljas? Han har varit helt godkänd, och detta är bara hans första säsong.

Vem hade ni tänkt ska ersätta honom? Mascherano som backup till Busquets? Då har vi i princip 1-2 spelare som är fysiska och över 180cm. Song är unik i klubben med sin fysik och har inte gjort något fel för att säljas, dels för att han inte fått så många chanser och även för att detta är hans första säsong, som alltid brukar vara svårast. Han verkar även vara en stor del i omklädningsrummet, lär han sig språket så kommer han nog ha status som Alves och Pinto snart.
Barcelona Barcaholic
2013-03-07 18:38
Gabriel

Vore jag Presidenten i Barcelona hade du fått ta över Zubis jobb på direkten.

Förutom att istället köpa Lloris för Ter Stegen håller jag med dig helt. Spelare som Mascherano & Song vill jag verkligen inte se kvar i klubben, men det tråkiga är att när väl säsongen startar så lär väl båda vara kvar i truppen.

Men jag hade kunnat tänka mig att även sälja Sanchez, och flytta upp Deulofeu. För vem säger att han inte hade gjort mer nytta än Sanchez iår? ;)
Annons: