/spanien/barcelona/forum/7645.aspx/spanien/barcelona/forum/7645.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-03-07 12:51
Shi

Jag har inte ifrågasatt Nanis utvisning, anser domarna (även i efterhand) att det var rött så är inte jag i position att säga emot. Att många culés och andra håller på och tjafsar i flera dagar efteråt är inkonsekvent och lite störigt, att madridistas fortsätter att prata mot bättre vetande i flera ÅR är helt sinnessjukt.
Real Madrid Shi
2013-03-07 12:39
Barcaholic

Jag blev förvånad över det röda kortet, trodde det var garanterat guld. Men läser man reglerna så säger dom att man skall döma på effekt när det är våldsamma incidenter.

Jag tyckte bara det var konstigt att vissa här inne tydligen var så upprörda över det röda kortet när man valde och rättfärdiga Pepes röda kort.
Barcelona Barcaholic
2013-03-07 12:36
Shi

Vad anser du då om Arbeloas spark på Evra i första halvlek? Eller Diego Lopez box i huvet på Vidic?
Domaren la en konstig nivå, det var för tufft spel under hela matchen. Arbeloas spark på Evra är minst lika ful och det blev endast gult kort, då känns det lite konstigt att han ger rött till Nani.

Om det vore tvärtom, hur hade du reagerat?
Real Madrid Shi
2013-03-07 12:19
Tarrak

Hur kan man då fortfarande ifrågasätta Nani's röda kort när Collina var UEFA delegationen som översåg domarinsatsen och hade ingenting emot det röda kortet?

Pepe flög in våldsamt? Vad gjorde Nani? Blev puttad eller?

Arbeloa filmar? Undrar vilka macho män vi har här som inte hade fått ont av att bli karatesparkade i revbenen.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-03-07 09:10
Hur kan man fortfarande ifrågasätta Pepes utvisning, när Collina, ansedd som tidernas bästa domare och medlem i UEFA:s domarkomitté, fastslår att det var solklart rött?
Barcelona påfågeln
2013-03-07 09:09
Pepe flyger in, Nani lyfter bara ett ben. Jag ser gärna att du som Madrista kommer in och vill diskutera, men just den där utvisningen är färdigdiskuterad känns det som. Nani har otur eller är klumpig och har inte koll på vad han gör. Arbeloa agerar som den rutinerade spelare han är och drar till med en förstärkning. Jag tror till och med Arbeloa var överraskad av resultatet. Men så är fotbollen, dåliga domare och dåliga beslut finns och då gäller det bara att anpassa sig till situationen. United anpassade sig inte snabbt nog samtidigt som Morinho var snabb med att dra nytta av situationen. Kul annars med den nästan överdrivna respekt Morinho visade för United. Det såg ut som han verkligen ville dit. I halvtid och efter matchen var han redan i spelargången när domaren blåste för att undvika att göra något dumt. Synd att han inte visar den sidan oftare, men det visar ju att han kanske mognat. Dock gick ju resultatet med honom, men han var inte en dålig vinnare som han var tidigare i sin karriär, nu ursäktade han nästan sig, med tanke på kommentaren efteråt. Det känns som om han vill bort från Real nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sang Blaugrana
2013-03-07 06:41
Självklart att nani skulle fått rött häromdan av den anledningen att det är en ren karate taekwondo spark rakt på revbenen.. Att det ens diskuteras fortfarande...till och med man u legenden roy keane säger att det är absolut rött kort.
Real Madrid Shi
2013-03-07 05:18
Gio Style

Hur vet du vad Pepe's intentioner var? Är du utbildad psykolog eller människokännare? Hur vet du Nanis intentioner? Ska vi kräva att alla domare skall vara utbildade människovetare för att bedöma dessa situationer? Eller ska vi kanske pausa matchen i 30 minuter och utföra lögndetektor test, för att veta spelarnas riktiga intentioner?

Finns inga argument du eller någon annan kan ta upp utan att låta fåniga när man rättfärdigar Pepe's utvisning men blir ursinnig över Nani's.
Barcelona Gio Style
2013-03-07 05:15
Shi
Håller inte heller med i din jämförelse av Nanis utvisning kontra Pepes utvisning. Även om det inte skedde någon kontakt, enligt en (?) kameravinkel, så är intentionen en annan i Pepes situation.
Ponera att jag försöker boxa en motståndare på plan men snuddar bara hans huvud, ska jag då ha gult kort bara för att jag inte träffade honom tillräckligt hårt?
Barcelona Gabriel
2013-03-07 04:14
Angående Pinto och risken att tappa ligan just pga honom så tycker jag inte man bör oroa sig för det... Pinto har stått för bra prestationer varje gång han fått spela av det jag kan minnas, visst ger han inte alltid ett jätte tryggt intryck och det blir väldigt mycket teater spel med honom som målvakt men han har aldrig gjort bort sig. I ärlighetens namn så har Valdes inte alls spelat bra på sistone (bortsett från den senaste matchen mot Real). Det är liksom inte så att Valdes har varit en räddande ängel för oss i ligan där han räddat massa poäng för oss i år. Pinto ska klara av den här uppgiften. Det är upp till resten av spelarna att fixa jobbet!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-03-07 02:19
Shi

Vill du ha te eller kaffe?
Real Madrid Shi
2013-03-07 01:04
Angående er uppkommande match mot Milan. Förstår inte dom sura minerna. Milan förlusten var en mina ni gick på, ni förlorade mot oss då vi var det bättre laget.

Jag tror på fullaste allvar att ni lyckas göra 2-0 utan större problem, det är bara en fråga om ni undviker och släppa in. Mål kommer ni göra, italienska lag skiter alltid på sig på Camp Nou.
Barcelona ElTriplete
2013-03-07 00:55
Shi Förstår exakt. Nu när det hettat till senaste 3 åren och Real blivit bättre samtidigt som lagen mötts oftare än förr har det blivit mycket hat och känslor. Men nånstans där inne måste man hitta respekten för rivalerna, trots allt. Det där med andramålvakt som förstaval i cupen är något av en tradition i nästan alla inhemska cuperna. Men Mourinho verkar skita i det totalt och kör sitt eget game. :) Jag vet att Pinto iallafall har det i sitt kontrakt att han måste spela cupmatcherna tror jag. Själv tycker man att det är en fin tradition att reservmålvakterna får chansen, det blir "deras" turnering. Vill minnas att Dudek stog i cupen innan José anlände, minns att han släppte in lite mål hit och dit mot Alcorcon, haha. Måste retas lite med tanke på vilken bra vecka ni haft. ;)
Real Madrid Shi
2013-03-07 00:48
Givetvis skall Casillas ta över så fort han är frisk, hur bra än Diego Lopez var så får han nöja sig med att spela en Pinto roll, tycker Real skall ta efter Barca och låta andramålvakten spela i alla Cup matcher.

El Triplete

Tack! Rivaliteten är kul och det hör till att man ska ogilla och kritisera rivalen men man måste alltid behålla respekten och inte sänka sig till en låg nivå. Även om jag inte gillar Barca så respekterar jag det man presterat och att man har en egen identitet. Har inte mycket till övers för lag som PSG, Chelsea och Man City då jag inte har någon aning om vad dom står för, varken spelmässigt eller klubbmässigt medan jag vet vad Real representerar och vad Barca representerar, det respekterar jag väldigt mycket.
Barcelona ElTriplete
2013-03-07 00:36
Alltid kul att se maränger komma in hit och diskutera vettigt. Du är mer än välkommen Shi. :) Mer av den varan vill man se!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-07 00:34
Shi (Barcelona)*
2013-03-07 00:34
(Barcelona Nu syftade jag på hur bra Lopez har varit. Går snabbt ibland när man skriver från telefonen:-)
2013-03-07 00:31
Shi (Barcelona) Håller inte med angående Pepes utvisning då han går in väldigt tufft i duellen och är medveten om att han verkligen kan skada Alves där. Han är på Alves väldigt ofta och han har något emot honom, tror jag. Sen så är väl inte Alves heller den snällaste spelare alltid. Fabregas har inte lika bra kortpassningsspel som Xavi har och han är inte lika smidig som xavi. Han kanske inte kommer att kunna styra spelet på samma sätt och avgöra matchtempot. Men han har en egenskap Xavi saknar (xavi har den men utnyttjar den sällan) och det är att våga slå bollen på djupet och våga lite mer samt djupledslöpningar. Men Fabregas måste bli betydligt jämnare om han ska ta över:-) Måste fråga dig en sak: Vill du att casillas ska blir förste målvakt så fort han är frisk? Med tanke på hur bra han har varit och igår stod han för en del galna räddningar. Imo så Casillas en bättre målvakt
Barcelona påfågeln
2013-03-07 00:26
PSG har fortfarande inte vunnit utan Zlatan, och tvingas vara utan honom i första kvarten. Där åker de nog ut.
Real Madrid Shi
2013-03-07 00:17
@THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket):

Hade gärna sett ett kryss i den matchen, gick miste om ett part tusenlappar där då jag spelade på kryss. :-)

Angående gårdagens röda kort, hade själv blivit rasande om Barca fått något liknande med sig, men om man jämför det med Pepe och Dani situationen där han åkte ur för något mycket mildare, tycker ni inte att det är förståeligt med det röda kortet fast det går att diskutera?

Sen att vi är bättre än er just nu är inget och skryta med, ni har varit bättre än oss tidigare och vi bättre än er, rivaliteten mellan Barca är som en boxningsmatch, man slår och blir slagen, ni kommer tillbaka.

Tycket dock det är oroväckande om Fabregas skall axla Xavi, det går bara inte att han fyller dom där stora skorna.
2013-03-06 23:53
Shi (Barcelona) Även om vi ej har varit bra så förtjänade vi ett kryss i förra matchen, borde h varit straff för oss i slutet. Men i cupen så var ni överlägsna oss och det finns inget vi kan säga där.
2013-03-06 23:51
Shi (Barcelona) För tillfället så är ni bättre än oss och två andra lag kanske. När vi väl kommer ur denna svacka så är vi tsm med Madrid uppe i toppen.
Real Madrid Shi
2013-03-06 23:46
Låt oss vara ärliga, som Real Madrid supporter så är det bara Barcelona som är jämbördiga med Real. Alla andra lag åker ur 8 gånger av 10 mot både Real och Barca.

Jag vill fortfarande ha den där El Clasico finalen innan jag dör, det är något som bara måste bevittnas.
2013-03-06 23:34
Starkt försvar*
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-06 23:33
@Rambla~ el chico dorado Har alltid sett honom som en försiktig tränare oavsett vilka spelare han haft i sina lag. Han gillar att spela väldigt centrerat, oftast utan folk på kanterna. Gillar dock tanken, känns som att det är nästa steg att få in lite nytt tänk. Är dock inte övertygad om att Ancelotti är den som kan få fart på Blaugrana. I en perfekt värld blir Tito frisk och lyckas återvända.
2013-03-06 23:32
Hoppas real får möta juve med tanke på deras starka försvar och fysiska spelare. Då kan dom få handskas med Lichsteiner som gärna spelar fysiskt
Real Madrid Shi
2013-03-06 23:24
Skulle krävas 6-7 poängs avstånd med 5-6 matcher kvar för att det ska bli riktig nerv i ligan. Endast Atletico Madrid ser jag som ett lag som kan slå er i ligan.
Barcelona påfågeln
2013-03-06 23:23
Åtta vinster på tolv matcher ska räcka. Det känns väl inte jättesvårt? Bara man lite börjar tappa ett par matcher direkt nu och blir nervösa.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-06 23:22
Vampíro Nja, med det spelarmaterialet vi besitter tror jag knappast att han hade spelat för defensivt. Han hade gett oss bättre balans och organisation. Personligen vill jag ha till en förändring i vårt sätt att spela. Ingen stor förändring dock men flera sätt att spela på.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-06 23:21
Rambla Ja, fan vad jävla onödigt av valdes. Blir mer arg ju mer jag tänker på det. Först förlorar vi trots att ett kryss kändes mer rättvist. Sen blir vi tvungna att ha pinto i mål i fyra matcher... Med kvarten kvar på bernabeu var ligan nästan helt avgjord. Sen öppnades en liten möjlighet för real. Det sista jag vill är att ha nerv i ligan igen!
Annons: