/spanien/barcelona/forum/7647.aspx/spanien/barcelona/forum/7647.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-07 22:14
Spurts kör över Inter på WHL, Vertonghen gör 3-0.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2013-03-07 22:09
Måste passa på att berömma en del av klubben som fått näst intill 0 beröm genom åren. Det är fansen som är på plats på Camp Nou, vi må inte ha de högljuddaste fansen, men vi har otroligt smarta och extremt lojala fans.

När var senast som fansen lämnade arenan pga förlust? Matchen mot Chelsea förra året är ett perfekt exempel, efter Torres mål, när chanserna var nere på 0, skrek fansen djupt från sina hjärtan, även om det inte fanns något hopp, kärleken till klubben är inristad i hjärtat, oavsett vad.

Allt stöd som spelarna får, Pinto/Valdés efter räddningar, spelare som missar och som behöver stöd får höra sitt namn "Villa, Villa", "Alexis, Alexis". Självklart spelare som glänser: Iniesta, Messi, Pedro, Busquets för att nämna några. Spelare som gör comeback från skador - jag får rysningar av fansens skri.

Det är inte alltid fansen som hörs mest som är bäst, jag är otroligt nöjd med våra fans på CN och känner mig hedrad med de fina inramningarna som de förser spelarna med när vi spelar på hemmaplan.
2013-03-07 21:55
"Cesc Fábregas: 'When there are important matches, the players and the fans get stronger'” Just STFU! Jag orkar inte med deras tomma ord mer och Fábregas är den absolut sista som ska öppna käften. Någon i redaktionen beskrev honom som provocerande dålig förra våren och han går mot en repris den här säsongen. En del viktiga poäng i säsongsupptakten men sällan bra spel, sen så blir han en gammal korpenlirare efter nyår. Skippa allt snack om remuntada och prestera på planen istället!
Barcelona Barcadinho.
2013-03-07 21:54
På tal om ryktena Vertonghen till Barca.
Kommentatorn ikväll sa att han är skicklig passningsspelare. Jag vet inte om det stämmer eftersom jag ser knappt på Tottenhamn. Men det kanske stämmer.

Jag gillar annars att han är vänsterfotat och att han kan spela båda som mitt och vänsterback (enligt min son).
Barcelona Blaugrana80
2013-03-07 21:36
Hussfelt är en pajas en program ledare som inte kan vara nuetral.. är det bara jag som tycker att spanska domare dömer helt annorlunda ute i europa.. i CL OCH EL ett misstag så är dom ute och för inte döma mer medans i spanien kan dom vara hur dåliga som häst utan att förbundet strffar dom..
@Vampíro - Ànims Tito:

2013-03-07 21:29
Alltid härligt att se Hasse Backe sätta jobbige Hussfelt på plats.
Barcelona Barcadinho.
2013-03-07 21:27
Känns som att det börjar låsna för Andre Villas-Boas. Tredje i PL och bra spel nu. Kul period för honom
Barcelona FCB_Messi
2013-03-07 21:11
Bale, bale, bale .. Killen håller på att bli något riktigt stort .
Barcelona Barca Barca
2013-03-07 20:57
@Gabriel:

Jag håller med dig helt o hållet. Speciellt när det kommer till Cesc som har underpresterat så enormt.
Barcelona El Capitá
2013-03-07 19:56
trippel
Barcelona El Capitá
2013-03-07 19:52
dubbel
Barcelona El Capitá
2013-03-07 19:40
Här även läst de flestas åsikter om en ersättare till valdes, själv tycker jag att De Gea är ett bättre alternativ än Ter Stegen, men de är svårare att lösa honom från united än terstegen. Anledningen till att jag just tycker De Gea är dels för att han är spanks och kan lättare komma in i laget men även hur bra han har presterat i en sådan nivå. Har sett honom spela stora matcher för united och kan säga redan nu att han är mer "prövad" än terstegen.

Barcelona El Capitá
2013-03-07 19:36
Först o främst vill jag ta del av snacket kring barcas "formsvacka" eller vad vi nu skall kalla detta. på drygt en och en halv vecka har vi vänt säsongen från att vara supersäsong till en säsong som vi får nöja oss "bara" med en liga titel. eller det är iaf så de flesta det detta.

Visst är jag besviken på hur vi spelade de senaste matcherna men vi får inte glömma att vi barca supportrar har blivit bortskämda på sätt o vis. vi har vunnit så mycket titlar på så kort tid att en säsong med bara liga titel ses som fiasko hos en del culés. minns tider då vi var nöjde oss med en Cl semi plats eler en copa del rey titel, vi var även glada över vinst med 1-0 mot liga jumbon.

Det jag är säker på att denna "formsvackan" inte kommer hålla så länge och om man ser på de senaste åren så är det nästan ett måste att svacka ngngång, att vi just svackar under just den veckan är bara otur enligt mig. Vi får inte glömma vilka vi är!!

Ville även ta upp att jag såg ett inlägg här inne för ett tag sedan där de stod att de 2 senaste el clasico gjorde real till ett bättre lag än barca?? fick ett gott skratt. som tdigare nämnt är laget i sitt bästa form direkt och att förlora 2 möten under 4 dagar förstärker bara argumentet. hade varit en annan sak ifall de hade vunnit med mellanrum tex i december och mars. sist men inte minst får de väll slå barca i nästan 5 år för att kunna påstå något sådant!
Barcelona koeman92
2013-03-07 19:30
Gabriel for president!! lol
Barcelona älskabarcelona
2013-03-07 18:51
Kan man tänka sig en bättre def mittfältare än Mascherano som avbytare ? Han är ju en guldstjärna i mitten . Tror många har fått fel bild på Mascherano för hans dåliga insats i försvaret . Men det var fel av klubben som kände sig bekväma med Mascherano som alternativ till försvaret . Jag hoppas att man flyttar upp honom igen för att han är fantastisk i mittfältet .
Barcelona Gabriel
2013-03-07 18:49
Barcaholic Haha säger till dig, en vacker dag tar jag över och culés runt om i världen kommer aldrig behöva oroas längre ;) Vi föredrar olika målvakter. Jag föredrar Ter Stegen, gillar verkligen honom. Angående Alexis så är jag nog en av få som verkligen tror på att han kan blomma ut hos oss. Vill inte sälja han, inte än iaf. Med Deulofeo uppflyttad, tillsammans med de spelarna "jag värvade" blir det en 23-mannatrupp. Perfekt enligt mig!
Barcelona Andresito
2013-03-07 18:47
Varför i hela friden ska Song säljas? Han har varit helt godkänd, och detta är bara hans första säsong.

Vem hade ni tänkt ska ersätta honom? Mascherano som backup till Busquets? Då har vi i princip 1-2 spelare som är fysiska och över 180cm. Song är unik i klubben med sin fysik och har inte gjort något fel för att säljas, dels för att han inte fått så många chanser och även för att detta är hans första säsong, som alltid brukar vara svårast. Han verkar även vara en stor del i omklädningsrummet, lär han sig språket så kommer han nog ha status som Alves och Pinto snart.
Barcelona Barcaholic
2013-03-07 18:38
Gabriel

Vore jag Presidenten i Barcelona hade du fått ta över Zubis jobb på direkten.

Förutom att istället köpa Lloris för Ter Stegen håller jag med dig helt. Spelare som Mascherano & Song vill jag verkligen inte se kvar i klubben, men det tråkiga är att när väl säsongen startar så lär väl båda vara kvar i truppen.

Men jag hade kunnat tänka mig att även sälja Sanchez, och flytta upp Deulofeu. För vem säger att han inte hade gjort mer nytta än Sanchez iår? ;)
Barcelona Gabriel
2013-03-07 18:21
Angående nästa säsong och värvningar så har jag det helt klart för mig vilka som bör värvas.

* Ter Stegen
* Hummels
* Neymar

Innan ni sitter och tänker för er själva att det är omöjligt att köpa in alla dessa under en sommar så säger jag så här, ni har fel!

Jag läste för inte så länge sen att klubben har 45 miljoner euro att lägga på spelare till sommaren, det plus inkomsterna man får av andra spelare man säljer. Jag har gjort en lista på spelare som, enligt mig, bör försvinna. Jag kommer att skriva två priser på spelarna, den till vänster av det som de intresserade klubbarna förmodligen kommer försöka få priset till och summan till höger bör vara det som vi ska sträva efter att få för spelarna.

* Mascherano - 10 till 15
* Villa - 10 till 15
* Song - 10 till 15
* Affelay - 5 till 10
* Fontas - 3 till 5
* Dos Santos - 3 till 5
* Valdes - 10 tilll 15
* Bojan - 5 till 10

Om vi utgår ifrån att vi säljer alla dessa spelarna för deras respektiva "billigaste" summor sett till den här listan så här vi tjänat ihop ytterligare exakta 53 miljoner euro att handla för. Med det sagt tycker jag att vi bör kunna få mer för dem. Om vi istället utgår ifrån att vi lyckas att förhandla fram det bästa möjliga så att man säljer dem alla för deras högsta pris sett till listan så tjänar vi in ytterligare 85 miljoner euro. Det lär knappast bli så, men om vi istället avrundar det hela så säger vi att en siffra mellan 65-70 miljoner extra för dessa spelare borde kunna vara fullt möjligt.

Så, utefrån det då, med dessa ytterliga 65 miljonerna har man 110 miljoner att handla för till sommaren, om man räknar in de 45 som redan finns att handla för.

Så... Vi utgår från det då. 110 att handla för. In med 3 spelare. Vi kör på samma sett även den här gången. Billigaste priset (det vi bör sträva efter) till vänster och dyraste priset (de klubbarna kommer att försöka få för deras guldklimpar) till höger.

Ter Stegen - 10 till 15
Hummels - 30 till 45
Neymar - 30 till 50

Ja, en gång till. Om vi utgår från att vi på något mirakulöst sätt lyckas med förhandla fram guldpris på alla dessa spelare så går dem 3 sammanlagt för 70 miljoner euro tillsammans. Inte speciellt realistiskt dock, nu kommer "the kicker". Om vi utgår från att Vi köper Ter stegen för 15, Hummels för 45 och Neymar för 50 så går det på EXAKTA 110 miljoner euro - vår exakta transfersumma utifrån listan jag gjorde innan. BAM!

Det roliga med det här är att det går att fixa fram bättre priser på framför allt Hummels och Neymar. Låt oss säga att vi uvrundar priserna på alla tre:

Ter Stegen för 12
Hummels för 35
Neymar för 40

87 miljoner euro sammanlagt. Om vi skulle lyckas med detta har vi ytterligare 23 miljoner euro för att köpa in en till defensiv mittfältare (med tanke på att vi sålt Song).

Detta ska självklart inte tas på för stort allvar, det är mest jag som leker med siffror lite. Men det är ändå intressant, jag tycker man ser klart och tydligt att rent ekonomiskt så går det att finansiera 3 värvningar av Ter Stegen, Hummels och Neymar redan till sommaren. Men det gäller att klubben jobbar för det, tveksamt dock änna.

Man skulle bli sportdirektör kanske.... Lol!
Barcelona Gabriel
2013-03-07 17:57
Cesc: "Tisdag kan bli en magisk kväll på mot Milan". Tyst på dig! Jag vill inte ens höra dig snacka eller uttala dig så som du spelat på sistone, du ska bara hålla igen truten och koncentrera dig på ditt jobb. Jag är trött på massa jävla snack, gillar inte sånt här. Se till att gå ut och fixa jobbet istället sen kan du konstatera att det blev en magisk kväll mot Milan om det gick vägen istället för att spekulera i hur det KAN gå. Trött på allt tomt snack! #argpåbarçaidag
Fais
2013-03-07 17:51
Jag tror att de flesta av er håller med att vi behövde bra mittbackar föra säsongen när vi bara van cupen. Men va gjorde ledningen/tränarna???

Jävligt tråkigt att Barca skötts av inkompetenta åsnor. Här har vi ett lag som har dominerat fotbolls-världen de senaste 4-5 år. Vad gör man??? Juuuuh, man förstör den. Jag tror att alla vi skulle vara förstående om det va en generation växling som ägde rum men så är inte fallet.

Det är så tragiskt att uppleva det.

Jag tror inte att jag behöver gå in på vilka flopp spelare Barca har köpt senaste säsongerna.. Jag bliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiir sååååååååååååååå.. Jag vet inte.

Det som är ännu jobbigare är att när Tito fick chansen att förstärka försvaret så köpte han Song av alla människor som reserv till mittbackarna. Om man kan kalla Masken en mittback.
Barcelona Messi_theONE
2013-03-07 17:35
Hatar Real Madrid!!
Barcelona koeman92
2013-03-07 17:33
Jag har sagt det förut, och jag säger det igen.

AVGÅ ROSELL!!!!!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-03-07 17:00
Shi Det är inte bara det, han är usel helt enkelt. Vem går och betalar 19 milj euro till en reserv som aldrig kmr slå sig in i startelvan? Hur svårt ska de va och se situationen i Barca? Vi har behövt en mittback i två år nu och vi har fortfarande inte köpt någon. Kolla hur de har skött Tito situationen.. De har ljugit för oss hela tiden, gång på gång får vi höra att Tito är på bättringsvägen och att han mår bra, men varför stannar han så länge i NY då? Zubi sa i vintras att det inte var några problem med Valdes och att han var stensäker på att Valdes skulle förlänge men opps.. Jag kan slå vad om att Zubi hoppas fortfarande på att Valdes förlänger istället för att kolla andra alternativ. Vi har ett hav av talanger i b-laget, men istället för att utnyttja talangerna så förstör man för de istället genom att anställa Esbuesio som tränare... Listan kan bli ännu längre.
Real Madrid Shi
2013-03-07 16:48
Vad baseras allt hat riktat mot Zubizareta?

Är det värvningarna av mittfältare som omskolas till mittbackar eller?
Real Madrid Shi
Vad baseras allt hat riktat mot Zubizareta?

Är det värvningarna av mittfältare som omskolas till mittbackar eller?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Det är väl självklart att Hummels kommer kosta, alla vet det förutom Rosell och Zubi.. Idioter. Förra året hade man världens chans, man kunde värva Hummels innan EM om man bara hade velat. Dortmund var smarta och erbjöd honom nytt kontrakt och han förlängde så klart.. Det roliga kommer här. Man väljer alltså inte att kolla på andra alternativ utan går och betalar hela 19 milj euro för en ersättare till Busquets. 1. Det finns ingen i världen som kan göra Busquets jobb i Barca. Och han är bara 24 år. 2. Ledningen tror att de har köpt två spelare i Song för att han kan tydligen spela mittback. Men tycker någon här inne på allvar att han är bra som mittback? Jag tycker att han är värdelös där.. Man får tycka vad man vill om Galiani men han är jävligt smart. Han får knappt några pengar och handla för, kolla vilka spelare han hittar hela tiden. I år tex Montolivo på Free transfer, killen är en av Serie As bästa mittfältare.. Balotelli, El Sharawy är några andra exempel på fynd. Men vi Kmr nog köpa en mittfältare och skola om honom. Jag hatar det så jävla mkt, men tyvär det är bara vänja sig med våra clowner i ledningen. För varje dag som går så blir jag mer trött på Sandro jävla Rosell.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-03-07 16:37
``I tried making Messi the best player in the world, But he ended up making me one of the best managers in the world``

- Pep Guardiola
Barcelona Deulofeu
2013-03-07 16:25
Apropå Pjanic hur kan det ryktas om honom ? Det har skett vid ett flertal tillfällen när vi has spelare som S.Roberto samt Rafinha varför köpa en spelare som är mer rutinerad men inte tillför något?

Barcelona Thiagooo
2013-03-07 16:19
THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)

Skola om Pjanic till mittback??? Hahhahaha!!!
Annons: