/spanien/barcelona/forum/7650.aspx/spanien/barcelona/forum/7650.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2013-04-25 20:43
Jag respekterar Tito men han är verkligen inte rätt namn att leda ett så stor klubb som Barcelona, han är för lugn, tyst och snäll...
Barcelona enkos
2013-04-25 20:41
@Shanghai - SHOOT ME $12:

Vad har det för betydelse? lägg av med hatet och skit i vad som står på tröjan, den ger klubben stora möjligheter ..
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-25 20:38
Fan vad jag mår illa när jag ser Qatar Foundation. Pinsamt att en så anrik klubb som FC Barcelona har sånt på tröjan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2013-04-25 20:36
Det är bara att inse att Barcelonafansen har blivit bortskämda. När man hör att röstningar på spanska sajter säger att de vill få bort Tito så blir man nästan lite rädd.

Det är inte ett krav eller lag att Barcelona måste vinna en CL varje år. Det känns som att de flesta har glömt bort att följa laget för laget, och inte endast för titlarna.
Barcelona Vampíro
2013-04-25 20:29
Vitt tryck på framsidan? Ser förfärligt ut, låt det vara gult som vanligt istället.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-25 20:27
Mojito Tack!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-25 20:01
Diar

The players will train again on Friday afternoon at 16.30 ahead of the trip to the Basque Country. Coach Tito Vilanova will hold a press conference before the session at 15.30.

Tagit från hemsidan.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-25 19:58
Enligt MD är det mer eller mindre klart att nästa års tröjor kommer att se ut så här. Ingen nyhet kanske, då de inte direkt ser annorlunda ut mot alla andra spekulationer. Men snygga är dem!

Känns som att de katalanska tidningarna letar efter positiva saker att skriva kring Barca efter debaclet i Munchen. Man ska nog ta de transferrykten, och andra som lär dyka upp de närmsta dagarna, med en stor nypa salt. Även om just detta känns väldigt troligt.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-25 19:49
Någon som vet när Tito Vilanovas presskonferens börjar imorgon? Tacksam för svar.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-25 19:48
Say what?
Trodde att klubben och Keirrison rev kontraktet i somras, men han är alltså ff på lån.

Jaja, då var mittbackskrisen löst till nästa säsong... :P
Barcelona enkos
2013-04-25 19:42
Biljettpriser till matchen mot Bayern är från 91 till 302 euro. Oavsett resultatet kommer Barca att tjäna över 200 miljoner kronor enbart på biljettintäkter.. Inte ila, det är mer än vad man betalar för Messi för ett år,,
Barcelona Adrigol
2013-04-25 19:37
Biljetter till returen köpta, via Barcas hemsida. Finns ett antal kvar. 1000/biljett på kortsidan, rätt bra platser. Får vi se ett lika taggat lag som mot Milan skiter jag i hur det går, det kommer bli en match att minnas!
Barcelona Barcelona10Messi
2013-04-25 19:35
Bara jag som vill se följande backlinje mot Athletic: Montoya - Bartra - Abidal - Alba Det är dags för Alves och Pique att inse att dem inte kan spela som dem vill och ändå ha en cementerad startplats i världens bästa lag!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-25 19:29
Barcelona could renew the contract of Brazilian forward Keirrison (24), who joined in 2009 and is on loan at Coritiba until 2014. [espn] Härligt att se att man rustar upp inför nästa säsong! Vad i helvete? :P
Barcelona enkos
2013-04-25 19:22
Under de senaste fem åren har lagets största styrka inte varit en övermänsklig Leo Messi eller en passningsskicklig Xavi Hernández. Nej, Barcelona har varit ett kollektiv som med tålamod successivt pressat sönder sina motståndare. Den där förstapressen, som är den klart viktigaste delen i Barças försvarsspel, var inte alls lika bra igår som den varit tidigare år.

Att Tito Vilanova inte varit närvarande hela säsongen eller att Messi inte är helt frisk från sin skada är ynkliga ursäkter. Igår räckte Barcelona helt enkelt inte till. Man har blivit avslöjade – de allra skickligaste lagen har listat ut hur man ska spela för att vinna mot katalanerna. Mot både Milan och PSG var det med nöd och näppe som Barcelona lyckades dra det längsta strået – Bayern München blev alldeles för svåra.

Det råder inga tvivel om att någonting måste hända i klubben framöver. Framför allt måste någon mer regelbundet kliva fram när det gäller målskyttet mer än Messi. När argentinaren blir utraderad eller har en dålig dag måste det finnas andra som kliver fram. Pedro Rodríguez och Alexis Sánchez är inte de spelarna.

Dessutom spelar Barcelona med alldeles för lite fantasi numer. Spelare som Alexis, Pedro & David Villa utmanar väldigt sällan sina motståndare och blir på så sätt väldigt lättlästa. Skulle Barça vara både mer rakare i sitt spel men också ha spelartyper med större fantasi och större kapacitet att utmana hade man blivit betydligt farligare. Det är just på grund av den biten jag för var dag som går blir allt mer övertygad om att en viss brasilianare närmar sig klubben.

En annan fråga värd att ta upp är det faktum att Xavi inte längre har den inverkan i stormatcher och kan dominera som han gjorde förr. Frågan är om det för Barcelona inte är bättre att försöka spela in Cesc Fàbregas och Thiago Alcântara allt mer i startelvan nästa säsong – även i de stora matcherna. Båda hade varit ordinarie i mer eller mindre varje lag i världen, och tillhör båda klubbens framtidsplaner. Ur ett långsiktigt perspektiv kan det vara ett framgångsrecept.

Det återstår 90 minuter, men jag tvivlar på att ens spelarna själva tror på en vändning. Fotbollen ändras, och just nu upplever vi nog ett maktskifte där FC Bayern tagit ett stormsteg mot att bli Europas största giganter igen. Frågan är vad för skillnad Pep Guardiola och Mario Götze ska göra för tyskarna. Igår såg ingen av dem ut att behövas. - Adam Pinthorp
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-25 19:20
Undra hur det blir med mittbackssituationen i returen? Abidal får förmodligen 90 minuter mot Athletic, ska bli intressant att se om han följer upp sin felfria insats mot Levante. Sedan får vi se hur det blir med el Capitán, fan vad det skulle stärka laget med hans blotta närvaro mot Bayern nästa vecka. Han om någon kan lyfta laget, och när alla andra deppar ska han få de att tro på mirakel.

I en drömvärld hade jag spelat Abidal-Puyol, om båda är friska så hoppas jag det är så vi ställer upp. Där har vi en blandning mellan snabbhet, vilja och hjärta, tre egenskaper som blir vitala mot tyskarna.
Barcelona Abbe.
2013-04-25 19:19
Cury (intermediary): "In Spain for talks on Neymar? Don't know anything, his agent and I were in Barcelona for the renewal of Keirrison."

Ironi?
Barcelona enkos
2013-04-25 19:14
"Idag pratas det om ett maktskifte i mediavärlden.

Sett till det spelmässiga finns naturligtvis ingenting som talar för varken Barcelona eller Real Madrid att kunna vända det här, men maktskifte? Det är ingenting som förändras bara över en natt. När de tyska lagen stormat fram i Europa under ytterligare ett par år, då kan vi möjligen prata om ett maktskifte, beroende på hur de spanska förhållit sig och presterat." Adam Pinthorp
Barcelona Baronen
La Armada Blaugrana

Självklart att Messi får ha dåliga dagar precis som andra spelare. Men det är en väldig skillnad på att vara arrogant och lat och att ha en dålig dag. Man behöver inte ha "insyn i upplägget kring laget", som du säger för att se att Messi inte lägger ned det jobbet han bör. Åtminstone i det defensiva, men senast också i det offensiva.

Jag är medveten om att jag, och nästan hela planeten har omänskliga krav på Messi. Men sett till hur han presterat i fem-sex år, utan avbrott, så är det inte så konstigt, cyniskt nog.

Men situationen är som sådan att laget blir lidande och är blint beroende av honom. Vi kan inte fortsätta offra två-tre anfallare för att Messi ska få dominera. Inte om vi ska bli bättre än Bayern, Dortmund, igen.
Barcelona L.A.M Nr 10
Alltså, jag tycker vi ska skippa transfersnacket åtminstonde fram tills returen. Jag får bara dåligt samvete av att ens tänka att det mötet är klart, det finns så otroligt liten möjlighet men det finns alltid hopp, det är nog det bästa fotbollen har lärt mig iaf. Jag hoppas verkligen inte laget har samma attityd som vissa culés. Det minsta spelarna ska ge är att ge allt och lite till för att vinna mot Bayern, bara en seger hade fått en att känna sig mycket bättre. Vi måste tro på Remuntada, jag vet att Milan-matchen var en annan sak men det är en väldigt lik situation. Det som avgjorde för oss där var att spelarna, hela klubben och alla fans var inställda på att ge 100 % och ta sig vidare, medan det nu känns slappare.
2013-04-25 19:12
Jag tror inte att Messi är mätt någonstans. Han är fortfarande hungrig och vill vinna flera lagpriser samt individuella. Det ligger liksom i hans natur att alltid sträva och sätta nya rekord år efter år. Lägg därtill att han alltid inför varje säsong spetsar till en svag attribut för att sedan bli världsklass. Det har jag flera exempel på som passningar/genomskärare, frisparkar, luftrummet (trots att han är 1.69) och målskyttet.
Barcelona enkos
2013-04-25 18:59
Messi mot Bayern blev omringad nästan hela tiden av 2-3 spelare, förstår inte varför Barcas 9 andra spelare inte utnyttjar detta fördel..
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-25 18:58
Är det någon som vet någon hemsida där man kan ladda ner matcher och kolla i efterhand?
Barcelona enkos
2013-04-25 18:55
Messi ska aldrig villa pga att han är trött. Han är den som springer minst av alla och en match för honom är som en träning för andra. Däremot skulle jag bänkat honom i en del matcher för att han ska få suget tillbaka och ge 90% på plan..
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-25 18:54
Nolito

Det har gått till överdrift, inget snack om saken. Bygga spelet runt en spelöare, visst, men när alla blir helt förlamade när Messi inte hittar på någonting så är det något fel. När man ser att han är markerad måste först Messi spela på ett annat sätt, alltså släppa bollen tidigare när han märker att han annars kommer bli av med den och byta position, vara rörligare. Sedan måste såklart andra spelare ta ansvar, inte bara leta efter Messi i varje anfall, och när Messi har bollen ta löpningar och bli spelbara. Låter väldigt grundläggande men det är tyvärr inte så det ser ut på planen just nu.
Barcelona Bàckis
2013-04-25 18:53
JA JA JA!
2013-04-25 18:52
Det börjar bli lite patetiskt det där med Messi Och presspel. Helt ofattbart att ni gnäller på honom. Killen var skadad och alla såg hur han sprang, han lyckades inte ens med att göra sin gubbe. Jag såg några få sekvenser när Xavi hade bollen, så vågade han inte fördela den till honom eftersom argentinaren var i dåligt skick. Ja, skadan påverkade honom enormt och det är synd. Alla vet vad han hade gjort om han var helt hundra och jag är säker på att han hade pressat i en sådan viktig match. Frågan är vad vi Culés hade gjort om han hade bänkats? Alla skulle få psykos och skylla på Tito osv, men nu blev istället offret och syndabocken självaste Messi som har räddat oss flertalet gånger den här säsongen. Att ni har mage att kritisera en skadad Messi för att han inte pressar är bara löjligt. Undra hur det kommer att vara på onsdag. Bör man starta med en skadad Messi igen, eller ska man ge chansen till en kall Cesc? Jag själv hoppas och tror på argentinaren. Han vill bevisa världen att även som skadad kan han göra nytta på plan.
Barcelona enkos
2013-04-25 18:50
Om Messi skulle ge 50% av vad Ronaldo ger så hade Messi gjort 150 mål varje säsong.. För mig är Messi utan tvekan världens bästa spelare utan konkurrens men är lite orolig att han har blivit mätt.
Real Madrid Nolito
2013-04-25 18:48
LAM nr10

Hela idéen om att bygga laget runt en magisk lirare har varit Barcelonas filosofi så länge jag kan minnas. Vad föreslår du att vi gör annorlunda exakt? Som vi alla vet kan Messi på en bra dag vända upp och ner på vilket motstånd som helst, inklusive Bayern. Frågan är bara om han är lika hungrig idag som för fyra år sedan...
Barcelona La Armada Blaugrana
2013-04-25 18:35
Baronen Ne jag är inte ett dugg arg, och jag håller inte mer på Messi án jag håller på Marc Bartra eller Pedro. Vad jag menar är att det ställs aldeles för höga krav på vad Messi ska prestera på matcherna. Han gör redan mer än tillräckligt. Matchen mot Bayern var en dålig match ja men även Messi måste få ha dåliga dagar på jobbet, oavsett om det är en träningsmatch eller Champions League finalen. Det är intressant att man helt utan att ha någon som helst insyn i upplägget kring laget kan ha så klart för sig vad som är problemet när det inte fungerar. Barcelona åkte på däng mot Bayern som den här säsongen fått alla pusselbitarna på plats. Förra gången lagen möttes var situationen den omvända, då var det Bayern som åkte på däng. Shit happens, det är bara att ta nya tag inför nästa säsong. Härrom dan så sa en ex-spelare att han inte trodde på Barcelona mot Bayern. Som han sa så går det inte att köra en Ferrari i 300km/h utan att till slut krasha. I förrgår hände det som oundvikligen förr eller senare skulle hända. Något som för övrigt även kommer att drabba det spanska landslaget, förhoppningsvis inte under VM 2014 bara.
Annons: